Omlouvám se za možná amatérský dotaz, ale celkem by mě zajímala jedna věc. Je nějak u BX zajištěno, aby při roztáčení motoru startérem hydraulické čerpadlo nekladlo maximální odpor, jako tomu je když tlakuje systém? Vím že je s motorem pevně propojeno klíňákem a že se tak jako tak roztáčí, ale třeba je to ošetřeno nějakým ovládaným ventilem, nebo není? Jinak to musí klást značný odpor.
Omlouvám se za možná amatérský dotaz, ale celkem by mě zajímala jedna věc. Je nějak u BX zajištěno, aby při roztáčení motoru startérem hydraulické čerpadlo nekladlo maximální odpor, jako tomu je když tlakuje systém? Vím že je s motorem pevně propojeno klíňákem a že se tak jako tak roztáčí, ale třeba je to ošetřeno nějakým ovládaným ventilem, nebo není? Jinak to musí klást značný odpor.
ano klade ale taky problem to ani neni, start prebieha niekde pri otackach 300 - 400 ... na to aby cerpadlo tlacilo ako ma musi motor tocit aspon volnobeh ( tzn 800 otacok minimalne )
ano klade :) ale taky problem to ani neni, start prebieha niekde pri otackach 300 - 400 ... na to aby cerpadlo tlacilo ako ma musi motor tocit aspon volnobeh ( tzn 800 otacok minimalne )
Kdysi jsem se o to zajímal také. Jde to natvrdo ale v podstatě bez odporu. Motor Ti chytne za 1-2 otáčky a spočítej si , jak dlouho trvá, než se systém natlakuje a začne zvedat. Jinak při odpojení klíňáku to zvedneš i vrtačkou, takže ty otáčky volnoběhu nejsou podmínkou. Když mi to řekli, nechtěl jsem tomu věřit, ale funguje to...
Kdysi jsem se o to zajímal také. Jde to natvrdo ale v podstatě bez odporu. Motor Ti chytne za 1-2 otáčky a spočítej si , jak dlouho trvá, než se systém natlakuje a začne zvedat. Jinak při odpojení klíňáku to zvedneš i vrtačkou, takže ty otáčky volnoběhu nejsou podmínkou. Když mi to řekli, nechtěl jsem tomu věřit, ale funguje to...