Ahoj. koupil sem si pracanta BX break 1,9D a mám pár dotazu čemu nerozumim.
Citroena sem nikdy nemel takze nektery veci a ovladani jsou pro me španelskou vesnici Nicmene na palubovychj pristrojich je vlevo nahore meric s olejnickou a kontrolkou. To meri teplotu oleje nebo mnozstvi oleje? nepochopil sem to. kdyz se startuje tak se rozzsviti a posune se rucicka uplne do maximalni polohy a po nastartovani zjasne a presune se spis na druhou stranu doleva.. -- sim sim co to měří??
Kontrolka stop - obcas se stane ze se rozsviti stop kontrolka pri jizde a za chvili za se zhasne.. nekdy pomalicku se rozsviti.. co tahle kontrokla hlídá?
Ahoj. koupil sem si pracanta BX break 1,9D a mám pár dotazu čemu nerozumim.
Citroena sem nikdy nemel takze nektery veci a ovladani jsou pro me španelskou vesnici :) Nicmene na palubovychj pristrojich je vlevo nahore meric s olejnickou a kontrolkou. To meri teplotu oleje nebo mnozstvi oleje? nepochopil sem to. kdyz se startuje tak se rozzsviti a posune se rucicka uplne do maximalni polohy a po nastartovani zjasne a presune se spis na druhou stranu doleva.. -- sim sim co to měří??
Kontrolka stop - obcas se stane ze se rozsviti stop kontrolka pri jizde a za chvili za se zhasne.. nekdy pomalicku se rozsviti.. co tahle kontrokla hlídá?
16.11.2008 20:58 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Je to jednoduchý, ručička nahoře vlevo má funkci hlídání hladiny oleje v motoru, jinak, při zapnutí klíčku časovač nahřeje drátek kónicky v hladině a jak hluboko je ponořen do oleje, se převede na ohmický odpor a znázorní to ručička v bílém, nebo červeném. Bílá O.K., červená fofrem dolejt olej. Cca po desíti, patnácti vteřinách je proces měření ukončen. proto se vrátí vlevo. Za jízdy pak již neukazuje, až při novém startu motoru. Kontrolka STOP není samostatná, vždy svítí jako doplňková ještě s nějakou, v podstatě tě upozorńuje na skutečnost, že je na vozidle porucha a další jízda je riskantní, v tom jak jsi popsal jak svítí stopka, bych tipoval že množství LHM, koliduje se spodní hranicí náplně, taže auto do servisní polohy a na plováku zkontroluj,množství a dolej LHM. Nejspíše máš vadnou kontrolku mezi tím budíkem na olej a stopkou, je tam jedna, červená. Když zapneš klíček měla by svítit a po nastartování zhasnout, jakmile natlakuje systém hydra.
Je to jednoduchý, ručička nahoře vlevo má funkci hlídání hladiny oleje v motoru, jinak, při zapnutí klíčku časovač nahřeje drátek kónicky v hladině a jak hluboko je ponořen do oleje, se převede na ohmický odpor a znázorní to ručička v bílém, nebo červeném. Bílá O.K., červená fofrem dolejt olej. Cca po desíti, patnácti vteřinách je proces měření ukončen. proto se vrátí vlevo. Za jízdy pak již neukazuje, až při novém startu motoru. Kontrolka STOP není samostatná, vždy svítí jako doplňková ještě s nějakou, v podstatě tě upozorńuje na skutečnost, že je na vozidle porucha a další jízda je riskantní, v tom jak jsi popsal jak svítí stopka, bych tipoval že množství LHM, koliduje se spodní hranicí náplně, taže auto do servisní polohy a na plováku zkontroluj,množství a dolej LHM. Nejspíše máš vadnou kontrolku mezi tím budíkem na olej a stopkou, je tam jedna, červená. Když zapneš klíček měla by svítit a po nastartování zhasnout, jakmile natlakuje systém hydra.
16.11.2008 23:12 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Nebo taky muze signalizovat prehrivani motoru ve spojitosti se zlutou ci cervenou kontrolkou (spraven pouze s cervenou), pokud to ovsem ty kontrolky sviti.. pomalinke rozsviceni stopky a pomalinke zhasnuti muze byt prehrivani. Ubytek LHM zpravidla sviti hned a hned zhasina nebo problikava..
Nebo taky muze signalizovat prehrivani motoru ve spojitosti se zlutou ci cervenou kontrolkou (spraven pouze s cervenou), pokud to ovsem ty kontrolky sviti.. pomalinke rozsviceni stopky a pomalinke zhasnuti muze byt prehrivani. Ubytek LHM zpravidla sviti hned a hned zhasina nebo problikava..
18.11.2008 17:50 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
no nevypad to ze by se to prehřívalo. Bude to spíš ta hyydralika. Takze auto zvednout nahoru a chvilku pockat a pak kouknout na tu čepičku co je u te zelene velke baňky u chladiče?
JAkou ma BX nádrž a kolik zbývá když začně svítit žebravý?
Kolik oleje je na výmenu náplně v motoru a jakej bych do toho 1,9D mel nalejt? ma to 350 000km, ale motor přede velmi dobře
Jinak jeste dotaz k hydralice - kdyz dojedu a zaparkuju třeba vecer a vim ze auto bude dlouho stat treba pres noc, je lepsi ho posadit na zem pakou ovladani svetle vysky nebo ho nechat v provozni poloze? Ono za za chvili padne zadek a pak po case i predek a stejne lezi. jde mi jen o to jak se chovat co nejsetrnneji k tomu systtemu
no nevypad to ze by se to prehřívalo. Bude to spíš ta hyydralika. Takze auto zvednout nahoru a chvilku pockat a pak kouknout na tu čepičku co je u te zelene velke baňky u chladiče?
JAkou ma BX nádrž a kolik zbývá když začně svítit žebravý?
Kolik oleje je na výmenu náplně v motoru a jakej bych do toho 1,9D mel nalejt? ma to 350 000km, ale motor přede velmi dobře
Jinak jeste dotaz k hydralice - kdyz dojedu a zaparkuju třeba vecer a vim ze auto bude dlouho stat treba pres noc, je lepsi ho posadit na zem pakou ovladani svetle vysky nebo ho nechat v provozni poloze? Ono za za chvili padne zadek a pak po case i predek a stejne lezi. jde mi jen o to jak se chovat co nejsetrnneji k tomu systtemu
18.11.2008 18:03 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Presne dle prospektu nevim, ale natankuju do nej 60 litru az po hrdlo. kdyz zacne svitit zebravy ujedu este asi 100km (vic ne), ale to nikdy nedelam, jzedim maximalne do 50km po trvalem rozsviceni kontrolky
oleje tam nalijes 4-4,5l (vzdy men i filtr). Ma se tam lit 15W40, ale ja mu davam 10W40.
S pakou zbytecne nehybej, neni treba. Ale obcas je dobre protahnout tahla. Jinak ja ho poustel na zem jen tehdy, kdyz mi kapala hydraulika a mel sem pocit, ze kdyz ho sundam hned, ze mi nevytece tolik kapaliny, takze nes sem to opravil, delal sem to takhle.
Presne dle prospektu nevim, ale natankuju do nej 60 litru az po hrdlo. kdyz zacne svitit zebravy ujedu este asi 100km (vic ne), ale to nikdy nedelam, jzedim maximalne do 50km po trvalem rozsviceni kontrolky
oleje tam nalijes 4-4,5l (vzdy men i filtr). Ma se tam lit 15W40, ale ja mu davam 10W40.
S pakou zbytecne nehybej, neni treba. Ale obcas je dobre protahnout tahla. Jinak ja ho poustel na zem jen tehdy, kdyz mi kapala hydraulika a mel sem pocit, ze kdyz ho sundam hned, ze mi nevytece tolik kapaliny, takze nes sem to opravil, delal sem to takhle.
18.11.2008 20:38 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Peugeot doporučuje olej zn TOTAL..Specifikace oleje :API - SG/CT,visk.třídy 10W40.autorizované servisy Peugeot dodávají při výměnách olej SHELL HELIX plus 10W40 specifikace API SC/CF;ACEA A3/B3 (u totalu neznám název)/čerpáno na Peugeot-clubu,pro metory 1,8 a 1,9 D a TD/ Pokud trochu papká oil tak dp visk.tř.15W40
Co se týká páky ručního ovládání výšky-není stanoveno zda nechat či přehodit dolů,dle mého je lepší dát dolů,ale to je věc názoru.Já osobně jsem na svém nebožtíku BX14RE,pokud jsem den a více nejel,dal dolů.pokud denně,nechával jsem v provozní.
Peugeot doporučuje olej zn TOTAL..Specifikace oleje :API - SG/CT,visk.třídy 10W40.autorizované servisy Peugeot dodávají při výměnách olej SHELL HELIX plus 10W40 specifikace API SC/CF;ACEA A3/B3 (u totalu neznám název)/čerpáno na Peugeot-clubu,pro metory 1,8 a 1,9 D a TD/ Pokud trochu papká oil tak dp visk.tř.15W40
Co se týká páky ručního ovládání výšky-není stanoveno zda nechat či přehodit dolů,dle mého je lepší dát dolů,ale to je věc názoru.Já osobně jsem na svém nebožtíku BX14RE,pokud jsem den a více nejel,dal dolů.pokud denně,nechával jsem v provozní.
18.11.2008 20:45 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
čistá nádrž v základním provedeni, to znamená bez hadic pojme 54 až 55litrů, starší, už trochu víc unavená plus nějaký litřík navíc, protože je plastová a časem tepelne a váhou pohonných hmot dilatuje do plusu, naopak do mínusu když jsou zacpané zavzdušňovací vedení.
obsah oleje souhlasí, vzhledem ke stáří motoru dávej maximálně polosyntetiku a ne plnou syntetiku nebo minerál, odepíšeš ho.
Páku na zvedání používej, klidně si ho večír hoď dolů a ráno nahoru. Mechanismus aspoň nezarezne, vzhledem k skutečnosti, že nějaký imbecil nechal zadní páku točit v závitu, často to zarezne a je s tím spousta zbytečné práce.
čistá nádrž v základním provedeni, to znamená bez hadic pojme 54 až 55litrů, starší, už trochu víc unavená plus nějaký litřík navíc, protože je plastová a časem tepelne a váhou pohonných hmot dilatuje do plusu, naopak do mínusu když jsou zacpané zavzdušňovací vedení.
obsah oleje souhlasí, vzhledem ke stáří motoru dávej maximálně polosyntetiku a ne plnou syntetiku nebo minerál, odepíšeš ho.
Páku na zvedání používej, klidně si ho večír hoď dolů a ráno nahoru. Mechanismus aspoň nezarezne, vzhledem k skutečnosti, že nějaký imbecil nechal zadní páku točit v závitu, často to zarezne a je s tím spousta zbytečné práce.
:palec:palec
18.11.2008 22:20 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
jasny budu pouzivat low rider mod i kdyz netusim co o jake pace se mluvi.
Jinak me obecne neni vubec jasny ten system jak funguje. Terminy jako pavouk, kostka, atd.. vubec netusim kde to je. halvni cerpadlo a ani nevim proc se maji dofukovat koule ani jak pozmam ze jsou odtlakovane.. neni tady nejhake jednoduche schema toho hyrdo systému? Takove co by pochopil normalni clovek?
jasny budu pouzivat low rider mod i kdyz netusim co o jake pace se mluvi.
Jinak me obecne neni vubec jasny ten system jak funguje. Terminy jako pavouk, kostka, atd.. vubec netusim kde to je. halvni cerpadlo a ani nevim proc se maji dofukovat koule ani jak pozmam ze jsou odtlakovane.. neni tady nejhake jednoduche schema toho hyrdo systému? Takove co by pochopil normalni clovek? :)
19.11.2008 00:24 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Páku ovládání hydrauliky podvozku máš vedle ruční brzdy, manipuluje se s ní tak, že ji přitáhneš směrem od sedačky splujezdce směrem k sobě a dopředu dáváš auto dolů, dozadu nahoru, měla by jít trochu s odporem, ale ne pružit, abys ji rval silou. Odzkoušej to za chodu motoru a sleduj, jak jde nahoru a dolu, zda se auto v pohybu necuká, nemá trhaný chod pístnic, nevrže a nevydává pazvuky. Stav koulí, nelze přesně určit, jen orientačně, za chodu motoru, se pověsíš na auto nad koly, mělo by sjet dolů a vytáhnou tě nahoru, po odlehčení, povyskočí kastle a pomalu sjede do cestovky. Hlavní kouli odzkoušíš tak, že necháš běžet motor, vystoupíš, pár vteřin necháš azuto dorovnat a pak vypneš motor a páku dáš uplně dozadu. Mělo by jít nahoru, a o kolik, to už změříš, a podle toho se dá usoudit na stav 5té koule.
Páku ovládání hydrauliky podvozku máš vedle ruční brzdy, manipuluje se s ní tak, že ji přitáhneš směrem od sedačky splujezdce směrem k sobě a dopředu dáváš auto dolů, dozadu nahoru, měla by jít trochu s odporem, ale ne pružit, abys ji rval silou. Odzkoušej to za chodu motoru a sleduj, jak jde nahoru a dolu, zda se auto v pohybu necuká, nemá trhaný chod pístnic, nevrže a nevydává pazvuky. Stav koulí, nelze přesně určit, jen orientačně, za chodu motoru, se pověsíš na auto nad koly, mělo by sjet dolů a vytáhnou tě nahoru, po odlehčení, povyskočí kastle a pomalu sjede do cestovky. Hlavní kouli odzkoušíš tak, že necháš běžet motor, vystoupíš, pár vteřin necháš azuto dorovnat a pak vypneš motor a páku dáš uplně dozadu. Mělo by jít nahoru, a o kolik, to už změříš, a podle toho se dá usoudit na stav 5té koule.:palec
19.11.2008 07:04 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
jo tuhle páku. tak to je ok ta jde lehce a auto se ze zeme do provozní polohy zveda celkem plynule bez nejakych pazvuku. pri tom zvedani je slyset casto cerpadlo ale pak je tka po pulminutce mozna vic registrovatelny. Tak ja se do toho montovat nebudu dokaď to jede
jo tuhle páku. tak to je ok ta jde lehce a auto se ze zeme do provozní polohy zveda celkem plynule bez nejakych pazvuku. pri tom zvedani je slyset casto cerpadlo ale pak je tka po pulminutce mozna vic registrovatelny. Tak ja se do toho montovat nebudu dokaď to jede :-D
19.11.2008 08:35 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
4*108, jedina kola, co s touhle rozteci tam nedas, jsou nektera fordacka, maji jinou stredovou diru. Jinak peugeot sedi.
4*108, jedina kola, co s touhle rozteci tam nedas, jsou nektera fordacka, maji jinou stredovou diru. Jinak peugeot sedi.
19.11.2008 16:45 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Darjo kolega se podle vseho ptal na neco jineho, ale to nevadi. Roztec nevim a stredova dira se muze lisit (ale v mensine pripadu) To co pises je roztec der pro srouby (mozna to tak pouze jediny myslel...) ale ja chtel na bx dat treba rafky z C1 (mel sem nove), ktere jsou taky 4*108 jen maji 5 palcu na sirku a ne 5,5, ale stredovou diru maji mensi... ((
Darjo kolega se podle vseho ptal na neco jineho, ale to nevadi. Roztec nevim a stredova dira se muze lisit (ale v mensine pripadu) To co pises je roztec der pro srouby (mozna to tak pouze jediny myslel...) ale ja chtel na bx dat treba rafky z C1 (mel sem nove), ktere jsou taky 4*108 jen maji 5 palcu na sirku a ne 5,5, ale stredovou diru maji mensi... :(((
19.11.2008 17:05 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
No roztec rafku... pochopila jsem to jako roztec der a ta je 4*108. A stredova dira je 65, bacha, ford ma 63. A mam pocit, ze C1 nema 4*108, ta ma myslim 4*100 tak jako vsicni tihle prckove, co jsou z TPCA Kolin. A taky ma jine ETcko....
No roztec rafku... pochopila jsem to jako roztec der a ta je 4*108. A stredova dira je 65, bacha, ford ma 63. A mam pocit, ze C1 nema 4*108, ta ma myslim 4*100 tak jako vsicni tihle prckove, co jsou z TPCA Kolin. A taky ma jine ETcko....
19.11.2008 17:52 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
Kdepak, C1 ma 4*108, o techle malych zmetcich vim vse. Skoro uplne vse. ET maji jine, ale me by to nevadilo.. Stejne mam pneu 165 takze se mi pod podbehy vlezou tak ci tak...
Kdepak, C1 ma 4*108, o techle malych zmetcich vim vse. Skoro uplne vse. ET maji jine, ale me by to nevadilo.. Stejne mam pneu 165 takze se mi pod podbehy vlezou tak ci tak...
19.11.2008 18:26 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
to bych teda tem lidem napsala, ze prodavaj spatny kola se spatnou rozteci
http://www.pneu-diskont.cz/plechovy-disk-citroen-c1-45jx14-et39-roztec-4-x-100-stred-54mm/d-93194/
http://www.pneu-peterka.cz/plechovy-disk-4-1-2-j-x-14-roztec-4-x-100-et39-stred-54mm-14163mwd/produkt/
http://www.pneubily.cz/zbozi/10679-citroen-c1-4-j-x-14
http://www.lita-kola-pneumatiky.cz/citroen-c1-2door-r,v,-od-2005-06
to bych teda tem lidem napsala, ze prodavaj spatny kola se spatnou rozteci :-))))
19.11.2008 18:37 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů
když ti nesedí ET tak si šířkou pneu nepomůžeš, ať jí má 165 nebo 205
peugeot a citroen v TPCA používá na citroeny Pneu Michelin a na Peugeoty pneu Continental nebo obráceně, ted nevím, ale myslím že je to tak ale ráfky mají stejné
když ti nesedí ET tak si šířkou pneu nepomůžeš, ať jí má 165 nebo 205:-)))):-))))
peugeot a citroen v TPCA používá na citroeny Pneu Michelin a na Peugeoty pneu Continental:-) nebo obráceně, ted nevím, ale myslím že je to tak:-) ale ráfky mají stejné:-)
19.11.2008 18:56 -
Re: Kontrola STOP - a pár obecných dotazů