Toto som nasiel na mitsubishi klube - zaujimalo by ma ci je to nejaky letity hoax ( alias kec ) alebo to naozaj funguje:
Tak uz jsem zjistil jak se dela dekarbonizace motoru. Davam to sem presne jak mi to prislo: : Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle. Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku. Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci. Wink
Toto som nasiel na mitsubishi klube - zaujimalo by ma ci je to nejaky letity hoax ( alias kec ) alebo to naozaj funguje:
Tak uz jsem zjistil jak se dela dekarbonizace motoru. Davam to sem presne jak mi to prislo: : Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle. Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku. Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci. Wink
05.12.2006 14:09 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
A čo potom motory s turbom, ktoré vodu moc neoblubuju ked cez nich prechádza voda.
A čo potom motory s turbom, ktoré vodu moc neoblubuju ked cez nich prechádza voda.
05.12.2006 14:27 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
měl jsem dokonce tu dekarbonizaci na videu ..... ale jen do doby, než mi klekl disk (
měl jsem dokonce tu dekarbonizaci na videu ..... ale jen do doby, než mi klekl disk :-((
05.12.2006 23:43 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
Hm, kur*a je to nějaký dojebaný, když se nepřihlásím, tak mě to nenechá vložit odkaz a když se přihlásím, tak ho to zmrší.
Poslední pokus: .link. .link.
Edit: Priste davej pred www jeste to HTTP Darja
Hm, kur*a je to nějaký dojebaný, když se nepřihlásím, tak mě to nenechá vložit odkaz a když se přihlásím, tak ho to zmrší.
Poslední pokus:
http://www.camaro.cz/xxx/dec1.mp4
http://www.camaro.cz/xxx/dec2.mp4
Edit: Priste davej pred www jeste to HTTP :-) Darja
06.12.2006 12:43 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
...trochu mimo misu k tomuto tematu... spise reakce na ty "linky"
1. proc se zobrazuje .link. a ne cely opravdovy odkaz?
2. lepsi by bylo, kdyby se odkaz otevrel v novem okne a ne v tom samem
...trochu mimo misu k tomuto tematu... spise reakce na ty "linky"
1. proc se zobrazuje .link. a ne cely opravdovy odkaz?
2. lepsi by bylo, kdyby se odkaz otevrel v novem okne a ne v tom samem :)
06.12.2006 19:54 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
Ty linky jsou udelane, aby se ty priserne dlouhe linky nerozhazovaly klub.
To v novem okne se pry udela.. ja osobne klikam na linky koleckem a tak se mi vsechno otevre v novem panelu
Ty linky jsou udelane, aby se ty priserne dlouhe linky nerozhazovaly klub.
To v novem okne se pry udela.. ja osobne klikam na linky koleckem a tak se mi vsechno otevre v novem panelu :-)
06.12.2006 20:43 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
Co se týče tý dekarbonizaci proč to budu dělat? Pojede to
a) líp?
b) zlepší se tlaky válců? (budou víc stejné třeba pokud se to neposere uplně)
Co se týče tý dekarbonizaci proč to budu dělat? Pojede to
a) líp?
b) zlepší se tlaky válců? (budou víc stejné třeba pokud se to neposere uplně)
07.12.2006 10:23 -
Re: Dekarbonizace motoru vodou.
ještě sem zapoměl asi bych to dělal když bych měnil pístní kroužky tak bych udělal dekarbonizaci nejdřív a pak kroužky to jo a ventily.
ještě sem zapoměl asi bych to dělal když bych měnil pístní kroužky tak bych udělal dekarbonizaci nejdřív a pak kroužky to jo a ventily.