caute, nemate nekdo nahodou schema zasuvky rj, k cemu jsou jednotlive piny?menil jsem kabelaz a ted mi to nehce naskocit..byly tam dva kabely navic, tak potrebuju vedet k cemu sly...dikeZzzz
caute, nemate nekdo nahodou schema zasuvky rj, k cemu jsou jednotlive piny?menil jsem kabelaz a ted mi to nehce naskocit..byly tam dva kabely navic, tak potrebuju vedet k cemu sly...dikeZzzz
vyznate se nekdo podrobneji v elektrice? ja ted vubec nechapu jak to mam udelat...
jedan se o to, ze jsem menil hlavni kabelaz od RJ..
ale u te stare byly 2 kabely navic, jeden vedl od zasuvky pin #1 do te kovove desticky co je za baterkou(takova plocha, tusim ze hlinikova) a druhy vedl od zasuvky pin #36 do relatka co je v podbehu za nadobkou lhm..
kdyz jsme aval novou kabelaz, tak ani jeden z techto podivnych dratku tam nebyl, relatko v podbehu jsem zapojil na konektor, ktery byl u svazku, lae na tu kovovou desticku za baterkou nic nevedlo..
mohl to byt treba imobilizer? tohla auto tam ma nejak zbastleny alarm..mohlo to byt treba od nej?
nej jsem kabelaz menil, tak me nechtel nastartovat, mel velkou snahu, ale volnobeh za studena neudrzel..byly tam spatne konektory a nektere kabilky utrhane..
po vymene kabelaze nema snahu vubec
poradte pls
vyznate se nekdo podrobneji v elektrice? ja ted vubec nechapu jak to mam udelat...
jedan se o to, ze jsem menil hlavni kabelaz od RJ..
ale u te stare byly 2 kabely navic, jeden vedl od zasuvky pin #1 do te kovove desticky co je za baterkou(takova plocha, tusim ze hlinikova) a druhy vedl od zasuvky pin #36 do relatka co je v podbehu za nadobkou lhm..
kdyz jsme aval novou kabelaz, tak ani jeden z techto podivnych dratku tam nebyl, relatko v podbehu jsem zapojil na konektor, ktery byl u svazku, lae na tu kovovou desticku za baterkou nic nevedlo..
mohl to byt treba imobilizer? tohla auto tam ma nejak zbastleny alarm..mohlo to byt treba od nej?
nej jsem kabelaz menil, tak me nechtel nastartovat, mel velkou snahu, ale volnobeh za studena neudrzel..byly tam spatne konektory a nektere kabilky utrhane..
po vymene kabelaze nema snahu vubec :((((
poradte pls
Predpokladám že máš 55 pinovú riadiacu jednotku.
Pin 1 ECU vedie k zapaľovaciemu modulu (paralelne na jeho piny 5 a 6). Modul he tá malá čierna krabička za baterkou, na hliníkovom chladiči, ktorý spomínaš.
Alternatívne môže byť pin 1 nezapojený. V tom prípade je zapojený pin 20.
Cez pin 36 ECU ovláda hlavné relé (relé - pin 5).
Takže pin 36 byť zapojený musí a taktiež pin 1(alebo 20)
Predpokladám že máš 55 pinovú riadiacu jednotku.
Pin 1 ECU vedie k zapaľovaciemu modulu (paralelne na jeho piny 5 a 6). Modul he tá malá čierna krabička za baterkou, na hliníkovom chladiči, ktorý spomínaš.
Alternatívne môže byť pin 1 nezapojený. V tom prípade je zapojený pin 20.
Cez pin 36 ECU ovláda hlavné relé (relé - pin 5).
Takže pin 36 byť zapojený musí a taktiež pin 1(alebo 20)
Keďže si nezapojil modul zapaľovania, tak auto ani naskočiť nemôže. Nehodí iskru.
Modul je zapojený takto:
1 - na pin 2 zapaľovacej cievky (hnedý konektor)
2 - kostra
3 - nezapojený
4 - od spínačky (paralelne s pinom 3 cievky)
5 a 6 - riadiaci signál od pin 1 (alebo 20) ecu.
Keďže si nezapojil modul zapaľovania, tak auto ani naskočiť nemôže. Nehodí iskru.
Modul je zapojený takto:
1 - na pin 2 zapaľovacej cievky (hnedý konektor)
2 - kostra
3 - nezapojený
4 - od spínačky (paralelne s pinom 3 cievky)
5 a 6 - riadiaci signál od pin 1 (alebo 20) ecu.
yarik zvladnu tam nejak dratek dopojit?mam ho natazeny az k jednotce..primo z toho modulu..ale nechapu,ze na te nove kabelazi neni.. na te stare tam byl navic...zasuvka je 55pinova a 1 pin byl zapojeny a 36 taky...jeste to prozkousim, jak je to ted..diky moc
yarik zvladnu tam nejak dratek dopojit?mam ho natazeny az k jednotce..primo z toho modulu..ale nechapu,ze na te nove kabelazi neni..:( na te stare tam byl navic...zasuvka je 55pinova a 1 pin byl zapojeny a 36 taky...jeste to prozkousim, jak je to ted..diky moc:)
od modulu nejde kabel v tom svazku v podběhu co jsem ti dal... jde skrz motorovou přepážku a pak po podlaze k ŘJ...
od modulu nejde kabel v tom svazku v podběhu co jsem ti dal... jde skrz motorovou přepážku a pak po podlaze k ŘJ...
yarik je t opresne jak rikas, nehazi jiskru, neni tam zapojeny ten kabilek z rj
pajatore, vede mi po podlaze k rj ten dratek z modulu zapalovani, le jak ho mam o rj zapojit? tomu nerozumim..
nevite nekdo, pls?
yarik je t opresne jak rikas, nehazi jiskru, neni tam zapojeny ten kabilek z rj
pajatore, vede mi po podlaze k rj ten dratek z modulu zapalovani, le jak ho mam o rj zapojit?:-O tomu nerozumim..:(
nevite nekdo, pls?
takze po napojeni na pin c.1 uz hazi jiskru a motor chytnuli bezel..pak uz ale nastartovat nesel, byly nizke otacky, po pridani plynu chcipnul nevite pls nekdo, co by mohlo byt pricinou? diky
takze po napojeni na pin c.1 uz hazi jiskru a motor chytnuli bezel..pak uz ale nastartovat nesel, byly nizke otacky, po pridani plynu chcipnul:( nevite pls nekdo, co by mohlo byt pricinou? diky
po uspesnem napojeni modulu zapalování na pin c.1 uz hazi jiskru a motor chytnul, chvilku bezel..chcipnul jsem to, nastrojil veci a pak uz ale nastartovat nesel, byly nizke otacky, po pridani plynu chcipnul nevite pls nekdo, co by mohlo byt pricinou? diky zkousel jsem vymenit cidlo na teplotu vody (v termostatu?)
po uspesnem napojeni modulu zapalování na pin c.1 uz hazi jiskru a motor chytnul, chvilku bezel..chcipnul jsem to, nastrojil veci a pak uz ale nastartovat nesel, byly nizke otacky, po pridani plynu chcipnul:( nevite pls nekdo, co by mohlo byt pricinou? diky zkousel jsem vymenit cidlo na teplotu vody (v termostatu?)
mrkni ci ti to nesaje falosny vzduch a ci mas zapojeny spinac polohy klapky plynu.
mrkni ci ti to nesaje falosny vzduch a ci mas zapojeny spinac polohy klapky plynu.
Vali a čo voľnobežný ventil, s ktorým si mal už predtým problém? Pred nejakým "pátkem" si písal, že pomohlo po ňom poklepať a už to štartovalo. Nezapomél si poklepat???´
Alebo čo takto kontakt na váhe alebo niekde inde??? Konektory máš všade poriadne nastrčené?
Mne konektor na váhe - myslel som si - že drží, ale stačilo do neho trochu pichnúť prstom a auto skapalo a naštartovať išlo len obtiažne.
Tak prejdi konektory a napruž čo sa dá
...elektrika - eto naúka o kontáktu tvrdia bratia rusi
Vali a čo voľnobežný ventil, s ktorým si mal už predtým problém? Pred nejakým "pátkem" si písal, že pomohlo po ňom poklepať a už to štartovalo. Nezapomél si poklepat???:-)´
Alebo čo takto kontakt na váhe alebo niekde inde??? Konektory máš všade poriadne nastrčené?
Mne konektor na váhe - myslel som si - že drží, ale stačilo do neho trochu pichnúť prstom a auto skapalo a naštartovať išlo len obtiažne.
Tak prejdi konektory a napruž čo sa dá:-)
...elektrika - eto naúka o kontáktu:-)))) tvrdia bratia rusi
yarik, vsechny kontakty jsem prosel a porad nic
konektorem na vaze jsem taky zkousel hybat, menil jsem i cidlo na klepani a na teplotu vody, to co je na termostatu, tusim dvoupinove, i jsem poklepal ale nejde..
chce naskocit, malinko se rozbehne, ale ma moc nizke otacky, kdyz startuju s plynem,tak se ani nerozbehne..je to na nic jsem domluvenej s pajatorem, ze zkusi dovezt vahu a to cidlo na skrtici klapku a pokusime se to vymenit...
zadnej jinej postup asi nikoho nenapada, co?
diky za pomoc pri ozivovani Krulla
yarik, vsechny kontakty jsem prosel a porad nic:(
konektorem na vaze jsem taky zkousel hybat, menil jsem i cidlo na klepani a na teplotu vody, to co je na termostatu, tusim dvoupinove, i jsem poklepal ale nejde..
chce naskocit, malinko se rozbehne, ale ma moc nizke otacky, kdyz startuju s plynem,tak se ani nerozbehne..je to na nic:( jsem domluvenej s pajatorem, ze zkusi dovezt vahu a to cidlo na skrtici klapku a pokusime se to vymenit...
zadnej jinej postup asi nikoho nenapada, co?:(
diky za pomoc pri ozivovani Krulla:)
Skus znova vyblikat ECU.
Druha moznost je skontrolovat sviecky/vicko/palec rozdelovaca - 16v je hrozne haklivy na tieto 3 komponenty ...
Skus znova vyblikat ECU.
Druha moznost je skontrolovat sviecky/vicko/palec rozdelovaca - 16v je hrozne haklivy na tieto 3 komponenty ...
pripadá mi to tak ako keby ti tam šlo minimum benzínu...
ked odpojíš hadicu z lišty vstrekovačov, je tam tlak???
pripadá mi to tak ako keby ti tam šlo minimum benzínu...
ked odpojíš hadicu z lišty vstrekovačov, je tam tlak???
Vali: prv ako vymieňať komponenty by som skúsil odpojiť konektor od ECU a zmerať hodnoty odporu na príslušných pinoch čidiel (váha, spínač polohy škrtiacej klapky, snímač polohy motora, snímač teploty vody), aby som zistil, či ecu dostáva informácie potrebné k riadeniu motora. Ak by som požadované hodnoty na konektore nenameral, skúsil by som merať priamo na príslušnom čidle a tak postupne zisťoval, kde je problém, či v snímači, alebo v kabeláži medzi ním a ECU.
Pekne sa tam dá zmerať aj spínač polohy na škrtiacej klapke, t.j. buď na dvojici pinov (kostra+kontakt voľnobehu) nameriaš nulový odpor (resp. nekonečný- pri plnom otvorení) , a na druhej dvojici: kostra+kontakt plnej záťaže nameriaš v kľudovej polohe nekonečno a pri full load nulový odpor.
Skontroluj ešte aj prepojenie medzi pinom 36 ecu a hlavným relé pin 5 (je to relé s bielym konektorom).
Vali: prv ako vymieňať komponenty by som skúsil odpojiť konektor od ECU a zmerať hodnoty odporu na príslušných pinoch čidiel (váha, spínač polohy škrtiacej klapky, snímač polohy motora, snímač teploty vody), aby som zistil, či ecu dostáva informácie potrebné k riadeniu motora. Ak by som požadované hodnoty na konektore nenameral, skúsil by som merať priamo na príslušnom čidle a tak postupne zisťoval, kde je problém, či v snímači, alebo v kabeláži medzi ním a ECU.
Pekne sa tam dá zmerať aj spínač polohy na škrtiacej klapke, t.j. buď na dvojici pinov (kostra+kontakt voľnobehu) nameriaš nulový odpor (resp. nekonečný- pri plnom otvorení) , a na druhej dvojici: kostra+kontakt plnej záťaže nameriaš v kľudovej polohe nekonečno a pri full load nulový odpor.
Skontroluj ešte aj prepojenie medzi pinom 36 ecu a hlavným relé pin 5 (je to relé s bielym konektorom).