Ludia uz neviem ako dalej tak sa obraciam na Vas. Mám citroen BX 1,9 TZI (turbo tam nieje) a potrebujem poradiť s týmto problémom....
- strasne mi kolísaju otáčky (cez leto aj zimu,pri studenom motore aj zohriatom motore)
-zvýšená dymivosť / biely husty dym (cez leto aj zimu,pri studenom motore aj zohriatom motore)
za kazdu malu radu vopred velmi pekne dakujem... ďakujem
Ludia uz neviem ako dalej tak sa obraciam na Vas. Mám citroen BX 1,9 TZI (turbo tam nieje) a potrebujem poradiť s týmto problémom....
- strasne mi kolísaju otáčky (cez leto aj zimu,pri studenom motore aj zohriatom motore)
-zvýšená dymivosť / biely husty dym (cez leto aj zimu,pri studenom motore aj zohriatom motore)
za kazdu malu radu vopred velmi pekne dakujem... ďakujem
Straca sa ti voda/olej ? Co spotreba ?
Husty biely dym byva signal podfuknuteho tesnenia pod hlavou.
Inak take bezne veci ako rozdelovac, kable, sviecky, a vsetky filtre si vymenil ?
Straca sa ti voda/olej ? Co spotreba ?
Husty biely dym byva signal podfuknuteho tesnenia pod hlavou.
Inak take bezne veci ako rozdelovac, kable, sviecky, a vsetky filtre si vymenil ?
voda sa netrati,ani olei.Spotreba je dost vysoka cca 10-11 l. Inak zatial som nemenil ni? ,ale u? sa chystam na svie?ky atd.
voda sa netrati,ani olei.Spotreba je dost vysoka cca 10-11 l. Inak zatial som nemenil ni? ,ale u? sa chystam na svie?ky atd.
Budiž ti útěchou, že jsme na tom stejně....Beruška má stejny problém a bylo mi doporučeno vyměnit svíčky, kablíky a juknout na rozdělovač.
Budiž ti útěchou, že jsme na tom stejně....Beruška má stejny problém a bylo mi doporučeno vyměnit svíčky, kablíky a juknout na rozdělovač. :-)
Může ti to dělat čidlo motoru,které hlásí řídící jednotce,že je motor studenej,což by vysvětlovalo tu vysokou spotřebu.
Může ti to dělat čidlo motoru,které hlásí řídící jednotce,že je motor studenej,což by vysvětlovalo tu vysokou spotřebu.
nie som si istý čiaj 1,9 ma taký podtlakový snímač ,do ktoráho ide hadička a dva kábliky,ja som mal podobný problém so svojou 1,6 -vysoká dymivosť a ukrutne vysoká spotreba.ja som mal vtedy tu podtlakovú hadičku odpojenú/tiež kolísali otáčky/,táto zázračná vec sa nechádza na ľavej strane pri nádržke na LHM,pri zväzku káblov idúcich do RJ
nie som si istý čiaj 1,9 ma taký podtlakový snímač ,do ktoráho ide hadička a dva kábliky,ja som mal podobný problém so svojou 1,6 -vysoká dymivosť a ukrutne vysoká spotreba.ja som mal vtedy tu podtlakovú hadičku odpojenú/tiež kolísali otáčky/,táto zázračná vec sa nechádza na ľavej strane pri nádržke na LHM,pri zväzku káblov idúcich do RJ
Tá "vec" čo píšeš hudec sa nazýva MAP senzor, ale na 1,9i by ju asi hľadal márne
Tá "vec" čo píšeš hudec sa nazýva MAP senzor, ale na 1,9i by ju asi hľadal márne:-)
na 1.9 je 4-bodové vstrekovanie a váha vzduchu. Pokiaľ to je Motronic, tak ten si otáčky jak-tak reguluje sám. U Jetronicu sa otáčky nastavujú na klapke a pokiaľ to prisáva falošný vzduch (napríklad cez tú veľkú hadicu do váhy), tak otáčky lietajú hore-dole a auto má nepekný voľnobeh.
Ešte doplním yarika:
na 1.9 je 4-bodové vstrekovanie a váha vzduchu. Pokiaľ to je Motronic, tak ten si otáčky jak-tak reguluje sám. U Jetronicu sa otáčky nastavujú na klapke a pokiaľ to prisáva falošný vzduch (napríklad cez tú veľkú hadicu do váhy), tak otáčky lietajú hore-dole a auto má nepekný voľnobeh.
Na 19TZI určitě MAP senzor je, bo tam je DDZ motor, jednobod vstřík, navíc všechny příznaky jsou takové, že je buď odpojenej, nebo nefunkční.
Na 19TZI určitě MAP senzor je, bo tam je DDZ motor, jednobod vstřík, navíc všechny příznaky jsou takové, že je buď odpojenej, nebo nefunkční.
ajm ma recht, vsechny TZi co jsem videla, tak jsou jednobod, DDZ, a troufam si rict, ze je to nejcastejsi motor v oznaceni TZi.
Samozrejme je mozne, ze do Ugandy byli schopni Frantici udelat TZi s nejakym uplne jinym motorem
Yarik a Spectre, myslite ze tam ma motor z TRi nebo GTi?
ajm ma recht, vsechny TZi co jsem videla, tak jsou jednobod, DDZ, a troufam si rict, ze je to nejcastejsi motor v oznaceni TZi.
Samozrejme je mozne, ze do Ugandy byli schopni Frantici udelat TZi s nejakym uplne jinym motorem :-D
Yarik a Spectre, myslite ze tam ma motor z TRi nebo GTi?
No tak to teraz vyzerá, že som strašne kecal. Takže sorry. Ak je tam, tak skús ten MAP, buď kontakt, alebo tesnosť (hadičky alebo čidla samotného).
No tak to teraz vyzerá, že som strašne kecal. Takže sorry. Ak je tam, tak skús ten MAP, buď kontakt, alebo tesnosť (hadičky alebo čidla samotného).
yarikuuu ne, ze si kecal Ja jen chtela rict, ze je vic pravdepodobnejsi vyskyt jednobodu. I kdyz na dalku je tezky rict, co tam je, ale faktis to vypada na map...
yarikuuu ne, ze si kecal ;-) Ja jen chtela rict, ze je vic pravdepodobnejsi vyskyt jednobodu. I kdyz na dalku je tezky rict, co tam je, ale faktis to vypada na map...
BX 19 TZI Evasion typ XB, serie FZ od VII 1990
motor- D6D (XU9J2) 89 kW, BOSCH MOTRONIC MP3.1
BX 19 TZI - typ XB, serie EY a EZ od VII 1988 do VII 1989,
motor- DKZ(XU9JAZ) 88 kW, BOSCH MOTRONIC M 1-3, kat
BX 19 TZI Evasion typ XB, serie FZ od VII 1990
motor- D6D (XU9J2) 89 kW, BOSCH MOTRONIC MP3.1
BX 19 TZI - typ XB, serie EY a EZ od VII 1988 do VII 1989,
motor- DKZ(XU9JAZ) 88 kW, BOSCH MOTRONIC M 1-3, kat
Ja som tu v SR videl asi len 1ks 1,9 TZI niekde v bazáre a bol to jednobod s tiristorovým zapalovaním,halov snímač na rozdelovači.
Ja som tu v SR videl asi len 1ks 1,9 TZI niekde v bazáre a bol to jednobod s tiristorovým zapalovaním,halov snímač na rozdelovači.
19 TZI( stydis se za nick? ): mas asi nepresne info, 1.9TZi sa robili prevazne ako motor DDZ zo zapalovanim Solex Fenix 1b 80kw - tento motor sa pouzival v 88kw verzii aj v jednobodovej verzii 4x4. U kombika neviem ale kratke TZi som zatial 100% videl ako DDZ. Tvoje udaje su mozno ciste pre export do GB pripadne FR ale to co jazdi u nas je DDZ ( predpokladam ze su to prevazne auta s nemecka, svycarska a okolia )
19 TZI( stydis se za nick? :) ): mas asi nepresne info, 1.9TZi sa robili prevazne ako motor DDZ zo zapalovanim Solex Fenix 1b 80kw - tento motor sa pouzival v 88kw verzii aj v jednobodovej verzii 4x4. U kombika neviem ale kratke TZi som zatial 100% videl ako DDZ. Tvoje udaje su mozno ciste pre export do GB pripadne FR ale to co jazdi u nas je DDZ ( predpokladam ze su to prevazne auta s nemecka, svycarska a okolia ) :-)
já měl 1,9TZi..jednobod,motor DDZ,řj Siemens Fénix 1B,88kw.dovoz Německo,r.v.1994....hatchbach.....jezdil bez problému než se mi podělalo něco v elektrice
já měl 1,9TZi..jednobod,motor DDZ,řj Siemens Fénix 1B,88kw.dovoz Německo,r.v.1994....hatchbach.....jezdil bez problému než se mi podělalo něco v elektrice
Teď se mi rozjasnilo! Viděl jsem už TZI break, tuším, že na našem srazu a motor byl čtyřbod DFZ, ale samo nemusel být původní, takže ....?
Teď se mi rozjasnilo! Viděl jsem už TZI break, tuším, že na našem srazu a motor byl čtyřbod DFZ, ale samo nemusel být původní, takže ....?