Zdravím všechny členy BXclubu. Mám BX16 s elektronicky řízeným karburátorem. Karburátor však už neslouží jak by měl. Přechod z volnoběhu na vyšší otáčky je trhavý (asi do 2000 ot/min) a auto má tendenci v tomto rozmezí zdechat. Uvažuji o montáži klasického karburátoru z nějaké jiné šetnáctistovky, ale nevím jestli bude takový karburátor pasovat na moje sací potrubí. Nemá někdo zkušenosti s podobnou "přestavbou"?
Zdravím všechny členy BXclubu. Mám BX16 s elektronicky řízeným karburátorem. Karburátor však už neslouží jak by měl. Přechod z volnoběhu na vyšší otáčky je trhavý (asi do 2000 ot/min) a auto má tendenci v tomto rozmezí zdechat. Uvažuji o montáži klasického karburátoru z nějaké jiné šetnáctistovky, ale nevím jestli bude takový karburátor pasovat na moje sací potrubí. Nemá někdo zkušenosti s podobnou "přestavbou"?
Pasovat bude, ale osobně bych šel radši do jednobodové stříkačky, je to kultivovanější a vyhneš se seřizování karburátoru...
Pasovat bude, ale osobně bych šel radši do jednobodové stříkačky, je to kultivovanější a vyhneš se seřizování karburátoru... ;)
Já bych zkusil dát tomu karburátoru ještě šanci. pokud máš čas a jsi šikovný, sejmul bych karburátor z motoru, celý jej demontovat a dát ho vyvařit do vody s práškem do myčky na nádobí, ten dokonale uvolní veškeré úsaze. Po vyvaření stačí jen mechanicky pročistit kanálky, vyfoukat a zase karburátor poskládat. Na hodně autech to pomohlo, karburace se opět chovaly jako nové a za minimální náklady, je to trochu náročné na čas a pamatováka, ale funguje to. Jinak myslím, že jedno těleso z toho elektronicky řízeného karbce to leží, mám za to, že protékal někde pod elektromagnetickými ventily, protože ten motor na kterém to bylo hrabal i na čtyřku.
Já bych zkusil dát tomu karburátoru ještě šanci. pokud máš čas a jsi šikovný, sejmul bych karburátor z motoru, celý jej demontovat a dát ho vyvařit do vody s práškem do myčky na nádobí, ten dokonale uvolní veškeré úsaze. Po vyvaření stačí jen mechanicky pročistit kanálky, vyfoukat a zase karburátor poskládat. Na hodně autech to pomohlo, karburace se opět chovaly jako nové a za minimální náklady, je to trochu náročné na čas a pamatováka, ale funguje to. Jinak myslím, že jedno těleso z toho elektronicky řízeného karbce to leží, mám za to, že protékal někde pod elektromagnetickými ventily, protože ten motor na kterém to bylo hrabal i na čtyřku.:palec
to zaleyi podla toho, aky karburator mas, ci solex alebo weber. kazdy ma ine uchytenie. takze solex na solex by mal pasovat, ale nerucim. ja som mal riadeny karburator solex a menil som za weber, ale aj so sacim potrubim. plus treba vyviest kabel zo zapalovania a namontovat ac pumpu.
to zaleyi podla toho, aky karburator mas, ci solex alebo weber. kazdy ma ine uchytenie. takze solex na solex by mal pasovat, ale nerucim. ja som mal riadeny karburator solex a menil som za weber, ale aj so sacim potrubim. plus treba vyviest kabel zo zapalovania a namontovat ac pumpu.
Mám Solex a Ac pumpa tam je, bohužel to nemá el. čerpadlo v nádrži, to by ty starty jinak vypadaly.
Čištění karburátoru již proběhlo, i když bez vyvaření. Problém je však v některém z elektromagnetických ventilů.
Přestavba na stříkačku by vzhledem k okolnostem byla zbytečně nákladná. Potřebuji jen vůz udržet tak 6 - 7 měsíců "při živote" a s takovou závadou je jízda po městě, což je v mém případě asi 50% jízd, jen utrpením. Doufám že nebude velký problém sehnat funkční karburátor, ketrý by teda pasoval, případně i se svodama.
Mám Solex a Ac pumpa tam je, bohužel to nemá el. čerpadlo v nádrži, to by ty starty jinak vypadaly.
Čištění karburátoru již proběhlo, i když bez vyvaření. Problém je však v některém z elektromagnetických ventilů.
Přestavba na stříkačku by vzhledem k okolnostem byla zbytečně nákladná. Potřebuji jen vůz udržet tak 6 - 7 měsíců "při živote" a s takovou závadou je jízda po městě, což je v mém případě asi 50% jízd, jen utrpením. Doufám že nebude velký problém sehnat funkční karburátor, ketrý by teda pasoval, případně i se svodama.