Zdravim pritomne i nepritomne, mam jeden dotaz, na ktery se mi nedari najit na webu uspokojivou odpoved. Zajima me, jake se k motoru 1,9D (vsech vykonovych verzi bez turba) dodavaly automaticke prevodovky, presneji kolikastupnove. Kdysi davno pred lety jsem jel s takovym autem, byl to ctyrrychlostni automat. A ted mam moznost se k jednomu takovemu kousku dostat, chci si ho poridit jako "chovatelsky kousek" a brasku k jiz stavajicimu 1,9GTi 4x4. Stavajici majitel mi vsak tvrdi, ze celou dobu, co jej vlastni (cca 5let), tak byl vzdycky trirychlostni. Zda se mi to podivne, ze by to mel treba celou dobu vlastnictvi v poruse a ctyrku mu to nikdy nezaradilo?
Nevedel by nekdo ze zdejsich vetsich znalcu tohoto vozu, jak to s temi automaty tedy opravdu je? dik za reakce.
Zdravim pritomne i nepritomne, mam jeden dotaz, na ktery se mi nedari najit na webu uspokojivou odpoved. Zajima me, jake se k motoru 1,9D (vsech vykonovych verzi bez turba) dodavaly automaticke prevodovky, presneji kolikastupnove. Kdysi davno pred lety jsem jel s takovym autem, byl to ctyrrychlostni automat. A ted mam moznost se k jednomu takovemu kousku dostat, chci si ho poridit jako "chovatelsky kousek" a brasku k jiz stavajicimu 1,9GTi 4x4. Stavajici majitel mi vsak tvrdi, ze celou dobu, co jej vlastni (cca 5let), tak byl vzdycky trirychlostni. Zda se mi to podivne, ze by to mel treba celou dobu vlastnictvi v poruse a ctyrku mu to nikdy nezaradilo?
Nevedel by nekdo ze zdejsich vetsich znalcu tohoto vozu, jak to s temi automaty tedy opravdu je? dik za reakce.
Mal som 1,9 D - 52kW r.v.92 - bol štvorrýchlostný, bezproblémový a radil jedna báseň. Stačilo mu po 60tis meniť olej. Nemyslím, že by mohla byť porucha len na štvorke. Určite by ju chcel aspoň zaradiť.
Teraz ma napadlo, že mal voľbu, kedy si mu nedovolil zaradiť štvorku (napr. pri ťahaní prívesu). Bolo to na páke a mohlo by to tam byť v podstate zle zoradené.
Mal som 1,9 D - 52kW r.v.92 - bol štvorrýchlostný, bezproblémový a radil jedna báseň. Stačilo mu po 60tis meniť olej. Nemyslím, že by mohla byť porucha len na štvorke. Určite by ju chcel aspoň zaradiť.
Teraz ma napadlo, že mal voľbu, kedy si mu nedovolil zaradiť štvorku (napr. pri ťahaní prívesu). Bolo to na páke a mohlo by to tam byť v podstate zle zoradené.
Do BXiek sa montoval ZF 4HP14 , 4 rýchlostný automat.
Jeho potomokovia až po 4HP20 sa montovali do roku 2005 do C5tiek
Pravdepodobne bude "zalepený mozog" automatu Rozborka, čistenie a nové filtre / olej by ho možno prebrali k životu.
Do BXiek sa montoval ZF 4HP14 , 4 rýchlostný automat.
Jeho potomokovia až po 4HP20 sa montovali do roku 2005 do C5tiek
Pravdepodobne bude "zalepený mozog" automatu :) Rozborka, čistenie a nové filtre / olej by ho možno prebrali k životu.
4HP14 je jednoduchoucky lehce opravovatelny a servisovatelny automat, vse se na nej da ( dalo ) senhnat a vicemene zadna zaludnost na nem nebyla ... jedine co mu snad chybelo byl vnejsi chladic ale to se da lehce dodelat ...
4HP14 je jednoduchoucky lehce opravovatelny a servisovatelny automat, vse se na nej da ( dalo ) senhnat a vicemene zadna zaludnost na nem nebyla ... jedine co mu snad chybelo byl vnejsi chladic ale to se da lehce dodelat ...