Mám menší problém se startováním, jde o AX 1.1i - stříkačka - motor totožný s BX 1.4i (jen trošičku menší ...
Včera z ničeho nic chcípnul a nešel natočit. Už to asi dvakrát udělal, ale během chvilky to zase šlo, včera už bohužel ne...
Po chvilce zkoušení a hledání se vybila baterka, byla dost slabá. Půjčil jsem si z jiného auta a auto najedou chytlo, tak jsem chtěl za běhu přehodit starou baterku, aby se dobyla, ale auto chcíplo a už nešlo natočit ani s dobrou baterkou.
Dneska ráno jsem přišel k auto, stálo přes noc bez baterky, dal jsem svoji z auta a normálně naskočilo, několikrát jsem to zkoušel... Pak jsem dal tu starou, zkusil natočit a naskočil, ale po chvíli chcípnul a opět nešel ani s dobrou baterkou...
Tak jsem zajel do obchodu, koupil novou v domění, že to vyřeší, ale bohužel, nejde natočit ani s novou...
Prolezl jsem už každý konektor, prostříkal, vyblikal chyby, ale nic...
Nenapadá vás něco? Zítra jdu zkoušet znova, tak jen chci mít nějaký plán, abych zas nehledal jehlu v kupce sena, dík...
Mám menší problém se startováním, jde o AX 1.1i - stříkačka - motor totožný s BX 1.4i (jen trošičku menší :))...
Včera z ničeho nic chcípnul a nešel natočit. Už to asi dvakrát udělal, ale během chvilky to zase šlo, včera už bohužel ne...
Po chvilce zkoušení a hledání se vybila baterka, byla dost slabá. Půjčil jsem si z jiného auta a auto najedou chytlo, tak jsem chtěl za běhu přehodit starou baterku, aby se dobyla, ale auto chcíplo a už nešlo natočit ani s dobrou baterkou.
Dneska ráno jsem přišel k auto, stálo přes noc bez baterky, dal jsem svoji z auta a normálně naskočilo, několikrát jsem to zkoušel... Pak jsem dal tu starou, zkusil natočit a naskočil, ale po chvíli chcípnul a opět nešel ani s dobrou baterkou...
Tak jsem zajel do obchodu, koupil novou v domění, že to vyřeší, ale bohužel, nejde natočit ani s novou...
Prolezl jsem už každý konektor, prostříkal, vyblikal chyby, ale nic...
Nenapadá vás něco? Zítra jdu zkoušet znova, tak jen chci mít nějaký plán, abych zas nehledal jehlu v kupce sena, dík... ;-)
Mne sa presne toto pár krát stalo na karburátorovom Bx. Auto z ničoho nič zdochlo aj na križovazke a nešlo natočiť. Iskru dávalo, (skúšal som meniť sviečky), benzín po karburátor dávalo (bolo ho vidieť, lebo za čerpadlom som mal priehľadný filter). Pomohlo až keď auto "vychladlo" - potom natočilo v pohode a jazdilo bez problémov aj pol roka-rok. Raz som náhodne prišiel na to, že sa upchchávala hlavná tryska (Solex CISAC-veľká tryska na boku). Skrátka som ju vytočil vyfúkal a auto okamžite natočilo aj bez "chladnutia". Odkiaľ sa tam ten bordel dostal skutočne neviem, lebo pred karbecom bol jeden filter a v karburátore bolo tiež sitko pred plavákovou komorou.
..toľko stručný úvod)
Tak ma teda napadá - neupcháva sa vstrekovač?
Potom ešte chronické chyby 1,4iek, ako relátka alebo modul.
Mne sa presne toto pár krát stalo na karburátorovom Bx. Auto z ničoho nič zdochlo aj na križovazke a nešlo natočiť. Iskru dávalo, (skúšal som meniť sviečky), benzín po karburátor dávalo (bolo ho vidieť, lebo za čerpadlom som mal priehľadný filter). Pomohlo až keď auto "vychladlo" - potom natočilo v pohode a jazdilo bez problémov aj pol roka-rok. Raz som náhodne prišiel na to, že sa upchchávala hlavná tryska (Solex CISAC-veľká tryska na boku). Skrátka som ju vytočil vyfúkal a auto okamžite natočilo aj bez "chladnutia". Odkiaľ sa tam ten bordel dostal skutočne neviem, lebo pred karbecom bol jeden filter a v karburátore bolo tiež sitko pred plavákovou komorou.
..toľko stručný úvod:-)))
Tak ma teda napadá - neupcháva sa vstrekovač?
Potom ešte chronické chyby 1,4iek, ako relátka alebo modul.
No vstřikovač chci vyčistit tak jako tak, ale obávám se elektroniky, protože jsem zkoušel odpojit přívodní hadici benzínu a při startování nic... Benzín tam je, čerpadlo funkční...
No vstřikovač chci vyčistit tak jako tak, ale obávám se elektroniky, protože jsem zkoušel odpojit přívodní hadici benzínu a při startování nic... :( Benzín tam je, čerpadlo funkční...
no.. možno to nie je celkom sem, ale súvisí to so vstrekovačom.. mne sa ho podarilo vybrať, ale neprišiel som na to, ako sa dá rozobrať a vyčisťiť ...
dúfam, že to nechceš len pláchať v technickom benzíne, kedže je to v benzíne vlastne celý čas...
no.. možno to nie je celkom sem, ale súvisí to so vstrekovačom.. mne sa ho podarilo vybrať, ale neprišiel som na to, ako sa dá rozobrať a vyčisťiť ...
dúfam, že to nechceš len pláchať v technickom benzíne, kedže je to v benzíne vlastne celý čas...
Iskru to hadze ? Ked nie tak to bude asi to same co 14ka, snimac polohy kliky resp. rozdelovacu. Inak vstrekovace sa cistia ultrazvukom ale nezaskodi ich vyplachnut v technicaku. Moze sa v nich ukladat svincik a nakolko benzin prudi len jednym smerom tak sa to von nedostane.
Iskru to hadze ? Ked nie tak to bude asi to same co 14ka, snimac polohy kliky resp. rozdelovacu. Inak vstrekovace sa cistia ultrazvukom ale nezaskodi ich vyplachnut v technicaku. Moze sa v nich ukladat svincik a nakolko benzin prudi len jednym smerom tak sa to von nedostane.
2pajator: no tak keď si odpojil hadicu od čerpadla a pri štartovaní nič, tak potom relátko v podbehu alebo samotné čerpadlo (resp. kabeláž k nemu), čéče.
2pajator: no tak keď si odpojil hadicu od čerpadla a pri štartovaní nič, tak potom relátko v podbehu alebo samotné čerpadlo (resp. kabeláž k nemu), čéče.
V relátku ani čerpadle problém neni, při otočení klíčku čerpadlo naběhne, ale při samotném startování neběží... Jestli háže jiskru nevím, nemám tak dlouhé ruce CO se týče polohy motoru, tak tuhle chybu jsem vyblikal, ale Robert řikal, že je to normální, že žádné čidlo na polohu nemá...
V relátku ani čerpadle problém neni, při otočení klíčku čerpadlo naběhne, ale při samotném startování neběží... Jestli háže jiskru nevím, nemám tak dlouhé ruce :) CO se týče polohy motoru, tak tuhle chybu jsem vyblikal, ale Robert řikal, že je to normální, že žádné čidlo na polohu nemá...
Jo, chyba tusim 14 tam je skoro stale ale to nic nehovori o tom ci to tu polohu snima alebo nie - u BX je to sucast rozdelovaca. Napoj si starter na kratko - tak to robim u bx ked potrebujem startovat a byt v motore.
Jo, chyba tusim 14 tam je skoro stale ale to nic nehovori o tom ci to tu polohu snima alebo nie - u BX je to sucast rozdelovaca. Napoj si starter na kratko - tak to robim u bx ked potrebujem startovat a byt v motore.
Takže mam 2 podezřelé a to je hlavně modul a pak cívka... Cívka myslim vydrží dost, ale modul moc ne, tak bych to viděl spíš na něj, nebyla pod ním už žádná chladící pasta, takže se možná přehřál... SNímač co je v rozdělovači jsem proměřil a při otáčení se měnily hodnoty odporu, takže počítám, že ta cívka uvnitř je v pořádku...
Takže mam 2 podezřelé a to je hlavně modul a pak cívka... Cívka myslim vydrží dost, ale modul moc ne, tak bych to viděl spíš na něj, nebyla pod ním už žádná chladící pasta, takže se možná přehřál... SNímač co je v rozdělovači jsem proměřil a při otáčení se měnily hodnoty odporu, takže počítám, že ta cívka uvnitř je v pořádku...
Nie som nejaky skuseny slaboprudar ale nemal by sa na indukcnom cidle skorej menit napatie a odpor cievky zostat rovnaky ?
Nie som nejaky skuseny slaboprudar ale nemal by sa na indukcnom cidle skorej menit napatie a odpor cievky zostat rovnaky ?
Prosím nemáte někdo modul zapalování z 1.1i nebo 1.4i - typ s klasickým rozdělovačem, který má uvnitř cívku, na kterou je napojený modul... Nemůžu ho nikde sehnat a ještě nejsem natolik naštvaný, abych šel koupit nový. Díky
Prosím nemáte někdo modul zapalování z 1.1i nebo 1.4i - typ s klasickým rozdělovačem, který má uvnitř cívku, na kterou je napojený modul... Nemůžu ho nikde sehnat a ještě nejsem natolik naštvaný, abych šel koupit nový. Díky ;)
Ještě přemýšlím teoreticky, šel by použít modul ze 16v??? Princip bude zřejmě stejný, jen zjistit zapojení jednotlivých pinů... Šlo by to čistě teoreticky?
Ještě přemýšlím teoreticky, šel by použít modul ze 16v??? Princip bude zřejmě stejný, jen zjistit zapojení jednotlivých pinů... Šlo by to čistě teoreticky? :)
Ak je aj na AXovom module vyznačené MTR01, tak nevidím prekážky (jak by povedal slepý kôň na veľkej pardubickej) ).
Ak je aj na AXovom module vyznačené MTR01, tak nevidím prekážky (jak by povedal slepý kôň na veľkej pardubickej:-))) ).
Tak som trochu popátral v elit katalógu a modul by mal byť totožný s modulom v BX14, BX16 aj 19 (nie všetkých), ovšem 16V sa tam nenachádzal. Ale zasa na druhú stranu tam bolo karburátorové BX16, ktoré modul MTR01 na 100% malo.
No a s kabelážou by to snáď problém nemal byť, skrátka len zapojíš konektor, neééééééééé?
PS: skús si pozrieť v elitecat.cz. podľa auta si vyhľadáš príslušný diel zapaľovania a potom zadáš "použité vo vozidlách" a môžeš si naštudovať odkiaľ môžeš "čerpať"
Tak som trochu popátral v elit katalógu a modul by mal byť totožný s modulom v BX14, BX16 aj 19 (nie všetkých), ovšem 16V sa tam nenachádzal. Ale zasa na druhú stranu tam bolo karburátorové BX16, ktoré modul MTR01 na 100% malo.
No a s kabelážou by to snáď problém nemal byť, skrátka len zapojíš konektor, neééééééééé?
PS: skús si pozrieť v elitecat.cz. podľa auta si vyhľadáš príslušný diel zapaľovania a potom zadáš "použité vo vozidlách" a môžeš si naštudovať odkiaľ môžeš "čerpať":-)
Nemá to AXko modul priamo na rozdelovači (tri káble doňho idú a dva piny sú zapojené rovno do rozdelovača) ??? Ak áno, tak to je MTR02 Odporúčam ísť zaloviť na vrakáč, dávali to aj na niektoré GTIčka (ja ho mám na BXe).
Nemá to AXko modul priamo na rozdelovači (tri káble doňho idú a dva piny sú zapojené rovno do rozdelovača) ??? Ak áno, tak to je MTR02 :) Odporúčam ísť zaloviť na vrakáč, dávali to aj na niektoré GTIčka (ja ho mám na BXe).
Aj takto by to šlo rozpoznať. MTR01 má myslím 5 pinový konektor a MTR02 3pin.
Aj takto by to šlo rozpoznať. MTR01 má myslím 5 pinový konektor a MTR02 3pin.
Je to jak píše Spectre, uvnitř rozdělovače je cívka, která slouží jako čidlo otáčení motoru, tato cívka vykukuje ven z rozdělovače a na ní je nasazený modul (2 piny) a z modulu dál vede 3 pinový konektor... Vrakáče v okolí jsem objel, ale všude, kde jsem našel podobný motor chyběl modul... a jen za rozdělovač chtěli 1000,- a ještě možná nefunkční...
Je to jak píše Spectre, uvnitř rozdělovače je cívka, která slouží jako čidlo otáčení motoru, tato cívka vykukuje ven z rozdělovače a na ní je nasazený modul (2 piny) a z modulu dál vede 3 pinový konektor... ;) Vrakáče v okolí jsem objel, ale všude, kde jsem našel podobný motor chyběl modul... :( a jen za rozdělovač chtěli 1000,- a ještě možná nefunkční...
Kup to nove, toto odchadza hodne casto a kupit na vrakaci nieco co ti odide po 2 mesiacoch jazdenia na to by som sa ...
Kup to nove, toto odchadza hodne casto a kupit na vrakaci nieco co ti odide po 2 mesiacoch jazdenia na to by som sa ... :-)