Mám ve svém bx 14 dní novou baterii 95AH zkrz autoozvučení najel jsem na ní 2000km a teď mi svítí na palubce baterie nevíte čím to může být když altec je repasovaný?a kolik Ampérů by měl vůbec alternátor dávat na tu 95ku?Alternátor dávaá 50ampérů ale asik se mi to zdá málo.Bx je 16TZI
Mám ve svém bx 14 dní novou baterii 95AH zkrz autoozvučení najel jsem na ní 2000km a teď mi svítí na palubce baterie nevíte čím to může být když altec je repasovaný?a kolik Ampérů by měl vůbec alternátor dávat na tu 95ku?Alternátor dávaá 50ampérů ale asik se mi to zdá málo.Bx je 16TZI
na 1,6 95Ah baterku???? to nemyslíš vážne ))))))))))))))
tam stačí kludne 55-60Ah.
mám taký pocit že ten alternátor ti ju nestíha dobíjať.
kontrolka ti nezahsne ani keď naštartuješ? či len tak slabúčko tlie počas jazdy?
na 1,6 95Ah baterku???? to nemyslíš vážne :-))))))))))))))))))
tam stačí kludne 55-60Ah.
mám taký pocit že ten alternátor ti ju nestíha dobíjať.
kontrolka ti nezahsne ani keď naštartuješ? či len tak slabúčko tlie počas jazdy?
ano mám v 1,6 95Ah baterku zkrz audio soustavu a kontrolka svítí i po nastartování tak nevím čím to je nemám ho ani jak proměřit ale možná by to šlo že nastartuji a vypojím kontakty z baterie altec by to měl správně udržet nastartovaný né?a pokud by byl altec špatnej jakej by se tam hodil aby mi to stíhalo dobíjet??
ano mám v 1,6 95Ah baterku zkrz audio soustavu a kontrolka svítí i po nastartování tak nevím čím to je nemám ho ani jak proměřit ale možná by to šlo že nastartuji a vypojím kontakty z baterie altec by to měl správně udržet nastartovaný né?a pokud by byl altec špatnej jakej by se tam hodil aby mi to stíhalo dobíjet??
..v tom prípade čo písal Šepleta si môžeš doinštalovať prídavný altík z tatry to tam máš aké audio? 1500w zosilovač že potrebuješ takú velkú bat?
..v tom prípade čo písal Šepleta si môžeš doinštalovať prídavný altík z tatry :) to tam máš aké audio? 1500w zosilovač že potrebuješ takú velkú bat?
Já tedy nejsem odborník na elektro, ale neměl by sis pořídit na napájení nesmyslné tuctuc soustavy hlavně spíš větší altík než baterii???
Já tedy nejsem odborník na elektro, ale neměl by sis pořídit na napájení nesmyslné tuctuc soustavy hlavně spíš větší altík než baterii??? :))))
Hlavně není repase jako repase, změř si napětí na baterii při nastartovaném motoru, mělo by tam být aspoň 14V, pokud není, tak je to altík...
Hlavně není repase jako repase, změř si napětí na baterii při nastartovaném motoru, mělo by tam být aspoň 14V, pokud není, tak je to altík... ;)
Pochopitelné..Pokud je moc silná baterie,pro kterou není stavěn alternátor,tudíš musí jet stále naplno(odcházejí uhlíky,narůstá spotřeba)95 Ah se dává tak do Zetoru 120!Vždyť ta baterka má přes 500ampér!A pokud to dobíjí altík (teď už např. 35ampéry,tak to nikdy nestačí dobít)Altík mohu sehnat(24v-50A)Ten by si s ní už hrál,ale asi je tvarem stejný jak Škoda favorit..A nebo máš něco s relátkem..Neudrží ten silný nabíjecí proud
Pochopitelné..Pokud je moc silná baterie,pro kterou není stavěn alternátor,tudíš musí jet stále naplno(odcházejí uhlíky,narůstá spotřeba)95 Ah se dává tak do Zetoru 120!Vždyť ta baterka má přes 500ampér!A pokud to dobíjí altík (teď už např. 35ampéry,tak to nikdy nestačí dobít)Altík mohu sehnat(24v-50A)Ten by si s ní už hrál,ale asi je tvarem stejný jak Škoda favorit..A nebo máš něco s relátkem..Neudrží ten silný nabíjecí proud:-))
Ja by som sa asi priklonil ku Pajatorovmu názoru... že je lepšie tam dať silnejší altík a primeranú baterku, teda za predpokladu, že muziku počúvaš keď motor beží... Ináč je každá baterka slabá : )))
Ono počas jazdy, by mal práve altík dodávať potrebnú energiu do elektrosústavy a dokonca by mal stíhať dobíjať aj baterku... Bolo by asi dobré, keby si štartoval s vypnutým audiom, lebo práve tesne po štarte je dobíjanie najintenzívnejšie - kompnenzácia vybitia pri štartovaní...
Ja by som sa asi priklonil ku Pajatorovmu názoru... že je lepšie tam dať silnejší altík a primeranú baterku, teda za predpokladu, že muziku počúvaš keď motor beží... Ináč je každá baterka slabá : )))
Ono počas jazdy, by mal práve altík dodávať potrebnú energiu do elektrosústavy a dokonca by mal stíhať dobíjať aj baterku... Bolo by asi dobré, keby si štartoval s vypnutým audiom, lebo práve tesne po štarte je dobíjanie najintenzívnejšie - kompnenzácia vybitia pri štartovaní...
Jste trochu mimo mísu. Klidně může mít třeba 110Ah baterii a k ní 35 Ampérový altík.Fígl dobíjení akumulátoru je v převýšení napájecího napětí, čím vyšší napájecí napětí, tím větší proud protéká akumulátorem a dobíjení funguje. Bohužel, vlastnosti olověných aku dovolují aby převýšení bylo pouze k 14,5 voltům, jina při vyšším dochází k tkzv. sulfidaci a smrti aku. Ale i alternátor má nějaké své hranice, respektive polovodiče v něm, takže velmi často se setkávám s takzvanými muzikofily, ktěří mají instalované ducduc a při nejdoucím motoru podšťaví aku do takového stavu, že s bídou nastartují a následný obrovský dobíjecí prou zničí polovodiče v alternátoru. Jedinou alternativní metodou, jak pak tuto situaci vyřešit je buĎto altík s vyšším výkonem, třeba z vozu s klimou a na druhé straně zbourat zbytečné odběry, třeba záměnou obyč. žárovek za led-diodová svítidla, H-4 za bixenony a podobně.
Jste trochu mimo mísu. Klidně může mít třeba 110Ah baterii a k ní 35 Ampérový altík.Fígl dobíjení akumulátoru je v převýšení napájecího napětí, čím vyšší napájecí napětí, tím větší proud protéká akumulátorem a dobíjení funguje. Bohužel, vlastnosti olověných aku dovolují aby převýšení bylo pouze k 14,5 voltům, jina při vyšším dochází k tkzv. sulfidaci a smrti aku. Ale i alternátor má nějaké své hranice, respektive polovodiče v něm, takže velmi často se setkávám s takzvanými muzikofily, ktěří mají instalované ducduc a při nejdoucím motoru podšťaví aku do takového stavu, že s bídou nastartují a následný obrovský dobíjecí prou zničí polovodiče v alternátoru. Jedinou alternativní metodou, jak pak tuto situaci vyřešit je buĎto altík s vyšším výkonem, třeba z vozu s klimou a na druhé straně zbourat zbytečné odběry, třeba záměnou obyč. žárovek za led-diodová svítidla, H-4 za bixenony a podobně.
To není fígl ,ale kirhofovy zákony. Sulfidace nastává hlavně u vybitého
nebo odstaveného aku (krystalizace síranu olovnatého),pří přebíjení
se rozkládá voda na vodík a kyslík a poškozují se desky (může docházet i k sulfidaci). Na velkou baterku stačí i slabý alternátor ,ale
nesmí být velký odběr spotřebičů(právě tak je to u starých zetorů).
Asi ti opravdu nezbude nic jiného než montáž silnějšího altíku.
To není fígl ,ale kirhofovy zákony. Sulfidace nastává hlavně u vybitého
nebo odstaveného aku (krystalizace síranu olovnatého),pří přebíjení
se rozkládá voda na vodík a kyslík a poškozují se desky (může docházet i k sulfidaci). Na velkou baterku stačí i slabý alternátor ,ale
nesmí být velký odběr spotřebičů(právě tak je to u starých zetorů).
Asi ti opravdu nezbude nic jiného než montáž silnějšího altíku.