Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo stejný problém jako já třeba mi i poradit. Mám Bx 1.6i. Při jízdě mi sem tam začne cukat a nereaguje na plyn. Na nutral šlape skvele do maximalnich otacek, ale při zátěži sem tam třeba po 1000km začne zničeho nic škubat a rozsviti se zluta kontrolka. Když sešlapnu spojiku tak vrni suprove i na seslapnuti plynu hned reaguje ale jakmile ji zase pustim tak skube. Zdechnu motor, pockam chvili a pak zase nastartuju a sem tam se podari ze kontrolka zhasne a motor bezi zas jak ma. Vymenil sem palivovy filtr, vycistil sitko v nadrzi, a cerpadlo vypada ze bezi dobre. A jeste bych potreboval, kdybi mi mohl nekdo pomoct vysvetlit laicky jak se vyblikavaji chybove kody strikacek. Ten navod co je na strankach...podle nej mi to nejak nejde. Diky za pomoc.
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo stejný problém jako já třeba mi i poradit. Mám Bx 1.6i. Při jízdě mi sem tam začne cukat a nereaguje na plyn. Na nutral šlape skvele do maximalnich otacek, ale při zátěži sem tam třeba po 1000km začne zničeho nic škubat a rozsviti se zluta kontrolka. Když sešlapnu spojiku tak vrni suprove i na seslapnuti plynu hned reaguje ale jakmile ji zase pustim tak skube. Zdechnu motor, pockam chvili a pak zase nastartuju a sem tam se podari ze kontrolka zhasne a motor bezi zas jak ma. Vymenil sem palivovy filtr, vycistil sitko v nadrzi, a cerpadlo vypada ze bezi dobre. A jeste bych potreboval, kdybi mi mohl nekdo pomoct vysvetlit laicky jak se vyblikavaji chybove kody strikacek. Ten navod co je na strankach...podle nej mi to nejak nejde. Diky za pomoc.
Vyblikání: Vemeš kus drátu, jeden konec zapíchneš do konektoru (ten je v mot. prostoru nad nádržkou na LHM, má dna piny a fuguje jen jeden - musíš prostě zkusit, který je ten správný - na kterým to bude blikat), sedneš si za volant, otočíš klíčkem do polohy před startem (oranžová kontrolka s "K" svítí), vezmeš druhý konec drátu a přiložíš ho na kostru na cca 5 sekund (z vlastní zkušenosti nejpépe na klíček, mě to jinde nejde), oranžová musí na chvíli zhasnout a pak bliknout jednou (desítky), na moment zhasnout a bliknout dvakrát (jednotky) a potom se zase trvale rozsvítí - takže vybliká dvanáctku - začátek diagnostiky. Zase přiložíš drát na pár sekund a vybliká se další číslo - vada. Tak se pokračuje dokud se nevybliká 11, což znamená konec diagnostiky.
Snad je to dostatečně srozumitelný.
Vyblikání: Vemeš kus drátu, jeden konec zapíchneš do konektoru (ten je v mot. prostoru nad nádržkou na LHM, má dna piny a fuguje jen jeden - musíš prostě zkusit, který je ten správný - na kterým to bude blikat), sedneš si za volant, otočíš klíčkem do polohy před startem (oranžová kontrolka s "K" svítí), vezmeš druhý konec drátu a přiložíš ho na kostru na cca 5 sekund (z vlastní zkušenosti nejpépe na klíček, mě to jinde nejde), oranžová musí na chvíli zhasnout a pak bliknout jednou (desítky), na moment zhasnout a bliknout dvakrát (jednotky) a potom se zase trvale rozsvítí - takže vybliká dvanáctku - začátek diagnostiky. Zase přiložíš drát na pár sekund a vybliká se další číslo - vada. Tak se pokračuje dokud se nevybliká 11, což znamená konec diagnostiky.
Snad je to dostatečně srozumitelný.
toto robí aj na otcovom fiate 1.4 monopoint ...na volnobeh šlape plné otáčky bez problému ale akonáhle je záŤaž tak cuká netahá ,ťahá...tam to robil konektor na palivové relátka alebo aké to boli...skús každý konektor vyčistiť a hlavne k relátkam a karburátoru
toto robí aj na otcovom fiate 1.4 monopoint ...na volnobeh šlape plné otáčky bez problému ale akonáhle je záŤaž tak cuká netahá ,ťahá...tam to robil konektor na palivové relátka alebo aké to boli...skús každý konektor vyčistiť a hlavne k relátkam a karburátoru
Přikláním se k potenciometru, kdyby byl zájem mám doma komplet jednobod včetně snímače polohy škrtící klapky.
Přikláním se k potenciometru, kdyby byl zájem mám doma komplet jednobod včetně snímače polohy škrtící klapky.
Keby to mal byť potenciometer (snímač polohy škrtiacej klapky), tak by to "cukalo" vždy v rovnakej polohe pedála resp. klapky.
Každopádne by som začal od vecí jednoduchších, t.j. vymenil vzduchový filter.
Keby to mal byť potenciometer (snímač polohy škrtiacej klapky), tak by to "cukalo" vždy v rovnakej polohe pedála resp. klapky.
Každopádne by som začal od vecí jednoduchších, t.j. vymenil vzduchový filter.
ne ne ja jsem mel to same protoze na nekterem miste byl ten grafitovy film prodreny a pak to normalne vodilo a necukalo .ale jakmile se dostal do toho vydreneho mista zacal cukat svitit kontrolka katalyzatoru a nechtelo pomalu ani jet. ono jak se mi to zahralo tak to bylo chvili v poho ale za chvili znova to same.tak jsem to dal znamemu a on mi to vymenil , ted to jede jak hodinky
ne ne ja jsem mel to same protoze na nekterem miste byl ten grafitovy film prodreny a pak to normalne vodilo a necukalo .ale jakmile se dostal do toho vydreneho mista zacal cukat svitit kontrolka katalyzatoru a nechtelo pomalu ani jet. ono jak se mi to zahralo tak to bylo chvili v poho ale za chvili znova to same.tak jsem to dal znamemu a on mi to vymenil , ted to jede jak hodinky:)
pozor on hovorí o niečom inom, na voľnobeh má plynulé otáčky !!! ale akonáhle dostane záťaž tak cuká v kopci alebo na rovine a tak...keby to bol potenciometer tak mu to cuká aj na voľnobeh,toto je niečo s prípravou zmesi
pozor on hovorí o niečom inom, na voľnobeh má plynulé otáčky !!! ale akonáhle dostane záťaž tak cuká v kopci alebo na rovine a tak...keby to bol potenciometer tak mu to cuká aj na voľnobeh,toto je niečo s prípravou zmesi
Palo, pokud se Ti to stane za jízdy, zkus vyšlápnout spojku a prošlápnout pořádně plyn, pokud se to potom bude chvíli chovat normálně, vypadá to opravdu na ten potenciometr snímání polohy škrtící klapky. Zpravidla to dělá při určité poloze škrt.klapky, jak jsi pod nebo nad, chová se zpravidla normálně Dělalo mi to na 1.9 to samé a po novém nastartování to vždycky na chvíli dalo pokoj. Někdy na 1000, někdy na 50 km... Jinak by to mohl způsobovat i nízký tlak paliva, vadná lambda (nouzový režim - při zátěži příliš bohatá směs) nebo i vadné čidlo teploty (totéž jako při lambdě) Jaká je spotřeba ? Zvýšila se Ti ?
Palo, pokud se Ti to stane za jízdy, zkus vyšlápnout spojku a prošlápnout pořádně plyn, pokud se to potom bude chvíli chovat normálně, vypadá to opravdu na ten potenciometr snímání polohy škrtící klapky. Zpravidla to dělá při určité poloze škrt.klapky, jak jsi pod nebo nad, chová se zpravidla normálně Dělalo mi to na 1.9 to samé a po novém nastartování to vždycky na chvíli dalo pokoj. Někdy na 1000, někdy na 50 km... Jinak by to mohl způsobovat i nízký tlak paliva, vadná lambda (nouzový režim - při zátěži příliš bohatá směs) nebo i vadné čidlo teploty (totéž jako při lambdě) Jaká je spotřeba ? Zvýšila se Ti ?
to je jedno ale me to takhle delalo nejen na volnobeh ale i pri urcitych vyssich otackach ale samozrejme ze to muze byt lambda nebo teplotni cidlo
to je jedno :-D ale me to takhle delalo nejen na volnobeh ale i pri urcitych vyssich otackach ale samozrejme ze to muze byt lambda nebo teplotni cidlo