Vím, není to tady o Xantiích, omlouvám se, ale jsou tady zkušení řidiči, proto se ptám tady Vás.
Mám Xantiu 2,0 HdI 81 kW. Nevím jestli je to normální.
Mám tam už druhý termostat a situace pořád stejná. Teplotu drží na 75 st. Celsia. Motor se do pracovní teploty zahřeje tak po 10 km, tedy jezdí permanentně podchlazený.
V létě mi to tolik nevadilo, ale v zimě špatně rozmrzají okna a též je zima v autě. Těch 10 stupňů na radiátoru prostě chybí.
Tak bych se chtěl zeptat těch, kdo mají zkušenosti, jestli je to normální anebo koupit další termostat v pořadí už třetí? A pokud koupit, tak jaký abych nekoupil další šmejd?
Podle mého názoru by měl být motor s dobrým termostatem zahřát na pracovní teplotu tak po ujetí dvou kilometrů anebo nějakých 5 minut volnoběhu. Pracovní teplota by měla být něco kolem 83 až 85 stupňů, 75 stupňů mi nepřipadá normální. Na stávajícím termostatu je vyražen údaj 83 st. C. Tolik ale měl někdy v létě když jsem jel do kopce s naloženým vozíkem. Měl bych být rád, že se mi auto nepřehřívá, ale nejsem. Podchlazený motor trpí a jak bude větší zima, budu trpět též já ve špatně vytopeném autě s opocenými anebo namrzlými okny.
Tak by mne zajímal Váš názor na to. Jinak zdravím po delší době všechny majitele BX. Pořád vlastním BX 1,7 TZD break. Co se týče termostatu a topení, taky nic moc. Ventilátor jde pomalu. Tam jsem přidal ruční spínač na ventilátor od klímy, takže dva ventilátory mi ta skla ofoukají. Možná to dám taky tak do Xantie taky, ale stejně mi bude chybět na radiátoru těch 10 stupňů.
Takže co si o tom myslíte? Děkuji Vám za odpovědi.
Vím, není to tady o Xantiích, omlouvám se, ale jsou tady zkušení řidiči, proto se ptám tady Vás.
Mám Xantiu 2,0 HdI 81 kW. Nevím jestli je to normální.
Mám tam už druhý termostat a situace pořád stejná. Teplotu drží na 75 st. Celsia. Motor se do pracovní teploty zahřeje tak po 10 km, tedy jezdí permanentně podchlazený.
V létě mi to tolik nevadilo, ale v zimě špatně rozmrzají okna a též je zima v autě. Těch 10 stupňů na radiátoru prostě chybí.
Tak bych se chtěl zeptat těch, kdo mají zkušenosti, jestli je to normální anebo koupit další termostat v pořadí už třetí? A pokud koupit, tak jaký abych nekoupil další šmejd?
Podle mého názoru by měl být motor s dobrým termostatem zahřát na pracovní teplotu tak po ujetí dvou kilometrů anebo nějakých 5 minut volnoběhu. Pracovní teplota by měla být něco kolem 83 až 85 stupňů, 75 stupňů mi nepřipadá normální. Na stávajícím termostatu je vyražen údaj 83 st. C. Tolik ale měl někdy v létě když jsem jel do kopce s naloženým vozíkem. Měl bych být rád, že se mi auto nepřehřívá, ale nejsem. Podchlazený motor trpí a jak bude větší zima, budu trpět též já ve špatně vytopeném autě s opocenými anebo namrzlými okny.
Tak by mne zajímal Váš názor na to. Jinak zdravím po delší době všechny majitele BX. Pořád vlastním BX 1,7 TZD break. Co se týče termostatu a topení, taky nic moc. Ventilátor jde pomalu. Tam jsem přidal ruční spínač na ventilátor od klímy, takže dva ventilátory mi ta skla ofoukají. Možná to dám taky tak do Xantie taky, ale stejně mi bude chybět na radiátoru těch 10 stupňů.
Takže co si o tom myslíte? Děkuji Vám za odpovědi.
02.12.2014 22:30 -
Re: Termostat - teplota motoru XANTIA
dej si tam na 87° ale s "pokličkou" ( v létě v horku se to lépe chladí ) tuším, že pasuje nějakej ze škodofky ... tady se koukni : .link. , a pohledej tu: .link. tam se to probíralo mockrát ...
U HDI je nutnost mít pod motorem dekl - plnej bez děr, pořádné zakrytí spodku motoru !!! Jinak to netopí .
dej si tam na 87° ale s "pokličkou" ( v létě v horku se to lépe chladí ) tuším, že pasuje nějakej ze škodofky ... tady se koukni : http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=959&hilit=termostat , a pohledej tu: http://www.xantiaclub.cz/poradna/index.php tam se to probíralo mockrát ...
U HDI je nutnost mít pod motorem dekl - plnej bez děr, pořádné zakrytí spodku motoru !!! Jinak to netopí .
10.12.2014 17:30 -
Re: Termostat - teplota motoru XANTIA
Koupil jsem si zavařovací teploměr, dal jsem jej po zahřátí motoru při delší jízdě do expanzky a porovnal údaje na zavařovacím teploměru s údajem na teploměru na přístrojové desce. Zjistil jsem, že teploměr na přístrojovce překvapivě přesně ukazuje. Zavařovací teploměr ukazoval 74 st. C, teploměr na přístrojovce ukazoval přesně 75 st.C. Navíc jsem teploměr sledoval při vyšších otáčkách motoru, zaclonil plastovou destičkou rozměru A3. Na teploměru stoupala a klesala teplota v rozmezí takových 2-3 st. C, jak termostat otevíral a zavíral přívod chladící kapaliny z velkého oběhu.
Ten termostat normálně reguluje teplotu, jenže otevírá při 75 st. C namísto správných 83 st.C, kterýžto údal je na termostatu vyražen.
Závěrem konstatuji, že ten termostat je šunt, spisovně řečeno zmetek. Jelikož jsem současný termostat vyměnil za stejný, stejné značky a stejného typu, chovaly se oba stejně, tak firma CALORSTAT France pustila do prodeje závadné termostaty. Jedná se o typové označení C3 V 1722 83 st.C
Termostaty s tímto označením NEBRAT!!
Takže koupím nový termostat, ovšem napřed třeba všechno zadokumentovat a přezkoušet nejlépe zavařovacím teploměrem. U termostatů firmy Calorstat je vysoké riziko, že nebude fungovat tak jak mají, třeba věnovat pozornost dokumentaci při nákupu, v případě nesrovnalostí termostat do obchodu vrátit. Rozdíl 8 st.C znamená závažný problém stran životnosti motoru, spotřeby paliva, ale též komfortu jízdy v zimě.
Další potíž znamená pomalejší zahřívání motoru 2,0 HdI. Za to už ten termostat nemůže. Při nízkých teplotách fungoval termostat správně. Zaclonil jsem chladič fólií formátu A3, tedy téměř celý chladič zakryt, přesto než jsem dosáhl teploty alespoň těch 70 st.C, ujel jsem 10 km, ale hadice do velkého oběhu byly studené. Vliv zaclonění chladiče se neprojevil. Budu muset prověřit, jestli mám pod motorem spodní dekl, případně koupit a dát namontovat. Ten spodní dekl tam musí být, jinak to netopí.
Děkuji panu Milanovi PAT a MAT za užitečné rady a informace, které doplňuji vlastním měřením a mohu jen potvrdit, že je to přesně tak jak píše. Ještě jednou děkuji.
Koupil jsem si zavařovací teploměr, dal jsem jej po zahřátí motoru při delší jízdě do expanzky a porovnal údaje na zavařovacím teploměru s údajem na teploměru na přístrojové desce. Zjistil jsem, že teploměr na přístrojovce překvapivě přesně ukazuje. Zavařovací teploměr ukazoval 74 st. C, teploměr na přístrojovce ukazoval přesně 75 st.C. Navíc jsem teploměr sledoval při vyšších otáčkách motoru, zaclonil plastovou destičkou rozměru A3. Na teploměru stoupala a klesala teplota v rozmezí takových 2-3 st. C, jak termostat otevíral a zavíral přívod chladící kapaliny z velkého oběhu.
Ten termostat normálně reguluje teplotu, jenže otevírá při 75 st. C namísto správných 83 st.C, kterýžto údal je na termostatu vyražen.
Závěrem konstatuji, že ten termostat je šunt, spisovně řečeno zmetek. Jelikož jsem současný termostat vyměnil za stejný, stejné značky a stejného typu, chovaly se oba stejně, tak firma CALORSTAT France pustila do prodeje závadné termostaty. Jedná se o typové označení C3 V 1722 83 st.C
Termostaty s tímto označením NEBRAT!!
Takže koupím nový termostat, ovšem napřed třeba všechno zadokumentovat a přezkoušet nejlépe zavařovacím teploměrem. U termostatů firmy Calorstat je vysoké riziko, že nebude fungovat tak jak mají, třeba věnovat pozornost dokumentaci při nákupu, v případě nesrovnalostí termostat do obchodu vrátit. Rozdíl 8 st.C znamená závažný problém stran životnosti motoru, spotřeby paliva, ale též komfortu jízdy v zimě.
Další potíž znamená pomalejší zahřívání motoru 2,0 HdI. Za to už ten termostat nemůže. Při nízkých teplotách fungoval termostat správně. Zaclonil jsem chladič fólií formátu A3, tedy téměř celý chladič zakryt, přesto než jsem dosáhl teploty alespoň těch 70 st.C, ujel jsem 10 km, ale hadice do velkého oběhu byly studené. Vliv zaclonění chladiče se neprojevil. Budu muset prověřit, jestli mám pod motorem spodní dekl, případně koupit a dát namontovat. Ten spodní dekl tam musí být, jinak to netopí.
Děkuji panu Milanovi PAT a MAT za užitečné rady a informace, které doplňuji vlastním měřením a mohu jen potvrdit, že je to přesně tak jak píše. Ještě jednou děkuji.