Ahojky. Tak mi můj miláček BX 1,9 GTi začal nehorázně žrát. Řekl bych, že se jeho spotřeba zvýšila o 100 %. teď na nádrž (66l) ujedu něco málo přes 400 km. Poraďte prosím, co se stalo. Měl jste tu někdo stejný problém?Benzín nikde neutíká, fše musí končit v motoru. Díky za radu. Mára
Ahojky. Tak mi můj miláček BX 1,9 GTi začal nehorázně žrát. Řekl bych, že se jeho spotřeba zvýšila o 100 %. teď na nádrž (66l) ujedu něco málo přes 400 km. Poraďte prosím, co se stalo. Měl jste tu někdo stejný problém?Benzín nikde neutíká, fše musí končit v motoru. Díky za radu. Mára
Tvůj miláček má nejspíše v dofuč lambda sondu, to laicky poznáš tak že ti pořád odkapává voda z výfuku. Já bych ale začal tím, že prohlédnu výfuk, zda někde nefučí, pak bych zkusil vyblikat počítač, co si myslí, zkontroloval bych tlak v palivovém vedení( nízký tlak v vedení počítač eliminuje nastavením delšího času otevření vstřiku, pak palivo tvoří kuličky, ty ohoří na povrchu a odejdou výfukem), zkouknul bych kompresní tlaky( když jsou nízké, dáváš více plynu a tím si opět zvyšuješ spotřebu). Zkontroloval bych taky jednotlivá kola, zda nepřibržďují.
Tvůj miláček má nejspíše v dofuč lambda sondu, to laicky poznáš tak že ti pořád odkapává voda z výfuku. Já bych ale začal tím, že prohlédnu výfuk, zda někde nefučí, pak bych zkusil vyblikat počítač, co si myslí, zkontroloval bych tlak v palivovém vedení( nízký tlak v vedení počítač eliminuje nastavením delšího času otevření vstřiku, pak palivo tvoří kuličky, ty ohoří na povrchu a odejdou výfukem), zkouknul bych kompresní tlaky( když jsou nízké, dáváš více plynu a tím si opět zvyšuješ spotřebu). Zkontroloval bych taky jednotlivá kola, zda nepřibržďují.
Taky bych zkontorloval těsnost celého palivového systému, zkontrolovat, zda je čistý vzduchový a palivový filtr, Těsnost veškerých hadic na sání, včetně jejich zdravotního stavu, těsnost příruby mezi klapkou a sáním a také těsnost sání u hlavy. Dále zkontrolovat zdravotní stav svíček a zapalovacích kabelů. Mimochodem..... měl jsem sundané komplet sání a musel jsem vyměnit těsnění mezi hlavou a sáním. S tím byla spojena výměna vzduchového filtru. Světe div se .... Po vyjetí nádrže jsem opět natankoval a jelikož od výměny motoru sleduji spotřebu, což je Rok, tak jsem byl mile překvapen. Celý rok mi vycházela spotřeba na dálku, která neklesla pod 9,5L. Nijak jsem tu spotřebu extra nezkoumal, jelikož jsem to přisuzoval pohonu 4x4. Ale teď ??? Po najetí 500 Km jsem se divil že mi ukazatel ukazuje nějak moc benzínu. Tankoval jsem po 648 Km a natankoval pouhých 48 litrů což ve výsledku dalo při té 4x4 pro mne neuvěřitelnou spotřebu 7,4 L/100Km
Taky bych zkontorloval těsnost celého palivového systému, zkontrolovat, zda je čistý vzduchový a palivový filtr, Těsnost veškerých hadic na sání, včetně jejich zdravotního stavu, těsnost příruby mezi klapkou a sáním a také těsnost sání u hlavy. Dále zkontrolovat zdravotní stav svíček a zapalovacích kabelů. Mimochodem..... měl jsem sundané komplet sání a musel jsem vyměnit těsnění mezi hlavou a sáním. S tím byla spojena výměna vzduchového filtru. Světe div se .... Po vyjetí nádrže jsem opět natankoval a jelikož od výměny motoru sleduji spotřebu, což je Rok, tak jsem byl mile překvapen. Celý rok mi vycházela spotřeba na dálku, která neklesla pod 9,5L. Nijak jsem tu spotřebu extra nezkoumal, jelikož jsem to přisuzoval pohonu 4x4. Ale teď ??? Po najetí 500 Km jsem se divil že mi ukazatel ukazuje nějak moc benzínu. Tankoval jsem po 648 Km a natankoval pouhých 48 litrů což ve výsledku dalo při té 4x4 pro mne neuvěřitelnou spotřebu 7,4 L/100Km
Jen poznámka ... ten můj vzduchový filtr nebylo zapotřebí měnit, Takže tu spotřebu přisuzuji netěsností některé části sání
Jen poznámka ... ten můj vzduchový filtr nebylo zapotřebí měnit, Takže tu spotřebu přisuzuji netěsností některé části sání