no nazdar spojkovi pedal mi padol na podlaho ako keby bolo roztrhute lanko to je ale cele ja sy myslim že to bude spojkove
ložisko a chcem sa spitať že či pri vimene musi isť aj motor von alebo jak sa vlastne oddeluje prevodovka od motora
diki za rady
no nazdar spojkovi pedal mi padol na podlaho ako keby bolo roztrhute lanko to je ale cele ja sy myslim že to bude spojkove
ložisko a chcem sa spitať že či pri vimene musi isť aj motor von alebo jak sa vlastne oddeluje prevodovka od motora
diki za rady
prevodovka sa od motora oddeluje od motora presne tam kde aj na inych autach a vymena spojky ide najlepsie ked motor aj s prevodovkov je von
prevodovka sa od motora oddeluje od motora presne tam kde aj na inych autach a vymena spojky ide najlepsie ked motor aj s prevodovkov je von
CO??? Převodovka ven s motorem??? Kvůli spojce??? U BX??? Tak to bych si přidělal hafo práce... nene nemusíš vyndavat celej motor kvůli spojce! To je blbost! pravda, u některých aut musíš, jejich ale málo, ale ne u BX!!!
Takže:
1; Základ je mít vercajk. Bez něj jsi lidově v pr... A pokuď nemáš, tak se obrať na nějakej servis. Ušetříš si čas i starosti
2; Zázemí, a nejlíp se zvedákem ať se pod tím neválíš jak pra*e
3; U každého auta jde spojka jinak. Hůř na práci-Líp na práci to si nevybereš..
4; Vysvětlovat jak na výměnu spojky bych tu byl ještě hodně dlouho, takže stručně...
A) Vyndat baterku (pokuď není u převodovky, stačí odpojit mínus pól), povolit kola a matky na poloosách, zvednout auto (na zvedáku nejlepší- když není stačí předek auta). Sundat kola, vyšroubovat matky poloos.
B) Vypustit převodový olej ( do čisté nádoby- pokuď ho nebudeš měnit ale vracet zpět), vyšroubovat šrouby co zajištují čepy ramen (tzv. spodní čep) a čepy s ramenem vysadit (nemyslím vyndat ale odělit od náboje ať můžeš vyndat poloosy). Tím pádem můžeš i vyndat poloosy..
C) Vyháknout nebo vyndat táhla řazení co jsou na převodovce, včetně spojkovýho lanka a dát někam na stranu. To samý vše co je na převodovce a okolo ní ať se ti to neplete při vyndavání (elektrika, startér apod.) ..
D) Tzv. ,,kočkou" (kladkou, nebo tím podobným) si chytneš motor- MOTOR. NE PŘEVODOVKU!!! (je to kvůli tomu, že tím motorem samotným můžeš pohybovat nahoru a dolů a usnadní ti to vyndání převodovky)...
E) Jestli máš vše okolo a na převodovce sundané, odpojené atd. a zavěšený motor o tu kočku, povolíš a vyndáš silentblok motoru co je na převodovce (ta kočka ti to právě podrží, aby ti to šlo i líp a nekroutil se ti motor).
F) Pak zjistíš, že ti už jen převodovka drží šroubama k bloku motoru. Tak je povolíš a vyndáš, tím pádem můžeš vyndat i samotnou převodovku, ale sám to asi neuděláš tak si k tomu někoho přizvy...
G) Po vyndání vyměníš ložisko, lamelu a přítlačák (je to lepší vyměnit tzv. ,,celý spojkový set" jelikož už to máš jednou venku a nechceš to dělat za měsíc třeba zase), někdy, když už je i v háji strvák tak i ten, popřípadě u některých aut i ložisko co bejvá v setrváku...
H) Vystředíš spojku s přítlačákem, utáhneš šrouby na krev a sesadíš vše dohromady, sešteluješ spojkový pedál aby zabíral kde má a jedeš...
5; Myslím si že ti to spojkové ložisko projelo přítlačákem a proto máš pedál u země (a ještě když píšeš že máš lanko v pořádku). Mě se to stalo taky jednou. Ještě když jsem měl Lančii...
CO??? :-)))) Převodovka ven s motorem??? Kvůli spojce??? U BX??? Tak to bych si přidělal hafo práce... :-)))):-)))):-)))) :-)))):-)))) nene nemusíš vyndavat celej motor kvůli spojce! To je blbost! pravda, u některých aut musíš, jejich ale málo, ale ne u BX!!!
Takže:
1; Základ je mít vercajk. Bez něj jsi lidově v pr... ;-) A pokuď nemáš, tak se obrať na nějakej servis. Ušetříš si čas i starosti :palec
2; Zázemí, a nejlíp se zvedákem ať se pod tím neválíš jak pra*e :palec
3; U každého auta jde spojka jinak. Hůř na práci-Líp na práci to si nevybereš..
4; Vysvětlovat jak na výměnu spojky bych tu byl ještě hodně dlouho, takže stručně...
A) Vyndat baterku (pokuď není u převodovky, stačí odpojit mínus pól), povolit kola a matky na poloosách, zvednout auto (na zvedáku nejlepší- když není stačí předek auta). Sundat kola, vyšroubovat matky poloos.
B) Vypustit převodový olej ( do čisté nádoby- pokuď ho nebudeš měnit ale vracet zpět), vyšroubovat šrouby co zajištují čepy ramen (tzv. spodní čep) a čepy s ramenem vysadit (nemyslím vyndat ale odělit od náboje ať můžeš vyndat poloosy). Tím pádem můžeš i vyndat poloosy..
C) Vyháknout nebo vyndat táhla řazení co jsou na převodovce, včetně spojkovýho lanka a dát někam na stranu. To samý vše co je na převodovce a okolo ní ať se ti to neplete při vyndavání (elektrika, startér apod.) ..
D) Tzv. ,,kočkou" (kladkou, nebo tím podobným) si chytneš motor- MOTOR. NE PŘEVODOVKU!!! (je to kvůli tomu, že tím motorem samotným můžeš pohybovat nahoru a dolů a usnadní ti to vyndání převodovky)...
E) Jestli máš vše okolo a na převodovce sundané, odpojené atd. a zavěšený motor o tu kočku, povolíš a vyndáš silentblok motoru co je na převodovce (ta kočka ti to právě podrží, aby ti to šlo i líp a nekroutil se ti motor).
F) Pak zjistíš, že ti už jen převodovka drží šroubama k bloku motoru. Tak je povolíš a vyndáš, tím pádem můžeš vyndat i samotnou převodovku, ale sám to asi neuděláš tak si k tomu někoho přizvy...
G) Po vyndání vyměníš ložisko, lamelu a přítlačák (je to lepší vyměnit tzv. ,,celý spojkový set" jelikož už to máš jednou venku a nechceš to dělat za měsíc třeba zase), někdy, když už je i v háji strvák tak i ten, popřípadě u některých aut i ložisko co bejvá v setrváku...
H) Vystředíš spojku s přítlačákem, utáhneš šrouby na krev a sesadíš vše dohromady, sešteluješ spojkový pedál aby zabíral kde má a jedeš...
5; Myslím si že ti to spojkové ložisko projelo přítlačákem a proto máš pedál u země (a ještě když píšeš že máš lanko v pořádku). Mě se to stalo taky jednou. Ještě když jsem měl Lančii... :-d
Super návod Opik!
Nooo a ešte by som doplnil, že by sa oplatilo vymeniť aj tesniaci krúžok na kľuke za zotrvákom.......Raz som nato doplatil a v priebehu dvoch týždňov som si prácu zopakoval...
Super návod Opik!
Nooo a ešte by som doplnil, že by sa oplatilo vymeniť aj tesniaci krúžok na kľuke za zotrvákom.......Raz som nato doplatil a v priebehu dvoch týždňov som si prácu zopakoval...:-d
že jo taky jsem to smolyl pěkně dlouho aby to dávalo trošku smysl a šlo to tak zhruba za sebou
že jo :palec:-)))) taky jsem to smolyl pěkně dlouho aby to dávalo trošku smysl a šlo to tak zhruba za sebou :-d
Len tak na okraj - keby si sa pozrel poriadne, nájdeš to aj s obrázkami: .link.
Len tak na okraj - keby si sa pozrel poriadne, nájdeš to aj s obrázkami:
http://www.bxclub.cz/files/pdf/vymenaspojky.pdf
to je pekne a co ked nema jamu alebo riadny dvihak co da taku vysku a naco ma uvolnit poloos na spolujascovej strane a celkom viberat ked spravy vsetko co si pisal tak odpoji 5 kablov a 2 hadice a motor aj sprevodovkov je vonku
to je pekne a co ked nema jamu alebo riadny dvihak co da taku vysku a naco ma uvolnit poloos na spolujascovej strane a celkom viberat ked spravy vsetko co si pisal tak odpoji 5 kablov a 2 hadice a motor aj sprevodovkov je vonku
To djairo! Ja som nemal ani zdvihák ani jamu a prevodovku som mal vonku za dve hodky aj s pivom a fajčením a montáž to isté. Všetko sám len pri nasádzaní na motor mi asistoval syn. Vždy mi postačil krokodíl na dve tony! Raz som sa pokúšal usadiť motor aj s prevodovkou do BXka v celku a to so mal aj hupcunk a nakoniec som to vzdal. Späť išli samostatne. Proste hovadina. Zhora ho tam nedáš ani pod tým 45 stupňovým uhlom ako píšu. Vidno, že si to neskúšal. Síce možno tá tvoja 1.4rečka by išla lebo je dosť malá...
To djairo! Ja som nemal ani zdvihák ani jamu a prevodovku som mal vonku za dve hodky aj s pivom a fajčením a montáž to isté. Všetko sám len pri nasádzaní na motor mi asistoval syn. Vždy mi postačil krokodíl na dve tony! Raz som sa pokúšal usadiť motor aj s prevodovkou do BXka v celku a to so mal aj hupcunk a nakoniec som to vzdal. Späť išli samostatne. Proste hovadina. Zhora ho tam nedáš ani pod tým 45 stupňovým uhlom ako píšu. Vidno, že si to neskúšal. Síce možno tá tvoja 1.4rečka by išla lebo je dosť malá...:-))))
suhlas, u 14tky to mozne je ale u 16/17/19 je bez garaze jednoduchsie vyhodil len prevodovku.
suhlas, u 14tky to mozne je ale u 16/17/19 je bez garaze jednoduchsie vyhodil len prevodovku.
Řeknu to takhle,vybabrat převodovku je snazší a jednodušší než oba celky spolu (motor+převod.)Nejsem sice automechanik,ale dělal jsem spojku na dvou resp.třech autech (Seat Ibiza1,7GLD,Xantia1,8i16V a sundával díl se spojkou na BX14RE)Vybíral motor+převodovku na Ibize (z kastle do kastle po bouračce),na BX14RE,P405GRD -z auta ven,rozpůlit,jiny motor a z5 do auta, a nakonec jen motor na shade (105 ven a dovnitř 100)
Na výměnu spojky stačí jen hever pod motor a základní sadu nařad+ pořádný trhák na poloosu.Na vyndáná a nandání motoru totéž + nějaký "hupcuk" a garáž či (jak jsem to měl na BéXu -kozu z lešenovek na zavěšení hupcuku).
Řeknu to takhle,vybabrat převodovku je snazší a jednodušší než oba celky spolu (motor+převod.)Nejsem sice automechanik,ale dělal jsem spojku na dvou resp.třech autech (Seat Ibiza1,7GLD,Xantia1,8i16V a sundával díl se spojkou na BX14RE)Vybíral motor+převodovku na Ibize (z kastle do kastle po bouračce),na BX14RE,P405GRD -z auta ven,rozpůlit,jiny motor a z5 do auta, a nakonec jen motor na shade (105 ven a dovnitř 100)
Na výměnu spojky stačí jen hever pod motor a základní sadu nařad+ pořádný trhák na poloosu.Na vyndáná a nandání motoru totéž + nějaký "hupcuk" a garáž či (jak jsem to měl na BéXu -kozu z lešenovek na zavěšení hupcuku).
ja som za vikend vypitval jeden bx a z druheho som prelozil okrem naprav a nadrze vsetko (to znamena vymontovat a namontovat)
ja som za vikend vypitval jeden bx a z druheho som prelozil okrem naprav a nadrze vsetko (to znamena vymontovat a namontovat)
To DJAIRO: ,,a naco ma uvolnit poloos na spolujascovej strane"
Asi nevíš... Na co? No aby mu šla vyndat převodovka ne? Jelikož je lepší ji vyndavat bez poloosy a ještě lepší ji nandavat. A ještě když to děláš třeba u silnějších a větších motorů kde je sakra přístup jak k penězům Věř tomu. Dělám to často jako automechanik
A neříkám že ten návod platí u 1.4. psal jsem to všeobecně a obrazně...
To DJAIRO: ,,a naco ma uvolnit poloos na spolujascovej strane"
:-)))):-)))):-)))):-)))):-)))):-)))):-)))):-)))) Asi nevíš... Na co? No aby mu šla vyndat převodovka ne? :palec:-d Jelikož je lepší ji vyndavat bez poloosy a ještě lepší ji nandavat. A ještě když to děláš třeba u silnějších a větších motorů kde je sakra přístup jak k penězům :palec Věř tomu. Dělám to často jako automechanik :-d
A neříkám že ten návod platí u 1.4. psal jsem to všeobecně a obrazně... :-d:palec
ja len preto ze ta strana je prichitena aj o motor a ked to stade nedas prec tak to nema viznam
ja len preto ze ta strana je prichitena aj o motor a ked to stade nedas prec tak to nema viznam
No ale poloosa je v prevodovke, teoreticky je mozne to dat bez toho von ale to nasadzovanie bude peklo sa tam trafit.
No ale poloosa je v prevodovke, teoreticky je mozne to dat bez toho von ale to nasadzovanie bude peklo sa tam trafit.
nevypadl Ti jen váleček mezi pákou spojky a pákou lana?Než by ti projelo ložiko přítlačákem,dělalo by to pěknou rotyku....
nevypadl Ti jen váleček mezi pákou spojky a pákou lana?Než by ti projelo ložiko přítlačákem,dělalo by to pěknou rotyku....