Pokusím se popsat průběh a děj srazu jak jsem jej viděl já....Náš předpoklad s Tiefem byl, že pokud se sjede 10 max 15 aut, tak to bude krásný počet na začátek. Jako první do Seče dorazil Armando, který bohužel při jízdě k bankomatu tak nešťastně spadl do příkopy, že cena opravy se přibližuje novému BX. Ještě větší smůla je to, že Armando byl tak hrozně natěšen na celý sraz, což šlo poznat hlavně v sobotu při prohlídce vozů(krásně čisté a naleštěné). Pak dorazil Tief. Ostatní průběžně přijížděli během soboty. Já a instalatér jsme jeli cca 300 km 5 hodin čistého času..Pro zvědavce jen uvedu, že jeli jsme z Ostravy přes Opavu a vrchem na Litomyšl. Ve 13.00 jsme tedy dorazili na náměstí v Seči k hotelu Seč. Teď když to píši, tak přicházím na nedostatky jenž jsme vůbec neudělali, či jinak jsme mohli udělati. O tom ale později. Po malém odpočinutí v restauraci a čekání na další nadšence BX jsme okolo 15.00 šli si navzájem prohlídnout vozy, přičemž jsme současně fotili i motory od všech BX k založení databanky motorů na našem serveru.U prohlídky trochu zůstanu. Musím ještě podotknout, že celý den pršelo, a tento déšť pak přinesl jedno nemilé představení.Teď zpět k prohlídce. Auta jsme měli zaparkované před hotelem a celkem to budilo i pozornost, neboť se nás sešlo 21 vozů. Všechny jsme jednoho po druhém obcházeli, prohlíželi a diskutovali. Za zmínku stojí BX, které bylo upraveno jako doprovodné vozidlo, nebo BX upraveno pro autoškolu (ajm), nebo také instalatérův vůz stojí za zmínku, ten snad měl i uhlíky v alternátoru naleštěny, jak se leskl jeho vůz. A na závěr třešnička: BX 1,6 TOP s motorem ze xantie 1,9 TDi ročník 98 od majitele hotelu (Jirka Seč).... Poté byla spanilá jízda dlouhá cca. 40 km. Bohužel déšť způsobil malý rozruch u mého BX. Já jsem měl odjet mezi posledními ale bohužel. Nenastartoval jsem... Já hlupák" nechal po celou dobu focení otevřenou kapotu a celou dobu mi krásně a vytrvale pršelo na celý motor.....Tudíž můj Citroen se jízdy nezúčastnil, což mne trošku mrzelo. Jel jsem nakonec jako spolujezdec s Robertem Voldánem na jeho čtyřkolce 17 TRD 4WD.Začátek mé spanilé jízdy mi ze začátku připadal spíše jako stíhací závod, neboť pod 100 km/h jsme šli vyjímečně. Jeli jsme tak rychle proto, že během marných pokusech oživit mé BX , ujela nám naše celá kolona...Sice po 15 km jsme je dojeli, ale chudák Tief, který stíhací jízdu absolvoval rovněž se svým BXkem, ale bez 4WD si tolik nemohl v zatáčkách dovolit jako mohl Robert... Poté byla už jízda jen krásný zážitek Alespoň pro mne. V podstatě jsem sraz absolvoval poprvé v životě, a ještě k tomu jako organizátor. Naše jízda měla krátkou přestávku v Chrudimi na náměstí, kde jsme udělali pár fotek, (fotky budou později)nechali pokochat zvědavé kolemjdoucí a pak pokračovali dále. Nebudu popisovat, kde všude jsme jeli, neboť sám to vlastně ani nevím, vedl nás totiž Jirka Seč, který to tam zná jako své boty.Celkem naše jízda trvala něco přes hodinku. Nakonec jsme všichni dojeli zpět k hotelu Seč ( dali jsme Jirkovi návrh na přejmenování na: Hotel u Citroenů, který samozřejmě neprošel...) V hotelu se povečeřelo, pokecalo a průběžně už někteří odjížděli. Všichni co zůstali, jsme si pak vyprávěli až do půlnoci..a témata byla většinou jasná BX:-)) O půlnoci se šlo spát, zatímco někteří jedinci šli na místní diskotéku. Já mezi nimi.. Musím říct, že všichni jsme byli překvapeni z aparatuty, kterou tam měli.Ten subwoofer byl tak silný, že nám všem to dunělo až někde v plících. Asi jsme na to všichni byli staří a asi jelikož nikdo z nás neměl podobnou aparaturu ve svém BX a na takové "duc duc" nebyl zvyklý, tak po hodince odebrali jsme se vyspat na další den. Druhý den nás přivítal sluníčkem, což jsme velice ocenili, hlavně později. Po snídani, kde se Mist dověděl že má nocleh zadarmo, jelikož bydlel nejdál, jsme se rozhodli jet na malou projížďku s vycházkou na zříceninu Oheb a pak že pojedeme si udělat vatru na rozloučenou. Nakonec z toho byla opět překrásná spanilá jízda po kempu, okolo přehrady, po hrázi, poté byla uskutečněna ta procházka a nakonec jsme opět jezdili po krásné přírodě a to dokonce i místy,kde se citroen BX ukázal být jako skvělý... Nevím kde jsme jeli, ale bylo to po polní a lesní cestě podél vyschlého ramene Seče (už se těším na fotky). Prostě to nemělo chybu. Dojeli jsme k Pohostinství pod drnem, název byl přesný...ale bylo tam moc a moc krásně, seděli jsme pod pergolou a opékali si špekáčky, slaninu a někteří i chleba :-)) A samozřejmě všichni si pokecali navzájem ještě jedno prošli všechny naše auta doladili nedostatky na nich a hledali případné chyby.Takže nakonec loučení místo o půl dvanácté bylo až ve tři hodiny odpoledne... Prostě počasí vyšlo, supr nálada, skvělá auta, co víc si přát??? Domů jsme nakonec jeli 3 auta spolu celkem 220 km, kde Vácha (vv) odbočil na Valmez, zatímco já s Michalem (Mist) jsme jeli až do Ostravy, kde on pokračoval do Bohumína....Toť vše... Ještě něco: U drnu jsme se dohodli, že úplně všichni co jsme zůstali si dáme zimní minisraz, který by byl 24.1. Teď jsem s Tiefem mluvil a už dnes víme oba, že když už pojedeme takovou dálku, tak opět zůstaneme i do neděle 25.1. Není to samozřejmě podmínka pro ostatní, abyste přespávali, budeme rádi už jen za účast v sobotu. Ovšem i v zimě to tam určitě bude mít své kouzlo. Teď nastala vhodná doba oznámit nový termín PRVNÍHO OFICIÁLNÍHO SRAZU BXCLUBU!!! Bude to opět v Seči, ale už v polovině června tj. 19.-20. června 2004 !!!!!! Teď je určitě vhodná doba to všem oznámit, už např. kvůli plánování dovolených...A voda na přehradě taky určitě bude ke koupání..... Malé shrnutí nakonec: Vzhledem k tomu že to byl nultý sraz, bylo tam hodně nepřesností, nedomluvených akcí včetně programu , a jiné nedostatky,dokonce i při té jízdě samotné. a samozřejmě i dalších drobností jenž jsem určitě přehlédl. Co vše tam chybělo a nemělo by příště chybět? V první řadě Armando:))) Vím, co to pro něj znamenalo a přál bych si aby příště se opět účastnil. Apropo, vzpomněl jsem si na nultý sraz porsche clubu 924-944 jehož zakladatelem je můj kolega Dalik, který také ví co je to hydraulika z bývalého svého vozu citroen XM 3,0 V6 Exclusive než jej prodal, tak u nich na tom srazu rovněž jeden velký nadšenec to neustál a ze srazu domů jel vlakem. Rovněž havaroval, ale ten to vzal zodpovědně přes střechu a dva stromy.Příčina tuším, byla aquaplaining. Ale zpět k tomu co by nemělo chybět, či jinak vylepšit: každopádně to chce na hotelu stoly dohromady, ať zbytečně nesedíme každý zvlášť , viz sobota večer..., dále přesný harmonogram, když se řekne v 16.00 se jede, tak se nebude jíst a čekat na něj, na jídlo bude vyhrazen čas. Dále by už se mohly konat i soutěže. Kužele by se myslím daly přes technické služby zapůjčit a nějaké ceny za první místo určitě už budou.. Plocha je prý veliká u požární zbrojnice (nevím osobně jak, místo abych tam byl na společné fotce, tak já a dokonce i Tief jsme tam chyběli, což teď u mne vyvolává úsměv... ano, fotili jste se bez nás dvou...dostávám se ke spanilé jízdě. 100%ně chybělo alespoň CBčka v autech, aby poslední a první mohli komunikovat , a nejen ti, pokud by měli i další tak se dá např. domluvit, že při vjezdu na hlavní silnici jeden zablokuje na chvilku cestu tak, ať to náš konvoj neroztrhá a pak se zařadí nakonec. je to sice proti předpisům ale... Proto ty vysílačky by byly vhodné, nebo další by měl při případném parkování určit jak parkovat ať se to dá fotit, což opět znamená, že někde na začátku by měl jet někdo s fotákem a o toto se postarat...... A celkový můj dojem? I přes veškeré nedostatky jsem spokojen, účast byla nad očekávání, lidi skvělí, příjemné zážitky,hoteliér majitelem dvou Bx, krásné prostředí, samozřejmě kochat se pohledem na naleštěné naše citroeny BX.. co více si jen přát??? Snad jen to, ať na první sraz BXclubu se usmívá sluníčko ať už zimní nebo letní ... A to protože já už teď se těším na oba další srazy.... Od zobrazené 3133 x. |
|
|