dnes jsem musel na silnici vyměnit vysypané ložisko napínací kladky rozvodů. Měl jsem trochu štěstí při vší smůle, od rána se mi nezdálo něco na zvuku motoru a jelikož jsem byl na cestě k zákazníkovi tak jsem předpokládal že budu muset odstranit závadu po práci. Zvuk se mi při průjezdu Prahou zhoršoval a tak jsem několikrát zastavil a snažil se identifikovat místo. Napadlo mne sundat viko rozvodů a bylo to jasné, jelikož jsem motor zastavil normálně, předpokládal jsem, že se nic nerozhodilo motor do posledního vypnutí šlapal perfektně. Zajel jsem MHD koupit kladku do půl hodiny jsem byl zpět a začal jsem výměnu. Nejdříve jsem na 4 místech stáhnul nebo spíše utáhnul řemen tak aby byl stále napnutý i při sundání kladky, tak abych zamezil přeskočení zubů na všech kolech. po důkladném zafixování jsem vyměnil kladku, která byla totálně vysypaná ale i přitom vysypání stále držela řemen napnutý. Napnul jsem novou tak, aby byl průhyb na nejdelší str. řemenu cca1,5 cm při napínání jsem postupně povoloval a odstraňoval zajišťovací dráty. Podotýkám , že mi automechanik měnil řemen přesně před rokem ale nevím proč kladku jelikož v té době byla Ok tak tu nechal původní. Po důkladné kontrole zda je vše na svém místě a že se nikde nepoflakují kuličky z ložiska, na 5 jsem popotlačil auto abych točil s motorem na sucho vše bylo OK, tak jsem to zkusil natočit motor naskočil okamžitě na ťuknutí a běh i zvuk pohodička chod pravidelný tak jak má být nechal jsem běžet než jsem uklidil nářadí. Pak jsem zvolna vyjel na cestu již domů, motor táhnul jako vždy pěkně prostě stejně jako před výměnou kladky. Jediná věc která se mi nezdá když jsem po 10- 15 minutách pomalé a klidné jízdy v koloně, která celkem slušně jela přidal více plynu než při jízdě do této chvíle , tak jsem pociťoval, že motor nejde tak rychle do tahu a slyšel jsem v odrazu od ohrady u silnice slabé cvrdlikání ventylů jako známý typický zvuk ze starších typu škodovek 100 - 120 když bylo potřeba při větším zatížení přeřadit na nižší převodový stupeň. Možná, že jsou to jemom pocity, ale je možné, že by se při i když důkladném zajištění přesunul řemen byť o 1 zub a proto by se jevil tento zvuk, nebo by při 1 zubu už byl totálně rozhozený převod ( rozvod). Můžete mi někdo prosím poradit? Předem děkuji a zdravím Všechny BXáky. Pokud na Vás při potkáváni na cestě někdo blikne nebo zdraví pokynutím ruky tak jsem to já a přeji ať je BX hodně dlouho vidět na naších cestách. Milan
dnes jsem musel na silnici vyměnit vysypané ložisko napínací kladky rozvodů. Měl jsem trochu štěstí při vší smůle, od rána se mi nezdálo něco na zvuku motoru a jelikož jsem byl na cestě k zákazníkovi tak jsem předpokládal že budu muset odstranit závadu po práci. Zvuk se mi při průjezdu Prahou zhoršoval a tak jsem několikrát zastavil a snažil se identifikovat místo. Napadlo mne sundat viko rozvodů a bylo to jasné, jelikož jsem motor zastavil normálně, předpokládal jsem, že se nic nerozhodilo motor do posledního vypnutí šlapal perfektně. Zajel jsem MHD koupit kladku do půl hodiny jsem byl zpět a začal jsem výměnu. Nejdříve jsem na 4 místech stáhnul nebo spíše utáhnul řemen tak aby byl stále napnutý i při sundání kladky, tak abych zamezil přeskočení zubů na všech kolech. po důkladném zafixování jsem vyměnil kladku, která byla totálně vysypaná ale i přitom vysypání stále držela řemen napnutý. Napnul jsem novou tak, aby byl průhyb na nejdelší str. řemenu cca1,5 cm při napínání jsem postupně povoloval a odstraňoval zajišťovací dráty. Podotýkám , že mi automechanik měnil řemen přesně před rokem ale nevím proč kladku jelikož v té době byla Ok tak tu nechal původní. Po důkladné kontrole zda je vše na svém místě a že se nikde nepoflakují kuličky z ložiska, na 5 jsem popotlačil auto abych točil s motorem na sucho vše bylo OK, tak jsem to zkusil natočit motor naskočil okamžitě na ťuknutí a běh i zvuk pohodička chod pravidelný tak jak má být nechal jsem běžet než jsem uklidil nářadí. Pak jsem zvolna vyjel na cestu již domů, motor táhnul jako vždy pěkně prostě stejně jako před výměnou kladky. Jediná věc která se mi nezdá když jsem po 10- 15 minutách pomalé a klidné jízdy v koloně, která celkem slušně jela přidal více plynu než při jízdě do této chvíle , tak jsem pociťoval, že motor nejde tak rychle do tahu a slyšel jsem v odrazu od ohrady u silnice slabé cvrdlikání ventylů jako známý typický zvuk ze starších typu škodovek 100 - 120 když bylo potřeba při větším zatížení přeřadit na nižší převodový stupeň. Možná, že jsou to jemom pocity, ale je možné, že by se při i když důkladném zajištění přesunul řemen byť o 1 zub a proto by se jevil tento zvuk, nebo by při 1 zubu už byl totálně rozhozený převod ( rozvod). Můžete mi někdo prosím poradit? Předem děkuji a zdravím Všechny BXáky. Pokud na Vás při potkáváni na cestě někdo blikne nebo zdraví pokynutím ruky tak jsem to já a přeji ať je BX hodně dlouho vidět na naších cestách. Milan
12.06.2009 09:13 -
Re: SOS napínací kladka rozvodů
cau mi to delalo to same motor naskocil normalne jel ale po chvili mi to delalo to same. bylo to tim jak pises ze to bylo o jeden zub a muselajit hlava dolu jelikoz vetntily byly jemne pokrivene . . . .
cau mi to delalo to same motor naskocil normalne jel ale po chvili mi to delalo to same. bylo to tim jak pises ze to bylo o jeden zub a muselajit hlava dolu jelikoz vetntily byly jemne pokrivene . . . .
12.06.2009 09:15 -
Re: SOS napínací kladka rozvodů
cau mi to delalo to same motor naskocil normalne jel ale po chvili mi to delalo to same. bylo to tim jak pises ze to bylo o jeden zub a muselajit hlava dolu jelikoz vetntily byly jemne pokrivene . . . .
cau mi to delalo to same motor naskocil normalne jel ale po chvili mi to delalo to same. bylo to tim jak pises ze to bylo o jeden zub a muselajit hlava dolu jelikoz vetntily byly jemne pokrivene . . . .
17.06.2009 12:43 -
Re: SOS napínací kladka rozvodů
Pokud si dobře pamatuji tak stačí když rozvodový řemen přeskočí jen o jeden zub a motor má velice neklidný běh, chcípá a už vůbec nejde do tahu. Spíš jenom po výměně kladky si začal slyšet i jiné zvuky které ti předtím přehlušila zrovna ta kladka. Když se podíváš na manuál výměny rozvodového řemene .link. , můžes si skontrolovat jestli je vše tak jak má být dřív než budeš sundavat hlavu atd. atd.
Pokud si dobře pamatuji tak stačí když rozvodový řemen přeskočí jen o jeden zub a motor má velice neklidný běh, chcípá a už vůbec nejde do tahu. Spíš jenom po výměně kladky si začal slyšet i jiné zvuky které ti předtím přehlušila zrovna ta kladka. :-) Když se podíváš na manuál výměny rozvodového řemene http://www.bxclub.cz/files/tech/rozvodyBX.doc , můžes si skontrolovat jestli je vše tak jak má být dřív než budeš sundavat hlavu atd. atd. :-)