Ahojky ! Nenašel by se někdo ochotný z Třebíče nebo okolí, kdo by mi mohl pomoci s mým BX 1.9D? Teče hydraulika, ale nedokážu přesně určit kde. Známý má sice garáž s jámou, ale má vždycky málo času.
Ahojky ! Nenašel by se někdo ochotný z Třebíče nebo okolí, kdo by mi mohl pomoci s mým BX 1.9D? Teče hydraulika, ale nedokážu přesně určit kde. Známý má sice garáž s jámou, ale má vždycky málo času.
to Danielbx, však jsme spolu mluvili po telefonu Rudla už je v kupě až na hadici od chladiče k čerpadlu, ta je u čerpadla prasklá. Snad jsem hydrauliku vychytal a už nepoteče.
to Danielbx, však jsme spolu mluvili po telefonu ;) Rudla už je v kupě až na hadici od chladiče k čerpadlu, ta je u čerpadla prasklá. Snad jsem hydrauliku vychytal a už nepoteče.
dall001: Koukni ke mně do profilu, možná je Tvůj problém s hadicí řešitelný á-la můj fotoseriál "O počůránku Kocourovi" ;o)
dall001: Koukni ke mně do profilu, možná je Tvůj problém s hadicí řešitelný á-la můj fotoseriál "O počůránku Kocourovi" ;o)
Tak pro jistotu jsem dal i inzerát na hadici, jinak hydraulika ve předu neteče, ale vzadu pod motorem stále kape, budu muset na jámu a pořádně to prohlídnout. Přímá konzultace s někým z okolí, kdo BXku fakt rozumí by se mi stále hodila...
Tak pro jistotu jsem dal i inzerát na hadici, jinak hydraulika ve předu neteče, ale vzadu pod motorem stále kape, budu muset na jámu a pořádně to prohlídnout. Přímá konzultace s někým z okolí, kdo BXku fakt rozumí by se mi stále hodila...
...No, mé BXo také krvácí (1.7TZD) přesně pod centrální koulí (respektive LHM stéká po regulátoru)...odkuď to přesně teče nevím (ještě jsem nerozebíral půlku auta - špatný přístup - zespodu nelze to místo identifikovat)..Nad regulátorem vedou 2 hadice(?), ale po hmatu těžko říci, kde to valí. Jen by mě zajímalo, jestli má/měl někdo podobný problém, abych se mohl trošku zorientovat..Největší proud je tehdy, když auto nastartuji a dám páku do nejvyšší polohy,...když auto zhasnu a jen tak nechám ladem, tak ve vanence ráno najdu pořádný lívanec...žeby nějaký přepad? Prosím o radu, než to odvezu někomu, kdo to rozebere, nebo než to udělám sám. Díky - montér amatér.
...No, mé BXo také krvácí (1.7TZD) přesně pod centrální koulí (respektive LHM stéká po regulátoru)...odkuď to přesně teče nevím (ještě jsem nerozebíral půlku auta - špatný přístup - zespodu nelze to místo identifikovat)..Nad regulátorem vedou 2 hadice(?), ale po hmatu těžko říci, kde to valí. Jen by mě zajímalo, jestli má/měl někdo podobný problém, abych se mohl trošku zorientovat..Největší proud je tehdy, když auto nastartuji a dám páku do nejvyšší polohy,...když auto zhasnu a jen tak nechám ladem, tak ve vanence ráno najdu pořádný lívanec...žeby nějaký přepad? Prosím o radu, než to odvezu někomu, kdo to rozebere, nebo než to udělám sám. Díky - montér amatér.
pozn. auto jsem měl na zvedáku a největší proud přišel poté, když jsem auto spustil po práci dolů...(respektive největší jezero jsem našel den poté..)..Odvzdušňoval jsem, čerpadlo cvrká ok, trošku jsem jej přitahoval, byl povolený šroub, který drží hydr.čerpadlo..
pozn. auto jsem měl na zvedáku a největší proud přišel poté, když jsem auto spustil po práci dolů...(respektive největší jezero jsem našel den poté..)..Odvzdušňoval jsem, čerpadlo cvrká ok, trošku jsem jej přitahoval, byl povolený šroub, který drží hydr.čerpadlo..
To samé to dělalo mě, u mě to bylo špatné těsnění na odvzdušňovacím šroubu a načatý šroub u té plastové nádržky na regulátoru, špatně to těsnilo, taky O kroužek pod víčkem může být špatný, víc zatím neporadím. Jinak neteče už ani hadice od chladiče, byla nastavovaná o něco větším průměrem, než by měla, narazil jsem ji co to šlo a pořádně utáhl eskapásku...
To samé to dělalo mě, u mě to bylo špatné těsnění na odvzdušňovacím šroubu a načatý šroub u té plastové nádržky na regulátoru, špatně to těsnilo, taky O kroužek pod víčkem může být špatný, víc zatím neporadím. Jinak neteče už ani hadice od chladiče, byla nastavovaná o něco větším průměrem, než by měla, narazil jsem ji co to šlo a pořádně utáhl eskapásku...
No, tak tenhle víkend asi opět věnuji té hydraulice..Ku*va-mi neříkejte, že na to nepřijdu..Podle toho, co píšeš, mám naději, že tu "ránu" najdu...Počkej, takže tobě to valilo jak přes hadici vedoucí směrem od chladiče k čerpadlu, tak i přes odvzdušňovák? ..Musím mrknout na "plánek", páč teď fakt nevím, které "víčko" a který "jetý šroub" máš na mysli. ..Říkáš těsnění na odvzdušnováku? To znamená rozebrat regulátor??..No, to začíná být celkem dobrá detektivka, každopádně začnu u hadic..Ještě si vzpomínám, že při poslední "čumendě" jsem u té spodní hadice pod regulátorem v tom "kovovém" spoji (či jak to nazvat), respektive na okraji toho "pouzdra", viděl vduchové bublinky - ale vše bylo trošku zasrané od LHM. Jakmiel jsem otřel a pozoroval dále, nic už se nedělo...Ale toto je naspodu a LHM musí valit výše...OK, díky - sundám asi "rukavičky" a dám se do toho..
No, tak tenhle víkend asi opět věnuji té hydraulice..Ku*va-mi neříkejte, že na to nepřijdu..Podle toho, co píšeš, mám naději, že tu "ránu" najdu...Počkej, takže tobě to valilo jak přes hadici vedoucí směrem od chladiče k čerpadlu, tak i přes odvzdušňovák? ..Musím mrknout na "plánek", páč teď fakt nevím, které "víčko" a který "jetý šroub" máš na mysli. ..Říkáš těsnění na odvzdušnováku? To znamená rozebrat regulátor??..No, to začíná být celkem dobrá detektivka, každopádně začnu u hadic..Ještě si vzpomínám, že při poslední "čumendě" jsem u té spodní hadice pod regulátorem v tom "kovovém" spoji (či jak to nazvat), respektive na okraji toho "pouzdra", viděl vduchové bublinky - ale vše bylo trošku zasrané od LHM. Jakmiel jsem otřel a pozoroval dále, nic už se nedělo...Ale toto je naspodu a LHM musí valit výše...OK, díky - sundám asi "rukavičky" a dám se do toho..
mě tekla i voda, proto ta hadice od chladiče, to víčko co myslím, je takovej plastovej válec cca 5cm v půměru zespodu na reguláku, abych se tam vůbec trochu slušně dostal(odmontovával jsem pátou kouli) musel dolů ventilátor a chladič...
mě tekla i voda, proto ta hadice od chladiče, to víčko co myslím, je takovej plastovej válec cca 5cm v půměru zespodu na reguláku, abych se tam vůbec trochu slušně dostal(odmontovával jsem pátou kouli) musel dolů ventilátor a chladič...
...Díky..no, moc jsi mě nepotěšil...No jasně - hadice, mě už asi taky hrabe a neumím číst. Víčkem zajisté myslíš toho "plastovýho válcovýho hajzla", který je tam snad přišroubován...Žeby to chcalo někudy tudy? Hmm, věřím už všemu...Každopádně, pokusím se to nějak odstrojit zvrchu, abych věděl, co a jak...chladič tam sakra vadí, nechce se mi ho moc shazovat...
Ty jsi ten regulátor komplet rozebíral či co? No nic, jdu se na to vyspat, páč už me z té zelené tekutiny jebne
...Díky..no, moc jsi mě nepotěšil...No jasně - hadice, mě už asi taky hrabe a neumím číst. Víčkem zajisté myslíš toho "plastovýho válcovýho hajzla", který je tam snad přišroubován...Žeby to chcalo někudy tudy? Hmm, věřím už všemu...Každopádně, pokusím se to nějak odstrojit zvrchu, abych věděl, co a jak...chladič tam sakra vadí, nechce se mi ho moc shazovat...
Ty jsi ten regulátor komplet rozebíral či co? No nic, jdu se na to vyspat, páč už me z té zelené tekutiny jebne:)
No jo, musel jsem, protože jsem urval ten načatej šroub, ale zadařilo se, s kámošem jsme ho odvrtali, vyčistili závit a drží to.
No jo, musel jsem, protože jsem urval ten načatej šroub, ale zadařilo se, s kámošem jsme ho odvrtali, vyčistili závit a drží to.
No, jestli se naseru, tak to asi rozeberu)...Mě to tam drží až moc, si myslím, ale spíše mi vrtá hlavou to těsnění odvzdušnováku...Kdyby ta LHMka kurňa měla alespoň jinou zasranou barvu, než zelenou) Takhle mi to všechno splývá a hovajz je vidět.. Od odvzdušňováku to ale asi nebude - no nejradši bych do rozebral komplet, ale aby se mi to pak nerozkutálelo po garáži No, každopádně zainvestuju do pořádné lampy, minule jsem měl před očima samý černo. Díky - dám vědět, co jsem zjistil.
No, jestli se naseru, tak to asi rozeberu:)))...Mě to tam drží až moc, si myslím, ale spíše mi vrtá hlavou to těsnění odvzdušnováku...Kdyby ta LHMka kurňa měla alespoň jinou zasranou barvu, než zelenou:))) Takhle mi to všechno splývá a hovajz je vidět.. Od odvzdušňováku to ale asi nebude - no nejradši bych do rozebral komplet, ale aby se mi to pak nerozkutálelo po garáži:)))) No, každopádně zainvestuju do pořádné lampy, minule jsem měl před očima samý černo:). Díky - dám vědět, co jsem zjistil.
Nejlepší postup je všechno osušit, třeba papírovejma utěrkama nebo hadrem a pozorovat odkud to začne prosakovat. Můžeš mít řeba jenom povolenou nějakou trubku nebo eskapásku, kdyby bylo servaný těsnění na odvzdušňováku, teklo by to kolem šroubu...
Nejlepší postup je všechno osušit, třeba papírovejma utěrkama nebo hadrem a pozorovat odkud to začne prosakovat. Můžeš mít řeba jenom povolenou nějakou trubku nebo eskapásku, kdyby bylo servaný těsnění na odvzdušňováku, teklo by to kolem šroubu...
..Tak jsem se dal dnes do práce...Detaily ohledně nákupu lamp, abych na to vše dobře viděl vynechám..Vyhoupl jsem auto na zvedáku až pod strop..(předtím jsem ještě demontoval vzduchovou hadici od filtru k motoru, která vždy všemu vadí...). Nastartoval a pozoroval ten "chcanec"...-pachatelem je jedna nebo obě trubky nahoře na regulátoru...Jedna (ta blíž chladiči) se stáčí pod regulátor a vede dozadu, za převodovku do takového "pavouka", kde dále pokračuje trubkama k zadní nápravě. Ta druhá, dál od chladiče, vede toho "pičince"nad centrální koulí, na jehož přesný název si teď nepamatuji...Mimochodem, ten "pičinec" má být správně přimontován k přírubě nad regulátorem a ten můj tam volně drží v luftě...drží jej ty trubky - takže ta druhá trubka-respektive ta převlečná matka-byla povolená, tak jsem ji kapečku dotáhl...Ale jak píši výše, podle mě to valilo z té první trubky, tak teď nevím, jestli to řešit dál, nebo jestli zpět nahodit chladič a zkusit to nakopnout...Každopádně ten "pičinec" musím uchytit, aby se nevyklal...
..Tak jsem se dal dnes do práce...Detaily ohledně nákupu lamp, abych na to vše dobře viděl vynechám:))..Vyhoupl jsem auto na zvedáku až pod strop..(předtím jsem ještě demontoval vzduchovou hadici od filtru k motoru, která vždy všemu vadí...). Nastartoval a pozoroval ten "chcanec"...-pachatelem je jedna nebo obě trubky nahoře na regulátoru...Jedna (ta blíž chladiči) se stáčí pod regulátor a vede dozadu, za převodovku do takového "pavouka", kde dále pokračuje trubkama k zadní nápravě. Ta druhá, dál od chladiče, vede toho "pičince"nad centrální koulí, na jehož přesný název si teď nepamatuji...Mimochodem, ten "pičinec" má být správně přimontován k přírubě nad regulátorem a ten můj tam volně drží v luftě...drží jej ty trubky - takže ta druhá trubka-respektive ta převlečná matka-byla povolená, tak jsem ji kapečku dotáhl...Ale jak píši výše, podle mě to valilo z té první trubky, tak teď nevím, jestli to řešit dál, nebo jestli zpět nahodit chladič a zkusit to nakopnout...Každopádně ten "pičinec" musím uchytit, aby se nevyklal...
jmenuje se to kostka, a je vážně potřeba, aby byla uchycená, při utahování trubek dej pozor, aby jsi je neutáhl zase až moc, jsou náchylné na strhání závitu.
jmenuje se to kostka, a je vážně potřeba, aby byla uchycená, při utahování trubek dej pozor, aby jsi je neutáhl zase až moc, jsou náchylné na strhání závitu.
...Jo jasně - kostka) to už je taková "nemoc z povolání") No, takže jsem s tím už nic víc nedělal, přidělal jsem chladič, nalil vodu a nastartoval - a pozoroval - shora, zdola, zda nechčije....spustil na zvedáku až na zem, dal páku do nejvyšší polohy, poté donejnižší, a pořád čučel shora na ty trubky, zdola omacával regulátor a svítil na něj, zda neuvidím, tu žabáckou kapalinu - a ejhle, klepu na dřevo, zatím nic, zatím ani náznak, ba co více, ani kapka...Pak jsem auto opět zvedl na zvedáku, jestli přeci jenom neco "neustříkne" - a nic...Nechal jsem auto běžet na volnoběh asi 5 minut a pak jsem to típl...Takže, pokud by to bylo jen tou povolenou převlečnou matkou na trubce, která jde od kostky k regulátoru a tím utažením (ale opatrně, abych to nestrhl), tak by to bylo super...Tu trubku, která jde k zadní nápravě jsem jen mírně dotáhl - ale jen maličko, byla ok - původně jsem myslel, že chčije ona, ale kdoví...Kostku jsem zajistil - přišrouboval jsem ji tam, kde má - ono to má logiku, že se ta matka povolila, prože regulátor ji vahou vlastně mírně tlačil ven a možná díky tomu a otřesům, které jsou při jízdě a chodu motoru normální, se matka uvolnila. Zajistil jsem 5-kou šroubem a přitáhl matkou. Možná by tam vlezla i 6-ka, ale tu už jsem nenašel. Takže teď nechávám Cíťu "odstát" a uvidíme...Pokud to bude ok..
...Jo jasně - kostka:))) to už je taková "nemoc z povolání":))) No, takže jsem s tím už nic víc nedělal, přidělal jsem chladič, nalil vodu a nastartoval - a pozoroval - shora, zdola, zda nechčije....spustil na zvedáku až na zem, dal páku do nejvyšší polohy, poté donejnižší, a pořád čučel shora na ty trubky, zdola omacával regulátor a svítil na něj, zda neuvidím, tu žabáckou kapalinu - a ejhle, klepu na dřevo, zatím nic, zatím ani náznak, ba co více, ani kapka...Pak jsem auto opět zvedl na zvedáku, jestli přeci jenom neco "neustříkne" - a nic...Nechal jsem auto běžet na volnoběh asi 5 minut a pak jsem to típl...Takže, pokud by to bylo jen tou povolenou převlečnou matkou na trubce, která jde od kostky k regulátoru a tím utažením (ale opatrně, abych to nestrhl), tak by to bylo super...Tu trubku, která jde k zadní nápravě jsem jen mírně dotáhl - ale jen maličko, byla ok - původně jsem myslel, že chčije ona, ale kdoví...Kostku jsem zajistil - přišrouboval jsem ji tam, kde má - ono to má logiku, že se ta matka povolila, prože regulátor ji vahou vlastně mírně tlačil ven a možná díky tomu a otřesům, které jsou při jízdě a chodu motoru normální, se matka uvolnila. Zajistil jsem 5-kou šroubem a přitáhl matkou. Možná by tam vlezla i 6-ka, ale tu už jsem nenašel. Takže teď nechávám Cíťu "odstát" a uvidíme...Pokud to bude ok..
Doufám, že už to bude ok, i když u těchhle aut je to jedno překvápko za druhým...ale když člověk má ten chladič venku tak se mu naskýtá přeci jen reálnější pohled na to všechno...každopádně, budu muset něco udělat i s hadicí od chladiče k čerpadlu - stejně jako ty) Je to tam pěkně nahovno namačkáno, a podle mě už to někdo nastavoval, ale hadice, která jde od chladiče k podběhu, tam se napojuje na širší hadici - je podle mě zbytečně dlouhá, navíc je celá popraskaná, takže tudy mi utíká voda...Zkusím něco vyštrachat v práci - snad něco z traktoroviny bude pasovat) - ale toto už jsou malé ryby. Zatím jsem to provizorně obtočil promipáskou..Další věcí kterou budu muset vyřešit bude výměna svorek k baterii.. Minusová je už dost "out"... Chci se ještě tak blbě zeptat - kábly jsou do svorek pouze "vloženy, nebo jsou tam nějak "přiletovány"? (abych věděl, zda to budu muset nějak řezat - ale drží tam fest...Jsou to ještě ty staré "hliníkové" svorky - které se dost opotřebovávají, dám tam mosazné... Tak, zatím nazdar, jdu skouknout toho svého "miláčka", jak to s ním vypadá.
Doufám, že už to bude ok, i když u těchhle aut je to jedno překvápko za druhým...ale když člověk má ten chladič venku tak se mu naskýtá přeci jen reálnější pohled na to všechno...každopádně, budu muset něco udělat i s hadicí od chladiče k čerpadlu - stejně jako ty:))) Je to tam pěkně nahovno namačkáno, a podle mě už to někdo nastavoval, ale hadice, která jde od chladiče k podběhu, tam se napojuje na širší hadici - je podle mě zbytečně dlouhá, navíc je celá popraskaná, takže tudy mi utíká voda...Zkusím něco vyštrachat v práci - snad něco z traktoroviny bude pasovat:))) - ale toto už jsou malé ryby. Zatím jsem to provizorně obtočil promipáskou..Další věcí kterou budu muset vyřešit bude výměna svorek k baterii.. Minusová je už dost "out"... Chci se ještě tak blbě zeptat - kábly jsou do svorek pouze "vloženy, nebo jsou tam nějak "přiletovány"? (abych věděl, zda to budu muset nějak řezat - ale drží tam fest...Jsou to ještě ty staré "hliníkové" svorky - které se dost opotřebovávají, dám tam mosazné... Tak, zatím nazdar, jdu skouknout toho svého "miláčka", jak to s ním vypadá.