Zdravim vsechny.
Chtel bych navazat na predchozi prispevel ( Jak vyprazdnit nadrz )
Problem s mim autem nastal po natankovani nejakeho benzinu s necim, co mi zpusobylo vynechavani motoru a naprosto spatny chod.
Motor nesel do otacek po nastartovani bez plynu hned chcipal a strasne smrdel.
Vyprazdnil jsem nadrz a naplnil nadrz benzinem : Shell V-Power
Nasledne pokusi se startovanim byly trochu lepsi,ale rozhodl jsem se taky pro nove svicky jelikoz uz meli neco po 35 tis.km.
Svicky Brisk prinesly zmeny.Po nastartovani jeste chvily motor haproval ale po kratkem drzeni v 2000-3000 ot. se motor srovnal.Vykouril jsem celou garaz,ale ted uz bezi a startuje relativne dobre!
Nastal vsak jiny problem, ktery predtim nebyl! Motor sice bezi auto jede motor tahne,ale v pristrojove desce se rosviti oranzovy znak !!!el.ridici jednotky!!!
Motor bezi pry, v nouzovem rezimu.Co stim? co mohl poskodit ten pos. benzin?Mam stim jezdit zda to nezhasne?
Myslim ze stim pojedu na diagnostiku.
Co mi poradite panove?
Zdravim vsechny.
Chtel bych navazat na predchozi prispevel ( Jak vyprazdnit nadrz )
Problem s mim autem nastal po natankovani nejakeho benzinu s necim, co mi zpusobylo vynechavani motoru a naprosto spatny chod.
Motor nesel do otacek po nastartovani bez plynu hned chcipal a strasne smrdel.
Vyprazdnil jsem nadrz a naplnil nadrz benzinem : Shell V-Power
Nasledne pokusi se startovanim byly trochu lepsi,ale rozhodl jsem se taky pro nove svicky jelikoz uz meli neco po 35 tis.km.
Svicky Brisk prinesly zmeny.Po nastartovani jeste chvily motor haproval ale po kratkem drzeni v 2000-3000 ot. se motor srovnal.Vykouril jsem celou garaz,ale ted uz bezi a startuje relativne dobre!
Nastal vsak jiny problem, ktery predtim nebyl! Motor sice bezi auto jede motor tahne,ale v pristrojove desce se rosviti oranzovy znak !!!el.ridici jednotky!!!
Motor bezi pry, v nouzovem rezimu.Co stim? co mohl poskodit ten pos. benzin?Mam stim jezdit zda to nezhasne?
Myslim ze stim pojedu na diagnostiku.
Co mi poradite panove?
snad zkus lambda sondu , zlobí třeba možná ta škrtící klapka snad to nebude vadná řídící jednotka já bych to viděl na ní jen vnouzovým programu na dojetí /rychlost 40 max/ ale ty jedeš normoša elektrika třeba cívka indukční nedává správný proud . nejdřív lambdu prohod s nákym kámošem z bx ...... jaký oranžový znak upřesni to....a pak podle mě ještě ty pitomý ventily na válcích taky dělaj rotyku už dost strašení jenom mé zprávy a zkušenosti
snad zkus lambda sondu , zlobí třeba možná ta škrtící klapka snad to nebude vadná řídící jednotka já bych to viděl na ní jen vnouzovým programu na dojetí /rychlost 40 max/ ale ty jedeš normoša elektrika třeba cívka indukční nedává správný proud . nejdřív lambdu prohod s nákym kámošem z bx ...... jaký oranžový znak upřesni to....a pak podle mě ještě ty pitomý ventily na válcích taky dělaj rotyku už dost strašení jenom mé zprávy a zkušenosti
No, sice nemas vyplnene auto ( preco vyplnovat, kazdy vie aky mas motor ne ? ) ale podla fotiek je to 1.6 nebo 1.9 jednobod ale myslim ze riesis nespravny problem, zacni tym ze skontrolujes/vymenis vicko a palec rozdelovaca. Dalsia moznost je vziat multimeter napojit ho na lambdu a skontrolovat ci napatie osciluje medzi 0.1 az 0.9V ... dalsia moznost skusit skontrolovat resp. kontaktolom vystriekat vsetky spoje. dalsia moznost skusit vyblikat zavady ecu. Jednu moznost vyber a tym zacni ...
No, sice nemas vyplnene auto ( preco vyplnovat, kazdy vie aky mas motor ne ? :) ) ale podla fotiek je to 1.6 nebo 1.9 jednobod ale myslim ze riesis nespravny problem, zacni tym ze skontrolujes/vymenis vicko a palec rozdelovaca. Dalsia moznost je vziat multimeter napojit ho na lambdu a skontrolovat ci napatie osciluje medzi 0.1 az 0.9V ... dalsia moznost skusit skontrolovat resp. kontaktolom vystriekat vsetky spoje. dalsia moznost skusit vyblikat zavady ecu. Jednu moznost vyber a tym zacni ...
Zdravim vsechny zucasnene v mem problemu.
Tak jsem zatim nijak nepostoupil.Palivovy filtr jsem měnil pred 35tis.km myslim ze tem bude v poradku,prosel jsem konektory,kabely.
Vse je v poradku.Svičky jsou nove,rozdelovac v poradku.
V nouzovem rezimu motor bezi dobre,ale kdyz prepne na ridici jednotku kontrolka zhasne, motor kolabuje vynechává,chcípe.Je prilis bohata směs.Proč?Lamda?Koupim novou!
Děkuji predem za jakou koliv radu.
Seyk
PS: me BX moc Km nenajezdi, za rok mozna tak 2000Km,je to jen kus kterej uz ma hodnotu jen pro mně.Mam ho v garazi a je v suchu.Tohle auto má uz 20 let mam ho rád.Ze je stary mu odpustim musim mu pomoct kdyz je nemocnej.
Zdravim vsechny zucasnene v mem problemu.
Tak jsem zatim nijak nepostoupil.Palivovy filtr jsem měnil pred 35tis.km myslim ze tem bude v poradku,prosel jsem konektory,kabely.
Vse je v poradku.Svičky jsou nove,rozdelovac v poradku.
V nouzovem rezimu motor bezi dobre,ale kdyz prepne na ridici jednotku kontrolka zhasne, motor kolabuje vynechává,chcípe.Je prilis bohata směs.Proč?Lamda?Koupim novou!:nevim :-((((
Děkuji predem za jakou koliv radu.
Seyk
PS: me BX moc Km nenajezdi, za rok mozna tak 2000Km,je to jen kus kterej uz ma hodnotu jen pro mně.Mam ho v garazi a je v suchu.Tohle auto má uz 20 let mam ho rád.Ze je stary mu odpustim musim mu pomoct kdyz je nemocnej.:-)
No to ze si filter menil neznamena ze nemusel zhnit Na to lambdu by som sa na 100% nezameriaval ... skus ju najprv premerat multimetrom a skus vyblikat zavady ... A na rozdelovac taktiez pozor, na 16v som mal na pohlad uplne bezproblemovy palec a predsa bol "prerazeny"...
No to ze si filter menil neznamena ze nemusel zhnit :) Na to lambdu by som sa na 100% nezameriaval ... skus ju najprv premerat multimetrom a skus vyblikat zavady ... A na rozdelovac taktiez pozor, na 16v som mal na pohlad uplne bezproblemovy palec a predsa bol "prerazeny"...
Já bych zkusil změřit kabely,jestli se nepletu,má 1,6 jednobod Solex /weber/s krokovým motorkem ,tak by to chtělo prohlédnout všechny hadičky okolo sání a napojit na přepad průhlednou hadičku,zda tam jde souvislý proud benzinu...Lambda může samo hrát velkou roli hlavně na volnoběh ,stejně jako krokovací motorek.....Je toho prostě dost,co může motor trápit...A jestli to kouří..,tohle provedení má /snad se nepletu/ snímač podtlaku spojený se sáním hadičkou...pozor na ni....
Já bych zkusil změřit kabely,jestli se nepletu,má 1,6 jednobod Solex /weber/s krokovým motorkem ,tak by to chtělo prohlédnout všechny hadičky okolo sání a napojit na přepad průhlednou hadičku,zda tam jde souvislý proud benzinu...Lambda může samo hrát velkou roli hlavně na volnoběh ,stejně jako krokovací motorek.....Je toho prostě dost,co může motor trápit...A jestli to kouří..,tohle provedení má /snad se nepletu/ snímač podtlaku spojený se sáním hadičkou...pozor na ni....:-((((
lambda s tym nic mat nebude pretoze:
- lambda sa zapne az po dosiahnuti urcitej teploty jak na lambde tak na motore ( spravidla 5 minut po nastartovani, zalezi od viacerych faktorov )
- ak by lambda ukazovala tak silne nezmyselne tak by ju ecu sekla a presla do nouzaku
lambda s tym nic mat nebude pretoze:
- lambda sa zapne az po dosiahnuti urcitej teploty jak na lambde tak na motore ( spravidla 5 minut po nastartovani, zalezi od viacerych faktorov )
- ak by lambda ukazovala tak silne nezmyselne tak by ju ecu sekla a presla do nouzaku
asi jsem to špatně četl,ale měl jsem za to,že problémy byly i při teplém motoru....Mám ještě Fiata,kde mi šel špatně volnoběh a po různých peripetiích jsem zjistil,že můj volnoběh/motor někdy i zhasnul/ měla na svědomí lambda./motor se zahltil/..Odpojil jsem ji a problém byl vyřešen.........samozřejmě vím,že záleží na druhu vstřikování..,ale jakmile je motor nestabilní, měla by se lambdě věnovat pozornost...protože je to hlavní viník při složení směsi...
asi jsem to špatně četl,ale měl jsem za to,že problémy byly i při teplém motoru....Mám ještě Fiata,kde mi šel špatně volnoběh a po různých peripetiích jsem zjistil,že můj volnoběh/motor někdy i zhasnul/ měla na svědomí lambda./motor se zahltil/..Odpojil jsem ji a problém byl vyřešen.........samozřejmě vím,že záleží na druhu vstřikování..,ale jakmile je motor nestabilní, měla by se lambdě věnovat pozornost...protože je to hlavní viník při složení směsi...
Zdravím všechny vlastníky auta BX.
Me BX uz zase jezdí.
Problem s benzínem mi odstartoval problem s během motoru.
Cele řešení bylo ve snímači volnoběžných otáček,tento snímač mi vykazoval nesmyslné ohmové hodnoty.
Po výměně tohoto snímače motor nastartoval,běžel na 1500 ot/min a po ohrátí jako hodinky.
Projel jsem auto aby se vyčistila Lamda a je to v pořádku.
Zavěrem.Motor jsem oživoval na benzínu Shell V-Power,natankuji plnou nadrž a udělám tím údržbu vstřik. systému.
PS:mé BX si opravuji zásadně sám! Ahoj všem Seyk.
Zdravím všechny vlastníky auta BX.
Me BX uz zase jezdí.
Problem s benzínem mi odstartoval problem s během motoru.
Cele řešení bylo ve snímači volnoběžných otáček,tento snímač mi vykazoval nesmyslné ohmové hodnoty.
Po výměně tohoto snímače motor nastartoval,běžel na 1500 ot/min a po ohrátí jako hodinky.
Projel jsem auto aby se vyčistila Lamda a je to v pořádku.
Zavěrem.Motor jsem oživoval na benzínu Shell V-Power,natankuji plnou nadrž a udělám tím údržbu vstřik. systému.
PS:mé BX si opravuji zásadně sám! Ahoj všem Seyk.
to djairo: Lamda se čisti tak, že koupíš novou. Já měl trochu štěstí projetím a ohřátím vífuku,se dá tvrdit,že se to pročistí no ale .......
Lamda má životnost 140-180 tis.km může vydržet i více.
Nemusí se kupovat značková,dá se použít univerzální.Stojí kolem 1000Kč
U 20 let stareho auta se věci neopravují ale mění za nové.
Hodně zdaru Seyk.
to djairo: Lamda se čisti tak, že koupíš novou.:-d Já měl trochu štěstí projetím a ohřátím vífuku,se dá tvrdit,že se to pročistí no ale .......
Lamda má životnost 140-180 tis.km může vydržet i více.
Nemusí se kupovat značková,dá se použít univerzální.Stojí kolem 1000Kč
U 20 let stareho auta se věci neopravují ale mění za nové.
Hodně zdaru Seyk.