Můj Citroen BX 1,8 TZD turbo break byl typický dělník, užívaný na práci pravidelně servisován a doposud provozován na různé převozy, dovozy dřeva, desek stavebního materiálu, prostě všechno, na co je škoda brát novější auto, v mém případě Xantia break HdI.
Technická do konce listopadu 2015, další technickou bez větších problémů by udělal.
Jenže včera jsem objevil zádrhel. Cestuje mi rychlostní páka, neklamná to známka ulítlého silenbloku. Výměna nenáročná, to by jistě nebyl problém. Jenže jedno s druhým a pak když to sečteme, připravují se další perzekuce starých aut a našel jsem v prahu první dírku. Kdyby na to přišlo zavaří se, natře svár a může jezdit, minimálně další dva roky po STK, která platí do konce letošního listopadu.
Tak se Vás ptám a rád bych znal názor Vás, kteří jste tu na tomto fóru ještě zbyli.
Má to smysl? S vrakovištěm ale váhám, to je až to poslední. Tam lze přijet jenom jednou, je to proces nevratný. BX sloužil bez problémů dosud a že toho navozil a může sloužit ještě léta.
Není ani s čím porovnat, inzeráty na BX nejsou , trh se s těmito automobily zastavil. Zhruba jedou za měsíc anebo za dva se objeví nabídka, že někdo prodá nějaký BX.
Tak já nevím co dělat. Zakonzervovat? Postavit pod nějakou autoplachtu na špalky? Soukromý prostor, kde by mohl stát nerušeně léta a tam čekat až z něj bude veterán mám. Jenomže jak zakonzervovat? To je ta otázka a to je to oč tu běží. Nebo prodat někomu na doježdění?
V případě zakonzervování, jak abych udělal co nejméně neodborných chyb? Existují vůbec nějaké trvanlivé autoplachty na zastřešení adepta na veterána? Jak zakonzervovat specialitu Citroena citlivou hydrauliku?
Jak administraci, aby se to pak nejsnadněji zprovoznilo ale zbytečně neplatily pojistky?
BX začínají být regulérními veterány, tak si myslím, že by se už diskuze měly začít věnovat tomuto tématu. Jak vlastně auto připravit, aby z něj jednou mohl být veterán, když zrovna krasavec ten můj BX rozhodně není ale pořád by spolehlivě sloužil, jen má smůlu. V mé garáži už místo něj stojí novější náhrada, Xantia 2,0 Hdi Break. Na starého penzistu už zbývá jen dřevo, nějaké ty nákupy stavebnin a občasný výlet do lesa.
Myslíte, že má smysl čekat až z něj bude veterán?
Můj Citroen BX 1,8 TZD turbo break byl typický dělník, užívaný na práci pravidelně servisován a doposud provozován na různé převozy, dovozy dřeva, desek stavebního materiálu, prostě všechno, na co je škoda brát novější auto, v mém případě Xantia break HdI.
Technická do konce listopadu 2015, další technickou bez větších problémů by udělal.
Jenže včera jsem objevil zádrhel. Cestuje mi rychlostní páka, neklamná to známka ulítlého silenbloku. Výměna nenáročná, to by jistě nebyl problém. Jenže jedno s druhým a pak když to sečteme, připravují se další perzekuce starých aut a našel jsem v prahu první dírku. Kdyby na to přišlo zavaří se, natře svár a může jezdit, minimálně další dva roky po STK, která platí do konce letošního listopadu.
Tak se Vás ptám a rád bych znal názor Vás, kteří jste tu na tomto fóru ještě zbyli.
Má to smysl? S vrakovištěm ale váhám, to je až to poslední. Tam lze přijet jenom jednou, je to proces nevratný. BX sloužil bez problémů dosud a že toho navozil a může sloužit ještě léta.
Není ani s čím porovnat, inzeráty na BX nejsou , trh se s těmito automobily zastavil. Zhruba jedou za měsíc anebo za dva se objeví nabídka, že někdo prodá nějaký BX.
Tak já nevím co dělat. Zakonzervovat? Postavit pod nějakou autoplachtu na špalky? Soukromý prostor, kde by mohl stát nerušeně léta a tam čekat až z něj bude veterán mám. Jenomže jak zakonzervovat? To je ta otázka a to je to oč tu běží. Nebo prodat někomu na doježdění?
V případě zakonzervování, jak abych udělal co nejméně neodborných chyb? Existují vůbec nějaké trvanlivé autoplachty na zastřešení adepta na veterána? Jak zakonzervovat specialitu Citroena citlivou hydrauliku?
Jak administraci, aby se to pak nejsnadněji zprovoznilo ale zbytečně neplatily pojistky?
BX začínají být regulérními veterány, tak si myslím, že by se už diskuze měly začít věnovat tomuto tématu. Jak vlastně auto připravit, aby z něj jednou mohl být veterán, když zrovna krasavec ten můj BX rozhodně není ale pořád by spolehlivě sloužil, jen má smůlu. V mé garáži už místo něj stojí novější náhrada, Xantia 2,0 Hdi Break. Na starého penzistu už zbývá jen dřevo, nějaké ty nákupy stavebnin a občasný výlet do lesa.
Myslíte, že má smysl čekat až z něj bude veterán?
31.05.2015 20:45 -
Re: Jak nejlépe s dosluhujícím Citroenem BX?
pane Žídek , to Vaše tmavý kombi jsem letmo několikrát shlédl cestou z NJ na ValMez a dost mě potěšilo,že se Bx ještě někdo věnuje .Rozpadlé rozebrané XM za NJ za Agelem polikl je smutný případ.
Váš první odstavec se dá komentovat ale já to neudělám ....nastíním Vám své Bx :
pořizovací stav 2010 - fouklé těsnění ,spotřeba 9-12 L BA /100 ,neměněné oleje,zadní diferák skoro bez oleje ,shnilý kufr,shnilý podkufr rám,všechny silenbloky ko ,úniky LHM,jelo to na 3 válce ,shnilý tapec a sedáky....a tak bych mohl pokračovat ....
budu stručný --1600 hodin práce ,obíhání,shánění,peníze radši zmiňovat nebudu ,možná to bylo víc jako ta Vaše Xantie a dnes -- funkční vůz v provozovaném stavu mířící do dodělané vysoké výbavy s funkčním pohonem 4x4 a připravovaný body kit a inter z 16V- 5.5 let práce a nějaká ještě bude ..a ceny ND některé vyloženě výprodejové slevněné o 50 proc....
když jsem byl cca 4 měs z5 v Polomi na vrakáči,dost jsem se lekl ,že je to Váš kousek 1.7 Td ,ale naštěstí nebyl.Očesal jsem si ,co jsem potřeboval, ale bylo mi z toho smutno .
V Polomi jsem byl včera ,Bx naštěstí žádný....
Trh s Bx se nezastavil ,je dost lidí ,kteří si zachovalé Bx rádi koupí jako hobíka. Teď byl jeden bezpapírák v Mohelnici ,mám z něj interier ,už je prodaný za 7 tis...na přestavbu motoru.1.7 Td
Můj tatík má taky 1.7 Td sedan a nic jiného nechce .Ostatní auta jsou tvrdé ,drahé na servis a není to ono. Bx už má od 98 roku ...druhé
Pokud vás trápí nějaké ND či servis ,v Kopřivnici za Tatrou 50 m je starej Hornštajner ,máte to přes kopec ,dělaj hydro....
Bx už je veterán a pro člověka ,co chce jen lít naftu a jezdit to není....je to specifikum,musí se pod to vlézt ...to je to ,oč tu běží ....Případy ,že nějaké Xantii prdla trubka a je na prodej v plný palbě za 5 tis jsou i dnes.
Konzervace naftového motoru znamená jednou začas ho natočit a při dlouhodobé stojce vyměnit naftový filtr ...jinak se rozpadne .Plachta na kombi stojí 300 kč průměrně .Předek a zadek máte s plastu a to Vám neshnije.Jen to Bx nesmí stát na trávě ,to shnije před očima . Kus lina nebo plast plachta na seno to řeší....
Nástřik podvozku Vám někdo za 1000kč udělá za den do konzervace...neshnije nic.
a v pondělí jsem byl na dopravce na měú ----mám starou Jawku z 57 roku ----v depozitu asi 6 let už .
Vystál jsem si 3 hodiny frontu ,vytiskl před tím tiskopis na depozit ,do 3tí od shora kolonky jsem zaškrt místo výskytu a co s tím dělám - veterán -renovace soukromé účely ,zaplatil 50 kč na pokladně a s větou vzadu v TP a štemplem - nahlášeno použití a místo depozitu - adresa trvalého bydliště ,jsem v klidu odešel.
Jinak máte ten barák se zahradou .....nebydlíte někde Nj na sídlišti Na Lani.....
pane Žídek , to Vaše tmavý kombi jsem letmo několikrát shlédl cestou z NJ na ValMez a dost mě potěšilo,že se Bx ještě někdo věnuje .Rozpadlé rozebrané XM za NJ za Agelem polikl je smutný případ.
Váš první odstavec se dá komentovat ale já to neudělám ....nastíním Vám své Bx :
pořizovací stav 2010 - fouklé těsnění ,spotřeba 9-12 L BA /100 ,neměněné oleje,zadní diferák skoro bez oleje ,shnilý kufr,shnilý podkufr rám,všechny silenbloky ko ,úniky LHM,jelo to na 3 válce ,shnilý tapec a sedáky....a tak bych mohl pokračovat ....
budu stručný --1600 hodin práce ,obíhání,shánění,peníze radši zmiňovat nebudu ,možná to bylo víc jako ta Vaše Xantie :-pa dnes -- funkční vůz v provozovaném stavu mířící do dodělané vysoké výbavy s funkčním pohonem 4x4 a připravovaný body kit a inter z 16V- 5.5 let práce a nějaká ještě bude ..a ceny ND některé vyloženě výprodejové slevněné o 50 proc....:-o
když jsem byl cca 4 měs z5 v Polomi na vrakáči,dost jsem se lekl ,že je to Váš kousek 1.7 Td ,ale naštěstí nebyl.Očesal jsem si ,co jsem potřeboval, ale bylo mi z toho smutno .
V Polomi jsem byl včera ,Bx naštěstí žádný....
Trh s Bx se nezastavil ,je dost lidí ,kteří si zachovalé Bx rádi koupí jako hobíka. Teď byl jeden bezpapírák v Mohelnici ,mám z něj interier ,už je prodaný za 7 tis...na přestavbu motoru.1.7 Td
Můj tatík má taky 1.7 Td sedan a nic jiného nechce .Ostatní auta jsou tvrdé ,drahé na servis a není to ono. Bx už má od 98 roku ...druhé
Pokud vás trápí nějaké ND či servis ,v Kopřivnici za Tatrou 50 m je starej Hornštajner ,máte to přes kopec ,dělaj hydro....
Bx už je veterán a pro člověka ,co chce jen lít naftu a jezdit to není....je to specifikum,musí se pod to vlézt ...to je to ,oč tu běží ....Případy ,že nějaké Xantii prdla trubka a je na prodej v plný palbě za 5 tis jsou i dnes.
Konzervace naftového motoru znamená jednou začas ho natočit a při dlouhodobé stojce vyměnit naftový filtr ...jinak se rozpadne .Plachta na kombi stojí 300 kč průměrně .Předek a zadek máte s plastu a to Vám neshnije.Jen to Bx nesmí stát na trávě ,to shnije před očima . Kus lina nebo plast plachta na seno to řeší....
Nástřik podvozku Vám někdo za 1000kč udělá za den do konzervace...neshnije nic.
a v pondělí jsem byl na dopravce na měú ----mám starou Jawku z 57 roku ----v depozitu asi 6 let už .
Vystál jsem si 3 hodiny frontu ,vytiskl před tím tiskopis na depozit ,do 3tí od shora kolonky jsem zaškrt místo výskytu a co s tím dělám - veterán -renovace soukromé účely ,zaplatil 50 kč na pokladně a s větou vzadu v TP a štemplem - nahlášeno použití a místo depozitu - adresa trvalého bydliště ,jsem v klidu odešel.
Jinak máte ten barák se zahradou .....nebydlíte někde Nj na sídlišti Na Lani.....
31.05.2015 21:11 -
Re: Jak nejlépe s dosluhujícím Citroenem BX?
Ja by som to povedal takto..pokial to nieje naozaj zachovalý kus.. nemá dobrý lak.. nemá pôvodný interiér..prípadne neaké bastle.. tak asi preč. Rovnako dopadlo moje 16V, proste sa to zliepalo ..ale nikdy to nemalo originálnu hodnotnu, pôvodný stav, pôvodné papiere..
Ja by som to povedal takto..pokial to nieje naozaj zachovalý kus.. nemá dobrý lak.. nemá pôvodný interiér..prípadne neaké bastle.. tak asi preč. Rovnako dopadlo moje 16V, proste sa to zliepalo ..ale nikdy to nemalo originálnu hodnotnu, pôvodný stav, pôvodné papiere..
21.09.2015 20:11 -
Re: Jak nejlépe s dosluhujícím Citroenem BX?
Po delší váhání jsem se rozhodl svůj BX prodat. Důvodem je vlastnictví dvou Xantií a tři auta je na mne mnoho. BX využíván na práci, takže žádný krasavec, ale kdyby se mu poskytl lak, zazářil by. Interiér opravitelný, mechanicky v dobrém stavu. Byl udržován tak, aby kdykoli mohl sebedelší trasu po republice za každého počasí. Do zahraničí jsem s ním nejezdil. Provozován do poslední chvíle.
Je mi líto, loučit se s ním budu těžko. Na Citroenech BX jezdím od roku 1997, toto je už druhý BX. Ten první jsem prodal s nájezdem 415 tisíc km, motor ve stavu, že ho koupil slovenský zájemce právě kvůli motoru. Jezdím šetrně, údržbu jsem prováděl svědomitě, olej vždy syntetický anebo polosyntetický 10W40 nebo 5W40. Hydraulika pravidelně servisována, opravena nedávno. Zvedá se to přijatelně.
Proč Vám píšu tuto zpověď. Chtěl bych radu. Nevím, kolik bych měl za to chtít. Napsal jsem inzerát tady do inzerce. Nevím ale kdo by měl platit eko. Kupující nebo prodávající? 10 tisíc jsem tam napsal. Je to přijatelná cena? Na údržbě jsem nešetřil, ale lak jsem neřešíval. Proč?
Měl jsem strach ze zlodějů, vycházel jsem z toho, že když bude automobil "zapatinován", nebude tak lákat zloděje, jak krasavec napeštěný. Tak proto. Naleštění, nastříkání, vystříkání podvozku, všechno mohu zařídit, mám za ta léta docela síť automechaniků a lakýrníků na koho se obrátit, nicméně neznám vkus a potřeby nového majitele. Proto radši bez laku. Nový majitel si může barvu vybrat.
Případně vážnému zájemci mohu udělat STK. Udělá v pohodě a bez korupce, jen bych považoval za zbytečné, kdyby to někdo chtěl na součástky. Další informace v inzerci.
Po delší váhání jsem se rozhodl svůj BX prodat. Důvodem je vlastnictví dvou Xantií a tři auta je na mne mnoho. BX využíván na práci, takže žádný krasavec, ale kdyby se mu poskytl lak, zazářil by. Interiér opravitelný, mechanicky v dobrém stavu. Byl udržován tak, aby kdykoli mohl sebedelší trasu po republice za každého počasí. Do zahraničí jsem s ním nejezdil. Provozován do poslední chvíle.
Je mi líto, loučit se s ním budu těžko. Na Citroenech BX jezdím od roku 1997, toto je už druhý BX. Ten první jsem prodal s nájezdem 415 tisíc km, motor ve stavu, že ho koupil slovenský zájemce právě kvůli motoru. Jezdím šetrně, údržbu jsem prováděl svědomitě, olej vždy syntetický anebo polosyntetický 10W40 nebo 5W40. Hydraulika pravidelně servisována, opravena nedávno. Zvedá se to přijatelně.
Proč Vám píšu tuto zpověď. Chtěl bych radu. Nevím, kolik bych měl za to chtít. Napsal jsem inzerát tady do inzerce. Nevím ale kdo by měl platit eko. Kupující nebo prodávající? 10 tisíc jsem tam napsal. Je to přijatelná cena? Na údržbě jsem nešetřil, ale lak jsem neřešíval. Proč?
Měl jsem strach ze zlodějů, vycházel jsem z toho, že když bude automobil "zapatinován", nebude tak lákat zloděje, jak krasavec napeštěný. Tak proto. Naleštění, nastříkání, vystříkání podvozku, všechno mohu zařídit, mám za ta léta docela síť automechaniků a lakýrníků na koho se obrátit, nicméně neznám vkus a potřeby nového majitele. Proto radši bez laku. Nový majitel si může barvu vybrat.
Případně vážnému zájemci mohu udělat STK. Udělá v pohodě a bez korupce, jen bych považoval za zbytečné, kdyby to někdo chtěl na součástky. Další informace v inzerci.
28.09.2015 17:58 -
Re: Jak nejlépe s dosluhujícím Citroenem BX?
ZA šrot s papíry dnes běžně 10000.....
to je individuál.....zachovalý stav i 3 x tolik
ZA šrot s papíry dnes běžně 10000.....
to je individuál.....zachovalý stav i 3 x tolik