Zdravím,asi pred troma mesiacmi som sa rozhodol pre bxko nakolko sa mi už páčilo od malička keď stávalo na ulici a ešte viac keď som si o ňom začal čítať.Už ho mám 3 mesiace a tak na jar som začal rozmýšlať o niakej tej údržbe hydrauliky(aj keď vyzerá celkom v pohode,je na pár miestach nadpájaná pod motorom to trocha slzí a zberná nádobka je tiež stále zakydaná od lhm ale myslím že v pohode).Tak čo som sa dočítal v okruhu sú niake filtre,oplatí sa mať v poriadku tretiu gulu a spraviť preplach. Tak sa chcem spýtať či by mi niekdo mohol tak viac poradiť čo spraviť presne aby som to prečistil od bordelu(vyšróbovať a vičistiť filtre alebo len prepláchnuť?).Dotiahnutie hadičiek a tak to asi zvládnem aj sám.Ešte som čítal že od brzd to môže tiecť.
ďakujem
Zdravím,asi pred troma mesiacmi som sa rozhodol pre bxko nakolko sa mi už páčilo od malička keď stávalo na ulici a ešte viac keď som si o ňom začal čítať.Už ho mám 3 mesiace a tak na jar som začal rozmýšlať o niakej tej údržbe hydrauliky(aj keď vyzerá celkom v pohode,je na pár miestach nadpájaná pod motorom to trocha slzí a zberná nádobka je tiež stále zakydaná od lhm ale myslím že v pohode).Tak čo som sa dočítal v okruhu sú niake filtre,oplatí sa mať v poriadku tretiu gulu a spraviť preplach. Tak sa chcem spýtať či by mi niekdo mohol tak viac poradiť čo spraviť presne aby som to prečistil od bordelu(vyšróbovať a vičistiť filtre alebo len prepláchnuť?).Dotiahnutie hadičiek a tak to asi zvládnem aj sám.Ešte som čítal že od brzd to môže tiecť.
ďakujem :)
tretiu gulu -myslíš 5tou centrálku
Dotiahnutie hadičiek a tak to asi zvládnem aj sám -co chceš po starých trubkách ještě víc dotahovat holendry ,když to mají za sebou ...??
flákni do oběhu zelené trochu nafty kolem 2 -3 dc a něco pojezdi ,kolem 300-500 km a potom se do toho pusť
potřebuješ jen hever ,naftu nebo petrák na čištění sběrné nádoby a korektorů ,pár čistých hader a něco kam nalít starou zelenou .novou zelenou a trubky .
Nevidím moc smysl dotahovat staré trubky neznámého roku výroby ,když už dnes stojí druhovýroba pár korun i s poštou namísto citroenovských 500 ,- a podobně za 1 trubku .
Někde si je objednej ,dáš za to 2000 i s poštou a celý to vyměň,nakup nové ovzdušňováky do brzdových třmenů ,nové čtyřhrané těsnění pod gule a pusť se do toho ,za odpoledne to máš vyměňené .....Jen u silnější trubky na ABS je silnější holendr .....popisy fotky tady jsou
a jestli si s tím chceš vyhrát ,na nový trubky ,pokud nebudou mít navíc plastový potah,navleč smrskávací bužírku ,pod levý střední sloupek na podvozku instaluj přídavnou zástěrku ,je tam kapsa ,kde se točí bordel voda sůl ....a bude to prakticky věčné
tretiu gulu -myslíš 5tou centrálku
Dotiahnutie hadičiek a tak to asi zvládnem aj sám -co chceš po starých trubkách ještě víc dotahovat holendry ,když to mají za sebou ...??
flákni do oběhu zelené trochu nafty kolem 2 -3 dc a něco pojezdi ,kolem 300-500 km a potom se do toho pusť
potřebuješ jen hever ,naftu nebo petrák na čištění sběrné nádoby a korektorů ,pár čistých hader a něco kam nalít starou zelenou .novou zelenou a trubky .
Nevidím moc smysl dotahovat staré trubky neznámého roku výroby ,když už dnes stojí druhovýroba pár korun i s poštou namísto citroenovských 500 ,- a podobně za 1 trubku .
Někde si je objednej ,dáš za to 2000 i s poštou a celý to vyměň,nakup nové ovzdušňováky do brzdových třmenů ,nové čtyřhrané těsnění pod gule a pusť se do toho ,za odpoledne to máš vyměňené .....Jen u silnější trubky na ABS je silnější holendr .....popisy fotky tady jsou
a jestli si s tím chceš vyhrát ,na nový trubky ,pokud nebudou mít navíc plastový potah,navleč smrskávací bužírku ,pod levý střední sloupek na podvozku instaluj přídavnou zástěrku ,je tam kapsa ,kde se točí bordel voda sůl ....a bude to prakticky věčné
tak niesom až tak technicky mimo aby som dotahoval niake prestarnute hadice,aby ešte viac prepraskali a kvapali..toto su niake pozliepane s eskapaskami či čo to je,a na noveho pavuka zatial nemam ale určite budem šetriť ...a stým odvzdušnením je to tak že to netreba robiť odvzdušní sa to samo za niaky čas?
tak niesom až tak technicky mimo aby som dotahoval niake prestarnute hadice,aby ešte viac prepraskali a kvapali..toto su niake pozliepane s eskapaskami či čo to je,a na noveho pavuka zatial nemam ale určite budem šetriť :) ...a stým odvzdušnením je to tak že to netreba robiť odvzdušní sa to samo za niaky čas?
Vedel by mi niekdo prosím povedať ako odvzdušním brzdy? Pochopil som to tak že dať do najnižšej polohy,zdvihnúť na klátiky,dole kolesá,povoliť odvzdušnováky a dalej som si nie istý...naštartovať a vtláčať s pedálom vzduch,či?
Kujem
Vedel by mi niekdo prosím povedať ako odvzdušním brzdy? Pochopil som to tak že dať do najnižšej polohy,zdvihnúť na klátiky,dole kolesá,povoliť odvzdušnováky a dalej som si nie istý...naštartovať a vtláčať s pedálom vzduch,či?
Kujem :-)
u hydrauliky je to jednoduche, na odvzdusnovak nasadis hadicku, vyvod do flase, niekto ti slapne na brzdu a ty otvoris a drzis do doby kym nezmiznu bublinky, potom zatiahnes ...
u hydrauliky je to jednoduche, na odvzdusnovak nasadis hadicku, vyvod do flase, niekto ti slapne na brzdu a ty otvoris a drzis do doby kym nezmiznu bublinky, potom zatiahnes ...
...na brzde..
Dlhšie vysvetlenie:: na hydre sa odvzdusnuju brzdy jednoduchsie ako u klasickych aut takze bod 0.mrkneš či vzadu niesu vyhnuté brzdiče (či neškrú strmene o kotúč)..ak áno tak demontáž a oprava
samotne odvzdusnenie brzd::
1.naštartuješ auto
2.max výška a mať doliatu lhm
3.zhodíš si koleso
4.na odvzdušnovák na brzde dáš priesvitnú hadičku a jej koniec strčíš do nádobky kam bude tiecť lhm
5.strčíš palicu/tyč o brzdový pedál tak aby brzdil, alebo ti pomocník stúpi na pedál a drží
6.povolíš odvzdušnovák na brzde a sleduješ
7.najprv ide sajrajt LHM, potom čistá, ked je bez bubliniek tak zatiahneš a nahodíš koleso
8.obídeš všetky kolesá a hotovo, priebežne mrkni na stav lhm
9.po správnom odvzdušnení sú brzdy volné a nepribrzduju auto,nehreju kotuce atd
...na brzde..
Dlhšie vysvetlenie:: na hydre sa odvzdusnuju brzdy jednoduchsie ako u klasickych aut takze bod 0.mrkneš či vzadu niesu vyhnuté brzdiče (či neškrú strmene o kotúč)..ak áno tak demontáž a oprava
samotne odvzdusnenie brzd::
1.naštartuješ auto
2.max výška a mať doliatu lhm
3.zhodíš si koleso
4.na odvzdušnovák na brzde dáš priesvitnú hadičku a jej koniec strčíš do nádobky kam bude tiecť lhm
5.strčíš palicu/tyč o brzdový pedál tak aby brzdil, alebo ti pomocník stúpi na pedál a drží
6.povolíš odvzdušnovák na brzde a sleduješ
7.najprv ide sajrajt LHM, potom čistá, ked je bez bubliniek tak zatiahneš a nahodíš koleso
8.obídeš všetky kolesá a hotovo, priebežne mrkni na stav lhm
9.po správnom odvzdušnení sú brzdy volné a nepribrzduju auto,nehreju kotuce atd
bod č.6 je velice zajímavý a může se z něj vyklubat pěkná několika-hodinová epizoda (zarostlý hliník X železo ) ,třeba oboje zadní kusy s ovzdušňovákama jsem musel nakonec vyhodit,nedaly se už použít a nahradit z jiného bx vraku ....
....když už a ovzdušňuješ 1x za uherák ,tak investice cca 1 euro za ovzdušňovák by tu měl být pravidlem .
bod č.6 je velice zajímavý a může se z něj vyklubat pěkná několika-hodinová epizoda (zarostlý hliník X železo ) ,třeba oboje zadní kusy s ovzdušňovákama jsem musel nakonec vyhodit,nedaly se už použít a nahradit z jiného bx vraku ....
....když už a ovzdušňuješ 1x za uherák ,tak investice cca 1 euro za ovzdušňovák by tu měl být pravidlem .
Na odvzdušnovák je jednoduchý recept..ak je v ťahu tak kúpiť nový za cca 4€ z citroenu nepametam si presne.. ,demontáž brzdy, odvzdusnovak do zveraku a vykrutit von.. ak sa zalomí, tak stačí pozháňať jednu brzdu, a rozpoliť..
Na odvzdušnovák je jednoduchý recept..ak je v ťahu tak kúpiť nový za cca 4€ z citroenu nepametam si presne.. ,demontáž brzdy, odvzdusnovak do zveraku a vykrutit von.. ak sa zalomí, tak stačí pozháňať jednu brzdu, a rozpoliť..