Zdravím Vás, Asi před týdnem mně začalo zlobit mé BX-ko. Mám 1.4. benzín s katalizátorem. Po nastartování a ujetí asi 2-3 km, začne motor strácet výkon, začína se dusit. Po sešlápnutí pynového pedálu se vypne motor-zadusí se. Pak nejde nastartovat, jen asi tak po 5 minutách, ale celý proces se zopakuje. Dokážete mi poradit kde je chyba?
Zdravím Vás, Asi před týdnem mně začalo zlobit mé BX-ko. Mám 1.4. benzín s katalizátorem. Po nastartování a ujetí asi 2-3 km, začne motor strácet výkon, začína se dusit. Po sešlápnutí pynového pedálu se vypne motor-zadusí se. Pak nejde nastartovat, jen asi tak po 5 minutách, ale celý proces se zopakuje. Dokážete mi poradit kde je chyba?
čím to může být u benzínu netuším, u dieselu mi to samé dělalo když nefungoval termostat a přehříval se mi motor
čím to může být u benzínu netuším, u dieselu mi to samé dělalo když nefungoval termostat a přehříval se mi motor
nechtěl bych strašit, ale po této době dojde asi k zahřátí katalyzátoru a lambda sondy na provozní teplotu. Lambda sonda může ukazovat jiné hodnoty než ve skutečnosti jsou a tím dojít k zadušení. Další možností je špatné seřízení vstřikování (či elektronicky řízeného karburátoru) popřípadě zanešený palivový systém
nechtěl bych strašit, ale po této době dojde asi k zahřátí katalyzátoru a lambda sondy na provozní teplotu. Lambda sonda může ukazovat jiné hodnoty než ve skutečnosti jsou a tím dojít k zadušení. Další možností je špatné seřízení vstřikování (či elektronicky řízeného karburátoru) popřípadě zanešený palivový systém
Děkuji, ale jak tak čtu, bez servisu to nepůjde. Nevíte někdo o nějakém v okolí Ostravy? V Nové Vsi jsem byl na dofuk koulý, ale prí tam nedokáží nastavit motor. Auto jsem koupil, těsně po emisné, a pak jsem měnil tesnění u výfuku - může to být kámen úrazu?
Děkuji, ale jak tak čtu, bez servisu to nepůjde. Nevíte někdo o nějakém v okolí Ostravy? V Nové Vsi jsem byl na dofuk koulý, ale prí tam nedokáží nastavit motor. Auto jsem koupil, těsně po emisné, a pak jsem měnil tesnění u výfuku - může to být kámen úrazu?
Je možný že minulímu majiteli seřídily motor na emisích, aby prošel a po výměně těsnění jsou již hodnoty jiné, pro ŘJ nevyhovující. Určitě bych jako první krok nechal seřídit motor, popř. vyčíst paměť závad. Sice to v servise bude neco stát, ale lepší jak měnit zbytečně Lambda-sondu nebo vstřikování apod.
Servis bohužel neporadím, jsem od Brna a nservis nejblíž ostravě co znám je v Boskovicích, takže bohužel.
Je možný že minulímu majiteli seřídily motor na emisích, aby prošel a po výměně těsnění jsou již hodnoty jiné, pro ŘJ nevyhovující. Určitě bych jako první krok nechal seřídit motor, popř. vyčíst paměť závad. Sice to v servise bude neco stát, ale lepší jak měnit zbytečně Lambda-sondu nebo vstřikování apod.
Servis bohužel neporadím, jsem od Brna a nservis nejblíž ostravě co znám je v Boskovicích, takže bohužel.
funes: mas vstrikovani alebo el. karburator ?
lambda to nebude, skorej by som typoval na nejake teplotne cidlo pripadne zle nastaveny karburator. obcas to moze robit zapalovaci modul ale to vsetko zavisi od toho co mas za typ motora ... kedy si naposledy menil vzduchovy a palivovy filter, sviecky, vicko a palec rozdelovaca ?
funes: mas vstrikovani alebo el. karburator ?
lambda to nebude, skorej by som typoval na nejake teplotne cidlo pripadne zle nastaveny karburator. obcas to moze robit zapalovaci modul ale to vsetko zavisi od toho co mas za typ motora ... kedy si naposledy menil vzduchovy a palivovy filter, sviecky, vicko a palec rozdelovaca ?