Kontrola a výměna žárovek v palubní desce Pohaslá palubní deska ani tak nevadí, ale když mi přestala svítit kontrolka od parkovaček a navíc jsem kvůli tomu trochu vybil akumulátor (čekal jsem v autě přes 1/2 hodiny a až při vystupování mne po otevření dveří akustický signál upozornil, že jsem po celou dobu svítil), řekl jsem si, že to přece musí jít. Vybavil jsem se tiskem z webu (http://www.citroen.triger.com.pl/citroen.php?M=119 - odsud jsou převzaty i níže uvedené obrázky) a pustil do práce. Poprvé jsem palubku rozebíral
2 hodiny a 3 hodiny skládal. Přesto, že polští kolegové doporučují koupit si
žároviček 30 ks a vyměnit všechny, já jsem si říkal, že víc jak 3-4 vadné nebudou.
Byly. 6 ks. Podruhé jsem měl rozborku i sborku palubky i s výměnnou posledních žároviček hotovou asi za 100 minut. Proto si troufám nyní radit. Co k tomu potřebujeme? Stačí sada křížových šroubováků (jsou potřeba 2-3 druhy, ideální jsou magnetické), 5 mm nástrčkový klíč, sikovky a nervy na špagátě. Slabším povahám doporučuji odpojit AKU. Ušetříte si tak nervy v případech, kdy zavadíte o klakson apod. Nejprve křížovým šroubovákem uvolněte
krycí plast "dna" pod tachometrem a otáčkoměrem (pod sdruženým přístrojem). Tak jste si zpřístupnili dva (na levý ukazuje opět žlutá šipka na obrázku) další šrouby, které drží spodní část sdruženého přístroje. Křížovým šroubovákem je vyšroubujte. Sdružený přístroj drží ještě dva poslední šrouby, nyní je naším úkolem najít jejich zakončení a vyšroubovat plastové křídlové matky. První matku naleznete po vyjmutí digihodin (2 šrouby v rozích, směrem k vám, pak jen konektor). Žlutá šipka na obrázku opět ukazuje, kde matku nahmatáme. Stačí ji vyšroubovat, nebojte se, jde to díky křidélkům dobře. Druhou křídlovou matku nahmatáte po otevření držáku kazet. Matici hledejte ve stejné výšce
jako předchozí, tj. tentokrát v levém horním rohu sdruženého přístroje. Opět
ji vyšroubujte. Pokud se vám vše povedlo, lze
nyní nadzvednout sdružený přístroj i na jeho horní hraně. Po uvolnění náhonu od tachometru se stane sdružený přístroj "volnější". Odpojte tahem od desky všechny konektory, přitom si prohlédněte zajištění konektoru a trochu mu pomozte roztažením jeho krajních částí na desce. Pak pokračujte ještě dál a odšroubujte
jak 2 šrouby s držáčky (viz žluté šipky), 2 šrouby v horních rozích a sundejte
2 spec. podložky na plastových čípcích, aby šel celý přístroj vyjmout a odnést. Všimněte si mírně vpravo nad levou žlutou šipkou je jakýsi bílý kryt. Ten je připevněn samořeznými šrouby (vruty?), jejichž hlavička je vlastně matka M5. Proto potřebujeme onen nástrčný klíč M5. Po sejmutí tohoto krytu pod ním naleznete další 3 žárovky podsvitu palubní desky (a na ty jsem poprvé zapomněl). Ale to budete dělat až po umístění
vymontovaného přístroje na stůl. Až budete mít kontrolu a výměnu žárovek hotovu, zapojte přístroj do auta pouze na konektory a vyzkoušejte podsvit a funkci kontrolek přímo v zapojení "na autě". Vyplatilo se mi to, protože mi nesvítila kontrolka od potkávacích světel. Ale to už jen stačilo s jejím držákem pootočit zpět a do původní správné polohy - a dobré = svítí. Po této kontrole poskládejte vše opačným postupem do původního stavu. Řekne se to jednoduše, ale trvá to poprvé déle než rozebrání. POZOR! © jíva Od zobrazené 9834 x. |
|
|