Nevíte jaký je rozdíl mezi koulema BX55FC a BX55FB ,mám break
a podle katalogu tam mají bít FB já mám FC a auto se mi zdá docela
tvrdé,jinak je vše ok (tlak,náprava i výška).
Nevíte jaký je rozdíl mezi koulema BX55FC a BX55FB ,mám break
a podle katalogu tam mají bít FB já mám FC a auto se mi zdá docela
tvrdé,jinak je vše ok (tlak,náprava i výška).
lebo ma podobne zlozenie ako vzduch ale neoxiduje? dusik sa dáva aj do pneu tak neviem
lebo ma podobne zlozenie ako vzduch ale neoxiduje? dusik sa dáva aj do pneu tak neviem
Jestli se nepletu, tak je to kvůli konstantnosti tlaku při výkyvech teplot. Dusík má Konstantní, tedy neměnný tlak při rozdílných teplotách. Proto se s ním také plní i Pneu, protože při zahřátí mají stejný tlak.
Jestli se nepletu, tak je to kvůli konstantnosti tlaku při výkyvech teplot. Dusík má Konstantní, tedy neměnný tlak při rozdílných teplotách. Proto se s ním také plní i Pneu, protože při zahřátí mají stejný tlak.
Dusik je svojimi vlastnostami blizky inertnym plynom ( aj ked medzi nie nepatri ).
Len otazka je ci aj koule od prvovyroby su naozaj plnene dusikom alebo nejakou inou zmesou ktoru nam citroen neprezradi
Dusik je svojimi vlastnostami blizky inertnym plynom ( aj ked medzi nie nepatri ).
Len otazka je ci aj koule od prvovyroby su naozaj plnene dusikom alebo nejakou inou zmesou ktoru nam citroen neprezradi :-)
2TycoonX proboha přečti si co si napsal!!! Vzduch oxiduje???!!! dusík má podobné složení jako vzduch??? Dusík je dusík, vzduch je směs plynů kyslík, kysličník uhličitý, dusík a vzácné plyny... Teď tu budeš muset napsat: Nejsem chytřejší než páťák!!!
Jinak taky si myslim že vzduch se do pneu plní proto že nemá takovou teplotní roztažnost jako vzduch, ale zase vzduch ho obsahuje tolik že ten rozdíl nemůže být tak hroznej...
Při tom použití v koulích souhlasim s tiefem je inertní...
2TycoonX proboha přečti si co si napsal!!! Vzduch oxiduje???!!! dusík má podobné složení jako vzduch??? Dusík je dusík, vzduch je směs plynů kyslík, kysličník uhličitý, dusík a vzácné plyny... Teď tu budeš muset napsat: Nejsem chytřejší než páťák!!!
Jinak taky si myslim že vzduch se do pneu plní proto že nemá takovou teplotní roztažnost jako vzduch, ale zase vzduch ho obsahuje tolik že ten rozdíl nemůže být tak hroznej...
Při tom použití v koulích souhlasim s tiefem je inertní...
Takze, dusik je dostatocne lacny, stlacitelny a je neutralny voci prostrediu - tzn v guli neprebiehaju ziadne neziaduce chemicke procesy. Kdesi som tusim este cital ze molekuly dusika su dost velke takze taktiez jeho postupne prenikanie cez membranu a pripadne mikroskopicke trhlinky je nizsie ako u inych plynov.
Ale zase, ci sa dusik pouziva ako dobra nahrada alebo sa dava do origo guli to je otazka ...
Takze, dusik je dostatocne lacny, stlacitelny a je neutralny voci prostrediu - tzn v guli neprebiehaju ziadne neziaduce chemicke procesy. Kdesi som tusim este cital ze molekuly dusika su dost velke takze taktiez jeho postupne prenikanie cez membranu a pripadne mikroskopicke trhlinky je nizsie ako u inych plynov.
Ale zase, ci sa dusik pouziva ako dobra nahrada alebo sa dava do origo guli to je otazka ...
Náhrada za dusík je vzduch .... pokud možno suchý, zbaven vlhkosti.
Vzduch se používal v pružících jednotkách např u autokrosových speciálů, podle charakreru tratě se nafoukne.... a na teréních motorkách taktéž.
Myslím že dusík je dost dobrý, a uvažovat o tom, co vlastně ti francouzi plní do koulí hraničí s paranoiou, všude v odborné literatuře a na webech se píše o dusíku - nitrogen ... ale třeba tam dávají P.R.D.
Pokud vím, CITROËN distribuoval do svých servisních středisek, svoje jednoduché zařízení na dofukování dusíkem ....
HYDROPNEUMATIC SUSPENSION
On the Citroën DS 19 or ID 19, each of the independent wheels is connected to the body by a lever arm, integral with a piston. This piston acts, in a cylinder, on the hydraulic fluid, which compresses, to a varying degree, following the action of the piston, a constant mass of gas in a suspension sphere located above the cylinder and fixed on the body. These spheres do not contain ordinary air as in the majority of other so-called pneumatic suspensions, but an inert nitrogen-gas. A perfectly tight rubber diaphragm separates the nitrogen from the hydraulic fluid, while at the same time allowing considerable changes in volume, owing to its elasticity.
Velmi pěkné stránky o systémech odpružení, je tam i to, co je použito na "MINI" (Hy-Lo) Hydrolastic .link.
Pavel se ale ptal na uplně jinou věc ... Řekl bych že ty FC by měly být měkčí než FB , je možné je namontovat oboje, není v nich velký rozdíl.
Náhrada za dusík je vzduch .... pokud možno suchý, zbaven vlhkosti.
Vzduch se používal v pružících jednotkách např u autokrosových speciálů, podle charakreru tratě se nafoukne.... a na teréních motorkách taktéž.
Myslím že dusík je dost dobrý, a uvažovat o tom, co vlastně ti francouzi plní do koulí hraničí s paranoiou, všude v odborné literatuře a na webech se píše o dusíku - nitrogen ... ale třeba tam dávají P.R.D. :-)
Pokud vím, CITROËN distribuoval do svých servisních středisek, svoje jednoduché zařízení na dofukování dusíkem ....
HYDROPNEUMATIC SUSPENSION
On the Citroën DS 19 or ID 19, each of the independent wheels is connected to the body by a lever arm, integral with a piston. This piston acts, in a cylinder, on the hydraulic fluid, which compresses, to a varying degree, following the action of the piston, a constant mass of gas in a suspension sphere located above the cylinder and fixed on the body. These spheres do not contain ordinary air as in the majority of other so-called pneumatic suspensions, but an inert nitrogen-gas. A perfectly tight rubber diaphragm separates the nitrogen from the hydraulic fluid, while at the same time allowing considerable changes in volume, owing to its elasticity.
Velmi pěkné stránky o systémech odpružení, je tam i to, co je použito na "MINI" (Hy-Lo) Hydrolastic
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
Pavel se ale ptal na uplně jinou věc ... Řekl bych že ty FC by měly být měkčí než FB , je možné je namontovat oboje, není v nich velký rozdíl.
Teda menit dusik za vzduch ktory je katalyzator spusty chemickych reakcii mi prijde troska scestne. Mozno specialy ktore odjazdia par zavodov to znesu ale auto ktore pracuje dlhsi cas a dlhsie trate urcite nie. K tej originalnej naplni - to bolo zamyslenie a nie paranoia. Do kouli si kludne fukaj co chces.
Teda menit dusik za vzduch ktory je katalyzator spusty chemickych reakcii mi prijde troska scestne. Mozno specialy ktore odjazdia par zavodov to znesu ale auto ktore pracuje dlhsi cas a dlhsie trate urcite nie. K tej originalnej naplni - to bolo zamyslenie a nie paranoia. Do kouli si kludne fukaj co chces.
The spring in this suspension system is provided by a hydraulic component called an accumulator, which is gas (typically nitrogen).. tiefe ani se nezamyslej nad tim jako, co tam je, je to typicky dusik. Moc spekulujes...
Quot homines, tot sententiae..
:-) The spring in this suspension system is provided by a hydraulic component called an accumulator, which is gas (typically nitrogen).. tiefe ani se nezamyslej nad tim jako, co tam je, je to typicky dusik. Moc spekulujes...
Quot homines, tot sententiae..
Je to sice trochu mimo, ale jen bych podotknul...
Servisuji horská kola, spousta z nich má jako "pružinu" použitý uplně obyčejný typický vzduch Jsou tam tlaky od cca 7 do 30 bar, podle konstrukce.
Jak přední vidlice , tak i zadní . Já osobně mám zadní vzduch-olej jednotku DNM. Byl tam nafouklý vzduch už asi 3 roky bez dalšího doplňování, nepocítil sem jakoukoliv změnu ani pokles tlaku, za 1sezónu najedu 3 - 5 tis km v těžkém terénu, sjezdy a pod.
Nedávno sem to rozdělal , jako že to promažu, vyměním olej a tak. Žádná známka koroze ... ( je to slitina hliníku)
Je to sice trochu mimo, ale jen bych podotknul...
Servisuji horská kola, spousta z nich má jako "pružinu" použitý uplně obyčejný typický vzduch :-) Jsou tam tlaky od cca 7 do 30 bar, podle konstrukce.
Jak přední vidlice , tak i zadní . Já osobně mám zadní vzduch-olej jednotku DNM. Byl tam nafouklý vzduch už asi 3 roky bez dalšího doplňování, nepocítil sem jakoukoliv změnu ani pokles tlaku, za 1sezónu najedu 3 - 5 tis km v těžkém terénu, sjezdy a pod.
Nedávno sem to rozdělal , jako že to promažu, vyměním olej a tak. Žádná známka koroze ... ( je to slitina hliníku)
PataMat: ja netvrdim ze sa to nepouziva pripadne ze by to nefungovalo, ale nemozes porovnavat pouzitie v kole pripadne zavodnom aute a beznom aute, ktore sice nejazdi do vykonovych extremov ale jazdi stale, v zime, v lete, v teple, v chlade, v suchu, vo vlhku, proste vsetky mozne extremne teploty/tlaky/vlhkosti a k tomu velke mnozstva km.
( napisal tief )
PataMat: ja netvrdim ze sa to nepouziva pripadne ze by to nefungovalo, ale nemozes porovnavat pouzitie v kole pripadne zavodnom aute a beznom aute, ktore sice nejazdi do vykonovych extremov ale jazdi stale, v zime, v lete, v teple, v chlade, v suchu, vo vlhku, proste vsetky mozne extremne teploty/tlaky/vlhkosti a k tomu velke mnozstva km.
( napisal tief :-) )
omlouvam se ze vstupuju do vasi pekne diskuze, ale zajimalo by me, jaky jiny plyn by mel byt v origo koulich kdyz ne dusik, a samozrejme aby koncova cena nove origo koule byla do tisicovky jako ze je .......
omlouvam se ze vstupuju do vasi pekne diskuze, ale zajimalo by me, jaky jiny plyn by mel byt v origo koulich kdyz ne dusik, a samozrejme aby koncova cena nove origo koule byla do tisicovky jako ze je .......
Mam pocit ze origo koule ani nahodov nestojia 1000 korun .
To by ale PaM mohol vediet lepsie. Co sa plynu tyka precitaj si hore, do kouli sa BEZNE dava dusik. To co sa tam dava original bola len taka spekulativna otazka, dusik pracuje spravne a na 100%.
Mam pocit ze origo koule ani nahodov nestojia 1000 korun :-).
To by ale PaM mohol vediet lepsie. Co sa plynu tyka precitaj si hore, do kouli sa BEZNE dava dusik. To co sa tam dava original bola len taka spekulativna otazka, dusik pracuje spravne a na 100%.
Publikace na ktoru sa odkazujes je pisana dvoma fandami do citroenov a nie je to nic vydane Citroenom takze celkom nechapem preco sa na to odkazujes.
Bud nechces alebo nedokazes pochopit co pisem a co som tym myslel takze to uz nebudem riesit ani do tohto prispevku nic pisat ...
Publikace na ktoru sa odkazujes je pisana dvoma fandami do citroenov a nie je to nic vydane Citroenom takze celkom nechapem preco sa na to odkazujes.
Bud nechces alebo nedokazes pochopit co pisem a co som tym myslel takze to uz nebudem riesit ani do tohto prispevku nic pisat ...
Nevím sice co přesně PaM řeší ale Nitrogen mi v překladu dává české slovo "DUSÍK"
Nevím sice co přesně PaM řeší ale Nitrogen mi v překladu dává české slovo "DUSÍK"