V této části jsou popsané přístroje a kontrolky
palubní desky
Citroënu BX. Popis vychází z modelů Série I a výbava se liší i podle
modelů. U modelů Série II se palubní deska odlišovala, tvar a rozmístění
přístrojů je jiný. Přístroje a jejich kryptogramy se však nezměnily. Některé
modely byly vybavené alternativně hodinami anebo otáčkoměrem. Základní modelové
řady (bez R, T, Z v modelovém označení) neměli dodatečné přístroje (tlak,
teplota), jen kontrolní žárovky signalizující překročení kritické meze.
Otáčkoměry: U benzínových motorů se během záběhu
motoru nesmí překročit hranice 4500 otáček, po záběhu je povoleno maximálně
5750 otáček za minutu.. Pro dieselové motory je během záběhu povolených
maximálně 4000 otáček, po záběhu 4400 otáček za minutu.
Alternativní přístroj anebo kontrolka tlaku oleje. Jestli začne
svítit červená kontrolka anebo ručička přejde do červeného pole během
jízdy, okamžitě zastavte a vypněte motor. Zkontrolujte hladinu oleje
v motoru. Jestli kontrolka nadále ukazuje nízký tlak a hladina oleje je v
pořádku, navštivte co nejdříve servis. Jinak hrozí zničení motoru.
Alternativní přístroj anebo kontrolka chladící směsi.
Když se rozsvítí červené kontrolní světlo, je možné pokračovat v
jízdě jen sníženou rychlostí, dokud kontrolka nezhasne. Jestli se současně
rozsvítí i varovné světlo STOP,
třeba
okamžitě zastavit, nechat motor běžet na volnoběh a pokusit se odstranit
závadu.
Přístroj množství oleje ukáže na krátkou chvíli správné
množstvo oleje asi 2 sekundy po zapnutí zapalování při vodorovném
stojícím
vozidle. Dostatečné množství oleje je tehdy, pokud ručička ukazuje vpravo od
svislé polohy. V opačném případe urychleně doplňte olej v motoru.
Přístroj teploty motorového oleje. Pokud se během jízdy
rozsvítí červené varovné světýlko, je potřeba snížit rychlost vozidla,
dokud světýlko nezhasne. Pokud světýlko svítí často anebo nepřetržitě
při
správném množství oleje, je potřeba navštívit servis.
Levá kontrolka u vozidla s katalyzátorem - v případě
rozsvícení kontrolky během jízdy je potřeba co nejspíš vyhledat servis.
Pravá kontrolka signalizuje poruchu turba u dieselových motorů s
turbodmychdlem.