Tak v prve rade se nepise byxenon ale bixenon.
V druhe rade ze vidis to je sice hezke, ale kdyz si na BX dam svetelnou rampu, taky uvidim lepe...
Ze si nikdo nestezoval... to je nesmysl, protoze kdyby sem te probliknul dalkovyma, tak tve probliknuti xenonama by me akorat oslepilo jeste vic a otazka, jestli by si pochopil proc - proto ja na ostatni neblikam (co maji prestavbu na xenony)
Bastlene to bude vzdy, protoze to tam nepatri! a dela to paseku ostatnim ridicum ackoli ty muzes mit pocit ze vidis lepe (i kdyz 8000K je tmavsi barva svetla...)
Tak v prve rade se nepise byxenon ale bixenon.
V druhe rade ze vidis to je sice hezke, ale kdyz si na BX dam svetelnou rampu, taky uvidim lepe...
Ze si nikdo nestezoval... to je nesmysl, protoze kdyby sem te probliknul dalkovyma, tak tve probliknuti xenonama by me akorat oslepilo jeste vic a otazka, jestli by si pochopil proc - proto ja na ostatni neblikam (co maji prestavbu na xenony)
Bastlene to bude vzdy, protoze to tam nepatri! :-p a dela to paseku ostatnim ridicum ackoli ty muzes mit pocit ze vidis lepe (i kdyz 8000K je tmavsi barva svetla...)
19.11.2008 14:33 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
lol, mam par fotek v profilu ale na nektery se musi klinout nwm jak je zmencit kazdopadne ty xenony sou z octavie! a je pravda ze sou trochu na bastleny ale sou tam
lol, mam par fotek v profilu ale na nektery se musi klinout nwm jak je zmencit :nevim kazdopadne ty xenony sou z octavie! a je pravda ze sou trochu na bastleny ale sou tam ;-):-d
19.11.2008 15:50 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Kosakkk: Je mi to desne lito, ale asi te nekdo oklamal, xenonove svetlo z oktavky vypada takhle .link. a nexnonove takhle .link. ktere je vizualne shodne s tim, co je v profilu... tolik k tomu...
Pokys: uzasne, za nevybrousenym sklem mas xenony? Ze si nikdo nestezoval? A jak asi, za volantem protijedouciho auta neuslysis nadavky..... A nabasletene je cokoli, co neni z vyroby, s tim se smir. Ja jsem taky nabastlila digiklimu, ale ta nikomu nemuze ublizit
Kosakkk: Je mi to desne lito, ale asi te nekdo oklamal, xenonove svetlo z oktavky vypada takhle http://elitecat.cz/Images/Documents/jpg999/original/1U1941017G.JPG a nexnonove takhle http://elitecat.cz/Images/Documents/jpg999/original/1U1941018D.JPG ktere je vizualne shodne s tim, co je v profilu... tolik k tomu...
Pokys: uzasne, za nevybrousenym sklem mas xenony? Ze si nikdo nestezoval? A jak asi, za volantem protijedouciho auta neuslysis nadavky..... A nabasletene je cokoli, co neni z vyroby, s tim se smir. Ja jsem taky nabastlila digiklimu, ale ta nikomu nemuze ublizit;-)
19.11.2008 16:02 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
lol, mam par fotek v profilu ale na nektery se musi klinout nwm jak je zmencit
kazdopadne ty xenony sou z octavie! a je pravda ze sou trochu na bastleny ale sou tam
nechci se hadat, ale prvni Octavia nikdy nemela xenonova svetla s timto druhgem paraboly, vzdy se jednalo o cocku a tusim ze dokonce bixenonovou, takze to co tam mas je parabola na konvencni H4 (nebo co to tam davaji) + cocka na mlhovku na kraji. Ale o tom to asi neni kdyz si to tak uvedomuji
nechci se hadat, ale prvni Octavia nikdy nemela xenonova svetla s timto druhgem paraboly, vzdy se jednalo o cocku a tusim ze dokonce bixenonovou, takze to co tam mas je parabola na konvencni H4 (nebo co to tam davaji) + cocka na mlhovku na kraji. Ale o tom to asi neni kdyz si to tak uvedomuji :)
19.11.2008 16:38 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Jinak je tohle nekonecny tema... Ti, co maji dodelane xenony, si je vychvaluji a ostatni jsou jim u prdele (bez omluvy). Ti, co je nemaji, ti jsou proti, protoze je jim to neprijemne, kdyz je ti prvni dobraci oslni. Ti prvni s xenony porvavaji neco o tom, ze to delaji pro vlastni bezpecnost. Ti druzi maji ohrozenou vlastni bezpecnost temi prvnimi v pripade oslepeni. No, co vic k tomu rict
Jinak je tohle nekonecny tema... Ti, co maji dodelane xenony, si je vychvaluji a ostatni jsou jim u prdele (bez omluvy). Ti, co je nemaji, ti jsou proti, protoze je jim to neprijemne, kdyz je ti prvni dobraci oslni. Ti prvni s xenony porvavaji neco o tom, ze to delaji pro vlastni bezpecnost. Ti druzi maji ohrozenou vlastni bezpecnost temi prvnimi v pripade oslepeni. No, co vic k tomu rict :-) :-))))
19.11.2008 21:27 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
A jaké H4 nejkvalitnější doporučujete???Cool Blue??Nebo jaké drahé kvalitní??Měl sem tam i zakázané žárovky 100w/80w!Ale nevýhoda byla ve slabé kabeláži světel na Bx..Tak které teda nej??
A jaké H4 nejkvalitnější doporučujete???Cool Blue??Nebo jaké drahé kvalitní??Měl sem tam i zakázané žárovky 100w/80w!Ale nevýhoda byla ve slabé kabeláži světel na Bx..Tak které teda nej??
19.11.2008 21:33 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Osobně mám teď Osram Cool Blue (Xenon Look) a jsem spokojený, nicméně se na Osram začínají objevovat reklamace... Já už jsem je přehazoval mezi 3ma autama a mám je zhruba rok a pořád svítí, každopádně ještě můžu doporučit žárovky Philips, ty jsou opravdu luxusní, ale cena je ještě vyšší než u Osramek...
Osobně mám teď Osram Cool Blue (Xenon Look) a jsem spokojený, nicméně se na Osram začínají objevovat reklamace... :( Já už jsem je přehazoval mezi 3ma autama a mám je zhruba rok a pořád svítí, každopádně ještě můžu doporučit žárovky Philips, ty jsou opravdu luxusní, ale cena je ještě vyšší než u Osramek... :(
19.11.2008 23:18 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Urcite Philips. Ty jsou fakt vyborne, Cool Blue taky dobre, ale Philips mi prijdou s lepsi zivotnosti.
Urcite Philips. Ty jsou fakt vyborne, Cool Blue taky dobre, ale Philips mi prijdou s lepsi zivotnosti. :palec
20.11.2008 01:17 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Moj nazor je asi taký, že by som dal xenony zrušiť. Najprv sa mi moc páčili, no v poslednej dobe jazdím dosť v noci a je neznesiteľné stretať oproti auto so xenonmi - aj ak sa jedná o fabrické xenony - origo. Zväčša úsek cesty kým ho neminem, usledujem len intuitívne,pretože aj napriek nivelacií na jeho svetlách dostanem chvíľkové bliknutie priamo "zoči voči" - pokiaľ sa mu úplne nenastavia. Zväčša pocítim pichnutie v oku. Zdá sa mi, že čím ďalej tým viac sa vyrábajú silnejšie xenony, napr. ísť oproti novej audi A4 v noci po ceste 1. triedy je dosť o hubu.
Očný tvrdí, že takýto zásah trvajúci zopár sekúnd môže trvalo poškodiť zrak - nejak to súvisí so zaostrovaním zreničky a chvíľkovým zahmlievaním videnia. Ja mám migrény a preto som to aj riešil - u mňa sa to prejavuje ovela intenzivnejsie, niekedy ma z toho až pichá v hlave, keď ma takto oslnia. Škoda, že u nás nemôžme aspoň montovať folie aj na predne bočne, predsa len by to takým ako som ja aspoň trochu pomohlo - niekedy je aj slnko dobrá sviňa.
Podľa mňa tieto svetlá aj tak montujú len kvôli viditeľnosti pri vysokých rýchlostiach a trendu snažiť sa ju zvyšovať. Ako však môžme vidieť smeruje to len k zvýšenej nehodovosti - po celom svete.
Najradšej mám tých, čo nedodržujú odstup mysliac si, že ak má ABS, niečo mu to pomôže a potom sa divia, že v 80 tke spôsobia hromadnú haváriu.
Na jednej konferencií sme to riešili:
Ak nečakane vznikne prekážka v 40 metrovej vzdialenosti pri jazde:
- človek ak ide 4O km / h, potrebuje po zbadaní prekážky 40 metrov na to, aby stihol zastať (napríklad, ak mu vbehne decko do cesty)
- pri rýchlosti 50 km /h je to je to zhruba 50 metrov, takže prekážku vo vzdialenosti 40 metrov šofér zrazí v rýchlosti 10 km/h - to je tak na pár zlomením, v lepšom prípade silné odreniny, ak sa vydarí pád mimo hlavy.
- pri rýchlosti medzi 70 - 80 km/h však človek pri nečakanej prekážke vo vzdialenosto 40 metrov ešte len začne brzdiť - či má alebo nemá ABS, čo značí, že zrazí prekážku - obeť v plnej rýchlosti=smrť.
Prečo?
Pretože v 80 km/h, prejde človek presne 4O metrov, kým si mozog uvedomí, čo vidí a vidá povel nervovej sústave (ruky, nohy, ...), aby začali niečo robiť - v ideálnych podmienkach(ak sa sústredí na jazdu).
...Myslíim, že podobne je to aj so xenonmi a údajnou lepšou viditeľnosťou, resp., ak idem v súlade so zdravým rozumom v bežnej premávke, bohate mi na viditeľnosť stačia aj obyčko alebo povedzme len silnejšie halogénky 60/55w. A z druhej strany, na čo mám lepšie vidieť, ak do mňa vpáli auto, čo nedokázalo vidieť mňa pre oslnenie.
Ako by bolo predsa možné, že aj napriek špičkovému technickému vybaveniu dnešných áut neustále pribúda závažných nehôd. A tvrdiť, že je to len pribúdajúcim množstvom áut je tiež nezmysel. Kedysi bolo áut malo, ale neboli ani cesty, dialnice a riadene križovatky a šlo to. V podstate to bolo priamoumerne dnesku. Bol v tom však jeden základný rozdiel - ovela nizsia rýchlosť a možno aj vacsia tolerancia.
Tolko moj nazor
Moj nazor je asi taký, že by som dal xenony zrušiť. Najprv sa mi moc páčili, no v poslednej dobe jazdím dosť v noci a je neznesiteľné stretať oproti auto so xenonmi - aj ak sa jedná o fabrické xenony - origo. Zväčša úsek cesty kým ho neminem, usledujem len intuitívne,pretože aj napriek nivelacií na jeho svetlách dostanem chvíľkové bliknutie priamo "zoči voči" - pokiaľ sa mu úplne nenastavia. Zväčša pocítim pichnutie v oku. Zdá sa mi, že čím ďalej tým viac sa vyrábajú silnejšie xenony, napr. ísť oproti novej audi A4 v noci po ceste 1. triedy je dosť o hubu.
Očný tvrdí, že takýto zásah trvajúci zopár sekúnd môže trvalo poškodiť zrak - nejak to súvisí so zaostrovaním zreničky a chvíľkovým zahmlievaním videnia. Ja mám migrény a preto som to aj riešil - u mňa sa to prejavuje ovela intenzivnejsie, niekedy ma z toho až pichá v hlave, keď ma takto oslnia. Škoda, že u nás nemôžme aspoň montovať folie aj na predne bočne, predsa len by to takým ako som ja aspoň trochu pomohlo - niekedy je aj slnko dobrá sviňa.
Podľa mňa tieto svetlá aj tak montujú len kvôli viditeľnosti pri vysokých rýchlostiach a trendu snažiť sa ju zvyšovať. Ako však môžme vidieť smeruje to len k zvýšenej nehodovosti - po celom svete.
Najradšej mám tých, čo nedodržujú odstup mysliac si, že ak má ABS, niečo mu to pomôže a potom sa divia, že v 80 tke spôsobia hromadnú haváriu.
Na jednej konferencií sme to riešili:
Ak nečakane vznikne prekážka v 40 metrovej vzdialenosti pri jazde:
- človek ak ide 4O km / h, potrebuje po zbadaní prekážky 40 metrov na to, aby stihol zastať (napríklad, ak mu vbehne decko do cesty)
- pri rýchlosti 50 km /h je to je to zhruba 50 metrov, takže prekážku vo vzdialenosti 40 metrov šofér zrazí v rýchlosti 10 km/h - to je tak na pár zlomením, v lepšom prípade silné odreniny, ak sa vydarí pád mimo hlavy.
- pri rýchlosti medzi 70 - 80 km/h však človek pri nečakanej prekážke vo vzdialenosto 40 metrov ešte len začne brzdiť - či má alebo nemá ABS, čo značí, že zrazí prekážku - obeť v plnej rýchlosti=smrť.
Prečo?
Pretože v 80 km/h, prejde človek presne 4O metrov, kým si mozog uvedomí, čo vidí a vidá povel nervovej sústave (ruky, nohy, ...), aby začali niečo robiť - v ideálnych podmienkach(ak sa sústredí na jazdu).
...Myslíim, že podobne je to aj so xenonmi a údajnou lepšou viditeľnosťou, resp., ak idem v súlade so zdravým rozumom v bežnej premávke, bohate mi na viditeľnosť stačia aj obyčko alebo povedzme len silnejšie halogénky 60/55w. A z druhej strany, na čo mám lepšie vidieť, ak do mňa vpáli auto, čo nedokázalo vidieť mňa pre oslnenie.
Ako by bolo predsa možné, že aj napriek špičkovému technickému vybaveniu dnešných áut neustále pribúda závažných nehôd. A tvrdiť, že je to len pribúdajúcim množstvom áut je tiež nezmysel. Kedysi bolo áut malo, ale neboli ani cesty, dialnice a riadene križovatky a šlo to. V podstate to bolo priamoumerne dnesku. Bol v tom však jeden základný rozdiel - ovela nizsia rýchlosť a možno aj vacsia tolerancia.
Tolko moj nazor
20.11.2008 16:29 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
No, podle me je to trochu offtopic, ale k reakcni dobe:
Na suche silnici pri 50 km/h je reakcni draha 14 metru, brzdna draha je taktez 14 metru a draha zastaveni je 28 metru. Pri 60km/h se prodluzuje draha zastaveni o 9 metru! Obecne se tvrdi, ze reakcni doba cloveka je jedna vterina, bohu div se, vychazi to,za vterinu ujedeme 13.8 m.
A ted pro vysvetleni pojmu, reakcni draha je draha, kterou ridic ujede od rozpoznani kriticke situace, zpracuje situaci a zacne brzdit. Pak zacne brzdna draha, coz je draha po kterou ridic brzdi.
Nebudeme brat v potaz mokrou cestu (kde se RD zustava stejna, BD se prodlouzi na 19m a DZ na 33m), bereme normalni den.
Porad to neni 40 metru, jak psal SUP.
Pri 80tce nam trva priblizne 22 metru uvedomit si, co mame delat a 35 metru budeme brzdit atd atd...
No, podle me je to trochu offtopic, ale k reakcni dobe:
Na suche silnici pri 50 km/h je reakcni draha 14 metru, brzdna draha je taktez 14 metru a draha zastaveni je 28 metru. Pri 60km/h se prodluzuje draha zastaveni o 9 metru! Obecne se tvrdi, ze reakcni doba cloveka je jedna vterina, bohu div se, vychazi to,za vterinu ujedeme 13.8 m.
A ted pro vysvetleni pojmu, reakcni draha je draha, kterou ridic ujede od rozpoznani kriticke situace, zpracuje situaci a zacne brzdit. Pak zacne brzdna draha, coz je draha po kterou ridic brzdi.
Nebudeme brat v potaz mokrou cestu (kde se RD zustava stejna, BD se prodlouzi na 19m a DZ na 33m), bereme normalni den.
Porad to neni 40 metru, jak psal SUP.
Pri 80tce nam trva priblizne 22 metru uvedomit si, co mame delat a 35 metru budeme brzdit atd atd...
20.11.2008 19:03 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Tak v origo lampách to stojí za Pííííííííí.........., dám jako přídavné na noční cesty
Tak v origo lampách to stojí za Pííííííííí.........., dám jako přídavné na noční cesty:-d:-d:-d
20.11.2008 19:59 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
Oktafka měla v jedničkový serii jen bixenonovou čočku, to co je na fotkách jsou světla co faceliftu a to nakraji je čočka mlhovky. Jinak se přikláním k žárovkám philips, ale cena je extremní se mi zdá, proto když mi jedna praskla, koupil jsem obě normální se žlutým světlem a vyšlo to o dost levnějc, ale po blue look už koukám znovu
Oktafka měla v jedničkový serii jen bixenonovou čočku, to co je na fotkách jsou světla co faceliftu a to nakraji je čočka mlhovky. Jinak se přikláním k žárovkám philips, ale cena je extremní se mi zdá, proto když mi jedna praskla, koupil jsem obě normální se žlutým světlem a vyšlo to o dost levnějc, ale po blue look už koukám znovu:-)
20.11.2008 22:13 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
.link. Do těchto jdu..Jsou tu i levné..A určitě i dobré..Jinak já mám na svém Bx už Bixenony rok!Ale jak říkáte,Asi je sbalím už..Je to jinak na techničák,vidte?!A skoušel sem ty xenony seřizovat na regloskopu a jak říkáte,nejde to..Ta parabola na to není!Paprsky jdou všude možně,než mají!!!
http://www.autozarovky-philips.cz/index.asp?menu=936&record=4477 Do těchto jdu..Jsou tu i levné..A určitě i dobré..Jinak já mám na svém Bx už Bixenony rok!Ale jak říkáte,Asi je sbalím už..Je to jinak na techničák,vidte?!A skoušel sem ty xenony seřizovat na regloskopu a jak říkáte,nejde to..Ta parabola na to není!Paprsky jdou všude možně,než mají!!!:nevim
21.11.2008 12:16 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??
No o technicak to je, na TK se to da uplatit, to jo. Ale proste kazdy chtrejsi policajt si uvedomi, ze na aute z pocatku devadesatych let xenony byt nemaji
misa: ty svetla, co jsem tam sem dala jsou z elitu a jsou uvedena od roku 96... mam pocit, ze jedina dalsi starsi oktafka si o xenonech mohla uz nechat jen zdat
No o technicak to je, na TK se to da uplatit, to jo. Ale proste kazdy chtrejsi policajt :-)))) si uvedomi, ze na aute z pocatku devadesatych let xenony byt nemaji:-d
misa: ty svetla, co jsem tam sem dala jsou z elitu a jsou uvedena od roku 96... mam pocit, ze jedina dalsi starsi oktafka si o xenonech mohla uz nechat jen zdat:-))))
21.11.2008 17:47 -
Re: kdo už zkusil dát na bx Xenony??