Ahoj, mám velmi staré BX 1,9D, ale motoricky to je výborné auto. Sice to místama rezne, nesvítí mi parkovačky a už jsem do toho dost peněz nacpal (naposledy prasklé zadní hydraulické trubičky), ale jinak si nemůžu stěžovat. Mám teď jeden problém, který se může ukázat jako zásadní. V prosinci musím na technickou a syčí mi brzdový pedál (když na to trochu víc šlápnu). Už jsem tady na foru četl, že to je brzdový válec a taky že nemá smysl kupovat starý, jenže nový bude dost drahý (nevím???). Předpokládám, že na technické na to přijdou, ono to brzdí, ale stejně bych to asi měl rešit, ať se něco nestane. Co doporučujete, mám do takové opravy ještě jít? Hydraulika mi cvaká (buď čerpadlo, nebo ten reugulátor - sám nevím) tak 4x za minutu a zadek mi po vypnutí motoru jde rychle dolů. V poslední době i předek, říkám si že přes ten brzdový válec to ztrácí tlak. Mohli byste mi poradit i s nějakou rozumnou opravnou v Ostravě - vím o Ricaru, jsou ale dost drahý??? Sám bych to určitě nezvládl. Všem moc děkuji, jinak kdybych to měl odepsat tak si stejně pořídím jenom BX, ale nějaké novější z 90.let. Díky. Martin
Ahoj, mám velmi staré BX 1,9D, ale motoricky to je výborné auto. Sice to místama rezne, nesvítí mi parkovačky a už jsem do toho dost peněz nacpal (naposledy prasklé zadní hydraulické trubičky), ale jinak si nemůžu stěžovat. Mám teď jeden problém, který se může ukázat jako zásadní. V prosinci musím na technickou a syčí mi brzdový pedál (když na to trochu víc šlápnu). Už jsem tady na foru četl, že to je brzdový válec a taky že nemá smysl kupovat starý, jenže nový bude dost drahý (nevím???). Předpokládám, že na technické na to přijdou, ono to brzdí, ale stejně bych to asi měl rešit, ať se něco nestane. Co doporučujete, mám do takové opravy ještě jít? Hydraulika mi cvaká (buď čerpadlo, nebo ten reugulátor - sám nevím) tak 4x za minutu a zadek mi po vypnutí motoru jde rychle dolů. V poslední době i předek, říkám si že přes ten brzdový válec to ztrácí tlak. Mohli byste mi poradit i s nějakou rozumnou opravnou v Ostravě - vím o Ricaru, jsou ale dost drahý??? Sám bych to určitě nezvládl. Všem moc děkuji, jinak kdybych to měl odepsat tak si stejně pořídím jenom BX, ale nějaké novější z 90.let. Díky. Martin
Ahoj, tak to syčení je brzdovej válec, to je prawda a to cvakání dělá regulátor, když tlakuje. To cvakání je u každého, tak to bych neřešil. Mně BXko taky celkem rychle padá, ale na druhou stranu se rychle zvedne a brzdí jak drak... Já jsem už jednou brzdovej válec měnil, protože mi syčel a rychle padalo auto. Tak sem si sehnal přes vrakoviště brzdovej válec z Xantie, co byla na šrot. Vyměnil, ale ten válec syčí sice míň, ale když prostě víc šlápnu tak si zasyčí... Na účinku brzd to ale vůbec nepoznám, brzdí to moc dobře. V brzdách je kapalina pod tlakem ne jako v jinejch autěch, tady ten tlak je větší, tak si myslím že prostě to syčení je to jak propouští kapalinu. Pokud ti auto brzdí dobře, tak bych to neřešil. Pokud by jsi ho ale chtěl měnit, doporučuji válec z Xantie, nemají tolik nalítáno. novej válec by byl hroozně drahej. Důležitej je hlavně ten účinek brzd, pokud máš třeba na technický známého, zkus si tam skočit jen tak pro sebe otestovat ten účinek brzd a taky ručku
Ahoj, tak to syčení je brzdovej válec, to je prawda a to cvakání dělá regulátor, když tlakuje. To cvakání je u každého, tak to bych neřešil. Mně BXko taky celkem rychle padá, ale na druhou stranu se rychle zvedne a brzdí jak drak... Já jsem už jednou brzdovej válec měnil, protože mi syčel a rychle padalo auto. Tak sem si sehnal přes vrakoviště brzdovej válec z Xantie, co byla na šrot. Vyměnil, ale ten válec syčí sice míň, ale když prostě víc šlápnu tak si zasyčí... Na účinku brzd to ale vůbec nepoznám, brzdí to moc dobře. V brzdách je kapalina pod tlakem ne jako v jinejch autěch, tady ten tlak je větší, tak si myslím že prostě to syčení je to jak propouští kapalinu. Pokud ti auto brzdí dobře, tak bych to neřešil. Pokud by jsi ho ale chtěl měnit, doporučuji válec z Xantie, nemají tolik nalítáno. novej válec by byl hroozně drahej. Důležitej je hlavně ten účinek brzd, pokud máš třeba na technický známého, zkus si tam skočit jen tak pro sebe otestovat ten účinek brzd a taky ručku ;-)
v stvrtok som robil STK na bxe- brzdovy valec sici ako blazen a auto preslo kontrolou brzd na vybornu ...
v stvrtok som robil STK na bxe- brzdovy valec sici ako blazen a auto preslo kontrolou brzd na vybornu ... :palec
Ahoojte! Vprom rade by som to nenazýval valcom na ktorý musíš vynaložiť určitú silu, aby sa prejavila na brzdách, ale ventilom ktorým reguluješ prívod tlaku do bŕzd. To syčanie je normálne, pokiaľ šlapneš na pedál plnou silou tak musíš dostať maximum na brzdách. Tým pádom sa otvoria ventily na plno a z tohoto dôvodu to zasyčanie....
Ahoojte! Vprom rade by som to nenazýval valcom na ktorý musíš vynaložiť určitú silu, aby sa prejavila na brzdách, ale ventilom ktorým reguluješ prívod tlaku do bŕzd. To syčanie je normálne, pokiaľ šlapneš na pedál plnou silou tak musíš dostať maximum na brzdách. Tým pádom sa otvoria ventily na plno a z tohoto dôvodu to zasyčanie....
no normalne to uplne nie je, na druhom aute nam to nesyci vobec ... malinko - ale naozaj malinko - to sykne pri plnom zoslapnuti - inak vobec ... no a ci to nazyvat valec alebo ventil ... no to uz je na dlhu a plodnu debatu pri pive/kofole
no normalne to uplne nie je, na druhom aute nam to nesyci vobec ... malinko - ale naozaj malinko - to sykne pri plnom zoslapnuti - inak vobec ... no a ci to nazyvat valec alebo ventil ... no to uz je na dlhu a plodnu debatu pri pive/kofole :-)
To Tief Ja len pri pive Je to normalne len intenzita je nenormalna zavisi aj od kondycie brzdovej sustavy! Ked piestiky musia absolvovat dlhsiu drahu, voditka su vcudu atd... to vsetko sa prejavy. u klasiky je draha pedalu dlhsia u citronov syknutie dlhsie
To Tief Ja len pri pive:-)))) Je to normalne len intenzita je nenormalna:-d zavisi aj od kondycie brzdovej sustavy! Ked piestiky musia absolvovat dlhsiu drahu, voditka su vcudu atd... to vsetko sa prejavy. u klasiky je draha pedalu dlhsia u citronov syknutie dlhsie:-))
Všem vám děkuji, já to raději řešit nebudu a zkusím to někde dopředu otestovat. Snad tedy projdu, pač to jinak brzdí (možná jen trochu pomaleji reaguje). V nejhorším bych zkusil sehnat starší válec či ventil od té Xantie. Díky. Martin
Všem vám děkuji, já to raději řešit nebudu a zkusím to někde dopředu otestovat. Snad tedy projdu, pač to jinak brzdí (možná jen trochu pomaleji reaguje). V nejhorším bych zkusil sehnat starší válec či ventil:) od té Xantie. Díky. Martin