Dobry den.Po zhruba dvou letech potrebujui opet radu pro muj BX1,9D.Jak vidno z meho nadpisu nemuzu nastartovat.Problem ma rozhodne co delat s teplotou ponevadz v lete nahodi na prvni otoceni a taktez ted kdyz s nim nekam jedu a dejme tomu za 6 hodin zpet-zadny problem.Kdyz ho mam ale pres noc i dnes kdyz neni pod nulu v garazi, tak rano proste nenastartuju.Samozrejme tu nejokatejsi vec -ZHAVICKY-jsem nechal vymenit minuly tyden.Dle toho servisu ale i ty stare byli OK no stejne jsem tam nechal dat ty nove-zadny rozdil. Zadny vysledek i kdyz napumpuju rucne naftu.A tady moje znalost konci. Jak rikam rozhodne je tady spojitost s teplotou jelikoz v teple- no problem.MA nekdo podobnou zkusenost a mohl by mi poradit reseni??Jo a chci se jen pochlubit ze jsem se svym BX byl v lete v Irsku a zpet a zadny problem krome totalne oddelaneho vyfuku-ten uz ale byl polokaput pri odjezdu.
Tak diky za radu
Dobry den.Po zhruba dvou letech potrebujui opet radu pro muj BX1,9D.Jak vidno z meho nadpisu nemuzu nastartovat.Problem ma rozhodne co delat s teplotou ponevadz v lete nahodi na prvni otoceni a taktez ted kdyz s nim nekam jedu a dejme tomu za 6 hodin zpet-zadny problem.Kdyz ho mam ale pres noc i dnes kdyz neni pod nulu v garazi, tak rano proste nenastartuju.Samozrejme tu nejokatejsi vec -ZHAVICKY-jsem nechal vymenit minuly tyden.Dle toho servisu ale i ty stare byli OK no stejne jsem tam nechal dat ty nove-zadny rozdil. Zadny vysledek i kdyz napumpuju rucne naftu.A tady moje znalost konci. Jak rikam rozhodne je tady spojitost s teplotou jelikoz v teple- no problem.MA nekdo podobnou zkusenost a mohl by mi poradit reseni??Jo a chci se jen pochlubit ze jsem se svym BX byl v lete v Irsku a zpet a zadny problem krome totalne oddelaneho vyfuku-ten uz ale byl polokaput pri odjezdu.
Tak diky za radu
-> bud to saje falesny vzduch
-> spatne ventily (vule)
-> spatne komprese (neopravitelne)
-> zhavice jsou sice ok, ale zhavi? Priloz JEMNE prst na nej a uvidis, jeslti jo.
-> zle nastavene cerpadlo (o cemz si nejsem moc jista)
-> bud to saje falesny vzduch
-> spatne ventily (vule)
-> spatne komprese (neopravitelne)
-> zhavice jsou sice ok, ale zhavi? Priloz JEMNE prst na nej a uvidis, jeslti jo.
-> zle nastavene cerpadlo (o cemz si nejsem moc jista)
Vypadá to na první počtení na vylítaný spodek, který už nemá tlaky a podle vyjádření starších a zkušenějších vydrží tyhle PSA nafťáky šílených kilometrů, ale při ztrátě komprese začnou být citlivé na chlad. Známý klučina motorář měl takzvaníé letní BX19D s cca 600tis km bez generálky spodku, ale v zimě nastartoval jenom pokud na kapotu svítilo půl dne slunce. Jinak samozřejmě to může být i tím žhavením (zjisti, jak dlouho žhavíš, jestli opravdu žhavíš, jak psala Darja, jestli pomůže nažavit několikrát za sebou a podobně...) Mimochodem, kolik máš na tom motoru naběháno?
Vypadá to na první počtení na vylítaný spodek, který už nemá tlaky a podle vyjádření starších a zkušenějších vydrží tyhle PSA nafťáky šílených kilometrů, ale při ztrátě komprese začnou být citlivé na chlad. Známý klučina motorář měl takzvaníé letní BX19D s cca 600tis km bez generálky spodku, ale v zimě nastartoval jenom pokud na kapotu svítilo půl dne slunce. Jinak samozřejmě to může být i tím žhavením (zjisti, jak dlouho žhavíš, jestli opravdu žhavíš, jak psala Darja, jestli pomůže nažavit několikrát za sebou a podobně...) Mimochodem, kolik máš na tom motoru naběháno?
Diky moc za rady.Bohuzel z toho nejsme moc moudrej anzto moc nevim o cem mluviteMam ale podezreni na to spatne zhaveni ponevadz jsem hned po nastartovani zkousel sahat na zhavicky a ze by byli nejak teply to se rict neda.Jinak jestli to je neco jineho, slozitejsiho tak mam asi smulu protoze to neopravim a investovat vetsi peniz se mi do toho nechce.Jinak kolik to ma najeto vubec nevim-auto jsem kupoval v roce 2001 a bylo slozeno asi ze tri ruznych kusu.Jeste abyh se vratil k tomu problemu- zacalo to asi pred 3 lety kdy jsem musel zhavit navickrat.Pak to pokracovalo ze kdyz bylo menen nez -5 tak jsem to nenahodil, minuly rok to uz bylo koloem 0 a tenhle rok jsem na +5.Bohuzel potrebuju aby mi prave jeste tuhle zimu vydrzel, pak chudak stara musi z domu.
Diky moc za rady.Bohuzel z toho nejsme moc moudrej anzto moc nevim o cem mluvite:)Mam ale podezreni na to spatne zhaveni ponevadz jsem hned po nastartovani zkousel sahat na zhavicky a ze by byli nejak teply to se rict neda.Jinak jestli to je neco jineho, slozitejsiho tak mam asi smulu protoze to neopravim a investovat vetsi peniz se mi do toho nechce.Jinak kolik to ma najeto vubec nevim-auto jsem kupoval v roce 2001 a bylo slozeno asi ze tri ruznych kusu.Jeste abyh se vratil k tomu problemu- zacalo to asi pred 3 lety kdy jsem musel zhavit navickrat.Pak to pokracovalo ze kdyz bylo menen nez -5 tak jsem to nenahodil, minuly rok to uz bylo koloem 0 a tenhle rok jsem na +5.Bohuzel potrebuju aby mi prave jeste tuhle zimu vydrzel, pak chudak stara musi z domu.
To bude motor v p r d e l i , mě to kdys potkalo taky , špatné tlaky, a v zimě nenestartuješ .....
dával sem pod olej vanu motoru halogenku 150W a po 20 min sem startoval , pozor na spálení hadic !!!
To bude motor v p r d e l i , mě to kdys potkalo taky , špatné tlaky, a v zimě nenestartuješ .....
dával sem pod olej vanu motoru halogenku 150W a po 20 min sem startoval , pozor na spálení hadic !!!
žhavičku vytáhni jednu po druhé a přilož na baterii drátama a musí všechny pěkně žhavit jak prskavka od konce až skoro po osazení, postupně v celé délce
žhavičku vytáhni jednu po druhé a přilož na baterii drátama a musí všechny pěkně žhavit jak prskavka od konce až skoro po osazení, postupně v celé délce
Co bych nejdřív zkusil udělat,je změřit tlaky ve válcích,protože jestli je motor bez tlaků tak ho v zimě nenatočíš,co mě jěště napadá ,tak to jsou vstřiky, jestli jsou třeba dvě trysky v háji tak to může taky tím
Co bych nejdřív zkusil udělat,je změřit tlaky ve válcích,protože jestli je motor bez tlaků tak ho v zimě nenatočíš,co mě jěště napadá ,tak to jsou vstřiky, jestli jsou třeba dvě trysky v háji tak to může taky tím
Jestli jeste muzu poradit ta vyzkousej sprej co se strika do sani. Motor dostava hodne zabrat ale ver ze tomu Tvemu uz je to vcelku jedno. Vejdes se do kilka a mas na ctrnact dnu pokoj. Jen si dobre precti navod!! NEZHAVIT
Jestli jeste muzu poradit ta vyzkousej sprej co se strika do sani. Motor dostava hodne zabrat ale ver ze tomu Tvemu uz je to vcelku jedno. Vejdes se do kilka a mas na ctrnact dnu pokoj. Jen si dobre precti navod!! NEZHAVIT
mno nejdriv bych ale opravdu zkontroloval zhaveni, kdyz zhavicky jsou dobre tak vyzkousej spravnou funkci zhaviciho rele....
taky jestli tam jde nafta, kdyz to toci tak z vyfuku jde smrad? a hlavne jestli je dobra baterka - to sem mel napsat jako prvni
mno nejdriv bych ale opravdu zkontroloval zhaveni, kdyz zhavicky jsou dobre tak vyzkousej spravnou funkci zhaviciho rele....
taky jestli tam jde nafta, kdyz to toci tak z vyfuku jde smrad? a hlavne jestli je dobra baterka - to sem mel napsat jako prvni :-)
Dik zas vsem.TAk zatim jsem ve stadiu ze dobijim baterku-uz byla nacla, sprej jsem koupil vcera anzto jsem o nem slysel kdyz jsem byl ted o weekendu v hospode (k cemu vsemu je hospoda dobra), udelal jsem dirku az skoru u motoru, nastrikal to do sani, ale nic.Malem me omyli, fakt jsem myslel ze o pujde.FAkt je ale ze jsem pri tom zhavil.Na tom navodu nic takovyhohle nebylo- ono tam vlastne nebylo skoro nic. Tak az to dobiju tak to zkusim bez zhaveni. Myslim ze kdyby to byli tlaky tak to s timhle hajzlikem musi preci fungovat- kdyz neni tlak tak zvysim traskavost prostredi timhle sprejem.Kdyby tam nesla nafta tak to neni zavisli na teplote.TAk se uvidi (doufam)
Dik zas vsem.TAk zatim jsem ve stadiu ze dobijim baterku-uz byla nacla, sprej jsem koupil vcera anzto jsem o nem slysel kdyz jsem byl ted o weekendu v hospode (k cemu vsemu je hospoda dobra), udelal jsem dirku az skoru u motoru, nastrikal to do sani, ale nic.Malem me omyli, fakt jsem myslel ze o pujde.FAkt je ale ze jsem pri tom zhavil.Na tom navodu nic takovyhohle nebylo- ono tam vlastne nebylo skoro nic. Tak az to dobiju tak to zkusim bez zhaveni. Myslim ze kdyby to byli tlaky tak to s timhle hajzlikem musi preci fungovat- kdyz neni tlak tak zvysim traskavost prostredi timhle sprejem.Kdyby tam nesla nafta tak to neni zavisli na teplote.TAk se uvidi (doufam)
Predtym nez si uplne znicis motor nejaky m sprejom skusal si si nechat zmerat kompresie pripadne skontrolovat nastavenie ventilov ?
Predpokladam ze filter mas OK, nikde nieje netesnost a zhavic sa pri zapnuty rozzhavi uplne do cervena.
Predtym nez si uplne znicis motor nejaky m sprejom skusal si si nechat zmerat kompresie pripadne skontrolovat nastavenie ventilov ?
Predpokladam ze filter mas OK, nikde nieje netesnost a zhavic sa pri zapnuty rozzhavi uplne do cervena.
logicky se pri pozivani toho spreje nema zhavit aby ti to nebuchlo driv nez se to dostane do valce.....
a jak rika tief, nez ten motor oddelas totalne, tak zkontroluj vsechno co je uvedeno vyse.
Nejaka netesnost v palivovem systemu se muze projevit prave pri snizeni teploty
logicky se pri pozivani toho spreje nema zhavit aby ti to nebuchlo driv nez se to dostane do valce.....
a jak rika tief, nez ten motor oddelas totalne, tak zkontroluj vsechno co je uvedeno vyse.
Nejaka netesnost v palivovem systemu se muze projevit prave pri snizeni teploty
Ještě zkus ať máš jistotu s tím žhavením, natáhnout drát ke žhavičům přímo od baterky a při starování zkusit přižhavit
Ještě zkus ať máš jistotu s tím žhavením, natáhnout drát ke žhavičům přímo od baterky a při starování zkusit přižhavit
A ještě něco, pokud už má ten motor něco za sebou tak fakt stačí aby ti nežhavila jedna svíčka a nenastartuješ.A ještě se mrkni na hadičky od přívodu paliva, jestli máš ty starý oplítaný, tak radím všechny vyměnit.Já měl kdysi podobnej problém se startováním.Měnil jsem filtr, dal novou baterku a nic.Nakonec jsem dal všechny hydičky nový a motor startoval jako vítr.Můžou tam být mikroskopický netěsnosti.Tak že ti to startuje tak do pěti šesti hodin od poslední jízdy a pak padne vlivem netěsnosti mírně nafta a fakt nenatočíš.Takže než začneš cokoliv rozebírat a draze platit a kupovat zkus ty hadičky.
A ještě něco, pokud už má ten motor něco za sebou tak fakt stačí aby ti nežhavila jedna svíčka a nenastartuješ.A ještě se mrkni na hadičky od přívodu paliva, jestli máš ty starý oplítaný, tak radím všechny vyměnit.Já měl kdysi podobnej problém se startováním.Měnil jsem filtr, dal novou baterku a nic.Nakonec jsem dal všechny hydičky nový a motor startoval jako vítr.Můžou tam být mikroskopický netěsnosti.Tak že ti to startuje tak do pěti šesti hodin od poslední jízdy a pak padne vlivem netěsnosti mírně nafta a fakt nenatočíš.Takže než začneš cokoliv rozebírat a draze platit a kupovat zkus ty hadičky.