Ahoj, chystam se koupit BX - udelal jsem zkusebni jizdu. Je to diesel 1,9 a pripada mi, ze ma hodne kratky krok na spojce. Brzdy taky brzdi hrozne jedovate - temer bez moznosti lepsiho davkovani. Taky mi prijde, ze motor na volnobeh vydava "kovove" zvuky. Muzete mi prosim poradit, jak to je ? Diky
Ahoj, chystam se koupit BX - udelal jsem zkusebni jizdu. Je to diesel 1,9 a pripada mi, ze ma hodne kratky krok na spojce. Brzdy taky brzdi hrozne jedovate - temer bez moznosti lepsiho davkovani. Taky mi prijde, ze motor na volnobeh vydava "kovove" zvuky. Muzete mi prosim poradit, jak to je ? Diky
No, zdá se mi, že spojka má krátký krok, brzdy jsou moc jedovaté a motor divně klepe... Nevím co chceš slyšet za diagnostiku takhle na dálku Jediné, co Ti můžu napsat je, že brzdy u BX jsou trochu specifické a je potřeba se na ně zvyknou, ale je to otázka chvíle, takže ten pedál je asi normální... Ostatní těžko soudit, nevím s čím srovnáváš a na dálku asi nejde poradit...
No, zdá se mi, že spojka má krátký krok, brzdy jsou moc jedovaté a motor divně klepe... :-D Nevím co chceš slyšet za diagnostiku takhle na dálku :) Jediné, co Ti můžu napsat je, že brzdy u BX jsou trochu specifické a je potřeba se na ně zvyknou, ale je to otázka chvíle, takže ten pedál je asi normální... Ostatní těžko soudit, nevím s čím srovnáváš a na dálku asi nejde poradit... ;)
Ty brzdy jsou jakoby jine - dotknu se z uz to tlaci cumak k zemi. Ta spojka ma kratky krok a zabira uz od zeme. Vzdy jsem mel benzin a poznam, kdyz motor slape - ale tenhle pry klepe proto, ze je tam jina nafta - kdyz to jezdilo na olej, tak to nemlatilo - kolik se da vubec najet na tenhle motor ??
Ty brzdy jsou jakoby jine - dotknu se z uz to tlaci cumak k zemi. Ta spojka ma kratky krok a zabira uz od zeme. Vzdy jsem mel benzin a poznam, kdyz motor slape - ale tenhle pry klepe proto, ze je tam jina nafta - kdyz to jezdilo na olej, tak to nemlatilo :) - kolik se da vubec najet na tenhle motor ??
Najet se na něj dá v pohodě 500 000 i víc, krátkou spojku mám taky ze začátku jsem si na ni nemohl zvyknout, co se brzd týče, jsem zvyklý je jenom jemně dráždit špičkou, takže všechno asi v pohodě. Všechno je otázka zvyku
Najet se na něj dá v pohodě 500 000 i víc, krátkou spojku mám taky ze začátku jsem si na ni nemohl zvyknout, co se brzd týče, jsem zvyklý je jenom jemně dráždit špičkou, takže všechno asi v pohodě. Všechno je otázka zvyku
Asi je to otazka zvyku Zajimalo by me jeste, zda je normalni unik vody (ten kluk mi rika, ze ztrata je 2dcl za mesic) Pry je to tim, ze to neni uzavreny system - napada me, jestli netece tesneni , nebo chladic. Taky premyslim, jestli tam neat hustsi olej, aby se na volnobeh motor stisil ...... Dik za radu
Asi je to otazka zvyku :-) Zajimalo by me jeste, zda je normalni unik vody (ten kluk mi rika, ze ztrata je 2dcl za mesic) Pry je to tim, ze to neni uzavreny system - napada me, jestli netece tesneni , nebo chladic. Taky premyslim, jestli tam neat hustsi olej, aby se na volnobeh motor stisil ...... Dik za radu
Kratka draha spojky je celkem normalni a hodne dela stelovani na prevodovce. Brzdy jsou ostre od "narozeni", ovsem pozor, pokud pri pribrzdovani ma auto snahu kola zablokovat nebo brzdit nadoraz. Lechtanim pedalu musi jit brzdy davkovat. Pokud to nejde, je neco spatne (potakl jsem se s tim na jednom BX, kdy brzdil vzdy na plno). Jestlize jel motor na olej, nemusi to byt nutne ke skode, ale chce to vyzkouset, jestli cerpadlo opravdu jede. - Musi bez problemu auto vytahnout na 140km/h a jet jeste dal. Pri studenem motoru muzemalinko klepat/cinkat - znamka predcasneho spalovani nafty. Pokud po zahrati tento problem zmizi, je nastaveni cerpadla vicemene OK.
Kratka draha spojky je celkem normalni a hodne dela stelovani na prevodovce. Brzdy jsou ostre od "narozeni", ovsem pozor, pokud pri pribrzdovani ma auto snahu kola zablokovat nebo brzdit nadoraz. Lechtanim pedalu musi jit brzdy davkovat. Pokud to nejde, je neco spatne (potakl jsem se s tim na jednom BX, kdy brzdil vzdy na plno). Jestlize jel motor na olej, nemusi to byt nutne ke skode, ale chce to vyzkouset, jestli cerpadlo opravdu jede. - Musi bez problemu auto vytahnout na 140km/h a jet jeste dal. Pri studenem motoru muzemalinko klepat/cinkat - znamka predcasneho spalovani nafty. Pokud po zahrati tento problem zmizi, je nastaveni cerpadla vicemene OK.
Olej davej vzdy 15W40 nebo 10W40. Proste co tam patri, to tam lej. Ztrata vody muze signalizovat i tesneni pod hlavou nebo spatne vicko (horsi stav vicka) na chladici. Ale pokud je to skutecne jen 2dl za mesic, pak bych si nad tim hlavu asi nelamal.
Olej davej vzdy 15W40 nebo 10W40. Proste co tam patri, to tam lej. Ztrata vody muze signalizovat i tesneni pod hlavou nebo spatne vicko (horsi stav vicka) na chladici. Ale pokud je to skutecne jen 2dl za mesic, pak bych si nad tim hlavu asi nelamal.
DIKY za radu ...... motor si hezky prede kdyz jede. Ten kovovy zvuk ma jen na volnobeh - da se to nastavit aby to "nezvonilo"?
DIKY za radu ...... motor si hezky prede kdyz jede. Ten kovovy zvuk ma jen na volnobeh - da se to nastavit aby to "nezvonilo"?
Takhle na dálku se špatně radí, chtělo by to ten zvuk slyšet. Záleží i na tom, jak jsou nastavené otáčky volnoběhu, já mám podle měření na STK 780ot/min a motor jenom přede. Ale i stejné nebo podobné motory můžou mít rozdílný zvuk, soused má P 405 se stejným motorem jako já a je to na volnoběh traktor...
Takhle na dálku se špatně radí, chtělo by to ten zvuk slyšet. Záleží i na tom, jak jsou nastavené otáčky volnoběhu, já mám podle měření na STK 780ot/min a motor jenom přede. Ale i stejné nebo podobné motory můžou mít rozdílný zvuk, soused má P 405 se stejným motorem jako já a je to na volnoběh traktor...
OKEJ - zkusim to jeste poresit Napada me, jaky olej davate do prevodovky ? zaujalo me, ze tohle BX nema indikaci zhaveni - ma nejaky vypinac, ktery musi drzet cca 20 vterin, aby to chytlo. Daji se tam pouzit i rychlozhavici civky ? diky
OKEJ - zkusim to jeste poresit :) Napada me, jaky olej davate do prevodovky ? zaujalo me, ze tohle BX nema indikaci zhaveni - ma nejaky vypinac, ktery musi drzet cca 20 vterin, aby to chytlo. Daji se tam pouzit i rychlozhavici civky ? diky
Anebo ze to neni puvodni diesel a ze je treba predelany z benzina...
Do prevodovky lij Total BW 75W80. Ma tam jit 1,8l, zkontroluj pomoci kontrolniho sroubu. a vypustej sroubem na diferaku.
Anebo ze to neni puvodni diesel a ze je treba predelany z benzina...
Do prevodovky lij Total BW 75W80. Ma tam jit 1,8l, zkontroluj pomoci kontrolniho sroubu. a vypustej sroubem na diferaku.
Predelany to asi z benzinu je ...... proto to tlacitko Do prevodovky se tedy dava GL-4? Co se stane, kdyz tam dam GL-5? Da se predelat misto lanka na spojku hydraulika ?
Predelany to asi z benzinu je ...... proto to tlacitko :) Do prevodovky se tedy dava GL-4? Co se stane, kdyz tam dam GL-5? Da se predelat misto lanka na spojku hydraulika ?
Nedava se tam GL 4 ani 5 ale Total BW 75W80. Hydraulika se misto lanka dat neda (to by bylo harakiri velkych rozmeru). Pokud se ti nelibi chod spojky, dej si tam novou sadu spojky a budes koukat, jak jde spojka lehce a s jakym chodem...
Nedava se tam GL 4 ani 5 ale Total BW 75W80. Hydraulika se misto lanka dat neda (to by bylo harakiri velkych rozmeru). Pokud se ti nelibi chod spojky, dej si tam novou sadu spojky a budes koukat, jak jde spojka lehce a s jakym chodem...
Daji se seridit otacky na volnobeh nejakym sroubkem ? Mate zkusenost s rychlozhavicima svickama ? Da se zapojit indikace zhaveni na kontrolku , kdyz to zuto ji v palubce nema, nebot to byl drive benzin ? Dik
Daji se seridit otacky na volnobeh nejakym sroubkem ? Mate zkusenost s rychlozhavicima svickama ? Da se zapojit indikace zhaveni na kontrolku , kdyz to zuto ji v palubce nema, nebot to byl drive benzin ? Dik
Seridit otacky se daji bud volnobehem za studena (pritahnout lanko "sytice"), nebo za tepla pritahnout lanko plynu.
Seridit otacky se daji bud volnobehem za studena (pritahnout lanko "sytice"), nebo za tepla pritahnout lanko plynu.
Zdar diky za rady. jeste me napada - je tam nekde pripravena elektrika na mlhovky - kdybych je tam chtel dat ? Vim, ze uz to bylo receno, ale nechce se mi hledat v archivu - jaky je interval dopousteni cerpadla, kdyz auto stoji na volnobeh - prijde mi, ze to cvaka po 15 vterinach. Jeste bych se chtel zeptat na provoz v ruznych polohach - kdyz to pustim dolu > da se s tim jezdit treba po dalnici? - stredova poloha je asi provozni - pak je tam jeste jedna u tredu, ale to nevim na co je - a pak je tam horni poloha, kdy auto vyjede nahoru a je hrozne tvrde...... diky za odpovedi
Zdar :) diky za rady. jeste me napada - je tam nekde pripravena elektrika na mlhovky - kdybych je tam chtel dat ? Vim, ze uz to bylo receno, ale nechce se mi hledat v archivu - jaky je interval dopousteni cerpadla, kdyz auto stoji na volnobeh - prijde mi, ze to cvaka po 15 vterinach. Jeste bych se chtel zeptat na provoz v ruznych polohach - kdyz to pustim dolu > da se s tim jezdit treba po dalnici? - stredova poloha je asi provozni - pak je tam jeste jedna u tredu, ale to nevim na co je - a pak je tam horni poloha, kdy auto vyjede nahoru a je hrozne tvrde...... diky za odpovedi :)