Zdravím - po výměně tesnění pod hlavou byla provedena výměna oleje + filtru. Přesto, že byl odstraněn problém, kdy se dostával olej do chladícího systému, kde bylo včechno ucpáno hustou kaší, stále byla zrada v úniku vody prasklinkou v hadici ( konec přívodu k topení - těsně pod termostatem) - hadici jsem nastavil novou z vrakáče a únik touto cestou přestal. Po ohřátí motoru začala voda unikat z chladiče v místě přechodu chladících kanálků na plastový lem. Vyměnil jsem chladič, který je již OK. Při ohřátí motoru kdy ukazatel na teploměru vody vystoupal na maximální přípustnou teplotu, začala svítit červená kontrolka v poli teploměru chlazení v levém horním rohu ( těsně nad stupnicí) Jelikož je to v okénku ukazatele teploty, domníval jsem se, že je to varování přehřátí chlad. kapaliny. Proto jsem okamžite vypnul motor a začal zjišťovat příčinu - ještě jednou jsem odvzdušnil systém odvzdušňovámem před topením, dolil nepatrný úbytek vody do vyrovnávací nádržky u chladiče. Potom jsem zapnul zapalování do polohy před startem, červená kontrolka stále svítila, zkusil jsem nastartovat a okamžitě kontrolka zhasla, po ohřátí vody opět začala svítit. Už jsem se nas... a abych vyloučil to, že neotevírá termostat nebo nefunguje čerpadlo chlazení - vyndal jsem termostat a vložil jsem kousek plechu pod těsnění ( otevírání termostatu) tak abych zajistil okamžitý průtok vody. Po nastartování opět červená kontrolka zhasla a při běhu motoru jsem držel ruce na ploše mřížek chladiče, kde bylo okamžitě cítit ohřátí plochy postupně ve směru průtoku vody. Domnívám se, že čerpadlo funguje jak má. Problém červené kontrolky i přesto stále vykazuje stejný problém. Nechal jsem tedy zapnutý klíček a kolega sledoval činost kontrolky při odpojování čidel. Nejprve čidlo na chladiči - nic. Potom čidlo na hlavě motoru první od předku - nic dále druhé na hlavě - nic. Potom jsem sáhnul na čidlo oleje v bloku motoru nad ojejovým filtrem a kontrolka zhasla. Po tomto zjištění jsem se zaměřil směrem olej. Sledoval jsem při první poloze před startem kontrolku oleje ( symbol maznička) svítila a po nastartování okamžitě zhasla i s již výše popsanou kontrolkou. Nepředpokládal jsem, že by mohla být nějaká kontrolka spojená s olejem v poli ukazatele teploty vody. Nemám schema přístrojové desky na
ZX Break 1.4 rok výroby 1995 v knize Jak na to Citroen ZX přístrojovka ( popis kontrolek není) prosím o radu co to může být za závadu - a zda někdo nemá schema označení kontrolek. Děkuju Milan
Zdravím - po výměně tesnění pod hlavou byla provedena výměna oleje + filtru. Přesto, že byl odstraněn problém, kdy se dostával olej do chladícího systému, kde bylo včechno ucpáno hustou kaší, stále byla zrada v úniku vody prasklinkou v hadici ( konec přívodu k topení - těsně pod termostatem) - hadici jsem nastavil novou z vrakáče a únik touto cestou přestal. Po ohřátí motoru začala voda unikat z chladiče v místě přechodu chladících kanálků na plastový lem. Vyměnil jsem chladič, který je již OK. Při ohřátí motoru kdy ukazatel na teploměru vody vystoupal na maximální přípustnou teplotu, začala svítit červená kontrolka v poli teploměru chlazení v levém horním rohu ( těsně nad stupnicí) Jelikož je to v okénku ukazatele teploty, domníval jsem se, že je to varování přehřátí chlad. kapaliny. Proto jsem okamžite vypnul motor a začal zjišťovat příčinu - ještě jednou jsem odvzdušnil systém odvzdušňovámem před topením, dolil nepatrný úbytek vody do vyrovnávací nádržky u chladiče. Potom jsem zapnul zapalování do polohy před startem, červená kontrolka stále svítila, zkusil jsem nastartovat a okamžitě kontrolka zhasla, po ohřátí vody opět začala svítit. Už jsem se nas... a abych vyloučil to, že neotevírá termostat nebo nefunguje čerpadlo chlazení - vyndal jsem termostat a vložil jsem kousek plechu pod těsnění ( otevírání termostatu) tak abych zajistil okamžitý průtok vody. Po nastartování opět červená kontrolka zhasla a při běhu motoru jsem držel ruce na ploše mřížek chladiče, kde bylo okamžitě cítit ohřátí plochy postupně ve směru průtoku vody. Domnívám se, že čerpadlo funguje jak má. Problém červené kontrolky i přesto stále vykazuje stejný problém. Nechal jsem tedy zapnutý klíček a kolega sledoval činost kontrolky při odpojování čidel. Nejprve čidlo na chladiči - nic. Potom čidlo na hlavě motoru první od předku - nic dále druhé na hlavě - nic. Potom jsem sáhnul na čidlo oleje v bloku motoru nad ojejovým filtrem a kontrolka zhasla. Po tomto zjištění jsem se zaměřil směrem olej. Sledoval jsem při první poloze před startem kontrolku oleje ( symbol maznička) svítila a po nastartování okamžitě zhasla i s již výše popsanou kontrolkou. Nepředpokládal jsem, že by mohla být nějaká kontrolka spojená s olejem v poli ukazatele teploty vody. Nemám schema přístrojové desky na
ZX Break 1.4 rok výroby 1995 v knize Jak na to Citroen ZX přístrojovka ( popis kontrolek není) prosím o radu co to může být za závadu - a zda někdo nemá schema označení kontrolek. Děkuju Milan
05.04.2011 08:48 -
Re: Spínač kontrolky tlaku oleje a kontrolky???
schéma by mělo být podobné s zx 1.4 i jako bx .
když vydržíš do večera nebo zítra , vyfotím to schéma. knihy mám obě , bx , zx .
schéma by mělo být podobné s zx 1.4 i jako bx .
když vydržíš do večera nebo zítra , vyfotím to schéma. knihy mám obě , bx , zx .
05.04.2011 09:21 -
Re: Spínač kontrolky tlaku oleje a kontrolky???
Děkuji za reakci - doufám, že jsem to nenapsal složitě, ale pro upřesnění nevím zda schéma bylo správné slovo - potřeboval bych náhled na palubní desku u ZX14i a popis kontrolek, pokusím se vše vyfotit a obratem vložit fotky do fora - dám k tomu popis, nemám stále představu proč svítí ta varovná červená, zatím díky.
Už to mám nafoceno
Takto svítí kontrolky při zapnutí druhé polohy klíčku - motor studený ( celou noc v klidu) po nastartování vše zhasne.
U fotky (šipky ke kontrolkám) mám dlouho trvající problém viz šipka B kontrolka občas svíti někdy nesvítí, pokud je dlouho ( například auto celou noc studené v dešti, potom při jízdě kontrolka nesvítí celé hodiny. Naopak sucho tak svítí okamžitě.
Jinak teď akutně řeším kontrolku A. Díky za odpověď Milan
Děkuji za reakci - doufám, že jsem to nenapsal složitě, ale pro upřesnění nevím zda schéma bylo správné slovo - potřeboval bych náhled na palubní desku u ZX14i a popis kontrolek, pokusím se vše vyfotit a obratem vložit fotky do fora - dám k tomu popis, nemám stále představu proč svítí ta varovná červená, zatím díky.
Už to mám nafoceno
Takto svítí kontrolky při zapnutí druhé polohy klíčku - motor studený ( celou noc v klidu) po nastartování vše zhasne.
U fotky (šipky ke kontrolkám) mám dlouho trvající problém viz šipka B kontrolka občas svíti někdy nesvítí, pokud je dlouho ( například auto celou noc studené v dešti, potom při jízdě kontrolka nesvítí celé hodiny. Naopak sucho tak svítí okamžitě.
Jinak teď akutně řeším kontrolku A. Díky za odpověď Milan
Přílohy: zapnutá druhá pohoha.JPG ( 168661b ) - zapnutá druhá pohoha zapalování, studený motor, nenastartovaný zapnutá druhá pohoha detail.JPG ( 175632b ) - zapnutá druhá pohoha zapalování, studený motor, nenastartovaný - detail zapnutá druhá pohoha ukazatel teploty vody.JPG ( 176692b ) - zapnutá druhá pohoha ukazatel teploty vody- nenastartovaný motor (Studený) zapnutá druhá pohoha ukazatel teploty vody A a B.JPG ( 98155b ) -
05.04.2011 10:46 -
Re: Spínač kontrolky tlaku oleje a kontrolky???
tieto kontrolky su specialita citroenu ze niektore su spolocne. ako na bxku rozvieti sa ti voda a pritom aj stop atd. pokial su neni prehodene kable na motore co je teoreticky blbost lebo su inej dlzky tak by som sa zameral na pristrojovku a to konkretne na diody ktore zamedzuju aby sa napatie nedostavalo z cidla na nespravnu kontrolku....hm to moja uvaha....ako si pamatam tak tieto diody su priamo spajkovane na vodivych cestach pristrojovky trebalo by ich premerat ci niektora neni prerazena...
tieto kontrolky su specialita citroenu ze niektore su spolocne. ako na bxku rozvieti sa ti voda a pritom aj stop atd. pokial su neni prehodene kable na motore co je teoreticky blbost lebo su inej dlzky tak by som sa zameral na pristrojovku a to konkretne na diody ktore zamedzuju aby sa napatie nedostavalo z cidla na nespravnu kontrolku....hm to moja uvaha....ako si pamatam tak tieto diody su priamo spajkovane na vodivych cestach pristrojovky trebalo by ich premerat ci niektora neni prerazena...:-))))
05.04.2011 15:17 -
Re: Spínač kontrolky tlaku oleje a kontrolky???
Tak jsem se pokusil výloučit svícení kontrolky - výměnou čidla oleje (nové), stále při zapnutí klíčků svítí a po startu zhasne. Zajel jsem k autoelektrikáři (musím poznamenat mám s ním dobré zkušenosti, ale měl na mne minimum času) tak to jenom skouknul a jeho závěr - pokud tato kontrolka svítí jenom před nastartováním a pak zhasne - při normálním provozu se už nerosvítí, tak to nemám řešit. Je prý možné, že před startem se měla možná ukazovat pro kontrolu stejně jako kontrolka s mazničkou, ale z nevysvětlitelných důvodů celý rok a půl co s tímto autem jezdím tak nikdy nesvítila a nyní se projevuje takto jak jsem již výše popsal.
Je to záhada - pro klid duše, pokud znáte někoho kdo vlastní Citroen ZX14i a má stejnou palubku jaká je na mých fotkách, nebo někdo kdo ZX dělal, dělá opravy - můžete mi napsat zda stav svícení kontrolky před startem je normální jenom dříve nefungoval ???
Díky.
Musím poznamenat, že jsem měl dvě BX - byly s nimy občas problémy, ale vždy jste mi zde poskytli dobré rady a vše jezdilo dál. Toto ZX ačkoliv je nejmladší z těchto aut tak má nejvíce závad ( během jednoho roku tolik, jak u dvou předešlích za deset let. BX absolutně netknuté prahy bez koroze - ZX je zralé na klempíře. Držím všem fandům BX,ZX,XM palce, aby Vám dlouho sloužili. Milan
Tak jsem se pokusil výloučit svícení kontrolky - výměnou čidla oleje (nové), stále při zapnutí klíčků svítí a po startu zhasne. Zajel jsem k autoelektrikáři (musím poznamenat mám s ním dobré zkušenosti, ale měl na mne minimum času) tak to jenom skouknul a jeho závěr - pokud tato kontrolka svítí jenom před nastartováním a pak zhasne - při normálním provozu se už nerosvítí, tak to nemám řešit. Je prý možné, že před startem se měla možná ukazovat pro kontrolu stejně jako kontrolka s mazničkou, ale z nevysvětlitelných důvodů celý rok a půl co s tímto autem jezdím tak nikdy nesvítila a nyní se projevuje takto jak jsem již výše popsal.
Je to záhada - pro klid duše, pokud znáte někoho kdo vlastní Citroen ZX14i a má stejnou palubku jaká je na mých fotkách, nebo někdo kdo ZX dělal, dělá opravy - můžete mi napsat zda stav svícení kontrolky před startem je normální jenom dříve nefungoval ???
Díky.
Musím poznamenat, že jsem měl dvě BX - byly s nimy občas problémy, ale vždy jste mi zde poskytli dobré rady a vše jezdilo dál. Toto ZX ačkoliv je nejmladší z těchto aut tak má nejvíce závad ( během jednoho roku tolik, jak u dvou předešlích za deset let. BX absolutně netknuté prahy bez koroze - ZX je zralé na klempíře. Držím všem fandům BX,ZX,XM palce, aby Vám dlouho sloužili. Milan