Ahoj nevite jake alternatory se davaly do bx myslil tim jaky vykon maji a u kterych typu byl nejvetsi a kolik
Ahoj nevite jake alternatory se davaly do bx myslil tim jaky vykon maji a u kterych typu byl nejvetsi a kolik
Mimochodom, bx ma dobijanie minimalne 13.5V ale baterky vraj vyzaduju minimalne 14V ... patral niekto uz po tom ?
Mimochodom, bx ma dobijanie minimalne 13.5V ale baterky vraj vyzaduju minimalne 14V ... patral niekto uz po tom ?
Alternátory s najvyšším výkonom sa montovali do modelov s klimatizáciou - 80A/1120W a boli typu Melco, ako sa píše v Haynes biblii.
Alternátory s najvyšším výkonom sa montovali do modelov s klimatizáciou - 80A/1120W a boli typu Melco, ako sa píše v Haynes biblii.
yariku, kolik ti dobiji 16v? Nejako nevime, jeslti se nahodou nas altik neflaka, jeslti tech 13.5 neni malo
yariku, kolik ti dobiji 16v? Nejako nevime, jeslti se nahodou nas altik neflaka, jeslti tech 13.5 neni malo :-(
Ja som zhodou okolností menil alternátor tiež. Na bielom bol Paris-Rhone 50A a tiež sa mi zdalo, že slabo dobíja. Dal som ten, čo som mal na Šerbli, to jest Iskra 65A (poctivý socialistický výrobok). Palubné napätie stúplo na cca. 14V (predtým som mal ledva 13 a pri zapnutých svetlách to kleslo na nejakých 12.5). Akurát mi robí problém nestabilný voľnobeh, ale pri tých 900RPM to už dobíja na tých 14V, takže vyzerá byť ok
Ja som zhodou okolností menil alternátor tiež. Na bielom bol Paris-Rhone 50A a tiež sa mi zdalo, že slabo dobíja. Dal som ten, čo som mal na Šerbli, to jest Iskra 65A (poctivý socialistický výrobok). Palubné napätie stúplo na cca. 14V (predtým som mal ledva 13 a pri zapnutých svetlách to kleslo na nejakých 12.5). Akurát mi robí problém nestabilný voľnobeh, ale pri tých 900RPM to už dobíja na tých 14V, takže vyzerá byť ok ;-)
2Darja: hm, zatiaľ som to nemeral... keď nezabudnem tak to premeriam na oboch mojicj 16V vrakoch a podám hlásenie. OK?
2Darja: hm, zatiaľ som to nemeral... keď nezabudnem tak to premeriam na oboch mojicj 16V vrakoch a podám hlásenie. OK?
Výstupní napětí alternátoru který není max. zatížen omezuje regulátor. Max. napětí naprázdno má být 14,4V, což je mez, kdy začíná akumulátor "vařit". Pro těsné gelové akumulátory se udává max. napětí 13,8V - ten nesmí začít plynovat v žádném případě - sichr je sichr. Pokud ti to dává naprázdno 13,5V a po zatížení (např rozsvícení světel) jde ještě níže, mohl by být někde problém, často cenné desetiny voltů mizí na přechodových odporech svorek a kabelových ok, u olověnných svorek též bývá problém v zalisování kabelu. Změř napětí při zátěži (puštěno max spotřebičů - světla, mlhovky, vent. topení, ohřívání zadního skla, pulsující zátěž jako blinkry ne kvůli měření) na vývodech akumulátoru(ne na svorkách) a pak přímo na altíku (kostru taky na altík). Potom úbytek v kostrách (- altíku oproti -vývodu akumulátoru) a úbytek na plusovým vedení (+šroub altíku proti + vývodu aku) a z toho měření si udělej závěr. Špatný spoj, kde je ztráta se taky po chvíli zahřívá (zkouška rukou nebo profesionálně termokamerou) Kontrolu zaslouží i spoj u startéru, kde se napojuje tenčí kabel k altíku s tlustým od startéru k aku. Pokusům zdar. Můžeš měřit při volnoběhu a pro srovnání při zvýšených otáčkách 1500 - 2000ot, kde altík dává o poznání více.
Výstupní napětí alternátoru který není max. zatížen omezuje regulátor. Max. napětí naprázdno má být 14,4V, což je mez, kdy začíná akumulátor "vařit". Pro těsné gelové akumulátory se udává max. napětí 13,8V - ten nesmí začít plynovat v žádném případě - sichr je sichr. Pokud ti to dává naprázdno 13,5V a po zatížení (např rozsvícení světel) jde ještě níže, mohl by být někde problém, často cenné desetiny voltů mizí na přechodových odporech svorek a kabelových ok, u olověnných svorek též bývá problém v zalisování kabelu. Změř napětí při zátěži (puštěno max spotřebičů - světla, mlhovky, vent. topení, ohřívání zadního skla, pulsující zátěž jako blinkry ne kvůli měření) na vývodech akumulátoru(ne na svorkách) a pak přímo na altíku (kostru taky na altík). Potom úbytek v kostrách (- altíku oproti -vývodu akumulátoru) a úbytek na plusovým vedení (+šroub altíku proti + vývodu aku) a z toho měření si udělej závěr. Špatný spoj, kde je ztráta se taky po chvíli zahřívá (zkouška rukou nebo profesionálně termokamerou) Kontrolu zaslouží i spoj u startéru, kde se napojuje tenčí kabel k altíku s tlustým od startéru k aku. Pokusům zdar. Můžeš měřit při volnoběhu a pro srovnání při zvýšených otáčkách 1500 - 2000ot, kde altík dává o poznání více.