Stále se mi zdá spotřeba 8,5-10 L/100 km u 1,4 TGE vysoká, tak jsem si sestrojil "vyblikátko" a vypsalo mi to chybu 41 - snímač otáček / polohy (vypsalo to 12 - 41 - 11, tedy jen jedna chyba, zkoušel jsem to dvakrát).
Záhada ovšem je, že podle chyby by auto nemělo vůbec naskočit. Normálně to ale jde v pohodě, auto startuje na cuknutí a chová se vůbec naprosto správně (až na tu spotřebu).
Mohu poprosit o radu? Kde se nachází onen snímač otáček? (motor KDY) Může být snímač porouchaný tímto podivným způsobem? Setkal jste se s podobným problémem někdo?
Stále se mi zdá spotřeba 8,5-10 L/100 km u 1,4 TGE vysoká, tak jsem si sestrojil "vyblikátko" a vypsalo mi to chybu 41 - snímač otáček / polohy (vypsalo to 12 - 41 - 11, tedy jen jedna chyba, zkoušel jsem to dvakrát).
Záhada ovšem je, že podle chyby by auto nemělo vůbec naskočit. Normálně to ale jde v pohodě, auto startuje na cuknutí a chová se vůbec naprosto správně (až na tu spotřebu).
Mohu poprosit o radu? Kde se nachází onen snímač otáček? (motor KDY) Může být snímač porouchaný tímto podivným způsobem? Setkal jste se s podobným problémem někdo?
Díky za kažkou radu - Michal
ten odkaz na vyblikátko se mi nějak nepovedl , tak ještě jednou pro stejně tápající jako já.
ten odkaz na vyblikátko se mi nějak nepovedl :-), tak ještě jednou pro stejně tápající jako já.
pro Darju: ta fičura, co v tagu 'a href' vymění bxclub.cz za "bxclub.cz" je schválně nebo je to zvůle redakčního systému...
pro Darju: ta fičura, co v tagu 'a href' vymění bxclub.cz za "bxclub.cz" je schválně nebo je to zvůle redakčního systému... ;-)
Je to fcni zalezitost, co se stavajicich odkazu tykalo, jinak by zadny z linku po zmene domeny nefungoval. Na me uz nic takoveho neodkazuj, ja to tu neprogramuju, Mysaku_CZ.
jinak k tomu vyblikatku tu je o nem cely clanek, ne jen vytah .link.
snimac mas asi na rozdelovaci, ale nejsem si jista.
Je to fcni zalezitost, co se stavajicich odkazu tykalo, jinak by zadny z linku po zmene domeny nefungoval. Na me uz nic takoveho neodkazuj, ja to tu neprogramuju, Mysaku_CZ.
jinak k tomu vyblikatku tu je o nem cely clanek, ne jen vytah http://www.tramontana.co.hu/citroen/fuel/test.php
snimac mas asi na rozdelovaci, ale nejsem si jista.
Sorry Darjo, nechtěl jsem nějak moc prudit... podle hlášky v zápatí jsem usoudil, že je to v tvých rukou...
ad snímač na bloku: pokud by nesnímal a hlásil řídící jednotce chybu 41, proč motor normálně funguje? To je ta záhada...
Sorry Darjo, nechtěl jsem nějak moc prudit... ;-) podle hlášky v zápatí jsem usoudil, že je to v tvých rukou...
ad snímač na bloku: pokud by nesnímal a hlásil řídící jednotce chybu 41, proč motor normálně funguje? To je ta záhada...
Ano ted ti jednotka bere otacky z prednastaveneho rezimu.....zkus RJ zresetovat najezdi par km a udelej diag znovu pokavad tam bude chyba nadále tak čidlo vyndej a kolikrát stačí jen vyčistit...
Ano ted ti jednotka bere otacky z prednastaveneho rezimu.....zkus RJ zresetovat najezdi par km a udelej diag znovu pokavad tam bude chyba nadále tak čidlo vyndej a kolikrát stačí jen vyčistit...
a snímač otáček se nachází na bloku motoru tam jak máš přinejtovanej štítek s typem motoru...
a snímač otáček se nachází na bloku motoru tam jak máš přinejtovanej štítek s typem motoru...
OT: Veci ohledne chodu serveru a webu hazejte na Tiefa LOL
Ale za pokus s restartem nic nedas, jak pise Calexka
OT: Veci ohledne chodu serveru a webu hazejte na Tiefa :-D LOL
Ale za pokus s restartem nic nedas, jak pise Calexka :-)
Zdar, niektore 1.4 beru info o otackach s halovej sondy na rozdelovaci. To ze ti auto jazdi ale haze chybu 41 znamena ze sice cidlo nejake udaje ukazuje ale ale odpor pripadne rozsah hodnot je mimo limit spravny pre 100% funkcne cidlo.
Zdar, niektore 1.4 beru info o otackach s halovej sondy na rozdelovaci. To ze ti auto jazdi ale haze chybu 41 znamena ze sice cidlo nejake udaje ukazuje ale ale odpor pripadne rozsah hodnot je mimo limit spravny pre 100% funkcne cidlo.
Zalezi na rozdelovaci....jak jsem mel ten starej BOSCH tak tam byla halova sonda ale nezapojena ted mam Mitshubishi tam uz ta sonda neni....ja mam senzor na boku....kolikrát se mi stalo ze to neslo a stacilo to jen procistit....ted uz je nastesti pokoj....
Zalezi na rozdelovaci....jak jsem mel ten starej BOSCH tak tam byla halova sonda ale nezapojena ted mam Mitshubishi tam uz ta sonda neni....ja mam senzor na boku....kolikrát se mi stalo ze to neslo a stacilo to jen procistit....ted uz je nastesti pokoj....
Zalezi na rozdelovaci....jak jsem mel ten starej BOSCH tak tam byla halova sonda ale nezapojena ted mam Mitshubishi tam uz ta sonda neni....ja mam senzor na boku....kolikrát se mi stalo ze to neslo a stacilo to jen procistit....ted uz je nastesti pokoj....
Zalezi na rozdelovaci....jak jsem mel ten starej BOSCH tak tam byla halova sonda ale nezapojena ted mam Mitshubishi tam uz ta sonda neni....ja mam senzor na boku....kolikrát se mi stalo ze to neslo a stacilo to jen procistit....ted uz je nastesti pokoj....
Na 1,4ce,TGI, je v rozdělovači halova sonda, její výstup jde do tvarovače jiskry, to je ta černá krabička na boku rozdělovače, zde je inpuls zesílen a jednak udává pulsy pro indukční cívku, bod zápalu, jednak je zde i odbočen pro počítač, pro nastavení dávky paliva. Na této větvi bych hledal zradu, zhoršený přechod(zaoxidovaný konektor, poškozený vodič a pod.) dokáží rapidně zvýšit spotřebu paliva, i přes kvalitní starty motoru.
Na 1,4ce,TGI, je v rozdělovači halova sonda, její výstup jde do tvarovače jiskry, to je ta černá krabička na boku rozdělovače, zde je inpuls zesílen a jednak udává pulsy pro indukční cívku, bod zápalu, jednak je zde i odbočen pro počítač, pro nastavení dávky paliva. Na této větvi bych hledal zradu, zhoršený přechod(zaoxidovaný konektor, poškozený vodič a pod.) dokáží rapidně zvýšit spotřebu paliva, i přes kvalitní starty motoru.
Díky Čerte, to bude přesně ono. Snímač, který se nachází u štítku motoru není zapojen, vede od něj třížilový kablík ke konektoru uchyceném na cívce, dál není ale nikam zapojen.
Takže to musí být jedině zrada na té odbočce pro počítač. Poradíte mi prosím někdo, na který pin v konektoru počítače je toto zapojeno? Mám sice přehled zapojení eletriky ale zoufale se v tom nevyznám
předpokládám, že stačí přejít konektory a proměřit daný kabel a případně ho nahradit novým. Díky Michal
Díky Čerte, to bude přesně ono. Snímač, který se nachází u štítku motoru není zapojen, vede od něj třížilový kablík ke konektoru uchyceném na cívce, dál není ale nikam zapojen.
Takže to musí být jedině zrada na té odbočce pro počítač. Poradíte mi prosím někdo, na který pin v konektoru počítače je toto zapojeno? Mám sice přehled zapojení eletriky ale zoufale se v tom nevyznám :-(
předpokládám, že stačí přejít konektory a proměřit daný kabel a případně ho nahradit novým. Díky Michal
Ten senzor neměř jen ho vyčisti....Resetuj ECU a uvidíš jestli ti to bude sypat znova chyby do ECU
Ten senzor neměř jen ho vyčisti....Resetuj ECU a uvidíš jestli ti to bude sypat znova chyby do ECU
k vyčištění Hallovy sondy: to se nachází v té černé krabičce na boku rozdělovače? nebo je to vevnitř v rozdělovači? Jde to rozebrat tak, abych nezměnil nastavení rozdělovače? Mám si dát na něco pozor při rozebírání? Mám vyndat celý rozdělovač ven nebo jen odstrojit hadice okolo...
Díky za každou radu, nerad bych něco ulomil, nebo rozšteloval...
k vyčištění Hallovy sondy: to se nachází v té černé krabičce na boku rozdělovače? nebo je to vevnitř v rozdělovači? Jde to rozebrat tak, abych nezměnil nastavení rozdělovače? Mám si dát na něco pozor při rozebírání? Mám vyndat celý rozdělovač ven nebo jen odstrojit hadice okolo...
Díky za každou radu, nerad bych něco ulomil, nebo rozšteloval... ;-)
Hallova sonda je polovodič který funguje na bázi Hallova efektu to jest na principu zachytávání elektronů proudících v elektromagnetickém poli..jde o to že samotná fungovat nebude tudíž je k ní ještě elektronika sonda nemusela odejít ale mohla odejít elektronika tu nevyměníš protože aby se předešlo chytání ruchů ze svíček,cívky a pod. se zalila do jednoho bloku....takže je nezměřitelná jakoukoliv běžnou metodou....vyresetuj podle návodu ECU pak najezdi cca. 30km a protahuj auto na všechny rychlostní stupně a možné otáčky..poté udělej diag znovu....další variantou je očištění kontaktů a zkontrolování drátů....pokavaď toto nepomůže musíš buďto pořidit z vrakoviště nebo na BX clubu nový rodělovač nebo jen tu elektroniku....ovšem pozor je to prasečinka musíš si všechno poznamenat jak byly polohy rozdělovače protože pak ti to dá do kupy jen už servis nebo ty sám ale za cenu velké spotřeby a špatného chodu motoru...
Hallova sonda je polovodič který funguje na bázi Hallova efektu to jest na principu zachytávání elektronů proudících v elektromagnetickém poli..jde o to že samotná fungovat nebude tudíž je k ní ještě elektronika sonda nemusela odejít ale mohla odejít elektronika tu nevyměníš protože aby se předešlo chytání ruchů ze svíček,cívky a pod. se zalila do jednoho bloku....takže je nezměřitelná jakoukoliv běžnou metodou....vyresetuj podle návodu ECU pak najezdi cca. 30km a protahuj auto na všechny rychlostní stupně a možné otáčky..poté udělej diag znovu....další variantou je očištění kontaktů a zkontrolování drátů....pokavaď toto nepomůže musíš buďto pořidit z vrakoviště nebo na BX clubu nový rodělovač nebo jen tu elektroniku....ovšem pozor je to prasečinka musíš si všechno poznamenat jak byly polohy rozdělovače protože pak ti to dá do kupy jen už servis nebo ty sám ale za cenu velké spotřeby a špatného chodu motoru...
Hele tak si predstav ze mam tu samou zavadu...asi to bude tim jak jsme o tom povídali...Pro TIEFA není to Hallova sonda ale indukčí čídlo...Pro Mysak CZ dobrá zpráva ze to je cidlo asi za 15,- které stací vymenit...zmerim mu indukcnost a napisu ti jakou to ma hodnotu a ty si zajdes nekam kde se prodavaji soucastky a koupis si to tam u tebe je to na Václavské ulici v PESIMATu..
Hele tak si predstav ze mam tu samou zavadu...asi to bude tim jak jsme o tom povídali...Pro TIEFA není to Hallova sonda ale indukčí čídlo...Pro Mysak CZ dobrá zpráva ze to je cidlo asi za 15,- které stací vymenit...zmerim mu indukcnost a napisu ti jakou to ma hodnotu a ty si zajdes nekam kde se prodavaji soucastky a koupis si to tam u tebe je to na Václavské ulici v PESIMATu..
Calexka: hmmm a aky je medzi tym rozdiel ? Myslel som ze hallova sonda vplyvom premenliveho elektromagnetickeho pola indukuje na svorkach napatie a podla intenzity napatia sa pocitaju otacky resp. podla chybajuceho zubu sa mera na zaklade zmeny v elektromagenickom poli poloha kliky/vacky. Mozno nepouzivam spravny terminus techniku s ale s principu je to tak nie ? Ak nie tak prosim vysvetlenie asi zijem v omyle.
Calexka: hmmm a aky je medzi tym rozdiel ? Myslel som ze hallova sonda vplyvom premenliveho elektromagnetickeho pola indukuje na svorkach napatie a podla intenzity napatia sa pocitaju otacky resp. podla chybajuceho zubu sa mera na zaklade zmeny v elektromagenickom poli poloha kliky/vacky. Mozno nepouzivam spravny terminus techniku s ale s principu je to tak nie ? Ak nie tak prosim vysvetlenie asi zijem v omyle.
halova sonda je taky indukční snímač a taky citlivější ale ten ke svému chodu potřebuje napájení a nějakou řídící elektroniku a když z toho vedou jen 2 dráty tak to asi těžko bude Hallova sonda která má 4 nebo 3 dráty....
halova sonda je taky indukční snímač a taky citlivější ale ten ke svému chodu potřebuje napájení a nějakou řídící elektroniku a když z toho vedou jen 2 dráty tak to asi těžko bude Hallova sonda která má 4 nebo 3 dráty....