Zdravim.. mám takový problém u vozu BX TZD co má ABS. Občas se mi rozsvítí kontrolka na ABS tak jsem to chtěl napíchnout na diagnostiku, ale zásuvku jsme nikde nenašli. Na místě kde jí mají benzinové bxky není, ani nikde jinde. Nevíte někdo jak zjistit závadu nebo kde je nějaký konektor pro diagnostiku? Předem díky moc za radu
Zdravim.. mám takový problém u vozu BX TZD co má ABS. Občas se mi rozsvítí kontrolka na ABS tak jsem to chtěl napíchnout na diagnostiku, ale zásuvku jsme nikde nenašli. Na místě kde jí mají benzinové bxky není, ani nikde jinde. Nevíte někdo jak zjistit závadu nebo kde je nějaký konektor pro diagnostiku? Předem díky moc za radu ;)
21.05.2009 23:10 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Na diagnostiku zapomeň, je to starý škopek... Nejspíš budeš mít lehce prodřený kabel k čidlu ABS u některého z předních kol. Sundej kolo a zkontroluj kabely. Jinak pod sedadlem řidiče je umístěna řídící jednotka ABS, na ní se dají jednotlivá čidla proměřit, každé musí mít tuším cca 1000ohm...
Na diagnostiku zapomeň, je to starý škopek... :-) Nejspíš budeš mít lehce prodřený kabel k čidlu ABS u některého z předních kol. Sundej kolo a zkontroluj kabely. Jinak pod sedadlem řidiče je umístěna řídící jednotka ABS, na ní se dají jednotlivá čidla proměřit, každé musí mít tuším cca 1000ohm... :-)
22.05.2009 08:49 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Kabely jsem kontroloval prodřený nejsou, spíš jestli neni nějakej zlomenej. Čidla jsem proměřil, nějakej odpor měli ale jestli zrovna 1000ohmů to netušim. A občas když brzdim (né prudce a kontrolka nesvítí) tak mi začne cvakat ABS a jakoby to začne brzdit trhavě, takže se mi prodlouží na suchém povrchu brzdná dráha. Někdo mi řikal, že odchází řidíci jednotka .
Kabely jsem kontroloval prodřený nejsou, spíš jestli neni nějakej zlomenej. Čidla jsem proměřil, nějakej odpor měli ale jestli zrovna 1000ohmů to netušim. A občas když brzdim (né prudce a kontrolka nesvítí) tak mi začne cvakat ABS a jakoby to začne brzdit trhavě, takže se mi prodlouží na suchém povrchu brzdná dráha. Někdo mi řikal, že odchází řidíci jednotka :nevim.
22.05.2009 09:16 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Keď ti to brzdí "trhavě" - to ti predsa práve ABSuje
Odmontuj vodičov sedák a uvidíš ECU ABS. Odpoj konektor (kľúčik vypnutý) a zmeraj odpor medzi pinmi 4 + 22 (PZ snímač), 6 + 24 (LZ), 7 + 25 (PP) a 5 + 23 (LP) - požadovaná hodnota je medzi 800 - 1400ohmov. Ideálne by bolo, keby ti niekto pri meraní pohýbal káblom meraného čidla kvôli diagnostike zlomeného vedenia.
Keď ti to brzdí "trhavě" - to ti predsa práve ABSuje:-)
Odmontuj vodičov sedák a uvidíš ECU ABS. Odpoj konektor (kľúčik vypnutý) a zmeraj odpor medzi pinmi 4 + 22 (PZ snímač), 6 + 24 (LZ), 7 + 25 (PP) a 5 + 23 (LP) - požadovaná hodnota je medzi 800 - 1400ohmov. Ideálne by bolo, keby ti niekto pri meraní pohýbal káblom meraného čidla kvôli diagnostike zlomeného vedenia.
22.05.2009 13:11 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Díky moc za ty hodnoty proměřím to. Divný je, že na suchym povrchu, když jedu třeba 30km/h a začnu lehce, ale fakt lehce brzdit, tak se ABS aktivuje a začne to brzdit trhaně .. pochopil bych to při prudkym bržděnim, že se aktivuje. Doufám, že to způsobuje vadný snímač a ne ECU jak mi někdo řikal.
Díky moc za ty hodnoty ;) proměřím to. Divný je, že na suchym povrchu, když jedu třeba 30km/h a začnu lehce, ale fakt lehce brzdit, tak se ABS aktivuje a začne to brzdit trhaně .. pochopil bych to při prudkym bržděnim, že se aktivuje. Doufám, že to způsobuje vadný snímač a ne ECU jak mi někdo řikal.
22.05.2009 13:26 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Okrem snímačov ešte môže \"zlobit\" relé alebo dióda (obe umiestnené pod krytom volantu), alebo elektromagnetický ventil (pripevnený k hydraulickej jednotke abs). Potom už jedine ecu alebo hydraulická riadiaca jednotka (v motorovom priestore).
Inak všetko k tomu máš tu .link.
Okrem snímačov ešte môže \"zlobit\" relé alebo dióda (obe umiestnené pod krytom volantu), alebo elektromagnetický ventil (pripevnený k hydraulickej jednotke abs). Potom už jedine ecu alebo hydraulická riadiaca jednotka (v motorovom priestore).
Inak všetko k tomu máš tu http://www.bxclub.cz/files/pdf/abs.pdf
22.05.2009 17:43 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Já tipuju kabel, jsou to mrchy. U mě vypadal úplně ok a na konci měl odpor 16 kOhm. Když jsem ho kuchnul u čidla a změřil měl 1 kOhm. Takže chyba na trase.
Taky jsem slyšel o zázračným vyléčení ABS při výměně dosluhující baterky za novou. Prej ABS nemá slabou baterku rádo.
Já tipuju kabel, jsou to mrchy. U mě vypadal úplně ok a na konci měl odpor 16 kOhm. Když jsem ho kuchnul u čidla a změřil měl 1 kOhm. Takže chyba na trase.
Taky jsem slyšel o zázračným vyléčení ABS při výměně dosluhující baterky za novou. Prej ABS nemá slabou baterku rádo.
22.05.2009 18:17 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
Když se tu jedná o ABS,jak mimo kontrolku poznám funkční ABS?Občas mi totiž na X1 svítí kontrolka (mám ji krátce a pův mjitel řekl,že zlobí kontakt u p kola).Nejvíce to zlobí po dešti ,ale při akutním brždění když nesvítila se mi zdálo že kola šla smykem.
Když se tu jedná o ABS,jak mimo kontrolku poznám funkční ABS?Občas mi totiž na X1 svítí kontrolka (mám ji krátce a pův mjitel řekl,že zlobí kontakt u p kola).Nejvíce to zlobí po dešti ,ale při akutním brždění když nesvítila se mi zdálo že kola šla smykem.
26.05.2009 09:59 -
Re: Konektor pro diagnostiku dieslu ABS
To Tief-Teprve ji poznávám,zítra ji jdu teprve přihlásit.Ńa čidlo a další jsem nekoukal,dle pův majitele to děla jen kontakt u LP kola.zatí nenřeším,musím opravit brzdy na STK na Pažoutu a výfuk,pak se bdudu věnovat jen a jen Xantii.
To Tief-Teprve ji poznávám,zítra ji jdu teprve přihlásit.Ńa čidlo a další jsem nekoukal,dle pův majitele to děla jen kontakt u LP kola.zatí nenřeším,musím opravit brzdy na STK na Pažoutu a výfuk,pak se bdudu věnovat jen a jen Xantii.