Prosím o radu, za dva měsíce zpět cca dvakrát při otočení klíčkem nebzučelo čerpadlo a nešlo nastartovat. Při několika pokusech otáčení klíčem do polohy bez aktivace startéru čerpadlo seplo a pak na startér motor okamžitě chytnul. Včera jsem po jízdě cca 320 km zastavil na půl hodiny a potom jsem už nenatočil motor ani po 20-ti pokusech. čerpadlo neseplo. Abych vyloučil závadu čerpadla vyskoušel jsem přímé zapojení na akum. čerpadlo běží bez problémů.
Motor je benzín jednobodový vstřik do karburátoru. Vyzkoušel jsem i možnost, že v přívodních kabelech nefunguje uzemění a při prosvicování žárovkou jenou stranou zapojenou na akumulátor, se jevily oba dva přívodní kabely(dvakrát modrá barva kabelů) jako mínusové neboť žárovka svítila na jednom i na druhém, a to i při zapnutém nebo vypnutém klíčku v zapalování. Zapnul jsem čerpadlo na tvrdo s vyloučením obou přívodních kabelů od zapalování a zkusil jsem natočit motor i s tím, že jsem přehazoval + a - na čerpadlu aby se točilo správným směrem. Motor v jednom okamžiku na pár vteřin naskočil a pak už se nastartování nepovedlo. Prosím někoho pokud má zkušenost, kde může být zakopaný pes. Děkuji moc
Prosím o radu, za dva měsíce zpět cca dvakrát při otočení klíčkem nebzučelo čerpadlo a nešlo nastartovat. Při několika pokusech otáčení klíčem do polohy bez aktivace startéru čerpadlo seplo a pak na startér motor okamžitě chytnul. Včera jsem po jízdě cca 320 km zastavil na půl hodiny a potom jsem už nenatočil motor ani po 20-ti pokusech. čerpadlo neseplo. Abych vyloučil závadu čerpadla vyskoušel jsem přímé zapojení na akum. čerpadlo běží bez problémů.
Motor je benzín jednobodový vstřik do karburátoru. Vyzkoušel jsem i možnost, že v přívodních kabelech nefunguje uzemění a při prosvicování žárovkou jenou stranou zapojenou na akumulátor, se jevily oba dva přívodní kabely(dvakrát modrá barva kabelů) jako mínusové neboť žárovka svítila na jednom i na druhém, a to i při zapnutém nebo vypnutém klíčku v zapalování. Zapnul jsem čerpadlo na tvrdo s vyloučením obou přívodních kabelů od zapalování a zkusil jsem natočit motor i s tím, že jsem přehazoval + a - na čerpadlu aby se točilo správným směrem. Motor v jednom okamžiku na pár vteřin naskočil a pak už se nastartování nepovedlo. Prosím někoho pokud má zkušenost, kde může být zakopaný pes. Děkuji moc
Mě to zlobilo taky . //měl jsem povolený drátky na spínací skřínce// ještě zkontroluj relátka jsou v igelitovych sáčcích vpravo před spolujezdcem /prohod je a myslím nevím už přesně propoj na modré k čerpadlu/ jinak by to mohl být v podběhu pod kobercem zkorodovanej spoj kostrana žluté kostře /žluté dráty/ nebo taky ty dva dráty modré u čerpadla jsou nalámané no a naposled vadné čerpadlo //// ted kukám že ti radím i něco co jsi už zkoušel / kostru / no nic at se to povede zdar
Mě to zlobilo taky . //měl jsem povolený drátky na spínací skřínce// ještě zkontroluj relátka jsou v igelitovych sáčcích vpravo před spolujezdcem /prohod je a myslím nevím už přesně propoj na modré k čerpadlu/ jinak by to mohl být v podběhu pod kobercem zkorodovanej spoj kostrana žluté kostře /žluté dráty/ nebo taky ty dva dráty modré u čerpadla jsou nalámané no a naposled vadné čerpadlo //// ted kukám že ti radím i něco co jsi už zkoušel / kostru / no nic at se to povede zdar
díky za zprávu- marně jsem hledal v knize kterou mám na BX ale tam jsou všechny údaje od BX 16 a výše. Snažil jsem se najít nějaké relátko ale marně. Píšeš že je před spolujezcem je dostupné ze spodu pod kaslíkem? Myslel jsem,že jsou relé u pojistek? nějaké kostky jako relé tam jsou asi 4 ks. pokud to relé odpojím tak by mi neprocházel přes žárovku ani nulák jak jesm už zkoušel, ale nevěděl jsem kde najít relátka. Pokud bach ho vyměnil tak by to mohlo fachat?
díky za zprávu- marně jsem hledal v knize kterou mám na BX ale tam jsou všechny údaje od BX 16 a výše. Snažil jsem se najít nějaké relátko ale marně. Píšeš že je před spolujezcem je dostupné ze spodu pod kaslíkem? Myslel jsem,že jsou relé u pojistek? nějaké kostky jako relé tam jsou asi 4 ks. pokud to relé odpojím tak by mi neprocházel přes žárovku ani nulák jak jesm už zkoušel, ale nevěděl jsem kde najít relátka. Pokud bach ho vyměnil tak by to mohlo fachat?
relé sú v motorovom priestore - zhruba pod VIN.
schémy: .link. .link.
relé sú v motorovom priestore - zhruba pod VIN.
schémy: http://www.bxclub.cz/graphics/dynamic/galeria/118612099246b2c520726fe.jpg
http://www.bxclub.cz/graphics/dynamic/galeria/118612091646b2c4d471616.jpg
ty relátka jsou přidělaný těma blbejma franc šroubkama na blatníku hned vedle zelené koule a nádoby LHM takže nehledej to u pojistek ale v mot prostoru jestli necvakaj tak jsou nebo jedno vháji myslím že jsem propojoval modrý na modrýu čerpadla jinak mě bylo řečeno at neodstavuju auto s rezervou v nádrži na dlouhou dobu protože jinak se stává že zalehne čerpadlo tak se snaž zdar
ty relátka jsou přidělaný těma blbejma franc šroubkama na blatníku hned vedle zelené koule a nádoby LHM takže nehledej to u pojistek ale v mot prostoru jestli necvakaj tak jsou nebo jedno vháji myslím že jsem propojoval modrý na modrýu čerpadla jinak mě bylo řečeno at neodstavuju auto s rezervou v nádrži na dlouhou dobu protože jinak se stává že zalehne čerpadlo tak se snaž zdar
bude to asi, podle Tvé rady ono, ale neporozuměl jsem tomu přehození- jinak jak jsem popsal, tak jsem prosvítil ( prozvonil) oba přívody k čerpadlu jsou to dva kabely stéjné světlemodré barvy, a oba se při zkoušce jeví jako mínusové - nebot jsem propojil žárovku od akum. a jednotlivě jsem zkusil tuknout na jeden a potom na druhý kabel a vždy se žárovka rozsvítila což je divné protože jeden kabel by měl být plonkový to je absolutně buď nereagující a nebo plusový, což je divné. Je tam také nějaký vztah u propojení ( domnívám se selským rozumem) pokud jsem propojil čerpadlo na přímo (+ od aku a - přímo na kostru) a vyloučil jsem oba přívodní kabely, tak jsem asi přerušil rovněž nějaký kontakt na impulzy ke vstřiku protože jsem zkusil i odpojení přívodní hadičky ke karburátoru a benzín byl tlačen od pumpy normálně. Je tam nějaké propojení které jsem tímto přerušil a tak zaplé čerpadlo je mi tímto houby platné. Pokud je možná konzultace po mobilu rád bych o propojení jak jsi uváděl pokecal jen krátce po mobilu. Stačí poslat sms a já se ozvu předem díky Milan 721441805
bude to asi, podle Tvé rady ono, ale neporozuměl jsem tomu přehození- jinak jak jsem popsal, tak jsem prosvítil ( prozvonil) oba přívody k čerpadlu jsou to dva kabely stéjné světlemodré barvy, a oba se při zkoušce jeví jako mínusové - nebot jsem propojil žárovku od akum. a jednotlivě jsem zkusil tuknout na jeden a potom na druhý kabel a vždy se žárovka rozsvítila což je divné protože jeden kabel by měl být plonkový to je absolutně buď nereagující a nebo plusový, což je divné. Je tam také nějaký vztah u propojení ( domnívám se selským rozumem) pokud jsem propojil čerpadlo na přímo (+ od aku a - přímo na kostru) a vyloučil jsem oba přívodní kabely, tak jsem asi přerušil rovněž nějaký kontakt na impulzy ke vstřiku protože jsem zkusil i odpojení přívodní hadičky ke karburátoru a benzín byl tlačen od pumpy normálně. Je tam nějaké propojení které jsem tímto přerušil a tak zaplé čerpadlo je mi tímto houby platné. Pokud je možná konzultace po mobilu rád bych o propojení jak jsi uváděl pokecal jen krátce po mobilu. Stačí poslat sms a já se ozvu předem díky Milan 721441805
No já už nevím prostě ty impulzy dávají relátka a jestli po otočení klíčku neslyšíš cvaknutí tak je to v nich a nebo ještě mi říkaly že je snad i vadná spínačka a jak jsem psal dotádl jsem všechny dráty na ní / spínačce/a bylo po problému jo a ty relátka klidně můžeš odšroubovat a prohazovat a zkoušet protože jsou obě stejný a snad jenom jedno je pro čerpadlo a druhý má zase něco jinýho .//Elektrikaření není má silná stránka na autech spíš mechanika takže nebudu volat . Ozvou se rozumové kteří ti poradí i s el. zdar
No já už nevím prostě ty impulzy dávají relátka a jestli po otočení klíčku neslyšíš cvaknutí tak je to v nich a nebo ještě mi říkaly že je snad i vadná spínačka a jak jsem psal dotádl jsem všechny dráty na ní / spínačce/a bylo po problému jo a ty relátka klidně můžeš odšroubovat a prohazovat a zkoušet protože jsou obě stejný a snad jenom jedno je pro čerpadlo a druhý má zase něco jinýho .//Elektrikaření není má silná stránka na autech spíš mechanika takže nebudu volat . Ozvou se rozumové kteří ti poradí i s el. zdar
yarik,( máš to auto pěkně udělané) děkuji také za schema, ale je mi divné že podle schema je mínus přímo na kostru a ve skutečnosti je ten kabel vedený až do předu souběžně s plusovým. Jinak děkuju i Zikymu zítra tam zajedu a podívám se na ty relé. Jezdím s BX i pracovně a pokud ho nezprovozním tak jsem v pr.... čicích. Chlapy jsem Vám moc vděčný snad se to povede.
Možná mi někdo napíše proč se neobrátím na autoelektrikáře - to bylo první co jsem udělal ale marně a marně jsem obvolával všechny v lokalitě Praha 5 a6 ale pouze jednomu jsem se dovolal. Řekl mi ať auto dotáhnu do Bráníka, ale při tažení jsem měl co dělat abych dobrzdil za tažným vozidlem a bez hydraul. to taky je paráda koleje a pod. tak jsme Barču dotáhli do Řep a potřebuji to spravit na místě. Na odtahovku nyní nemám. Pokud by se našel nějaký typ na autoelektrikáře schopného na odstranění problému, budu taky rád. Máte nekdo typ kolik asi stojí nové relé, a jak je cca označené nějakým číslem a pod. Díky a přeji všem mnoho najetých KM s BX ať nam jsou dlouho k potěšení.
yarik,( máš to auto pěkně udělané) děkuji také za schema, ale je mi divné že podle schema je mínus přímo na kostru a ve skutečnosti je ten kabel vedený až do předu souběžně s plusovým. Jinak děkuju i Zikymu zítra tam zajedu a podívám se na ty relé. Jezdím s BX i pracovně a pokud ho nezprovozním tak jsem v pr.... čicích. Chlapy jsem Vám moc vděčný snad se to povede.
Možná mi někdo napíše proč se neobrátím na autoelektrikáře - to bylo první co jsem udělal ale marně a marně jsem obvolával všechny v lokalitě Praha 5 a6 ale pouze jednomu jsem se dovolal. Řekl mi ať auto dotáhnu do Bráníka, ale při tažení jsem měl co dělat abych dobrzdil za tažným vozidlem a bez hydraul. to taky je paráda koleje a pod. tak jsme Barču dotáhli do Řep a potřebuji to spravit na místě. Na odtahovku nyní nemám. Pokud by se našel nějaký typ na autoelektrikáře schopného na odstranění problému, budu taky rád. Máte nekdo typ kolik asi stojí nové relé, a jak je cca označené nějakým číslem a pod. Díky a přeji všem mnoho najetých KM s BX ať nam jsou dlouho k potěšení.
ZIKY chápu a děkuju za to, že jsi se ozval. Jak už jsem psal přeju mnoho km.
Pokud se povede tak jsi udělal hrozně moc protoře každá rada je k nezaplacení.
ZIKY chápu a děkuju za to, že jsi se ozval. Jak už jsem psal přeju mnoho km.
Pokud se povede tak jsi udělal hrozně moc protoře každá rada je k nezaplacení.
Tak auto tahej se zarazenou rychlosti takhle jsem tahal jednu 1,4 z Modran na Cernak
Tak auto tahej se zarazenou rychlosti :-) takhle jsem tahal jednu 1,4 z Modran na Cernak :-):-)
To jsem myslel, že by to šlo ale táhnul mne brácha s Citroenem Xarou a lano jsme připevnili na jakýsi profil za nárazníkem stejný jako u BX a hned při první zatačce se toto ohnulo, neboť u Xary se asi nepočíta že by jí neco táhlo nebo že by něco táhla. A tak jsme to raději vzdali.
To jsem myslel, že by to šlo ale táhnul mne brácha s Citroenem Xarou a lano jsme připevnili na jakýsi profil za nárazníkem stejný jako u BX a hned při první zatačce se toto ohnulo, neboť u Xary se asi nepočíta že by jí neco táhlo nebo že by něco táhla. A tak jsme to raději vzdali.
záslepku jsem vyndal a je tam jen díra na šroub nebo čep. Prostě to nešlo. Teď mne napadlo,že bych mohl pro zajímavost a posouzení vyfotit. nejlepší je vždy fotit pro ukázku vše o čem se ve foru píše,
záslepku jsem vyndal a je tam jen díra na šroub nebo čep. Prostě to nešlo. Teď mne napadlo,že bych mohl pro zajímavost a posouzení vyfotit. nejlepší je vždy fotit pro ukázku vše o čem se ve foru píše,