ahoj mam takovej napad proste bych chtel skusit dat komplet hidrauliku i s elektrikou z xantie nebo ze starsi bourany C5 do bx ale netusim jestli to pude tak se chci jenom ueptat na vas nazor.diky moc predem
ahoj mam takovej napad proste bych chtel skusit dat komplet hidrauliku i s elektrikou z xantie nebo ze starsi bourany C5 do bx ale netusim jestli to pude tak se chci jenom ueptat na vas nazor.diky moc predem:-)
Xantie má v podstatě stejný systém jako BX, takže tam není z čeho těžit a i tak by to bylo náročné, pokud myslíš Activu, tak na to rovnou zapomeň a o C5 se snad ani nebudeme bavit, to je jak geneticky upravovat mouchu na velblouda... Dej radši dohromady orig. hydro v BX ať chodí jak má a taky bys mohl zapracovat na těch pravopisných hrubkách, které píšeš... Zdar
Xantie má v podstatě stejný systém jako BX, takže tam není z čeho těžit a i tak by to bylo náročné, pokud myslíš Activu, tak na to rovnou zapomeň a o C5 se snad ani nebudeme bavit, to je jak geneticky upravovat mouchu na velblouda... :-D Dej radši dohromady orig. hydro v BX ať chodí jak má a taky bys mohl zapracovat na těch pravopisných hrubkách, které píšeš... ;) Zdar
Ale co jde, tak upravit BX tak, aby mel protipadaci kouli.. Videl sem na vlastni oci...
Ale co jde, tak upravit BX tak, aby mel protipadaci kouli.. :) Videl sem na vlastni oci... :))
Ano to jde, sám jí tam mám a funguje to super. Není to náročná přestavba, v podstatě jde o to sehnat zámky, nechat si udělat držák na kouli dozadu a cca 2 trubky k tomu... Ale na to není potřeba žádná přestavba hydrauliky...
Ano to jde, sám jí tam mám a funguje to super. Není to náročná přestavba, v podstatě jde o to sehnat zámky, nechat si udělat držák na kouli dozadu a cca 2 trubky k tomu... ;) Ale na to není potřeba žádná přestavba hydrauliky... ;)
Myslím si, že jde vše, pokud jsou korunky! Ovšem ve většině případů majitelů BX je tomu naopak a nejlevnější jsou protipadací dřevěné špalky, které jsem viděl u dalla001 v profilu.
Myslím si, že jde vše, pokud jsou korunky! Ovšem ve většině případů majitelů BX je tomu naopak a nejlevnější jsou protipadací dřevěné špalky, které jsem viděl u dalla001 v profilu.
No něco můžu zkusit načrtnout... V podstatě jde jen o přidání zámku, který zamkne okruh pružení při poklesu tlaku. Jde to udělat i bez koule. Koule má jednu jedinou funkci a to, že při brzdění se bere tlak právě z okruhu zadního odpružení a v momentě, kdy tam máš zámek a zabrzdíš, vzadu klesne tlak a zámek se zamkne, což není moc dobré, protože pak není z čeho brát a na to je tam koule, aby byl z čeho brát... Takže se nejedná i protipadací kouli, ale spíš jakousi pomocnou brzdovou... Přidat zámek zvládne asi každý, horší je to s koulí, je potřeba si nechat vyrobit držák, do kterého by se koule přišroubovala a uchytila někam dozadu na karoserii... Zkusím nafotit jak to mám udělané já, je to v podstatě práce PATaMATa z Brna, já jen dovezl auto, zámky a trochu pomáhal, on už měl vše vymyšlené včetně držáku na kouli... Jen ještě doplním, že k přednímu zámku koule samozřejmě netřeba...
No něco můžu zkusit načrtnout... V podstatě jde jen o přidání zámku, který zamkne okruh pružení při poklesu tlaku. Jde to udělat i bez koule. Koule má jednu jedinou funkci a to, že při brzdění se bere tlak právě z okruhu zadního odpružení a v momentě, kdy tam máš zámek a zabrzdíš, vzadu klesne tlak a zámek se zamkne, což není moc dobré, protože pak není z čeho brát a na to je tam koule, aby byl z čeho brát... :) Takže se nejedná i protipadací kouli, ale spíš jakousi pomocnou brzdovou... :) Přidat zámek zvládne asi každý, horší je to s koulí, je potřeba si nechat vyrobit držák, do kterého by se koule přišroubovala a uchytila někam dozadu na karoserii... Zkusím nafotit jak to mám udělané já, je to v podstatě práce PATaMATa z Brna, já jen dovezl auto, zámky a trochu pomáhal, on už měl vše vymyšlené včetně držáku na kouli... :) Jen ještě doplním, že k přednímu zámku koule samozřejmě netřeba... ;)
Muzes nafotit, kde mas zamky usazene a jak tahnes trubky? A taky kde si vmestnal kouli... asi zacnu totiz planovat, ze to na jare udelam taky.
Jo a zamky si sehnal na vrakaci?
Muzes nafotit, kde mas zamky usazene a jak tahnes trubky? A taky kde si vmestnal kouli... asi zacnu totiz planovat, ze to na jare udelam taky.
Jo a zamky si sehnal na vrakaci?
Jasně nafotím, zkusím to stihnout o víkendu... Na zámky jsem si dal inzerát na xantiaclubu a druhý den jsem měl asi 5 nabídek...
Jasně nafotím, zkusím to stihnout o víkendu... ;) Na zámky jsem si dal inzerát na xantiaclubu a druhý den jsem měl asi 5 nabídek... ;)
ahojte. zaujali ma posledne prispevky tak som trozku hladal na webe a porovnaval som zapojenie hydrauliky bx a xantie. nemal by to byt problem akurat neviem aky typ gule je pouzity. ide o aku gulu alebo je to konkretne robena na tento ucel. Ahoj Pajator! Ak ta aj ja mozem poprosit hod sem foto, lebo si neviem predstavit kde mas tu gulu umiestnenu. Dakujem aj Ja!
ahojte. zaujali ma posledne prispevky tak som trozku hladal na webe a porovnaval som zapojenie hydrauliky bx a xantie. nemal by to byt problem akurat neviem aky typ gule je pouzity. ide o aku gulu alebo je to konkretne robena na tento ucel. Ahoj Pajator! Ak ta aj ja mozem poprosit hod sem foto, lebo si neviem predstavit kde mas tu gulu umiestnenu. Dakujem aj Ja!
Jaaaj a este jedna vec. Je nutne prerabat a umiestnovat zamok aj na predok? Ten mi vobec nepada tak neviem ci to ma vyznam
Jaaaj a este jedna vec. Je nutne prerabat a umiestnovat zamok aj na predok? Ten mi vobec nepada tak neviem ci to ma vyznam
Dopředu to není potřeba když nechceš, ale věř mi, že když si dáš zámek dozadu, tak ti začne padat předek i kdyby předtím nepadal... Navíc vepředu je to strašně jednoduché, v podstatě se nahradí to "káčko" co je tam na spojení trubek zámkem a přidá se jedna trubka navíc a je to... Vzadu je to horší a je tam méně místa... Jinak PATaMAT mi tam dával kouli bez ventilku s tlakem 50... Fotky ještě dodám...
Dopředu to není potřeba když nechceš, ale věř mi, že když si dáš zámek dozadu, tak ti začne padat předek i kdyby předtím nepadal... :-D Navíc vepředu je to strašně jednoduché, v podstatě se nahradí to "káčko" co je tam na spojení trubek zámkem a přidá se jedna trubka navíc a je to... :) Vzadu je to horší a je tam méně místa... Jinak PATaMAT mi tam dával kouli bez ventilku s tlakem 50... Fotky ještě dodám... ;)
Tak uz jsem si schema udelal (skombinoval jsem schema hydrauliky BX a XM II bez abs a serva, vecer to tu dam)
ted uz mi staci jen ty fotky, kde je to umistene, abych nekroutil moc stare trubky a nemusel kupovat hafo novych.. )
moc diky predem!
Tak uz jsem si schema udelal (skombinoval jsem schema hydrauliky BX a XM II bez abs a serva, vecer to tu dam)
ted uz mi staci jen ty fotky, kde je to umistene, abych nekroutil moc stare trubky a nemusel kupovat hafo novych.. :)))
moc diky predem!
Zaujala mne možnost, vložit do vedení, od zadní nápravy do hlavního brzdového válce elektromagnetický ventil a spojit jej s obvodem brzdových světel. Pokud jsou v pořádko zadní pístnice a bezpečnostní ventil, bývá místem nejčastějšího úniku ze zadku brzdový vákec,(přepouštěč). Pokud mimo dobu kdy brzdíme, bude odpojen bylo by to znamenalo razantní, přetěsnění a pak by vlastně zadek musel zůstávat pod tlakem a tím pádem nahoře.
Zaujala mne možnost, vložit do vedení, od zadní nápravy do hlavního brzdového válce elektromagnetický ventil a spojit jej s obvodem brzdových světel. Pokud jsou v pořádko zadní pístnice a bezpečnostní ventil, bývá místem nejčastějšího úniku ze zadku brzdový vákec,(přepouštěč). Pokud mimo dobu kdy brzdíme, bude odpojen bylo by to znamenalo razantní, přetěsnění a pak by vlastně zadek musel zůstávat pod tlakem a tím pádem nahoře.
zaujimava moznost. je pravda, ze najvacsim problemom pri padani zadku je prave brzdovy ventil kotry netestni a v podstate cez neho unikne olej ktory je v zadnzch piestniciach. neviem si vsak predstavit co sa stane ked prestane elektroventil fungovat. sice az tak moc na zadnych brzdach moc nezalezi vacsiu cast prace vykonava predok.
zaujimava moznost. je pravda, ze najvacsim problemom pri padani zadku je prave brzdovy ventil kotry netestni a v podstate cez neho unikne olej ktory je v zadnzch piestniciach. neviem si vsak predstavit co sa stane ked prestane elektroventil fungovat. sice az tak moc na zadnych brzdach moc nezalezi vacsiu cast prace vykonava predok.
Zaujala ma myslienka vlozenia protipadacich zamkov do okruhov hydrauliky bxka a tak som studoval schemy a pokusim sa aspon teoreticky opisat moju predstavu o prestavbe. Z praktickeho hladiska to bude tazsie z dovodu obmedzeneho priestoru, novych ohybov trubiek a ich dlzky. Preto si pockam na foto od Pajatora. Naskenoval som aj schemu kde som oznacil dolezite body a casti ktorych sa to bude tykat, ale neviem ako to sem k prispevku prilepit. Schema protipadacieho zamku je k dispozicii na xantia fore. Od korektora vysky napravy odpojime trubku smerujucu od bezpecnostneho ventilu. Tu zapojime do protipadacieho zamku na prislusny vstup. Z prislusneho vystupu na protipadacom zamku novou trubkou spojime uvolnene miesto na vyskovom korektore to je miesto odkial sme pred tym odpojili trubku od bezpecnostneho ventilu. Dalej nas bude zaujimat stvority rozvadzac. Z uvedeneho rozvadzaca odpojime trubky veduce k zadnym piestniciam. Tie zapojime na prislusne miesta na protipadacom zamku. Na rozvadzaci nam takto vznikli dve volne pozicie. Jednu spojime novou trubkou s protipadacou gulou umiestnenou niekde tam kde je miesto. Druhu spojime taktiez z novou trubkou na prislusne miesto na protipadacom zamku na ktorom mi teraz mali byt vyuzite vsetky pozicie. Este raz hovorim su to len moje uvahy a budem rad za kazdy podnet, alebo myslienku. Predna naprava je riesena obdobne a ako ma Pajator pravdu uprava bude jednoduchsia z dovodu lepsieho pristupu a miesta.
Zaujala ma myslienka vlozenia protipadacich zamkov do okruhov hydrauliky bxka a tak som studoval schemy a pokusim sa aspon teoreticky opisat moju predstavu o prestavbe. Z praktickeho hladiska to bude tazsie z dovodu obmedzeneho priestoru, novych ohybov trubiek a ich dlzky. Preto si pockam na foto od Pajatora. Naskenoval som aj schemu kde som oznacil dolezite body a casti ktorych sa to bude tykat, ale neviem ako to sem k prispevku prilepit. Schema protipadacieho zamku je k dispozicii na xantia fore. Od korektora vysky napravy odpojime trubku smerujucu od bezpecnostneho ventilu. Tu zapojime do protipadacieho zamku na prislusny vstup. Z prislusneho vystupu na protipadacom zamku novou trubkou spojime uvolnene miesto na vyskovom korektore to je miesto odkial sme pred tym odpojili trubku od bezpecnostneho ventilu. Dalej nas bude zaujimat stvority rozvadzac. Z uvedeneho rozvadzaca odpojime trubky veduce k zadnym piestniciam. Tie zapojime na prislusne miesta na protipadacom zamku. Na rozvadzaci nam takto vznikli dve volne pozicie. Jednu spojime novou trubkou s protipadacou gulou umiestnenou niekde tam kde je miesto. Druhu spojime taktiez z novou trubkou na prislusne miesto na protipadacom zamku na ktorom mi teraz mali byt vyuzite vsetky pozicie. Este raz hovorim su to len moje uvahy a budem rad za kazdy podnet, alebo myslienku. Predna naprava je riesena obdobne a ako ma Pajator pravdu uprava bude jednoduchsia z dovodu lepsieho pristupu a miesta.
Nakreslil sem to schema vcetne presnych vyvodu na padacim zamku (z ktere dirky to kam vede). Pokud by nahodou, opravdu nahodou byla nekde chyba, reknete mi to.
.link.
Nakreslil sem to schema vcetne presnych vyvodu na padacim zamku (z ktere dirky to kam vede). Pokud by nahodou, opravdu nahodou byla nekde chyba, reknete mi to.
http://mojecitro.unas.cz/bx-padani.jpg