Nevíte někdo, kde udělají v Praze seriozně diagnostiku motoru?
El. i mech.? U Vašendy?
Dík
Nevíte někdo, kde udělají v Praze seriozně diagnostiku motoru?
El. i mech.? U Vašendy?
Dík
Ak je to pre BX tak nikde ... Spravit serioznu diagnostiku znamena stravit nejaky cas s merakom a merat a hladat a merat a hladat ...
Pozeram ze mas TZi a niektore TZi nejde ani vyblikat a niektore nemaji ani servisny konektor.
Co s tym mas ?
Ak je to pre BX tak nikde ... Spravit serioznu diagnostiku znamena stravit nejaky cas s merakom a merat a hladat a merat a hladat ...
Pozeram ze mas TZi a niektore TZi nejde ani vyblikat a niektore nemaji ani servisny konektor.
Co s tym mas ?
nee, to TZI je blbě, je to TRI GTI 8v. Je to nějaký divný, zdá se, že si to auto pořád myslí, že je teplo, při studeným motoru volnoběh na prd, když mrzne, chcípá. I při teplým motoru a v létě je ten volnoběh nepravidelnej. Při vyšších otáčkách je to celkem v poho.
nee, to TZI je blbě, je to TRI GTI 8v. Je to nějaký divný, zdá se, že si to auto pořád myslí, že je teplo, při studeným motoru volnoběh na prd, když mrzne, chcípá. I při teplým motoru a v létě je ten volnoběh nepravidelnej. Při vyšších otáčkách je to celkem v poho.
Skontroluj ci ti to nesaje nikde falosny vzduch, to je najdolezitejsie, potom premeraj cidla teploty multimetrom, pak skontroluj ventil pridavneho vzduchu ci je napajany a ci sa otvara, no a nakoniec ci funguje spravne vaha vzduchu. Predpokladam ze veci ako rozdelovac, svieckove kable, sviecky a vsetky filtre mas 100% ok. Inak gti 8v opravovat je fuj fuj, mam to doma, tiez problemy s volnobehom a je to ventil pridavneho vzduchu. Nakoniec som to vyriesil tym ze som na tvrdo dal otacky volnobehu na 1200 a bolo - a ani automatu to moc nevadilo
Skontroluj ci ti to nesaje nikde falosny vzduch, to je najdolezitejsie, potom premeraj cidla teploty multimetrom, pak skontroluj ventil pridavneho vzduchu ci je napajany a ci sa otvara, no a nakoniec ci funguje spravne vaha vzduchu. Predpokladam ze veci ako rozdelovac, svieckove kable, sviecky a vsetky filtre mas 100% ok. Inak gti 8v opravovat je fuj fuj, mam to doma, tiez problemy s volnobehom a je to ventil pridavneho vzduchu. Nakoniec som to vyriesil tym ze som na tvrdo dal otacky volnobehu na 1200 a bolo - a ani automatu to moc nevadilo :)
Nejsou tu nekde hodnoty tech cidel a ktery vsechny to jsou, kde najdu tu vahu a ventil pridavneho vzduchu - spis jak je kontrolovat?
Nejsou tu nekde hodnoty tech cidel a ktery vsechny to jsou, kde najdu tu vahu a ventil pridavneho vzduchu - spis jak je kontrolovat?
Takze cidlo teploty vody, to je niekde v okolo termostatu, je dvojpinove a pripojene vodotesnym konektorom:
-10'C - 8200 - 11000ohmov
0'C - 4800 - 6600ohmov
10'C - 4000ohmov
20'C - 2280 - 2720ohmov
30'C - 2000ohmov
40'C - 1000-1400ohmov
50'C - 1000ohmov
60'C - 800ohmov
80'C - 290 - 370ohmov
Dalej ventil pridavneho vzduchu je taky ovalny predmet pod rozdelovacom - idu do neho dve hadice a jeden konektor - vymontuj to a napoj na zdroj - za studena je priechodny a po zapojeni 12V na konektor sa zacne pomali postupne zatvarat az by sa mal uplne, resp. takmer uplne uzavriet( toto reguluje vysoke otacky za studena )
Vaha vzduchu - je to ta kovova vec na boxe kde davas vzduchovy filter, ide do nej 5pinovy konektor chraneny gumenou manzetou:
Multimeter pripojis na pin 2 a merias volty:
pri zapnutom zapalovani ( nenastartovany motor ): 0.20 az 0.30V
pri volnobehu: 0.75 - 1.50V
pri 2000rpm 2 - 2.5V
pri 3000 otackach 2 - 3.50
Dalej mozes na vahe zmerat odpor ( medzi pinmi 2 a 4 ) - na toto musis vahu otvorit aby si s nou mohol mechanicky pohybovat:
uplne zavreta vaha ukazuje 8 - 500ohmov
uplne ovtorena 1000-2500ohmov
dalej zmeraj odpor medzi pinmi 2 a 3 - musi ukazovat to iste tzn:
uplne zavreta vaha ukazuje 8 - 500ohmov
uplne ovtorena 1000-2500ohmov
No, snad som to napisal zrozumitelne
Takze cidlo teploty vody, to je niekde v okolo termostatu, je dvojpinove a pripojene vodotesnym konektorom:
-10'C - 8200 - 11000ohmov
0'C - 4800 - 6600ohmov
10'C - 4000ohmov
20'C - 2280 - 2720ohmov
30'C - 2000ohmov
40'C - 1000-1400ohmov
50'C - 1000ohmov
60'C - 800ohmov
80'C - 290 - 370ohmov
Dalej ventil pridavneho vzduchu je taky ovalny predmet pod rozdelovacom - idu do neho dve hadice a jeden konektor - vymontuj to a napoj na zdroj - za studena je priechodny a po zapojeni 12V na konektor sa zacne pomali postupne zatvarat az by sa mal uplne, resp. takmer uplne uzavriet( toto reguluje vysoke otacky za studena )
Vaha vzduchu - je to ta kovova vec na boxe kde davas vzduchovy filter, ide do nej 5pinovy konektor chraneny gumenou manzetou:
Multimeter pripojis na pin 2 a merias volty:
pri zapnutom zapalovani ( nenastartovany motor ): 0.20 az 0.30V
pri volnobehu: 0.75 - 1.50V
pri 2000rpm 2 - 2.5V
pri 3000 otackach 2 - 3.50
Dalej mozes na vahe zmerat odpor ( medzi pinmi 2 a 4 ) - na toto musis vahu otvorit aby si s nou mohol mechanicky pohybovat:
uplne zavreta vaha ukazuje 8 - 500ohmov
uplne ovtorena 1000-2500ohmov
dalej zmeraj odpor medzi pinmi 2 a 3 - musi ukazovat to iste tzn:
uplne zavreta vaha ukazuje 8 - 500ohmov
uplne ovtorena 1000-2500ohmov
No, snad som to napisal zrozumitelne :)
Jojo, dík moc, naprosto srozumitelně. Mrknu se na to, zlobí mně to už dlouho.
Jojo, dík moc, naprosto srozumitelně. Mrknu se na to, zlobí mně to už dlouho.