Zdravíčko kolegové..Potřeboval bych poradit,jak pracují vrtule na chlazení chladiče na 1.7 tzd..Auto mám pomale 3 roky a ještě ani jednou se neroztočily..(To je nějak přes relátko či co??Popř. kde je umístěno a to je ty vrtule zapíná nějaké čidlo??A kde to zase vězí??Za odpovědi děkuji
Zdravíčko kolegové..Potřeboval bych poradit,jak pracují vrtule na chlazení chladiče na 1.7 tzd..Auto mám pomale 3 roky a ještě ani jednou se neroztočily..:-((To je nějak přes relátko či co??Popř. kde je umístěno a to je ty vrtule zapíná nějaké čidlo??A kde to zase vězí??Za odpovědi děkuji
Jestli se vůbec netočí, primárně bych zkusil čidlo, které by mělo být dole na chladiči u ústí té tlusté hadice... Mělo by být třípinové
Jestli se vůbec netočí, primárně bych zkusil čidlo, které by mělo být dole na chladiči u ústí té tlusté hadice... Mělo by být třípinové ;)
čidlo by mělo sepnout po dosažení určité teploty,při chodu motoru (i studeného) točila vrtule jen např.u Fiatu 125P nebo Š-1000 a 100.Vtule jde vyzkoušet zapojením na přímo (vyřadíš spínač).Lze, pokud je čidlo špatné,dát a zapojit ruční spínač.Děla se pro jistotu u š-105 a 120.měl jsem to tak i na Ibize,
čidlo by mělo sepnout po dosažení určité teploty,při chodu motoru (i studeného) točila vrtule jen např.u Fiatu 125P nebo Š-1000 a 100.Vtule jde vyzkoušet zapojením na přímo (vyřadíš spínač).Lze, pokud je čidlo špatné,dát a zapojit ruční spínač.Děla se pro jistotu u š-105 a 120.měl jsem to tak i na Ibize,
Tak sem propojil vše(ty tři drátky od čidla) a vrtule se ani nepohnou..Co dál by to mohlo být??Nevíte??Nějaké relátko??
Tak sem propojil vše(ty tři drátky od čidla) a vrtule se ani nepohnou..Co dál by to mohlo být??Nevíte??Nějaké relátko??
Jeden z těch drátů na čidlo musí být přívod a ty další dva jdou na vtule.Podívej se na pojistky a pokud jsou OK tak zkoušečkou vyzkoušej zda jde na čidlo proud.Pokud ano.tak se při zapojení natvrdo musí vrtule roztočit.Pokud netak je někde přívodní vedení v čudu a budeš mít co dělat-natáhnout nový drát nebo najít přerušení.PS neznám zapojení na naftovém BX-mám 14E,ale toto se mi stalo u předchozích dvou vozů-Seat Ibiza a Š105.
Jeden z těch drátů na čidlo musí být přívod a ty další dva jdou na vtule.Podívej se na pojistky a pokud jsou OK tak zkoušečkou vyzkoušej zda jde na čidlo proud.Pokud ano.tak se při zapojení natvrdo musí vrtule roztočit.Pokud netak je někde přívodní vedení v čudu a budeš mít co dělat-natáhnout nový drát nebo najít přerušení.PS neznám zapojení na naftovém BX-mám 14E,ale toto se mi stalo u předchozích dvou vozů-Seat Ibiza a Š105.
mám 1.9D ,ale možná to bude stejný když vyndáš světlo u řídiče jsou tam konektory k vrtulím(já mam jen jednu) ,někdo už to dělal a dal tam svorkovnici a tam byl problém ,tak jsem to proletoval a je pokoj aspon tady. V pátek jsem musel dát novej spínač na chladič.
Pokud by někdo věděl jak je to s čidlama na termostatu u 1.9D tak bych byl rád pokud by poradil .
Mám tam dvě jedno by mělo blikat,pokud ho dám kontakt na kostru bliká červená kontrolka ta samá jako když spíná druhé čídlo(postupně se zvetšuje intenzita světla a rozsvítí se i kontrolka stop)na tomto čidle je označena teplota 105 C /na tom co by mělo blikat je110 C.
v knize o citroenu (dodatek) jsem našel že by tam mělo být pouze jedno.
tak by mně zajímalo jak to má bejt možná tam někdo narval co měl po ruce. diky
mám 1.9D ,ale možná to bude stejný když vyndáš světlo u řídiče jsou tam konektory k vrtulím(já mam jen jednu) ,někdo už to dělal a dal tam svorkovnici a tam byl problém ,tak jsem to proletoval a je pokoj aspon tady. V pátek jsem musel dát novej spínač na chladič.
Pokud by někdo věděl jak je to s čidlama na termostatu u 1.9D tak bych byl rád pokud by poradil .
Mám tam dvě jedno by mělo blikat,pokud ho dám kontakt na kostru bliká červená kontrolka ta samá jako když spíná druhé čídlo(postupně se zvetšuje intenzita světla a rozsvítí se i kontrolka stop)na tomto čidle je označena teplota 105 C /na tom co by mělo blikat je110 C.
v knize o citroenu (dodatek) jsem našel že by tam mělo být pouze jedno.
tak by mně zajímalo jak to má bejt možná tam někdo narval co měl po ruce. diky:-)
napadla ma prave taka skvostna myslienka spravit si vrtulu chladica uplne na tvrdo...tym padom potom nepotrebujem na chladici ziadne cidla a budem furt chladeny a uz sa nemusim o nic starat akurat ci to utiahne baterka ked to bude stale vrtet
napadla ma prave taka skvostna myslienka spravit si vrtulu chladica uplne na tvrdo...tym padom potom nepotrebujem na chladici ziadne cidla a budem furt chladeny a uz sa nemusim o nic starat akurat ci to utiahne baterka :) ked to bude stale vrtet
no ked som nadtym dlhsei rozmyslal tiez to asi nebude az tak naj keby sa to dako zaujimavo nevymyslelo ale asi pokial to nebude napojene remenom to nebude nic lepsie jak to je
no ked som nadtym dlhsei rozmyslal tiez to asi nebude az tak naj keby sa to dako zaujimavo nevymyslelo ale asi pokial to nebude napojene remenom to nebude nic lepsie jak to je
tomass ak by stále išli vrtule chladenia motor by bol takzvane
!podchladený! a auto by šlo stále ako keby na sýtič!!!!!!!
tomass ak by stále išli vrtule chladenia motor by bol takzvane
!podchladený! a auto by šlo stále ako keby na sýtič!!!!!!!
tak to ne, este aby dostal sopel a kasel a mame po vtakach...nehame ho tak zatial
tak to ne, este aby dostal sopel a kasel a mame po vtakach...nehame ho tak zatial :)