DVZ systém sa odvzdušní sám.Nie raz sa mi stalo že som zalieval čerpadlo a nechcelo sať tak som na chvílu povolil odvzdušňovací šrób a lala-čerpadlo začalo sať.
DVZ systém sa odvzdušní sám.Nie raz sa mi stalo že som zalieval čerpadlo a nechcelo sať tak som na chvílu povolil odvzdušňovací šrób a lala-čerpadlo začalo sať. ;-)
jj, ak cerpadlo nasaje na prvy krat tak odvzdusnenie sice nie je zbytocne ale ani nevyhnutne, po case si to vzduch vytlaci s celeho systemu samo ...
jj, ak cerpadlo nasaje na prvy krat tak odvzdusnenie sice nie je zbytocne ale ani nevyhnutne, po case si to vzduch vytlaci s celeho systemu samo ...
A jak dlouhy to musi byt cas tiefe? Jakmile se ti zavzdusni brzdy, mas v nich vzduch a bude tam tak dlouho, dokud brzdy neodvzdusnis... A jestli mam cekat rok, nez se mi vzduch vytlaci pryc...... Ale zajimalo by me, kde ses to docet, ze vzduch se vytlaci sam po case..
A jak dlouhy to musi byt cas tiefe? Jakmile se ti zavzdusni brzdy, mas v nich vzduch a bude tam tak dlouho, dokud brzdy neodvzdusnis... A jestli mam cekat rok, nez se mi vzduch vytlaci pryc...... Ale zajimalo by me, kde ses to docet, ze vzduch se vytlaci sam po case..
DVZ do brzd sa ti nemá ako dostať vzduch, pokial s nimi nič nerobíš.samozrejme že brzdy treba odvzdušniť(ak si menil napr.gumičky), lebo majú len prívod.
A hydraulický systém sa odvzdušni sám, lebo LHM koluje v celom systéme, a tým že koluje tak ten vzduch vytlačí postupne do nádobky LHM odkial cez vrchnak s dierkou víde von
DVZ do brzd sa ti nemá ako dostať vzduch, pokial s nimi nič nerobíš.samozrejme že brzdy treba odvzdušniť(ak si menil napr.gumičky), lebo majú len prívod.
A hydraulický systém sa odvzdušni sám, lebo LHM koluje v celom systéme, a tým že koluje tak ten vzduch vytlačí postupne do nádobky LHM odkial cez vrchnak s dierkou víde von :-o
Kdyz sundas centralni kouli dostane se ti vzduch do regulatoru (to same kdyz menis trubky, sundavas korektor a jine). Pri slapnuti na brzdu ti trva, nez se sloupec vzduchu stlaci at je kdekoli a brzdy maji spozdeny ucinek. Tak samo se vzduch muze dostat kdekoli jinde, i do zadnich brzd. V koulich ten vzduch tolik nepoznas, takze tam vadit moc nebude. Jinak v brzdach ti LHM nekoluje. Ona vlastne koluje jen cerpadlo-regulacni ventil (prip. servo)- nadobka. Jinde LHM nekoluje! Maximalne kdyz LHM odchazi pomalinku pres brzdovy valec a vyskove korektorym, ale to je nekolik deci za dlooouho. Ja sam sem si to nekolikrat overil pri odvzdusnovani vsech brzd. Vzduch tam byl a obcas to je dokonce znat, kdyz zadni brzdy zaberou o chvilinku pozdeji nez predni.
Kdyz sundas centralni kouli dostane se ti vzduch do regulatoru (to same kdyz menis trubky, sundavas korektor a jine). Pri slapnuti na brzdu ti trva, nez se sloupec vzduchu stlaci at je kdekoli a brzdy maji spozdeny ucinek. Tak samo se vzduch muze dostat kdekoli jinde, i do zadnich brzd. V koulich ten vzduch tolik nepoznas, takze tam vadit moc nebude. Jinak v brzdach ti LHM nekoluje. Ona vlastne koluje jen cerpadlo-regulacni ventil (prip. servo)- nadobka. Jinde LHM nekoluje! Maximalne kdyz LHM odchazi pomalinku pres brzdovy valec a vyskove korektorym, ale to je nekolik deci za dlooouho. Ja sam sem si to nekolikrat overil pri odvzdusnovani vsech brzd. Vzduch tam byl a obcas to je dokonce znat, kdyz zadni brzdy zaberou o chvilinku pozdeji nez predni.
Povodna debata bola o vymene kouli ... samozrejme brzdy nakolko su jednosmerne sa same neodvzdusnia, zbytok je do 5 - 7 dni odvzdusneny sam ...
Povodna debata bola o vymene kouli ... samozrejme brzdy nakolko su jednosmerne sa same neodvzdusnia, zbytok je do 5 - 7 dni odvzdusneny sam ...
Tiefe, debata se rozvinula i k odvzdusneni. Tudiz je to tak, ze jakmile odsroubujes centralni kouli, nebo cerpadlo nasaje vzduch, mely by se odvzdusnit brzdy. Ale porad by me zajimalo, kde ses to dozvedel, ze se system za 5-7 dni odvzdusni sam. Ja to nikde necet, zadny citroenar mi to nikdy netvrdil (krom jednoho zlodeje co o tom moc nevedel), v priruckach sem se vzdy docet opak...
Tiefe, debata se rozvinula i k odvzdusneni. Tudiz je to tak, ze jakmile odsroubujes centralni kouli, nebo cerpadlo nasaje vzduch, mely by se odvzdusnit brzdy. Ale porad by me zajimalo, kde ses to dozvedel, ze se system za 5-7 dni odvzdusni sam. Ja to nikde necet, zadny citroenar mi to nikdy netvrdil (krom jednoho zlodeje co o tom moc nevedel), v priruckach sem se vzdy docet opak...
DVZ, pokud po výměně a následném nastartování hned nešlapeš na brzdu tak se ti tam ten vzduch dostat nemůže, tudíž není třeba odvzdušňovat. Ale uškodit to nemůže. Jinak ze systému pérování se vzduch dostane časem sám, u řízení stačí natočit obě krajní polohy. Z okruhu to čerpadlo vyžene během chvíle, vzduch zůstává pouze v trubkách od korektorů k pístnicím.
DVZ, pokud po výměně a následném nastartování hned nešlapeš na brzdu tak se ti tam ten vzduch dostat nemůže, tudíž není třeba odvzdušňovat. Ale uškodit to nemůže. Jinak ze systému pérování se vzduch dostane časem sám, u řízení stačí natočit obě krajní polohy. Z okruhu to čerpadlo vyžene během chvíle, vzduch zůstává pouze v trubkách od korektorů k pístnicím.
DVZ: dozvedel som sa to praxou Odvzdusnovat brzdy pri inej cinnosti ako pri servise brzd resp. brzdoveho valca nema zmysel - vzduch sa tam nema ako dostat.
DVZ: dozvedel som sa to praxou :) Odvzdusnovat brzdy pri inej cinnosti ako pri servise brzd resp. brzdoveho valca nema zmysel - vzduch sa tam nema ako dostat. ;-)
Honza Fric- schema znam dobre i spameti.
Tief: Kdyz sem delaval sveho CX 25 TD Limousine ci sveho 25GTi ci jine CXy, pokud sem neodvzdusnil, brzdy mely znacnou prodlevu (a s brzdama sem nedelal nic). U BX takovou nemaji, takze to neni moc poznat. Ale ja ze skusenosti vim opak..
Honza Fric- schema znam dobre i spameti.
Tief: Kdyz sem delaval sveho CX 25 TD Limousine ci sveho 25GTi ci jine CXy, pokud sem neodvzdusnil, brzdy mely znacnou prodlevu (a s brzdama sem nedelal nic). U BX takovou nemaji, takze to neni moc poznat. Ale ja ze skusenosti vim opak..
Ja CXama zacinal... Krom DIRAVI maji schema prakticky identicke (plus minus nejaka ta koule =))). Prave z CX jsem se naucil, ze odvzdusnovani ma svuj smysl. I kdyz u CX to bylo markantnejsi mozna kvuli poctu kouli - DIRAVI bylo prece jen narocne na tlak, takze bylo tam malinko trubek a kouli navic..
Ja CXama zacinal... Krom DIRAVI maji schema prakticky identicke (plus minus nejaka ta koule =))). Prave z CX jsem se naucil, ze odvzdusnovani ma svuj smysl. I kdyz u CX to bylo markantnejsi mozna kvuli poctu kouli - DIRAVI bylo prece jen narocne na tlak, takze bylo tam malinko trubek a kouli navic.. :D
Teoreticky i prakticky se při manipulaci s koulemi či reduktorem,kostkou odvzdušňuje jen vlastně přes šroub na reduktoru tlaku, a to jen proto,aby se ulehčilo pístkům v čerpadle aby nemusely dlouho vymačkávat vzduch a tlakovat jej,tím že povolíte šroub na reduktoru umožníte rychleji vznik podtlaku v sacím vedení mezi čerpadlem a zásobníkem. Ze systému pružení, to vyžene vzduch samo a do brzd by se vzduch neměl dostat vůbec. Nic proti nikomu, je to jen blbej zvyk, ale po každém zásahu do systému hydra jsem si navykl po dokončení práce u každého kola otevřít odvzdušňovací šroub a odpustit Lhm do té doby než teče čistá nepřepálená. Nikde jsem nečetl, že by to byla nutnost, ale je to lepší, protože z vozu zmizí ta část LHM,která je už přepálená od brzd a tím pádem FUJ
Teoreticky i prakticky se při manipulaci s koulemi či reduktorem,kostkou odvzdušňuje jen vlastně přes šroub na reduktoru tlaku, a to jen proto,aby se ulehčilo pístkům v čerpadle aby nemusely dlouho vymačkávat vzduch a tlakovat jej,tím že povolíte šroub na reduktoru umožníte rychleji vznik podtlaku v sacím vedení mezi čerpadlem a zásobníkem. Ze systému pružení, to vyžene vzduch samo a do brzd by se vzduch neměl dostat vůbec. Nic proti nikomu, je to jen blbej zvyk, ale po každém zásahu do systému hydra jsem si navykl po dokončení práce u každého kola otevřít odvzdušňovací šroub a odpustit Lhm do té doby než teče čistá nepřepálená. Nikde jsem nečetl, že by to byla nutnost, ale je to lepší, protože z vozu zmizí ta část LHM,která je už přepálená od brzd a tím pádem FUJ;-)
DVZ zle som sa tam vyjadaril že LHM koluje v celom systéme-koluje ale mimo brzd.(zabudol som to tam dodať,ale o riadok vyššie som uviedol že maju len prívod a z toho je logické že tam nemôže kolovať)
dúfam že už sme doodvzdušňovali a všetkým je všetko jasné
DVZ zle som sa tam vyjadaril že LHM koluje v celom systéme-koluje ale mimo brzd.(zabudol som to tam dodať,ale o riadok vyššie som uviedol že maju len prívod a z toho je logické že tam nemôže kolovať)
dúfam že už sme doodvzdušňovali a všetkým je všetko jasné :-p :-))))