dobrý den ve spolek. Potřebuji poradit. Na starém BX jsem kdysi dělal výměnu LHM, udělal proplach najel na něm předepsaný počet km a pak dal novou LHM. Od té doby auto chcalo jako cedník, LHM tekla snad všude. Toho bych se rád u nynějšího auta vyvaroval. Někdo dělá proplach tak že odpustí půlku LHM, naleje tam techn. benzín a prožene tím celý systém. Máte někdo zkušenosti s tím. Nechal jsem si dofoukat koule, ale čerpadlo stále tlakuje po 7 vteřinách. Opravář říkal LHM je už kaše, to je pravda a je prý slabý čerpadlo.
A prosím o nějaký návod jak výměnit, co vyčistit a odvzdušnit systém. Určitě to tady někde je ale nedokážu se tady nějak orientovat. Děkuji všem za odpověd
DAVID
dobrý den ve spolek. Potřebuji poradit. Na starém BX jsem kdysi dělal výměnu LHM, udělal proplach najel na něm předepsaný počet km a pak dal novou LHM. Od té doby auto chcalo jako cedník, LHM tekla snad všude. Toho bych se rád u nynějšího auta vyvaroval. Někdo dělá proplach tak že odpustí půlku LHM, naleje tam techn. benzín a prožene tím celý systém. Máte někdo zkušenosti s tím. Nechal jsem si dofoukat koule, ale čerpadlo stále tlakuje po 7 vteřinách. Opravář říkal LHM je už kaše, to je pravda a je prý slabý čerpadlo.
A prosím o nějaký návod jak výměnit, co vyčistit a odvzdušnit systém. Určitě to tady někde je ale nedokážu se tady nějak orientovat. Děkuji všem za odpověd
DAVID
Ak je to v stave, že aj po dofuku centralky, je cvakanie po tak kratkom intervale a všade ti to preteka, tak sa nevyhneš pretesneniu a pri tom keď to bude rozobraté, môžeš aj všetko vyčistiť, (techn. benzín + vzduchový kompresor).. po tomto zásahu sa dôverne zoznámiš s hydro a výsledok by mal byť lepší ako pri preplachu... následne by si mal vymeniť aj gumové hadičky - tým obmedzíš niektoré prekvapenia v budúcnosti, ale aj po tomto všetkom nebuď veľký optimista, že hydro je OK.. : )) - na to by si potreboval už výmenu dielov a vtedy už ceny prevyšujú hodnotu auta...
Ak je to v stave, že aj po dofuku centralky, je cvakanie po tak kratkom intervale a všade ti to preteka, tak sa nevyhneš pretesneniu a pri tom keď to bude rozobraté, môžeš aj všetko vyčistiť, (techn. benzín + vzduchový kompresor).. po tomto zásahu sa dôverne zoznámiš s hydro a výsledok by mal byť lepší ako pri preplachu... následne by si mal vymeniť aj gumové hadičky - tým obmedzíš niektoré prekvapenia v budúcnosti, ale aj po tomto všetkom nebuď veľký optimista, že hydro je OK.. : )) - na to by si potreboval už výmenu dielov a vtedy už ceny prevyšujú hodnotu auta...
Zdravím Bx-ákov! Tak, ako píše "buble", pokiaľ máš auto rozobraté, vyčistil by som nádržku technickým benzínom prečistil by som kocku , regulátor a piestnice. Na zadnú nápravu ide tlaková trubka, ktorá ide do rozvádzača na zadné piestnice/mimichodom tá je namáhaná najviac/,tú by som vymenil.Pokiaľ máš aj tie dve trubky,čo sú pripojené na piestnicu ,aj tie by som vymenil za nové.
Všetky gumové tesnenia včetne hlavného brzdového valca/ si pozri na nete / , vymeň .Dobrý pozor si daj,keď budeš montovať trubky na piestnice hlavne v zadu, aby si nedeformoval závit .To potom začne slziť ,a pod autom najdeš nemilé prekvapenie v podobe kaluží. Keď všetko zmontuješ ,naleješ LHM ,naštartuješ a odvzdušníš.Je tam na regulátore skrutka /kľúč č.12 iba povolíš cca 1-2 otáčky.Inak, keby niekto to čo potreboval na BX máme ešte 2 benzínové verzie 19 TRI na diely. S pozdravom:marian137@post.sk
Zdravím Bx-ákov! Tak, ako píše "buble", pokiaľ máš auto rozobraté, vyčistil by som nádržku technickým benzínom prečistil by som kocku , regulátor a piestnice. Na zadnú nápravu ide tlaková trubka, ktorá ide do rozvádzača na zadné piestnice/mimichodom tá je namáhaná najviac/,tú by som vymenil.Pokiaľ máš aj tie dve trubky,čo sú pripojené na piestnicu ,aj tie by som vymenil za nové.
Všetky gumové tesnenia včetne hlavného brzdového valca/ si pozri na nete / , vymeň .Dobrý pozor si daj,keď budeš montovať trubky na piestnice hlavne v zadu, aby si nedeformoval závit .To potom začne slziť ,a pod autom najdeš nemilé prekvapenie v podobe kaluží. Keď všetko zmontuješ ,naleješ LHM ,naštartuješ a odvzdušníš.Je tam na regulátore skrutka /kľúč č.12 iba povolíš cca 1-2 otáčky.Inak, keby niekto to čo potreboval na BX máme ešte 2 benzínové verzie 19 TRI na diely. S pozdravom:marian137@post.sk
Já když sem dělal na autě proplach tak sem na něm najezdil i o něco víc než sem měl, ale když sem pak nalil novou lhm, tak vše bylo v pořádku. určitě bych vyčistil nádržku a kostku a buď pořádně vyčistit sítka v kostce nebo je případně vyhodit. pokud ti prokapavá pavou nezbyde nic jiného než je vyměnit. jinak trubky bych neměnil pokud nejsou v nějakým extra špatným stavu. přední pístnice sem ještě nikdy nerozdělával a nemám s němi žádnej problém. pokud auto péruje a fungují pístnice jak mají tak bych je zbytečně nerozdělával, jedině pokud by tlačili moc lhm a chtěl by jsi je přetěsnit. brzdovej válec můžeš taky kouknout jestli propouští hodně nebo málo, zkoukneš to na hadici co vede do nádržky, pokud pouští moc, tak ho vyměn, jinak ho tam nech. na trubky od hydra bych dal nový gumičky (to neznamená, že by ale ty starý měly být špatný, můžou být ok) pokud se ti ale chce a máš dost času mohl by jsi vyčistit oba korektory (já to zatím nepotřeboval dělat, ale chystám se na zadní trochu mi prosakuje). mně to spíná celkem často (dofuk asi před 2měsíci) ale neřešímto vše funguje dobře a to že mi to brzo padá, hold to bych musel psřetěsnit a rozdělat vše, ale pokud nejsou loužičky čož nejsou tak to je zatím ok
Já když sem dělal na autě proplach tak sem na něm najezdil i o něco víc než sem měl, ale když sem pak nalil novou lhm, tak vše bylo v pořádku. určitě bych vyčistil nádržku a kostku a buď pořádně vyčistit sítka v kostce nebo je případně vyhodit. pokud ti prokapavá pavou nezbyde nic jiného než je vyměnit. jinak trubky bych neměnil pokud nejsou v nějakým extra špatným stavu. přední pístnice sem ještě nikdy nerozdělával a nemám s němi žádnej problém. pokud auto péruje a fungují pístnice jak mají tak bych je zbytečně nerozdělával, jedině pokud by tlačili moc lhm a chtěl by jsi je přetěsnit. brzdovej válec můžeš taky kouknout jestli propouští hodně nebo málo, zkoukneš to na hadici co vede do nádržky, pokud pouští moc, tak ho vyměn, jinak ho tam nech. na trubky od hydra bych dal nový gumičky (to neznamená, že by ale ty starý měly být špatný, můžou být ok) pokud se ti ale chce a máš dost času mohl by jsi vyčistit oba korektory (já to zatím nepotřeboval dělat, ale chystám se na zadní trochu mi prosakuje). mně to spíná celkem často (dofuk asi před 2měsíci) ale neřešímto vše funguje dobře a to že mi to brzo padá, hold to bych musel psřetěsnit a rozdělat vše, ale pokud nejsou loužičky čož nejsou tak to je zatím ok
dik za rady. dnes jsem zjistil že mám zpuchřelou jednu hadici co je na nápravnici spojená s trubkou. udělal jsem výměnu, vzčistil jsem sítka zatím přefiltroval LHM tady jí nikde na pumpě neměli a pak nastala zábava s odvzdušněním. auto po hodině odvzdušnování a zalejvání čerpadla se konečně zvedlo. mám dotaz kdyz jsem odvzdušnoval dlouho se nic nedělo, musel jsem dokonce vzšroubovat šroub s kuličkou, vypadl bordel a auto se zvedlo. ted pokaždé když povolím 12kou klíčem odvzdušenění pokaždé to zasičí,kapalina žádná nevyteče pokaždé se změní hladina v nádržce.
je to normální ???
dik za rady. dnes jsem zjistil že mám zpuchřelou jednu hadici co je na nápravnici spojená s trubkou. udělal jsem výměnu, vzčistil jsem sítka zatím přefiltroval LHM tady jí nikde na pumpě neměli a pak nastala zábava s odvzdušněním. auto po hodině odvzdušnování a zalejvání čerpadla se konečně zvedlo. mám dotaz kdyz jsem odvzdušnoval dlouho se nic nedělo, musel jsem dokonce vzšroubovat šroub s kuličkou, vypadl bordel a auto se zvedlo. ted pokaždé když povolím 12kou klíčem odvzdušenění pokaždé to zasičí,kapalina žádná nevyteče pokaždé se změní hladina v nádržce.
je to normální ???
já jsem neproplachoval jenom vyčistil nádobu nalil LHM odvzdušnil a 5 roků jezdím já si myslím že máš málo kapaliny v nádrži a tak dolej podle stavoznaku jinak LHM
mají v každé trochu lepší pumpě ahoj
já jsem neproplachoval jenom vyčistil nádobu nalil LHM odvzdušnil a 5 roků jezdím já si myslím že máš málo kapaliny v nádrži a tak dolej podle stavoznaku jinak LHM
mají v každé trochu lepší pumpě ahoj