Zdravím - mám problém - asi dva dny mi pískal klínový řemen u alternátoru nestíhál jsem ho dotáhnout, po dvou dnech občasného ježdění jsem ho dotáhnul v noci pod lampou, ale problém byl v tom, že je vypadlý šroub na napínáku alternátoru. Tak jsem jenom napnul a dotáhnul horním šroubem, tak abych dojel domu bez nepříjemného pískání. Včera jsem ujel cca 10km a po dojetí jsem cítil od místa u altern. smrad něco mezi pálícím se kabelem a gumou. Prohlédl jsem všechny kabely i alt. byl studený , tak jsem se přikláněl k tomu, že se pálí volný prokluzující klínák. V noci jsem odjížděl domu asi 3 km a předtím jsem opět trochu napnul a dotáhnul alt.
Dnes jsem se pustit do pořádné prohlídky za světla, a zjistil jsem, že je prasklá jedna str. držáku alternátoru. Vše jsem vymontoval ( držák i alternátor a oba řemený 1x alt a 1x pumpa LHM) očuchal jsem altík ten evidentně nesmrdí pálením a ani klínové řemeny. Otáčel jsem rukou řemenicí čerpadla LHM a jde dost ztuha ale otáčí se a při jízdě se předtím žádné závady na hydraulice neprojevovali. Kabely jsem také prohlédl a žádnou viditelnou zradu jsem nenašel.
Mužete mi někdo poradit, zda jste nemeli podobný problém a jaký odpor má mít cca čerpadlo LHM? Předem děkuji. Milan
Zdravím - mám problém - asi dva dny mi pískal klínový řemen u alternátoru nestíhál jsem ho dotáhnout, po dvou dnech občasného ježdění jsem ho dotáhnul v noci pod lampou, ale problém byl v tom, že je vypadlý šroub na napínáku alternátoru. Tak jsem jenom napnul a dotáhnul horním šroubem, tak abych dojel domu bez nepříjemného pískání. Včera jsem ujel cca 10km a po dojetí jsem cítil od místa u altern. smrad něco mezi pálícím se kabelem a gumou. Prohlédl jsem všechny kabely i alt. byl studený , tak jsem se přikláněl k tomu, že se pálí volný prokluzující klínák. V noci jsem odjížděl domu asi 3 km a předtím jsem opět trochu napnul a dotáhnul alt.
Dnes jsem se pustit do pořádné prohlídky za světla, a zjistil jsem, že je prasklá jedna str. držáku alternátoru. Vše jsem vymontoval ( držák i alternátor a oba řemený 1x alt a 1x pumpa LHM) očuchal jsem altík ten evidentně nesmrdí pálením a ani klínové řemeny. Otáčel jsem rukou řemenicí čerpadla LHM a jde dost ztuha ale otáčí se a při jízdě se předtím žádné závady na hydraulice neprojevovali. Kabely jsem také prohlédl a žádnou viditelnou zradu jsem nenašel.
Mužete mi někdo poradit, zda jste nemeli podobný problém a jaký odpor má mít cca čerpadlo LHM? Předem děkuji. Milan
13.12.2009 18:51 -
Re: čerpadlo LHM otáčí se volně rukou nebo je tam odpor?
cerpadlo mava jemny odpor a v nom isto podla toho co piises chyba nebude vymen drziak alternatora - ta chyba musela zaakonite spvosobovat to piskanie - dosponuj ho z mierou a ak problem piskania pretrvava - je to z najvecsiou pravdepodobnostou alternator. inak este uvediem ,ze ak bol uz volnejsi ,alebo uz mal remen v horsom stave kludne mohol vyprovokovat piskanie vecsi odber pruudu napriklad : problem z baterkou ,skrat - skratka vecsia zataz v elektrickej sustave /odpor/ pre kazdy pripad odporucam prekontrolovat 1/ remen 2/baterku 3/zmerat napetie baterky na prazdno - nezapojenej 4/zmerat napetie baterky zapojenej - napetie v sustave samozrejme z vypnutymi spotrebicmi - tak zistis ci ti cosi v aute neskratuje /nezere/ elektriku 5/zmeraj dobijanie pri zatazi a bez nej a taak vylucis aj pripadnu chybu reglera a alternatora - zatazou sa rozumeju napr : svetla ci ventilator kureni a pod. 6/predpokladam ze lozisko na alternatore je ok a nepridiera
cerpadlo mava jemny odpor a v nom isto podla toho co piises chyba nebude vymen drziak alternatora - ta chyba musela zaakonite spvosobovat to piskanie - dosponuj ho z mierou a ak problem piskania pretrvava - je to z najvecsiou pravdepodobnostou alternator. inak este uvediem ,ze ak bol uz volnejsi ,alebo uz mal remen v horsom stave kludne mohol vyprovokovat piskanie vecsi odber pruudu napriklad : problem z baterkou ,skrat - skratka vecsia zataz v elektrickej sustave /odpor/ pre kazdy pripad odporucam prekontrolovat 1/ remen 2/baterku 3/zmerat napetie baterky na prazdno - nezapojenej 4/zmerat napetie baterky zapojenej - napetie v sustave samozrejme z vypnutymi spotrebicmi - tak zistis ci ti cosi v aute neskratuje /nezere/ elektriku 5/zmeraj dobijanie pri zatazi a bez nej a taak vylucis aj pripadnu chybu reglera a alternatora - zatazou sa rozumeju napr : svetla ci ventilator kureni a pod. 6/predpokladam ze lozisko na alternatore je ok a nepridiera
13.12.2009 23:35 -
Re: čerpadlo LHM otáčí se volně rukou nebo je tam odpor?
děkuji za odpověd, alternátor se točí normálně ani po vyndání z auta nebyl cítit spáleninou. myslím, že ten smrad šel z klínového řemene. To čerpadlo jde otáčet ale je tam znatelný odpor. Zítra se pokusím sehnat nový držák a nové řemeny a když to vyměním tak uvidíme jinak díky.
děkuji za odpověd, alternátor se točí normálně ani po vyndání z auta nebyl cítit spáleninou. myslím, že ten smrad šel z klínového řemene. To čerpadlo jde otáčet ale je tam znatelný odpor. Zítra se pokusím sehnat nový držák a nové řemeny a když to vyměním tak uvidíme jinak díky.
14.12.2009 09:09 -
Re: čerpadlo LHM otáčí se volně rukou nebo je tam odpor?
doporučil bych případně alespoň trochu vazelíny nacpat do napínací kladky na hydraulické čerpadlo, tedy pokud tam je nedokážu si teď vybavit tento motor
doporučil bych případně alespoň trochu vazelíny nacpat do napínací kladky na hydraulické čerpadlo, tedy pokud tam je nedokážu si teď vybavit tento motor ;-)
14.12.2009 17:30 -
Re: čerpadlo LHM otáčí se volně rukou nebo je tam odpor?
Problém s klinovým remeňom môže spôsobovať aj zaleštená remenica od prešmykujúceho remeňa. Keď som mal BX, presne toto sa mi stalo. V zime som mal slabo došponovaný remeň a dlhšie som nemal príležitosť ísť s tým do garáže a vzhľadom na zimu vonku, kašlal som na to, až sa stalo, že po došponovaní mi asi po týždni remeň komplet rozrezalo na 4 presne po drážkach. Kúpil som nový a aj ten po týždni rozrezalo. Nakoniec tam išiel altík z 100 alebo 110 Ah altík z Xm - a, kvôli ktorému som musel prebrúsiť oko na držiaku, aby tam vošiel. Ale na pôvodnom altíku, ktorý rezal remene, boli z prešmykujúceho remena doslova nabrúsené hrany remenice.
Takže skús prípadne pozreť alebo vymeniť remenicu na altíku.
Tiež to môže byť ohnutou jednou z hrán remenice od niečoho, čo mohlo prebehnúť popod remeň (kamienok, vetva, ...) a tak remeň trhá. Skôr ako sa tak stane to ale pochopitelne môže len pískať a smrdieť. Takéto poškodenie remenice určite môže spôsobiť aj vyosenie niektorej remenice voči chodu remeňa (napríklad ako u teba, z dôvodu prasknutého držiaka).
Problém s klinovým remeňom môže spôsobovať aj zaleštená remenica od prešmykujúceho remeňa. Keď som mal BX, presne toto sa mi stalo. V zime som mal slabo došponovaný remeň a dlhšie som nemal príležitosť ísť s tým do garáže a vzhľadom na zimu vonku, kašlal som na to, až sa stalo, že po došponovaní mi asi po týždni remeň komplet rozrezalo na 4 presne po drážkach. Kúpil som nový a aj ten po týždni rozrezalo. Nakoniec tam išiel altík z 100 alebo 110 Ah altík z Xm - a, kvôli ktorému som musel prebrúsiť oko na držiaku, aby tam vošiel. Ale na pôvodnom altíku, ktorý rezal remene, boli z prešmykujúceho remena doslova nabrúsené hrany remenice.
Takže skús prípadne pozreť alebo vymeniť remenicu na altíku.
Tiež to môže byť ohnutou jednou z hrán remenice od niečoho, čo mohlo prebehnúť popod remeň (kamienok, vetva, ...) a tak remeň trhá. Skôr ako sa tak stane to ale pochopitelne môže len pískať a smrdieť. Takéto poškodenie remenice určite môže spôsobiť aj vyosenie niektorej remenice voči chodu remeňa (napríklad ako u teba, z dôvodu prasknutého držiaka).