Poraďte spolahlivého človeka alebo servis na opravu hydrauliky v okolí MT, alebo BB.
Poraďte spolahlivého človeka alebo servis na opravu hydrauliky v okolí MT, alebo BB.
Ak niečo budeš potrebovať možeš zavolať na 0905 539 025,mam človeka na SLiači alebo super fachman v Krupine,v oklí MT su dvaja ludia jeden je SCHIMÍK vo Vrutkach pri Esso pumpe/ten je vraj dobrý ale strašný šomroš/mimochodom nazval náš klub klubom pyromanov a o tom druhom som len počul ale neviem kde a kto to je.ďalší človek o ktorom som počul ja vraj v Žiline časť Rosina.
Ak niečo budeš potrebovať možeš zavolať na 0905 539 025,mam človeka na SLiači alebo super fachman v Krupine,v oklí MT su dvaja ludia jeden je SCHIMÍK vo Vrutkach pri Esso pumpe/ten je vraj dobrý ale strašný šomroš/mimochodom nazval náš klub klubom pyromanov a o tom druhom som len počul ale neviem kde a kto to je.ďalší človek o ktorom som počul ja vraj v Žiline časť Rosina.
čo konkrétne? Tak napr: zadok spadne na druhý deň úplne na zem; po prejazde jamy to autom poriadne hrkne; čerpadlo cvaká častejšie, jednoducho to už nie je ako voľakedy...pritom tu čítam o voľákom preplachu, sade tesnení a sitiek do kocky, ja tomu nerozumiem a na takéto opravy si netrúfam. Napriek tomu ma v poslednom čase čoraz viac fascinuje ako je to všetko super vymyslené, ako to do seba zapadá a ako to funguje, takže kto vie čo bude časom zo mňa za fachman. Asi možno! No je tu pravde podobne ešte väčší problém a to že auto je momentálne nepojazdné. Jedného dňa sa jednoducho prestali dať radiť rýchlosti a na trojke ktorá zostala zaradená som horko ťažko došiel ku chlapíkovy čo mi už predtým robil voľáke drobné opravy. On usúdil že to bude niečo medzi prevodovkou a spojkou. Po demontáži prevodovky mi zavolal, že tam našiel voľáke drobné úlomky, jednoducho že tam niečo zomlelo, ja tomu fakt nerozumiem a že musí zohnať súčiastku... Od vtedy prešiel nejaký mesiac a auto ( prepáčte mi stále to "auto"- BX 14 TZE rv:89 farba biela) je stále v rovnakom stave. Ak viete poradiť aj v tomto tak prosím Vás poraďte.
čo konkrétne? Tak napr: zadok spadne na druhý deň úplne na zem; po prejazde jamy to autom poriadne hrkne; čerpadlo cvaká častejšie, jednoducho to už nie je ako voľakedy...pritom tu čítam o voľákom preplachu, sade tesnení a sitiek do kocky, ja tomu nerozumiem a na takéto opravy si netrúfam. Napriek tomu ma v poslednom čase čoraz viac fascinuje ako je to všetko super vymyslené, ako to do seba zapadá a ako to funguje, takže kto vie čo bude časom zo mňa za fachman. Asi možno! No je tu pravde podobne ešte väčší problém a to že auto je momentálne nepojazdné. Jedného dňa sa jednoducho prestali dať radiť rýchlosti a na trojke ktorá zostala zaradená som horko ťažko došiel ku chlapíkovy čo mi už predtým robil voľáke drobné opravy. On usúdil že to bude niečo medzi prevodovkou a spojkou. Po demontáži prevodovky mi zavolal, že tam našiel voľáke drobné úlomky, jednoducho že tam niečo zomlelo, ja tomu fakt nerozumiem a že musí zohnať súčiastku... Od vtedy prešiel nejaký mesiac a auto ( prepáčte mi stále to "auto"- BX 14 TZE rv:89 farba biela) je stále v rovnakom stave. Ak viete poradiť aj v tomto tak prosím Vás poraďte.
Dumar: BXa ještě nemají tzv. protipadací ventily (zabraňující úniku tlaku ze systému), totiž většině auto "padá" do několika hodin.
Časté cvakání je způsobeno ´prázdnou´ 5. koulí.
"Hrknutí" by mohly dělat zadní ramena anebo nejezdi přes díry )
Jako "KRUCIÁLNÍ" bych ale viděl potíže s převodovkou - stojí za úvahu, jestli s takovým autem ztrácet čas (= peníze) a námahu nebo začít pátrat po jiném kuse....
Kolik to má najeto?
Dumar: BXa ještě nemají tzv. protipadací ventily (zabraňující úniku tlaku ze systému), totiž většině auto "padá" do několika hodin.
Časté cvakání je způsobeno ´prázdnou´ 5. koulí.
"Hrknutí" by mohly dělat zadní ramena anebo nejezdi přes díry :)))
Jako "KRUCIÁLNÍ" bych ale viděl potíže s převodovkou - stojí za úvahu, jestli s takovým autem ztrácet čas (= peníze) a námahu nebo začít pátrat po jiném kuse....
Kolik to má najeto?
dumar: Co se hydrauliky tyka, ta se da vzdy opravit, pokud mas 1.4, tak se s kockou nezatezuj, nemas ji.
Nevim, jestli je nejaky zkusenejsi BXak u BB, ale mozna se nejaky najde. Neni nad to, kdyz ti nekdo pomuze, kdo se uz trochu vyzna.
Ohledne te prevodovky. Jak muze rict "neco se semlelo"? Neco konkretnejsiho z nej nevypadne?dumar: Co se hydrauliky tyka, ta se da vzdy opravit, pokud mas 1.4, tak se s kockou nezatezuj, nemas ji.
Nevim, jestli je nejaky zkusenejsi BXak u BB, ale mozna se nejaky najde. Neni nad to, kdyz ti nekdo pomuze, kdo se uz trochu vyzna.
Ohledne te prevodovky. Jak muze rict "neco se semlelo"? Neco konkretnejsiho z nej nevypadne?
"Pasečku", nabehané to má 168tis a vymeniť moje BX za cudzie? tak to teda nie!
Darja, si fakt Darja? Ak si fakt Darja, tak teda klobúk dole!
Čo sa mechanika týka, keby malo čo, tak to už z neho vypadne zrejme. Neostáva mi iné len ešte počkať, alebo auto odtiahnuť k inému odborníkovi, alebo sa pokúsiť o nemožné sám.
"Pasečku", nabehané to má 168tis a vymeniť moje BX za cudzie? tak to teda nie!
Darja, si fakt Darja? Ak si fakt Darja, tak teda klobúk dole!
Čo sa mechanika týka, keby malo čo, tak to už z neho vypadne zrejme. Neostáva mi iné len ešte počkať, alebo auto odtiahnuť k inému odborníkovi, alebo sa pokúsiť o nemožné sám.
Я думаю что 168000 je v klidu. Já bych do toho taky nacpal všechno, jenže ti musí být jasné, že je to pošetilost
Я думаю что 168000 je v klidu. Já bych do toho taky nacpal všechno, jenže ti musí být jasné, že je to pošetilost :)
Probůh, já přísahal, že už s francouzskými strojírenskými výrobky nechci mít nic společného, ale z toho, že na ani jednom z Fiatů nemám co opravovat, už asi začínám mírně cvokatět...
168000 je pendrek, sotva zajetý motor.
Jestli ti tam zůstala zařazená trojka, podívej se v první řadě na to, jestli ti neupadlo táhlo od řadicí páky. Soudruzi v PSA navrhli jedno tak idiotsky, že když se vymele, upadne dolů a pak nelze řadit napříč dráhou řadicí páky (tj. lze řadit 3 a 4, ale ne 1, 2, 5 a zpátečku).
Jestli je chyba v převodovce, zahodit, koupit za max. 1500 na vrakárně jinou a jede se dál.
Probůh, já přísahal, že už s francouzskými strojírenskými výrobky nechci mít nic společného, ale z toho, že na ani jednom z Fiatů nemám co opravovat, už asi začínám mírně cvokatět...
168000 je pendrek, sotva zajetý motor.
Jestli ti tam zůstala zařazená trojka, podívej se v první řadě na to, jestli ti neupadlo táhlo od řadicí páky. Soudruzi v PSA navrhli jedno tak idiotsky, že když se vymele, upadne dolů a pak nelze řadit napříč dráhou řadicí páky (tj. lze řadit 3 a 4, ale ne 1, 2, 5 a zpátečku).
Jestli je chyba v převodovce, zahodit, koupit za max. 1500 na vrakárně jinou a jede se dál.
Čendo mámtomu tak rozumieť, že do sedemnásť ročného fiata netreba vôbec máknuť, alebo sa tomu dá rozumieť aj tak, že na tvojich fiatoch je všetko porobené a momentálne nemáš čo opravovať. Inakšie vďaka za stručnú a jasnú radu.
Dnes som navštívil chlapa čo mi akože robí BX, samozrejme že sa na stave nič nezmenilo, plus reči že... , takže ho beriem k sebe. Kedže väčší problém sa točí okolo radenia a prevodovky, tak sa radšej presuniem do vedľajšieho fóra.
Ozaj pasečku, máš pravdu, ale momentálne chcem byť pošetilý.
Čendo mámtomu tak rozumieť, že do sedemnásť ročného fiata netreba vôbec máknuť, alebo sa tomu dá rozumieť aj tak, že na tvojich fiatoch je všetko porobené a momentálne nemáš čo opravovať. Inakšie vďaka za stručnú a jasnú radu.
Dnes som navštívil chlapa čo mi akože robí BX, samozrejme že sa na stave nič nezmenilo, plus reči že... , takže ho beriem k sebe. Kedže väčší problém sa točí okolo radenia a prevodovky, tak sa radšej presuniem do vedľajšieho fóra.
Ozaj pasečku, máš pravdu, ale momentálne chcem byť pošetilý.
Heh, a ja myslela, ze fiat znamena porucha na ctvrtou PEACE Co se toho razeni tyka s temi tahly je to dost pravdepodobne. Cenda si mohl odpustit ty poznamky, kazda automobilka ma sve mouchy Ze?
V 1.4 se neorientuju, ale tahla snad jsou vsude uplne stejna. Staci se podivat a zacloumat tahly, jeslti jedno neplanda. I radicka by mela byt po vyrazeni uplne volna (pokud je tahlo volne). Pokud to tahlo vypadlo, tak ho odsroubuj (jedna cast je vetsinou sroubovaci) a tu, co vypadla vem a ten kloubek zeshora trochu primackni. A nebo jednodussi jak tomu nadale zabranit je omotat to dratkem, ale to je bastloidni. Nebo sehnat zavitovou tyc, dalsi 2 (tu sroubovaci) casti tahla a udelat si tahlo nove (pokud bude ta kloubova jamka vymleta).
S prevodovkou je tak trochu si na prd hrat :-/ No leda ji rozebrat a juknout dovnitr. Jak psal cenda () tak kdyz to zapadne, jde radit jen jedna rada 3+4 a dolni 1+2+5, coz nam jednou zabralo den a noc v dilne
Rozhodne bych neshanela prevodovku na vrakaci, buh vi, jak pred tim radila, buh vi, co do ni kdo nalil za olej. Zkus se poptat tu na klubu nejdrive. Koukni do inzerce na ND.
Ja vim, ze uz plkam, ale kolik si mel oleje v prevodovce? Lamela pritlacak lozisko je ok? Nepromlelo se ti treba lozisko pres pritlacak?
A k te hydraulice. Psal si, ze ti to pada. Takze, kdy si menil koule? Jak je na tom centralni koule (pata koule v predu pred motorem), propousti ti brzdovy valec? Pokud pada, je to netesnost treba v brzdovem valci, u nej se to nejcasteji projevuje sycenim pri brzdeni, zkus prudko seslapnout a stat na brzde, dela to SSSssssSSSS ?
A pokud je brzd. valec ok, zkus vymenit patou neboli akumulacni, neboli centralni kouli. Vetsinou to pomuze. Pak zkus proplach, vycistit sitka a ufff drzim kusnu....
Heh, a ja myslela, ze fiat znamena porucha na ctvrtou :-D PEACE
Co se toho razeni tyka s temi tahly je to dost pravdepodobne. Cenda si mohl odpustit ty poznamky, kazda automobilka ma sve mouchy :-) Ze?
V 1.4 se neorientuju, ale tahla snad jsou vsude uplne stejna. Staci se podivat a zacloumat tahly, jeslti jedno neplanda. I radicka by mela byt po vyrazeni uplne volna (pokud je tahlo volne). Pokud to tahlo vypadlo, tak ho odsroubuj (jedna cast je vetsinou sroubovaci) a tu, co vypadla vem a ten kloubek zeshora trochu primackni. A nebo jednodussi jak tomu nadale zabranit je omotat to dratkem, ale to je bastloidni. Nebo sehnat zavitovou tyc, dalsi 2 (tu sroubovaci) casti tahla a udelat si tahlo nove (pokud bude ta kloubova jamka vymleta).
S prevodovkou je tak trochu si na prd hrat :-/ No leda ji rozebrat a juknout dovnitr. Jak psal cenda (:-D) tak kdyz to zapadne, jde radit jen jedna rada 3+4 a dolni 1+2+5, coz nam jednou zabralo den a noc v dilne :-D
Rozhodne bych neshanela prevodovku na vrakaci, buh vi, jak pred tim radila, buh vi, co do ni kdo nalil za olej. Zkus se poptat tu na klubu nejdrive. Koukni do inzerce na ND.
Ja vim, ze uz plkam, ale kolik si mel oleje v prevodovce? Lamela pritlacak lozisko je ok? Nepromlelo se ti treba lozisko pres pritlacak?
A k te hydraulice. Psal si, ze ti to pada. Takze, kdy si menil koule? Jak je na tom centralni koule (pata koule v predu pred motorem), propousti ti brzdovy valec? Pokud pada, je to netesnost treba v brzdovem valci, u nej se to nejcasteji projevuje sycenim pri brzdeni, zkus prudko seslapnout a stat na brzde, dela to SSSssssSSSS :-D ?
A pokud je brzd. valec ok, zkus vymenit patou neboli akumulacni, neboli centralni kouli. Vetsinou to pomuze. Pak zkus proplach, vycistit sitka a ufff drzim kusnu.... :-D
Darja.lamela, prítlačák, ložisko boli menené cca 1,5 roka do zadu. S tým brzdovým valčekom to fakt neviem, ale odskúšať to budem môcť až neskôr. Akumulačná guľa určite nebola menená.Zoženiem ju v niektorom citroen servise? a nevieš stručne popísať čo to znamená:" skús preplach a vyčisti sitká", alebo aspoň kde by som to našiel popísané. Takže kusnu vôbec nemusíš držať, premňa sú to cenné riadky čo sa niekomu zdá ako triviálna záležitosť.DM.
Darja.lamela, prítlačák, ložisko boli menené cca 1,5 roka do zadu. S tým brzdovým valčekom to fakt neviem, ale odskúšať to budem môcť až neskôr. Akumulačná guľa určite nebola menená.Zoženiem ju v niektorom citroen servise? a nevieš stručne popísať čo to znamená:" skús preplach a vyčisti sitká", alebo aspoň kde by som to našiel popísané. Takže kusnu vôbec nemusíš držať, premňa sú to cenné riadky čo sa niekomu zdá ako triviálna záležitosť.DM.
vis, to, ze neco bylo meneme pred 1.5 rokem NEznamena, ze to ted musi byt ok
Ojojoj, no, patou kouli sezenes v obchodech jako je Elit, autokelly aj. Centralku (se slevou v elite) v CR koupime cca za 1000CZK. Vymenu zvladnes sam, pokud nejses uplny strevo.
Co se proplachu hydraulickeho systemu tyka, napovidano na klubu bylo uz dost. Nekdo je zastancem (treba ja) nekdo neni.
Proplach je jakasi agresivnejsi LHM, koupis ji v baleni 5l, a kompletne ji vymenis za LHM v systemu. Protoze je agresivnejsi, vymete bordel z trubek. Coz u trubek v horsim stavu muze znamenat, ze se nekd objevi dirka a ty budes menit. Na proplach se jezdi tak do 5000km. pak ho zas vymenis za LHM. S tim samozrejmne souvisi cisteni sitek. V nadobce s LHM mas sitka, ktera cas od casu neni spatne vycistit.
vis, to, ze neco bylo meneme pred 1.5 rokem NEznamena, ze to ted musi byt ok :-D
Ojojoj, no, patou kouli sezenes v obchodech jako je Elit, autokelly aj. Centralku (se slevou v elite) v CR koupime cca za 1000CZK. Vymenu zvladnes sam, pokud nejses uplny strevo.
Co se proplachu hydraulickeho systemu tyka, napovidano na klubu bylo uz dost. Nekdo je zastancem (treba ja) nekdo neni.
Proplach je jakasi agresivnejsi LHM, koupis ji v baleni 5l, a kompletne ji vymenis za LHM v systemu. Protoze je agresivnejsi, vymete bordel z trubek. Coz u trubek v horsim stavu muze znamenat, ze se nekd objevi dirka a ty budes menit. Na proplach se jezdi tak do 5000km. pak ho zas vymenis za LHM. S tim samozrejmne souvisi cisteni sitek. V nadobce s LHM mas sitka, ktera cas od casu neni spatne vycistit.
3. .link.
Jo jeste hromada dobrych info do zacatku je zde:
1. http://www.bxclub.cz/page/kod-39/sub-352.html
2. http://www.bxclub.cz/page/kod-39/sub-173.html
3. http://www.bxclub.cz/page/kod-39/sub-74.html
Pozeram že ty si z Likavky,ja som z LM ak chceš môžem ti dať auto na poriadok.
Pozeram že ty si z Likavky,ja som z LM ak chceš môžem ti dať auto na poriadok.
ludia mechanici to je strach a hruza mne tipek vymenil pre vodovku a auto m idal s tym ze paka bola uplne bokom smerom na zapad a ze sa neda inak nastavit ....tak som si tie tiahla spravil sam ) ked sa neda tak sa neda treba najst inu cetu
tolko k mechanikom a vypadnutym veciam a inym veciam ktore sa rozhodne nedaju vyriesit
co si nespravis sam, tak to nemas
ludia mechanici to je strach a hruza mne tipek vymenil pre vodovku a auto m idal s tym ze paka bola uplne bokom smerom na zapad a ze sa neda inak nastavit ....tak som si tie tiahla spravil sam :))) ked sa neda tak sa neda treba najst inu cetu :))
tolko k mechanikom a vypadnutym veciam a inym veciam ktore sa rozhodne nedaju vyriesit :)
co si nespravis sam, tak to nemas :)