Zdar, ako spravne uskladnit motor ? Bude mat sundanu hlavu, staci ho ulozit na nejake nie moc vlhke prostredie ?
A co vodny chladic, mal by byt naplneny pri dlhodobom stani ?
Zdar, ako spravne uskladnit motor ? Bude mat sundanu hlavu, staci ho ulozit na nejake nie moc vlhke prostredie ?
A co vodny chladic, mal by byt naplneny pri dlhodobom stani ?
nevim, ale motor z motorky sem uskladnoval namazanej olejem a ucpaný sání a výfuk ale když tam nebudeš mít hlavu tak bych tam jen nalil olej do válců. Určitě ne LHM nebo brzdovku nebo něco takovýho. Možná by tam taky mohla být nafta ještě.
nevim, ale motor z motorky sem uskladnoval namazanej olejem a ucpaný sání a výfuk ale když tam nebudeš mít hlavu tak bych tam jen nalil olej do válců. Určitě ne LHM nebo brzdovku nebo něco takovýho. Možná by tam taky mohla být nafta ještě.
Nejlepší je klasický olej na konzervaci KONKOR -je to olej mohutně používaný v minulosti ČSLA nyní AČR.Veškerá technika,která se ukládala (zbraně,auta,OT atd).Při překonzervaci,kterou jsem na OT 62 dělal (dlouhodobě uložené,u mé jednotky nadpočetné)se po sundání přelepů na všech vstupech a vložení baterek všechny chytali nadrc a nikde ani stopa koroze.Tím bych postříkal celý blok včetně válců a pístů ,totéž i s hlavou-celou prostříkat.Zabalit hadrem,ne do igelitumůže se na měm srážet vlhkost.
Nejlepší je klasický olej na konzervaci KONKOR -je to olej mohutně používaný v minulosti ČSLA nyní AČR.Veškerá technika,která se ukládala (zbraně,auta,OT atd).Při překonzervaci,kterou jsem na OT 62 dělal (dlouhodobě uložené,u mé jednotky nadpočetné)se po sundání přelepů na všech vstupech a vložení baterek všechny chytali nadrc a nikde ani stopa koroze.Tím bych postříkal celý blok včetně válců a pístů ,totéž i s hlavou-celou prostříkat.Zabalit hadrem,ne do igelitumůže se na měm srážet vlhkost.
2 diesel: len taký malý detail: ten konkor, ktorý spomínaš, nie je ten istý konkor, ako kúpiš teraz v spreji
2 diesel: len taký malý detail: ten konkor, ktorý spomínaš, nie je ten istý konkor, ako kúpiš teraz v spreji:-)
ehm..a nestuhne ten olej nahodou? po roku alebo ako ked sa nehyybe tak stuhne nie??
ehm..a nestuhne ten olej nahodou? po roku alebo ako ked sa nehyybe tak stuhne nie??
I já uskladňuji, takzvané polomotory, nechávám ve vaně jakýkoliv olej, ať už jetinu, či čerstvý, většina uskladněných motorů je na samostatné paletě, semtam nějaký ten špalík aby stál skoro rovně a ve válcích je na stěně nalepený obyčejný novinový papír napuštěný olejem a pak totéž s dosedací plochou hlavy. Je mi líto spodků, ze kterých se prodaly hlavy, občas i ty spodky někomu zachrání auto.Je dobré jednou za čas, jej párkrát protočit, ale pozor na motory s plovoucí vložkou, ty se musí zajistit proti vysunutí vložky (všech). Většinou to protáčíme lidově řečenou bouchačkou, neboli pneumatickou utahovačkou a to tak dlouho dokud nevytlačí olej skrze mazací kanál pro hlavu. protáčíme za tři, někdy čtyři měsíce, jak je čas a nálada se s tím piplat.
I já uskladňuji, takzvané polomotory, nechávám ve vaně jakýkoliv olej, ať už jetinu, či čerstvý, většina uskladněných motorů je na samostatné paletě, semtam nějaký ten špalík aby stál skoro rovně a ve válcích je na stěně nalepený obyčejný novinový papír napuštěný olejem a pak totéž s dosedací plochou hlavy. Je mi líto spodků, ze kterých se prodaly hlavy, občas i ty spodky někomu zachrání auto.Je dobré jednou za čas, jej párkrát protočit, ale pozor na motory s plovoucí vložkou, ty se musí zajistit proti vysunutí vložky (všech). Většinou to protáčíme lidově řečenou bouchačkou, neboli pneumatickou utahovačkou a to tak dlouho dokud nevytlačí olej skrze mazací kanál pro hlavu. protáčíme za tři, někdy čtyři měsíce, jak je čas a nálada se s tím piplat.