Dobrý den, nemáte prosím někdo zkušenost s výměnou kulového čepu co je napojený přímo na řízení(Autokelly to značí jako axiální táhlo), část. kryté gumovou harmonikou (cca 20 cm dlouhé, z každé strany závit, na něj je napojeno táhlo řízení co zatáčí kolem). Dnes jsem je chtěl měnit, protože měly vůli, ale prostě nemůžu to staré vydělat-je to zajištěno spec. plechem, který se asi musí povolit, ale nemůžu se na to za nic na světě dostat. i když vytočím kola, je tam málo místa... jde to vyměnit nějak rozumně, nebo se musí rozdělat celé řízení popř. náprava? Potřebuji vyměnit obě strany, na 1.8TD 89 rok.... Díky moc, zdraví Martin
Dobrý den, nemáte prosím někdo zkušenost s výměnou kulového čepu co je napojený přímo na řízení(Autokelly to značí jako axiální táhlo), část. kryté gumovou harmonikou (cca 20 cm dlouhé, z každé strany závit, na něj je napojeno táhlo řízení co zatáčí kolem). Dnes jsem je chtěl měnit, protože měly vůli, ale prostě nemůžu to staré vydělat-je to zajištěno spec. plechem, který se asi musí povolit, ale nemůžu se na to za nic na světě dostat. i když vytočím kola, je tam málo místa... jde to vyměnit nějak rozumně, nebo se musí rozdělat celé řízení popř. náprava? Potřebuji vyměnit obě strany, na 1.8TD 89 rok.... Díky moc, zdraví Martin
Neporadím ti, jak vyměnit ten čep, mě se nepovedlo vyměnit ani tu krací gumu na něm ale rozhodně si radši vyndej řízení ven, na autě se ti to bude dělat hodně špatně... řízení se dá vyndat i bez demontáže nápravy, dělal jsem to zrovna o víkendu...
Neporadím ti, jak vyměnit ten čep, mě se nepovedlo vyměnit ani tu krací gumu na něm :-D ale rozhodně si radši vyndej řízení ven, na autě se ti to bude dělat hodně špatně... řízení se dá vyndat i bez demontáže nápravy, dělal jsem to zrovna o víkendu... ;)
Díky, vrhnu se na to zas v pondělí, teď na to už nemám sílu, několikrát jsem dnes to auto proklel..... výměna kostí byla zábava, ale jak jsem se dostal k tomuhle- no děs.....
Díky, vrhnu se na to zas v pondělí, teď na to už nemám sílu, několikrát jsem dnes to auto proklel..... výměna kostí byla zábava, ale jak jsem se dostal k tomuhle- no děs.....
Je to propadák, ale opravdu to jde nejlépe když vykostíš řízení ven. Pak už jen stačí odstranit prachovku a velkým očkem povolit tu matici, jestli na to půjdeš stranovým klíčem je lepší udělat nářez fryčkou a pak to dolovat, jinak hrozí smyk a následné obití kloubů a podobných částí těla. Dělal jsem to před nedávnem a vyplatilo se mi koupit obě prachovky, celý to rozebrat do součásteček, umýt, poskládat na vazelinu pro homokynetické klouby s přídavkem MOS2 a pří montáži manžet jsem přidal asi decku převodového oleje. Řízení jde krásně lehoučce, přesně, akorát jsem si zaplatil v autorizovaném servise u Citroena v Jablonci geometrii.
Je to propadák, ale opravdu to jde nejlépe když vykostíš řízení ven. Pak už jen stačí odstranit prachovku a velkým očkem povolit tu matici, jestli na to půjdeš stranovým klíčem je lepší udělat nářez fryčkou a pak to dolovat, jinak hrozí smyk a následné obití kloubů a podobných částí těla. Dělal jsem to před nedávnem a vyplatilo se mi koupit obě prachovky, celý to rozebrat do součásteček, umýt, poskládat na vazelinu pro homokynetické klouby s přídavkem MOS2 a pří montáži manžet jsem přidal asi decku převodového oleje. Řízení jde krásně lehoučce, přesně, akorát jsem si zaplatil v autorizovaném servise u Citroena v Jablonci geometrii.
Jo jo, díky.... mám tam ještě posilovač, aby ta demontáž byla zábavnější a postavený před domem na kozách, garáž mám teď plnou jiných wehiklů pojezdowych. no zítra se uvidí....
Jo jo, díky.... mám tam ještě posilovač, aby ta demontáž byla zábavnější a postavený před domem na kozách, garáž mám teď plnou jiných wehiklů pojezdowych. no zítra se uvidí....
Da sa to aj na aute - menil som obe strany bez vyhadzovania riadenia ale je to peklo - cely den prace, prsty omlatene, nervy nadranc. Inak soferova strana ide o troska lepsie, spolujazdec tam ma uchyt posilovaca a to je panecku libustka
Takze hlasujem za to aby si vyhodil riadenie von a robil to tak
Da sa to aj na aute - menil som obe strany bez vyhadzovania riadenia ale je to peklo - cely den prace, prsty omlatene, nervy nadranc. :-) Inak soferova strana ide o troska lepsie, spolujazdec tam ma uchyt posilovaca a to je panecku libustka :)
Takze hlasujem za to aby si vyhodil riadenie von a robil to tak :)
Jestli jsem to správně pochopil, tak se tu bavíme o výměně těch vnitřních kulových čepů co jsou přímo na hřebenu a jsou překryty gumovým pouzdrem, ne o čepech řízení popřípadě manžetách...
Jestli jsem to správně pochopil, tak se tu bavíme o výměně těch vnitřních kulových čepů co jsou přímo na hřebenu a jsou překryty gumovým pouzdrem, ne o čepech řízení popřípadě manžetách... :)
pajator: ano, ja sa bavim o tom - tzn axialne tiahlo - "to" do coho je tyc riadenia nasrubovana.
pajator: ano, ja sa bavim o tom - tzn axialne tiahlo - "to" do coho je tyc riadenia nasrubovana.
No, pokud bysme se bavili o "tom", so čeho je tyč řízení našroubovaná, tak by to byl čep řízení, neboli ta "tyčka s čepem úplně na okrajích řízení, když to vezmu takhle laicky... kdežto já jswm myslel, že jde o tu část, která je mezi samotným řízením a vnějším čepem(tyčí) řízení, na kterou se tento čep(tyč) našroubovává...
Nějak se do toho zamotáváme...
No, pokud bysme se bavili o "tom", so čeho je tyč řízení našroubovaná, tak by to byl čep řízení, neboli ta "tyčka s čepem úplně na okrajích řízení, když to vezmu takhle laicky... kdežto já jswm myslel, že jde o tu část, která je mezi samotným řízením a vnějším čepem(tyčí) řízení, na kterou se tento čep(tyč) našroubovává... :)
Nějak se do toho zamotáváme... :-D
Aneb, jak tomu říkáme mezi mechaniky šťouchačka. Jinak je to ten nejodpornější hébl mezi hřebenem řízení a kulovým čepem řízení.
Aneb, jak tomu říkáme mezi mechaniky šťouchačka. Jinak je to ten nejodpornější hébl mezi hřebenem řízení a kulovým čepem řízení.
tak levá strana už je hotová, udělal jsem to nakonec na autě, rozbrousil ten zajišťovací plech, zavařil kloub aby se peprotáčel, navařil matku na závit a vytáhl to ven. Ještě dotaz: jak přesně oddělat tento bazmeg na pravé straně, přesněji jak oddělat ten držák od posilovače řízení? Sorry že vám tady ucpávám fórum těmato blbostma, ale radši se zeptám, než něco zkazit... Díky, Martin
tak levá strana už je hotová, udělal jsem to nakonec na autě, rozbrousil ten zajišťovací plech, zavařil kloub aby se peprotáčel, navařil matku na závit a vytáhl to ven. Ještě dotaz: jak přesně oddělat tento bazmeg na pravé straně, přesněji jak oddělat ten držák od posilovače řízení? Sorry že vám tady ucpávám fórum těmato blbostma, ale radši se zeptám, než něco zkazit... Díky, Martin
Vůbec se neomlouvej, mě to taky zajímá... Třeba převlíkat manžetu řízení přes ten úchyt pístu posilovače je docela náročný...
Vůbec se neomlouvej, mě to taky zajímá... :) Třeba převlíkat manžetu řízení přes ten úchyt pístu posilovače je docela náročný... :)
No stačí hasák a prostor zespoda.Paji ta manžeta jde,ale musíš mít gumovou,jako já na Xantii ,ale je to fakt lepší,když je řízení venku
No stačí hasák a prostor zespoda.Paji ta manžeta jde,ale musíš mít gumovou,jako já na Xantii ,ale je to fakt lepší,když je řízení venku