Dobrý večer, chci si zapojit kontrolku teploty motoru, mám motor 1.9D. Dočetl sem se že lze použít čidlo i budík ze 120, ale že se musí zašroubovat do bloku motoru,máte nekdo zkušenosti hledal sem zde v diskuzi ale nic podrobnejšího sem nenašel.nejvíce by me asi zajímal systém elektrického zapojení.děkuji za reakce
Dobrý večer, chci si zapojit kontrolku teploty motoru, mám motor 1.9D. Dočetl sem se že lze použít čidlo i budík ze 120, ale že se musí zašroubovat do bloku motoru,máte nekdo zkušenosti hledal sem zde v diskuzi ale nic podrobnejšího sem nenašel.nejvíce by me asi zajímal systém elektrického zapojení.děkuji za reakce
to samý momentálně řešim i já,zapojení eletriky vim,momentálně ale popis udat neumim,ale řešim jinej problem,kam umístit ten budík někteří to řerší tak,že zruší popelnik,nebo přihrádku na drbvný což mě se nelíbí,jinak na budíku ze škodovky máš popsaný kam co zapojit
to samý momentálně řešim i já,zapojení eletriky vim,momentálně ale popis udat neumim,ale řešim jinej problem,kam umístit ten budík někteří to řerší tak,že zruší popelnik,nebo přihrádku na drbvný což mě se nelíbí,jinak na budíku ze škodovky máš popsaný kam co zapojit
já asi zruším tu přihrádku na popelník, jsem nekuřák, tak je většinou nevyužitá.no na mém budíku toho moc vyraženého není, bohužel nemám schéma škodovky podle kterého bych to rozluštil, ale snad se to nejak podaří.pořeboval bych hlavne vedet jaké svazky napojit z elektriky BX.
já asi zruším tu přihrádku na popelník, jsem nekuřák, tak je většinou nevyužitá.no na mém budíku toho moc vyraženého není, bohužel nemám schéma škodovky podle kterého bych to rozluštil, ale snad se to nejak podaří.pořeboval bych hlavne vedet jaké svazky napojit z elektriky BX.
Snazsi je sehnat palubovku z GTi, ale budik ze S120 lze... budik ma 3 konektory. Dva jsou napajeni (plus a kostra) a treti je signal z cidla. Ktery je ktery si nepamatuju, ale muzu to zjistit. Cidlo je na termostatu. Ma stejny zavit (M14x1 .. myslim), takze staci prendat... Napajeni pro budik muzes vzit treba z podsviceni ovladacu topeni, ale na signal budes muset asi natahnout novy kablik.
Snazsi je sehnat palubovku z GTi, ale budik ze S120 lze... budik ma 3 konektory. Dva jsou napajeni (plus a kostra) a treti je signal z cidla. Ktery je ktery si nepamatuju, ale muzu to zjistit. Cidlo je na termostatu. Ma stejny zavit (M14x1 .. myslim), takze staci prendat... Napajeni pro budik muzes vzit treba z podsviceni ovladacu topeni, ale na signal budes muset asi natahnout novy kablik.
Podsviceni neeeeeee! Neni tam konstantni napeti a zavisi na tom jak mas nastevane podsviceni!
Podsviceni neeeeeee! Neni tam konstantni napeti a zavisi na tom jak mas nastevane podsviceni!
Ahojte..No elektrika není problém vzít od autorádia,né??Je nejblíž..A drátek nový od čidla není taky problém..Hodně štěstí!!
Ahojte..No elektrika není problém vzít od autorádia,né??:-))Je nejblíž..A drátek nový od čidla není taky problém..Hodně štěstí!!
Zdravím.Na 14RE se chystám o totéž.Uvažoval jsem,že čidlo umístím tak,že rozříznu hadici vstupu do chladiče a z trubky udělám spojovací kus s otvorem a závitem na čidlo.To jsem zatím ale jen teoretizoval.Prakticky jsem zatím jen vyhledal budík a sehnal elektroschéma ze škodné (celou knížku )Takže ti můžu v majlu poslat schéma a detaily zapojení ve škodných.Budík jsem chci dát místo vajglovníku,bo už nekouřím.
Zdravím.Na 14RE se chystám o totéž.Uvažoval jsem,že čidlo umístím tak,že rozříznu hadici vstupu do chladiče a z trubky udělám spojovací kus s otvorem a závitem na čidlo.To jsem zatím ale jen teoretizoval.Prakticky jsem zatím jen vyhledal budík a sehnal elektroschéma ze škodné (celou knížku )Takže ti můžu v majlu poslat schéma a detaily zapojení ve škodných.Budík jsem chci dát místo vajglovníku,bo už nekouřím.
to Diesel:ty schemata by byly moc fajn:muj email je jiri.rydel@seznam.cz, dekuju moc.No jinak z rádia by to možná šlo, protáhnout kabel není problém, ale spíš mě zajmá kam přesně strčit čidlo, nekdo říká namontovat to čidlo přímo do bloku motoru, že je tam sice odchylka meření, ale to nehraje prý roli jedná se prý o cca 4-5°C.No a taky jsem četl, že teda vrazit přímo do vody, tak sem z toho ted jelen. ale asi bych to doopravdy namontoval radeji do toho bloku motoru..jaýá je na to váš názor?
Jinak k umístění možá by to šlo strčit doprava od kapličky udělat nejaký šikovný kryt a protáhnou pak kablíky, ale bylo by to složité hlavne výroba krytu, který by trochu vypadal.já umistuju budík do popelníku.
to Diesel:ty schemata by byly moc fajn:muj email je jiri.rydel@seznam.cz, dekuju moc.No jinak z rádia by to možná šlo, protáhnout kabel není problém, ale spíš mě zajmá kam přesně strčit čidlo, nekdo říká namontovat to čidlo přímo do bloku motoru, že je tam sice odchylka meření, ale to nehraje prý roli jedná se prý o cca 4-5°C.No a taky jsem četl, že teda vrazit přímo do vody, tak sem z toho ted jelen. ale asi bych to doopravdy namontoval radeji do toho bloku motoru..jaýá je na to váš názor?
Jinak k umístění možá by to šlo strčit doprava od kapličky udělat nejaký šikovný kryt a protáhnou pak kablíky, ale bylo by to složité hlavne výroba krytu, který by trochu vypadal.já umistuju budík do popelníku.
tak ja bych nevymyslel uz vymyslene a sehnal si budiky z GTi nebo jine benzinove mrchy
prehozeni tu bylo nekolikrat popsano a navic je to fakt jednoduche a cidlo pouzit taky originalni
tak ja bych nevymyslel uz vymyslene a sehnal si budiky z GTi nebo jine benzinove mrchy :-D
prehozeni tu bylo nekolikrat popsano a navic je to fakt jednoduche a cidlo pouzit taky originalni
mate pravdu, ze z podsviceni to nejde, pozdeji jsem si to uvedomil, ale bylo uz pozde .... cidlo teploty se nedava do bloku, ale kdyz uz, tak do hlavy... nevim jak u benzinu, ale u nafty je na termostatu... jsou tam dokonce dve ... pri vymene cidel se ani nemusi vypoustet voda, neco malo, pokud vubec, vytece, ale staci jen dolit a odvzdusnit...
mate pravdu, ze z podsviceni to nejde, pozdeji jsem si to uvedomil, ale bylo uz pozde ;) .... cidlo teploty se nedava do bloku, ale kdyz uz, tak do hlavy... nevim jak u benzinu, ale u nafty je na termostatu... jsou tam dokonce dve ... pri vymene cidel se ani nemusi vypoustet voda, neco malo, pokud vubec, vytece, ale staci jen dolit a odvzdusnit... :)
to tolstoj.Máš pravdu,že je to nejjednodušíí,ale musíš sehnat (koupit) hned dvě věci.Palubku a čidlo.Já např.nevím proč při rušení škodné nechal čidlo i budík,ale ostatek se vyhodil.Většinou je výrazný finanční efekt.
K umístění čidla bude asi nejlepší vyndat staré a dát nové do pův.místa,alespoň v 14 mono-čidlo je v hlavě a vypadá že má stejný rozměry.
to tolstoj.Máš pravdu,že je to nejjednodušíí,ale musíš sehnat (koupit) hned dvě věci.Palubku a čidlo.Já např.nevím proč při rušení škodné nechal čidlo i budík,ale ostatek se vyhodil.Většinou je výrazný finanční efekt.
K umístění čidla bude asi nejlepší vyndat staré a dát nové do pův.místa,alespoň v 14 mono-čidlo je v hlavě a vypadá že má stejný rozměry.
no já skodnou neničil, ničil známý...a tohle sem z nej vytáhnul zbytek šel na šrotiště..děkuju vám za rady ted už jenom provést a zapojit.
no já skodnou neničil, ničil známý...a tohle sem z nej vytáhnul zbytek šel na šrotiště..děkuju vám za rady ted už jenom provést a zapojit.
KOnečně jsem to dodělal.Čidlo ze škodovky je menší než čidlo na mém BXku,takže jsem musel nechat udělat redukci-nestála mne taky nic mimo kamarádskou výpomoc.Z čidla na budík jeden drát cca metrovej,další dva dráty na kostru a na živej pól (napíchnul jsem to na AR) cca 2x30cm a 4 konektorky.hned jsem to zkusil a jde to /snad nešvindluje.Jo jak jsem psal,tak jsem i udělal-budík místo vajglovníku.
KOnečně jsem to dodělal.Čidlo ze škodovky je menší než čidlo na mém BXku,takže jsem musel nechat udělat redukci-nestála mne taky nic mimo kamarádskou výpomoc.Z čidla na budík jeden drát cca metrovej,další dva dráty na kostru a na živej pól (napíchnul jsem to na AR) cca 2x30cm a 4 konektorky.hned jsem to zkusil a jde to /snad nešvindluje.Jo jak jsem psal,tak jsem i udělal-budík místo vajglovníku.