Odešlo mi těsnění pod hlavou, tak jsem se vrhnul na výměnu. Vyndal jsem motor z auta a alespoň ho vyčistil a spojil jsem to s opravou několika drobností, co jsem odkládal. A tady nastaly problémy a vzešlo několik dotazů...
1) Budu měnit rozvodový řemen. Ale nevím si rady s aretací klikové hřídele. Jak co nastavit a kde zaaretovat.
2) Zjistil jsem, že mám na vačkové hřídeli obroušené výfukové vačky na prvním a druhém válci. A dokonce ošoupaná i zdvihátka u těch samých válců a ventilů. Co to mohlo způsobit?
3) Sháním několik dílů...zdvihátka, těsnění mezi hlavu a těleso termostatu a hardyspojku řízení...nemáte někdo alespoň ta zdvihátka? To ostatní snad seženu někde v obchodech.
Tak to by snad mělo být všechno.
Děkuji za jakoukoliv radu a informaci.
Citroen BX 1.6TRi, r.v. 1988, typ motoru 180Z
Odešlo mi těsnění pod hlavou, tak jsem se vrhnul na výměnu. Vyndal jsem motor z auta a alespoň ho vyčistil a spojil jsem to s opravou několika drobností, co jsem odkládal. A tady nastaly problémy a vzešlo několik dotazů...
1) Budu měnit rozvodový řemen. Ale nevím si rady s aretací klikové hřídele. Jak co nastavit a kde zaaretovat.
2) Zjistil jsem, že mám na vačkové hřídeli obroušené výfukové vačky na prvním a druhém válci. A dokonce ošoupaná i zdvihátka u těch samých válců a ventilů. Co to mohlo způsobit?
3) Sháním několik dílů...zdvihátka, těsnění mezi hlavu a těleso termostatu a hardyspojku řízení...nemáte někdo alespoň ta zdvihátka? To ostatní snad seženu někde v obchodech.
Tak to by snad mělo být všechno.
Děkuji za jakoukoliv radu a informaci.
04.05.2008 22:42 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
Měl bych ty zdvihátka ale jsou z 1,4. Mělo by to bejt asi stejný, ale nejsem si jist...
Měl bych ty zdvihátka ale jsou z 1,4. Mělo by to bejt asi stejný, ale nejsem si jist...
05.05.2008 00:13 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
1) Mrkni sem .link.
Najdes tam servisny manual aj pre tvoj motor ...
2) Napada ma napriklad zly olej ? Vysoke otacky za studena ? Zle namntovana vackova hriadel ... ?
3) nemam ... nejspis najlepsie kupit nove ...
1) Mrkni sem http://www.bxclub.cz/page/kod-39/sub-1287/ci-1952841.html
Najdes tam servisny manual aj pre tvoj motor ...
2) Napada ma napriklad zly olej ? Vysoke otacky za studena ? Zle namntovana vackova hriadel ... ?
3) nemam ... nejspis najlepsie kupit nove ...
05.05.2008 09:07 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
No k tomu opotřebení : to jsem zjistil také (ale u jiných válců) při renovaci hlavy takže s motorářem sme se domluvili že vačku navaří je na to speciální postup a pak obrousí na požadovaný rozměr. Jinak jsme se bavili a bud jsou možné dva případy: 1) Olej z lišty nekape tryska je ucpaná 2) nebo konstrukcí hlavy atd. prohnuté uložení apod, protože toto je kontrétně neduha TRi motorář mi říkal že u PSA benzínu 8 ventilu (myslím samo i peugeot) u obsahu 1.9 se toto stává celkem často že palce na vačce jsou různě oběhané.
Jinak zdvihátka se dají zabrousit a nebo koupit. a samozřejmě se dá jiná podložka na vymezení ventilové vůle.
No k tomu opotřebení : to jsem zjistil také (ale u jiných válců) při renovaci hlavy takže s motorářem sme se domluvili že vačku navaří je na to speciální postup a pak obrousí na požadovaný rozměr. Jinak jsme se bavili a bud jsou možné dva případy: 1) Olej z lišty nekape tryska je ucpaná 2) nebo konstrukcí hlavy atd. prohnuté uložení apod, protože toto je kontrétně neduha TRi motorář mi říkal že u PSA benzínu 8 ventilu (myslím samo i peugeot) u obsahu 1.9 se toto stává celkem často že palce na vačce jsou různě oběhané.
Jinak zdvihátka se dají zabrousit a nebo koupit. a samozřejmě se dá jiná podložka na vymezení ventilové vůle.
06.05.2008 21:12 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
Koukal jsem na to aretování klikové hřídele. Správný otvor v řemenici jsem už našel, jen mi ještě nesedí do čeho má ten trn jít v bloku. Díru jsem tam žádnou nenašel...jen takový žlábek.
Koukal jsem na to aretování klikové hřídele. Správný otvor v řemenici jsem už našel, jen mi ještě nesedí do čeho má ten trn jít v bloku. Díru jsem tam žádnou nenašel...jen takový žlábek.
06.05.2008 21:24 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
tak otoč ještě jednou motorem aby se otočila 1x vačka , klikovka oproti vačce se otočí 2x , správná poloha je ale jen jedna
tak otoč ještě jednou motorem aby se otočila 1x vačka , klikovka oproti vačce se otočí 2x , správná poloha je ale jen jedna :-)
06.05.2008 22:20 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
Mám z toho hlavu sundanou. Chtěl bych nasadit nový rozvodový řemen. Když je klikovka správně nastavená, tak jsou všechny válce ve stejný poloze?
Mám z toho hlavu sundanou. Chtěl bych nasadit nový rozvodový řemen. Když je klikovka správně nastavená, tak jsou všechny válce ve stejný poloze?
07.05.2008 09:27 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
No a nechceš repasnutou hlavu zrovna na 19 TRI ? za cenu cca repase což bylo tak před dvěma měsící a od tý doby mi leží ve škatuli. Plánoval jsem ji dát do auta ale asi od bx odejdu ještě nevím.
No a nechceš repasnutou hlavu zrovna na 19 TRI ? za cenu cca repase což bylo tak před dvěma měsící a od tý doby mi leží ve škatuli. Plánoval jsem ji dát do auta ale asi od bx odejdu ještě nevím.
07.05.2008 09:58 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
kua drát sem to ale ... tys máš 16ku a já ti nabízím hlavu na 19ku beru z5 )
kua drát sem to ale ... tys máš 16ku a já ti nabízím hlavu na 19ku beru z5 :D)
12.05.2008 20:15 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
Tak rozvody už jsem snad pochopil a zjistil,jak by to mělo být. Teď už jen řeším těsnění pod vložky válců...v katalogu náhradních dílů je napsáno, že by rozměr měl být 85,8x88,3X1,25...z toho nejsem moc chytrej. Podle vzhledu by to měl být O-kroužek,ale ty se takhle neoznačují,ne? Uměl by někdo poradit?
Díky
Tak rozvody už jsem snad pochopil a zjistil,jak by to mělo být. Teď už jen řeším těsnění pod vložky válců...v katalogu náhradních dílů je napsáno, že by rozměr měl být 85,8x88,3X1,25...z toho nejsem moc chytrej. Podle vzhledu by to měl být O-kroužek,ale ty se takhle neoznačují,ne? Uměl by někdo poradit?
Díky
12.05.2008 20:23 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
To mě taky napadlo. Jen mi to přišlo divný, protože O-kroužky jsou označený vnitřní průměr x síla kroužku. Takže je to klasický O-kroužek 85,8x1,25?
To mě taky napadlo. Jen mi to přišlo divný, protože O-kroužky jsou označený vnitřní průměr x síla kroužku. Takže je to klasický O-kroužek 85,8x1,25?
12.05.2008 20:51 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
No když to vezmeš logicky - vnitřní průměr - 85,8 plus tloušťka 1,25(po obou stranách = 2,5), tak ti vyjde 88,3...
No když to vezmeš logicky - vnitřní průměr - 85,8 plus tloušťka 1,25(po obou stranách = 2,5), tak ti vyjde 88,3... :)
16.05.2008 22:00 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
Tak se mi nedaří ty kroužky nikde sehnat. Jedině vyrobit na zakázku a pak by byla cena kolem 300,- za kus. Neměl by někdo typ, kde by se daly sehnat výhodněji?
Díky
Tak se mi nedaří ty kroužky nikde sehnat. Jedině vyrobit na zakázku a pak by byla cena kolem 300,- za kus. Neměl by někdo typ, kde by se daly sehnat výhodněji?
Díky
16.05.2008 22:33 -
Re: motor - několik problémů a dotazů
Tam jsem to vzhledem ke zkušenostem s cenami nezkoušel, ale asi mi nezbyde nic jinýho. Díky za tip. Zítra tam zajdu, kdyby tam cena byla kolem těch 128,-, tak bych to bral. Ještě jednou dík
Tam jsem to vzhledem ke zkušenostem s cenami nezkoušel, ale asi mi nezbyde nic jinýho. Díky za tip. Zítra tam zajdu, kdyby tam cena byla kolem těch 128,-, tak bych to bral. Ještě jednou dík