ucpal se mi první tlumič výfuku (ten napříč) tak sem ho vyřezal a navařil místo něj jenom trubku. Bude to mít vliv na spotřebu a funkci motoru?
(jen podotýkám že motor je ještě s karburátorem)
Někdo mi říkal že to bude cukat, nepojede to a spotřeba vzroste, tak by mě zajímalo co je na tom pravdy
zatím jsem s vozem najel asi 100 km a pocity jsopu smíšené
ucpal se mi první tlumič výfuku (ten napříč) tak sem ho vyřezal a navařil místo něj jenom trubku. Bude to mít vliv na spotřebu a funkci motoru?
(jen podotýkám že motor je ještě s karburátorem)
Někdo mi říkal že to bude cukat, nepojede to a spotřeba vzroste, tak by mě zajímalo co je na tom pravdy:nevim
zatím jsem s vozem najel asi 100 km a pocity jsopu smíšené
Heh, kdyby nemel zadnou funkci, soudruzi z francie by ho tam nedavali
Muze se zvysit hluk, spotreba, snizit vykon et cetera. Vyfuky a proudeni plynu je takova veda, ze tomu rozumi opravdu malokdo. A proto jsem zastance faktu, co si v tovarne spocitali a namontovali, to tam ma byt
Heh, kdyby nemel zadnou funkci, soudruzi z francie by ho tam nedavali :-)
Muze se zvysit hluk, spotreba, snizit vykon et cetera. Vyfuky a proudeni plynu je takova veda, ze tomu rozumi opravdu malokdo. A proto jsem zastance faktu, co si v tovarne spocitali a namontovali, to tam ma byt :-)
U benzinu je to veda, tak jak pise Darja. Kdyz je nizsi odpor vyfuku, potom se rychleji vyprazdnuji valce a priteka vice vzduchu a take vice benzinu = vetsi spotreba pri cca stejnem vykonu. Nemluve o hluku
U dieselu je to uplne lautr jedno. aspon u tech poctivych dieselu. Tam se dle mych zkusenosti vykon posune do vyssich otacek (ale vykon se nezmeni) a mozna malinko naroste tocivy moment. Ale je tam pak plno hluku.... U TD by to mohlo mit stejny vliv, ale nevim, jestli by to delalo dobre turbu, protoze by mohli narust otacky turba - obtokovy ventil je ovladan tlakem vyfukovych plynu ktery by tim padem poklesl...
U benzinu je to veda, tak jak pise Darja. Kdyz je nizsi odpor vyfuku, potom se rychleji vyprazdnuji valce a priteka vice vzduchu a take vice benzinu = vetsi spotreba pri cca stejnem vykonu. Nemluve o hluku
U dieselu je to uplne lautr jedno. aspon u tech poctivych dieselu. Tam se dle mych zkusenosti vykon posune do vyssich otacek (ale vykon se nezmeni) a mozna malinko naroste tocivy moment. Ale je tam pak plno hluku.... U TD by to mohlo mit stejny vliv, ale nevim, jestli by to delalo dobre turbu, protoze by mohli narust otacky turba - obtokovy ventil je ovladan tlakem vyfukovych plynu ktery by tim padem poklesl...
Pardon... obtokovy ventil je ovladan tlakem vzduchu ne vyfuku... takze by to teoreticky taky nemuselo vadit..
Pardon... obtokovy ventil je ovladan tlakem vzduchu ne vyfuku... takze by to teoreticky taky nemuselo vadit..
No nám prozměnu uhnil zadní tlumič tak jsme tam daly Kozí krk(viz muj profil foto) a zvedl se nám hluk (k dobremu) viz .link. a zvedla se trochu spotřeba a je to trochu lenošné
No nám prozměnu uhnil zadní tlumič tak jsme tam daly Kozí krk(viz muj profil foto) a zvedl se nám hluk (k dobremu) viz http://www.youtube.com/watch?v=gxykEHctMkU a zvedla se trochu spotřeba a je to trochu lenošné :-p
DVZ: bavime se o 1.6tce v benzinu. U TD nevim jak to je, ale uroven hluku musi byt priserna Me osobne stacilo zazit jednou nastartovane 16v bez vyfuku od parozi. Pak jsme se hadali, kdo bude natolik statecnej a pujde to chcipnout. Rambajz neskutecnej )
Rambo: nechci se dotknout tveho vylepseni vyfuku, ale nejedna se o vlnovec? Husi krky se delaji z plastu a pochybuji o jejich vhodnosti pro vyfuk :-/
DVZ: bavime se o 1.6tce v benzinu. U TD nevim jak to je, ale uroven hluku musi byt priserna :-) Me osobne stacilo zazit jednou nastartovane 16v bez vyfuku od parozi. Pak jsme se hadali, kdo bude natolik statecnej a pujde to chcipnout. Rambajz neskutecnej :-)))
Rambo: nechci se dotknout tveho vylepseni vyfuku, ale nejedna se o vlnovec? Husi krky se delaji z plastu a pochybuji o jejich vhodnosti pro vyfuk :-/
No co se hluku týče je to fakt mazec. Nesnažil sem se o žádný tuning ale o provizorní řešení. Děkuji za rady a zkušenosti. Jo a nemáte někdo výfuk na 1,6?? Nějaké použitelné?
No co se hluku týče je to fakt mazec. Nesnažil sem se o žádný tuning ale o provizorní řešení. Děkuji za rady a zkušenosti. Jo a nemáte někdo výfuk na 1,6?? Nějaké použitelné?
Darja: U TD sem to nezkousel, ale na svem predchazejicim BX 17D, ktery byl bourany na zadek, sem misto zadniho tlumice (ktery pravdepodobne odesel bourackou, stejne jako naraznik a pate dvere) mel trubku, takze na celem vyfuku byl jen rezonator. Pri predjizdeni sem ho v klidu mohl tocit do 4800, mozna i vice a byl srovnatelny s 1.9D. Dokoce 140 s peti lidma v aute nebyl zadny problem. Dokonce i do kopce to byl schopny drzet. 160 pro nej nebyl problem. Co mam ted 1.9D, tak ten po 140 uz jen do 160 dobiha a 160 mu dat neni tak jednoduche. Treba mu tam taky nekdy dam trubku.... D
Na druhou stranu na sve 1.7D byl vyfuk z trubkou 55mm (TD) ale ted mam novy vyfuk a ten ma na D motory 45mm...
Darja: U TD sem to nezkousel, ale na svem predchazejicim BX 17D, ktery byl bourany na zadek, sem misto zadniho tlumice (ktery pravdepodobne odesel bourackou, stejne jako naraznik a pate dvere) mel trubku, takze na celem vyfuku byl jen rezonator. Pri predjizdeni sem ho v klidu mohl tocit do 4800, mozna i vice a byl srovnatelny s 1.9D. Dokoce 140 s peti lidma v aute nebyl zadny problem. Dokonce i do kopce to byl schopny drzet. 160 pro nej nebyl problem. Co mam ted 1.9D, tak ten po 140 uz jen do 160 dobiha a 160 mu dat neni tak jednoduche. Treba mu tam taky nekdy dam trubku.... :DD
Na druhou stranu na sve 1.7D byl vyfuk z trubkou 55mm (TD) ale ted mam novy vyfuk a ten ma na D motory 45mm...
Darja: No to schaněl otec měl to na Praga V3S tak si kus nechal doma. je to original ohebná trubka na výfuky co dělají v GEMI.
Darja: No to schaněl otec měl to na Praga V3S tak si kus nechal doma. je to original ohebná trubka na výfuky co dělají v GEMI.
Zdar. U nepřeplňovaných benzinových a dieselových motorů je velmi důležité jak je tam výfuk postaven, zda je kompletní a bez dir. U přeplňovaných je to jedno, co vím tak u dieselů jo. Známej na XM 2.5TD má od turba jen holou nerez rouru až dozadu a u konce krásně rozdělenou do dvou koncovek. Výkon to má užasnej, žádnej bordel alá katalyzátor či tlumiče nebrzdí plyny na cestě ven a u koncovek je nádherně slyšet popiskování turba. Tuto úpravu chystám i usebe. Předem upozorňuju je s tím problém na ofiko technické a emisích. Zdar Lebeda
Zdar. U nepřeplňovaných benzinových a dieselových motorů je velmi důležité jak je tam výfuk postaven, zda je kompletní a bez dir. U přeplňovaných je to jedno, co vím tak u dieselů jo. Známej na XM 2.5TD má od turba jen holou nerez rouru až dozadu a u konce krásně rozdělenou do dvou koncovek. Výkon to má užasnej, žádnej bordel alá katalyzátor či tlumiče nebrzdí plyny na cestě ven a u koncovek je nádherně slyšet popiskování turba. Tuto úpravu chystám i usebe. Předem upozorňuju je s tím problém na ofiko technické a emisích. Zdar Lebeda
Rambo: videl si nekdy husi krk? Tu plastovou vroubkovanou trubku, ve ktere mas chranene nektere trubky v aute?
Vlnovec je z kovu, pruznej dil vyfuku a moc sikovna vecicka. Ale kdyz pises, ze se to vzalo z vejtrasky, tak pochybuju, ze to bude vlnovec, nevim, jestli se tam pouzivalo tak moderni zarizeni
Rambo: videl si nekdy husi krk? Tu plastovou vroubkovanou trubku, ve ktere mas chranene nektere trubky v aute?
Vlnovec je z kovu, pruznej dil vyfuku a moc sikovna vecicka. Ale kdyz pises, ze se to vzalo z vejtrasky, tak pochybuju, ze to bude vlnovec, nevim, jestli se tam pouzivalo tak moderni zarizeni :-))))
Sasa: u dieselu je to taky jedno. Ty nemaji skrtici klapku, turbo a vlastne jedina prekazka jim tvori vzduchovy filtr.
U TD to bude asi stejne..
Sasa: u dieselu je to taky jedno. Ty nemaji skrtici klapku, turbo a vlastne jedina prekazka jim tvori vzduchovy filtr.
U TD to bude asi stejne..
no tak co to teda je otec to kupoval jako ocelovou ohebnou hadici u nas se tomu řiká kovovy husí krk nevim jak u vás a otec si to na v3s dokoupil v GEMI tak nevim ale je to jedno
no tak co to teda je otec to kupoval jako ocelovou ohebnou hadici u nas se tomu řiká kovovy husí krk nevim jak u vás a otec si to na v3s dokoupil v GEMI tak nevim ale je to jedno :)
Vím o čem píšeš, tyhle ocelové husí krky jsou určeny jako průmyslové, třeba odsávání od kotoučů stojanových brusek, či dřevoobráběcích strojů. Jejich výhodou je ohebnost, ale ve výfukové soustavě bych řekl, že nejsou ideální, jelikož nejsou dokonale těsné, umožňují oboustranné úniky, to znamená, že skrze unikají spaliny a naopak přisávají vzduch, který dokáže ovlivnit lambda sondu. Z tohoto důvodu výrobci motorových vozidel používají spešl vyvinutý hadovec. Když si jej prohlédneš, je dokonale těsný, takže nedovolí úniky ani přisávání.
Vím o čem píšeš, tyhle ocelové husí krky jsou určeny jako průmyslové, třeba odsávání od kotoučů stojanových brusek, či dřevoobráběcích strojů. Jejich výhodou je ohebnost, ale ve výfukové soustavě bych řekl, že nejsou ideální, jelikož nejsou dokonale těsné, umožňují oboustranné úniky, to znamená, že skrze unikají spaliny a naopak přisávají vzduch, který dokáže ovlivnit lambda sondu. Z tohoto důvodu výrobci motorových vozidel používají spešl vyvinutý hadovec. Když si jej prohlédneš, je dokonale těsný, takže nedovolí úniky ani přisávání.:palec
to ja vyhodil z toho myho pekace jen posledni tlumic a myslim ze je to beze zmeny. hluk. hladina je syce o neco vyssi ale jen nepatrne. spis decentni na to ze je tlumic fuc. a spotreba? beze zmen. vyfuk mam v profilu
to ja vyhodil z toho myho pekace jen posledni tlumic a myslim ze je to beze zmeny. hluk. hladina je syce o neco vyssi ale jen nepatrne. spis decentni na to ze je tlumic fuc. a spotreba? beze zmen. vyfuk mam v profilu
No on je totiž zadní tlumič podstatě jen na okrasu, je to totiž jen "obalená" a plně průchozí "trubka". To co tlumí hluk a klade odpor výfukovým plynům je mimo katalyzátoru (který když je vykuchaný nepůsobí motoru žádné potíže) právě mnou vyhozený střední díl (tlumič napříč před zadní nápravou
No on je totiž zadní tlumič podstatě jen na okrasu, je to totiž jen "obalená" a plně průchozí "trubka". To co tlumí hluk a klade odpor výfukovým plynům je mimo katalyzátoru (který když je vykuchaný nepůsobí motoru žádné potíže) právě mnou vyhozený střední díl (tlumič napříč před zadní nápravou
To o cem mluvis neni tlumic, ale rezonator. Tlumic je az za nim a oba maji svuj vyznam. Kazdy plni trosku jinou ulohu. Proto jsou tam take dva.
To o cem mluvis neni tlumic, ale rezonator. Tlumic je az za nim a oba maji svuj vyznam. Kazdy plni trosku jinou ulohu. Proto jsou tam take dva.
Na svém prvním BX 19D jsem měl vyjmutý rezonátor asi 8 let. Rozdíly: zvenku trošku hlučnější, uvnitř skoro stejné, spotřeba o 0,5l menší, motor subjektivně živější a hlavně lepší studené starty v zimě. Zkoušel jsem i jen rezonátor bez zadního tlumiče a hluk se změnil stejně (málo), změnu ostatních vlastností jsem nestačil vypozorovat. Na STK a emisích nebyl problém, nevšimli si toho ani v Citroen servisu. Foto bych mohl dodat, výfuk leží na dvoře, auto už ve šrotu.
Na svém prvním BX 19D jsem měl vyjmutý rezonátor asi 8 let. Rozdíly: zvenku trošku hlučnější, uvnitř skoro stejné, spotřeba o 0,5l menší, motor subjektivně živější a hlavně lepší studené starty v zimě. Zkoušel jsem i jen rezonátor bez zadního tlumiče a hluk se změnil stejně (málo), změnu ostatních vlastností jsem nestačil vypozorovat. Na STK a emisích nebyl problém, nevšimli si toho ani v Citroen servisu. Foto bych mohl dodat, výfuk leží na dvoře, auto už ve šrotu.