evidencka se pise na toho na koho prepisujes auto, tzn musis dve ( aspon v praze ), pojistku muzes jeste v den uzavreni zrusit ... a to bezplatne resp. zaplatis den pojisteni
evidencka se pise na toho na koho prepisujes auto, tzn musis dve ( aspon v praze ), pojistku muzes jeste v den uzavreni zrusit ... a to bezplatne resp. zaplatis den pojisteni :)
Zdar, budete-li mít někdo zájem o přepis auta, které podléhá ekologickému poplatku, písněte mi na email wobelll@gmail.com a dohodneme se.. jsem držitel průkazu ZTP a již mám za sebou několik přepisů ,tak není problém, záleží jen na vás zdar Jozzy
Zdar, budete-li mít někdo zájem o přepis auta, které podléhá ekologickému poplatku, písněte mi na email wobelll@gmail.com a dohodneme se.. jsem držitel průkazu ZTP a již mám za sebou několik přepisů ,tak není problém, záleží jen na vás zdar Jozzy ;-)
Doplním čerstvou zkušenost. Za zajímavý peníz jsem pořídil v parádním a velmi udržovaném stavu starší BX. Majitel mne uklidňoval, že eko je pouze 3 tis, že to má třícestný katalyzátor (zapsaný v TP). Po přečtení pár diskuzí a věcných faktů, jsem nabyl dojmu, že budu platit 5 tis, protože emisní norma je jasně dána v TP. Jedna z motivací proč to neřešit přes ZTP bylo jednak časová tíseň a druhak touha po původních značkách - pěkné zapamatovatelné číslo. A ZTP ve středočeském kraji jsem nesehnal. Nevadí, auto bylo laciné, holt to doplatím jinde. To jak moc mne irituje cpát něco do černé díry jménem stát - to je na jiné povídání.
Takže jsem vyrazil na úřad s tím, že budu cvakat 5 kolíků ekodaň. Jen z principu jsem chtěl bojovat za třícestný katalyzátor a za emisní parametry. Reálná se mi zdála alternativa, že mi milý úředník řekne něco ve smyslu: Přezkoušejte oficiálně emise (DEKRA), obraťte se na výrobce, bude vás to něco stát atp.
Realita byla jiná. Milá (bez ironie) paní u přepážky začala vyplňovat a pak mne poslala za technikem, který určí jakou daň budu platit. Fajn, jdu tam. Evidentně jsem pána otravoval, tak jen mrknul do kolonky emisní norma, pak vytáhnul známou tabulku a suše řekl 5 tisíc (btw. to by ta paní u přepážky dokázala jistě taky). Nebudu zde detailně popisovat celou diskuzi, ale některé moje argumenty ohledně skutečných parametrů a existenci třícestného kata byly utlučeny např. tvrzením, že katalyzátor nemá absolutně na emise žádný vliv! Nebo že norma je norma a že tu nějaké parametry nebo emise vůbec nezajímají. Prostě děs běs, zakončený alibistickým, to já nevymyslel atd. Když už bylo jasné, že další diskuze nemá cenu, neodpustil jsem si státnímu uředníčkovi vpálit do xichtu slova o státní buzeraci. Slušně jsem se rozloučil a pán ze zvyku prohodil "Nemáte zač". Poznámku, že já mu za nic neděkuju, když mne okrádá za bílého dne, jsem spolknul a šel k pokladně. V podstatě jsem se ztrátou 5 tis počítal.
Další pecka ale byla, když jsem chtěl pokračovat u přepážky a paní po mne chtěla značky, které jsem neměl s sebou. Byly na autě 20 km od úřadu. Nač potřebujete značky? Ty mne přece zůstanou, SČ kraj, ne? Jojo, zůstaly by, ale jsou ve starém formátu, ty musíte odevzdat. Takže zvesela domů, sundat čísla a zpět na úřad. Pak už to proběhlo hladce, bez komplikací.
No a moje resumé? Už bych se na to vy...l. Škoda, že info od Jozzy, nepřišlo kapku dříve. No nic, jak už to říkal Komenský, všelikeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest (nebo tak nějak)
když celou tuhle anabázi započtu do ceny vozu, pořád je to dobrý kauf; škoda jen, že půlku ceny auta si vezme stát a ne původní starostlivý majitel
Doplním čerstvou zkušenost. Za zajímavý peníz jsem pořídil v parádním a velmi udržovaném stavu starší BX. Majitel mne uklidňoval, že eko je pouze 3 tis, že to má třícestný katalyzátor (zapsaný v TP). Po přečtení pár diskuzí a věcných faktů, jsem nabyl dojmu, že budu platit 5 tis, protože emisní norma je jasně dána v TP. Jedna z motivací proč to neřešit přes ZTP bylo jednak časová tíseň a druhak touha po původních značkách - pěkné zapamatovatelné číslo. A ZTP ve středočeském kraji jsem nesehnal. Nevadí, auto bylo laciné, holt to doplatím jinde. To jak moc mne irituje cpát něco do černé díry jménem stát - to je na jiné povídání.
Takže jsem vyrazil na úřad s tím, že budu cvakat 5 kolíků ekodaň. Jen z principu jsem chtěl bojovat za třícestný katalyzátor a za emisní parametry. Reálná se mi zdála alternativa, že mi milý úředník řekne něco ve smyslu: Přezkoušejte oficiálně emise (DEKRA), obraťte se na výrobce, bude vás to něco stát atp.
Realita byla jiná. Milá (bez ironie) paní u přepážky začala vyplňovat a pak mne poslala za technikem, který určí jakou daň budu platit. Fajn, jdu tam. Evidentně jsem pána otravoval, tak jen mrknul do kolonky emisní norma, pak vytáhnul známou tabulku a suše řekl 5 tisíc (btw. to by ta paní u přepážky dokázala jistě taky). Nebudu zde detailně popisovat celou diskuzi, ale některé moje argumenty ohledně skutečných parametrů a existenci třícestného kata byly utlučeny např. tvrzením, že katalyzátor nemá absolutně na emise žádný vliv! Nebo že norma je norma a že tu nějaké parametry nebo emise vůbec nezajímají. Prostě děs běs, zakončený alibistickým, to já nevymyslel atd. Když už bylo jasné, že další diskuze nemá cenu, neodpustil jsem si státnímu uředníčkovi vpálit do xichtu slova o státní buzeraci. Slušně jsem se rozloučil a pán ze zvyku prohodil "Nemáte zač". Poznámku, že já mu za nic neděkuju, když mne okrádá za bílého dne, jsem spolknul a šel k pokladně. V podstatě jsem se ztrátou 5 tis počítal.
Další pecka ale byla, když jsem chtěl pokračovat u přepážky a paní po mne chtěla značky, které jsem neměl s sebou. Byly na autě 20 km od úřadu. Nač potřebujete značky? Ty mne přece zůstanou, SČ kraj, ne? Jojo, zůstaly by, ale jsou ve starém formátu, ty musíte odevzdat. Takže zvesela domů, sundat čísla a zpět na úřad. Pak už to proběhlo hladce, bez komplikací.
No a moje resumé? Už bych se na to vy...l. Škoda, že info od Jozzy, nepřišlo kapku dříve. No nic, jak už to říkal Komenský, všelikeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest (nebo tak nějak) :-)
když celou tuhle anabázi započtu do ceny vozu, pořád je to dobrý kauf; škoda jen, že půlku ceny auta si vezme stát a ne původní starostlivý majitel :-(
To Mirek 339: 1) Ta "hodná" paní za přepážkou si hrubě zjednodušila práci - značky ve starým formátu se měnit NEMUSÍ (pouze na vyžádání majitele, po mě to u traboše nikdo nechtěl - a pokud chceš, nechám si od právničky velkomeziříčskýho odboru dopravy vydat závazný stanovisko k danýmu tématu) - doporučoval bych vejít v jednání (máš li na to čas a nervy) s vedoucím odboru, zjistit jak se věci mají a popř. začít zatápět pod kotlem
2) Technik může tahat jakou chce tabulku, podstatné je vyjádření automobilky k danému typu vozu - pokud jej vlastníš (některá zastoupení automobilek tohle vydávají zdarma, některá za symbolický poplatek, některá si to nechají nehorázně zaplatit), je třeba ho technikovi vnutit i za cenu inzultace dotyčné osoby, nemá právo si určovat něco jiného než výrobce (problém může nastat když už výrobce neexistuje).
To jozzy: asi se ozvu
To Mirek 339: 1) Ta "hodná" paní za přepážkou si hrubě zjednodušila práci - značky ve starým formátu se měnit NEMUSÍ (pouze na vyžádání majitele, po mě to u traboše nikdo nechtěl - a pokud chceš, nechám si od právničky velkomeziříčskýho odboru dopravy vydat závazný stanovisko k danýmu tématu) - doporučoval bych vejít v jednání (máš li na to čas a nervy) s vedoucím odboru, zjistit jak se věci mají a popř. začít zatápět pod kotlem
2) Technik může tahat jakou chce tabulku, podstatné je vyjádření automobilky k danému typu vozu - pokud jej vlastníš (některá zastoupení automobilek tohle vydávají zdarma, některá za symbolický poplatek, některá si to nechají nehorázně zaplatit), je třeba ho technikovi vnutit i za cenu inzultace dotyčné osoby, nemá právo si určovat něco jiného než výrobce (problém může nastat když už výrobce neexistuje).
To jozzy: asi se ozvu :)