Ahoj, třeba mi poradíte, poslední dobou mi dost kouří výfuk a je z něj cítit benzín. Zvýšil se volnoběh, taky to víc žere a připadá mi jako by to míň táhlo. Filtry, svíčky měněný, těsnost podtlaků zkontrolována, těsnění pod hlavou nový - voda ani olej se neztrácí. Nevíte, co s tím může být? Díky za rady
Ahoj, třeba mi poradíte, poslední dobou mi dost kouří výfuk a je z něj cítit benzín. Zvýšil se volnoběh, taky to víc žere a připadá mi jako by to míň táhlo. Filtry, svíčky měněný, těsnost podtlaků zkontrolována, těsnění pod hlavou nový - voda ani olej se neztrácí. Nevíte, co s tím může být? Díky za rady
Na lambda sondu jsem mrkal, ale co se na ní dá vidět, sám to nijak neproměřím, katalyzátor tam je a díry v něm nejsou, výfuk je jak nový.
Na lambda sondu jsem mrkal, ale co se na ní dá vidět, sám to nijak neproměřím, katalyzátor tam je a díry v něm nejsou, výfuk je jak nový.
lambdu můžeš částečně proměřit multimetrem, jinak zkus někde, kde dělají emise... co se katu týče, těžko poznáš jestli uvnitř je, když na to budeš koukat zvenku pokud výplň chybí, mívá to takový plechový zvuk dunivý...
lambdu můžeš částečně proměřit multimetrem, jinak zkus někde, kde dělají emise... co se katu týče, těžko poznáš jestli uvnitř je, když na to budeš koukat zvenku :) pokud výplň chybí, mívá to takový plechový zvuk dunivý...
Mám doma ještě jedno bx14, zkusím tu lambdu přehodit. Kam se ale může ztratit výplň katalyzátoru?
Mám doma ještě jedno bx14, zkusím tu lambdu přehodit. Kam se ale může ztratit výplň katalyzátoru?
Co to dělá při jízdě, hlavně po zahřátí ? Může to být i vadné teplotní čidlo a ohřátý motor pak stále dostává bohatou směs jako studený, totéž může být i vadným termostatem ( na rozdíl od starých škodovek, kde vadný termostat zůstal zavřený a upekls to, tady vadný nezavírá a tudíž se voda stále prohání celým okruhem a neohřeje se na potřebnou teplotu. Takže motor pořád dostává obohacenou směs jako studený. Tomu by odpovídaly zvýšené otáčky volnoběhu, vyšší kouřivost ( našedlý ????) a pach benzínu.... vadný katalyzátor by tohle způsobovat neměl, možná by se trochu zvedla hlučnost, ale ne spotřeba, volnoběh ani spotřeba. Naopak by to mělo jet objektivně líp. U pár aut už jsme katík nahrazovali kusem trubky a dávali ho tam jen na STK. Po 20 letech provozu je stejně nanic. A lamda je před ním., tak že tu neovlivní... PS: a nemáš nějakou netěsnost na výfuku před lambdou
Co to dělá při jízdě, hlavně po zahřátí ? Může to být i vadné teplotní čidlo a ohřátý motor pak stále dostává bohatou směs jako studený, totéž může být i vadným termostatem ( na rozdíl od starých škodovek, kde vadný termostat zůstal zavřený a upekls to, tady vadný nezavírá a tudíž se voda stále prohání celým okruhem a neohřeje se na potřebnou teplotu. Takže motor pořád dostává obohacenou směs jako studený. Tomu by odpovídaly zvýšené otáčky volnoběhu, vyšší kouřivost ( našedlý ????) a pach benzínu.... vadný katalyzátor by tohle způsobovat neměl, možná by se trochu zvedla hlučnost, ale ne spotřeba, volnoběh ani spotřeba. Naopak by to mělo jet objektivně líp. U pár aut už jsme katík nahrazovali kusem trubky a dávali ho tam jen na STK. Po 20 letech provozu je stejně nanic. A lamda je před ním., tak že tu neovlivní... PS: a nemáš nějakou netěsnost na výfuku před lambdou
No já mám uplně stej problém s 1.6 ale ještě k tomu mi to nestartuje studeny. Jako by nefungoval sytič. Startuju tak na 15 tej pokus. Zahřaty uplně na drb. Filtry novy, svičky taky a žere to jak bestie
No já mám uplně stej problém s 1.6 ale ještě k tomu mi to nestartuje studeny. Jako by nefungoval sytič. Startuju tak na 15 tej pokus. Zahřaty uplně na drb. Filtry novy, svičky taky a žere to jak bestie :-D
to KANYZA. Motor startuje ráno hned a vůbec nekouří. Potom, asi po minutě začne pomalu kouřit, pak je kouř hustší, ale to přičítám zahřátému výfuku a zkondenzované vodě, po asi 4 kilometrech kouř přestává být hustý a ustálí se na šedé barvě. Když při teplém motoru a volnoběhu šlápnu na plyn, tak to někdy střílí do výfuku. Připadá mi, že to jede líp, když je motor studený. Zkusím dneska přehodit tu lambdu a vyloučím nebo potvrdím jednu věc, pak se tady zase přihlásím, co dál. Nemám doma teď internet, takže reagovat můžu jen se zpožděním. Díky za vzácné rady.
to KANYZA. Motor startuje ráno hned a vůbec nekouří. Potom, asi po minutě začne pomalu kouřit, pak je kouř hustší, ale to přičítám zahřátému výfuku a zkondenzované vodě, po asi 4 kilometrech kouř přestává být hustý a ustálí se na šedé barvě. Když při teplém motoru a volnoběhu šlápnu na plyn, tak to někdy střílí do výfuku. Připadá mi, že to jede líp, když je motor studený. Zkusím dneska přehodit tu lambdu a vyloučím nebo potvrdím jednu věc, pak se tady zase přihlásím, co dál. Nemám doma teď internet, takže reagovat můžu jen se zpožděním. Díky za vzácné rady.
P.S. to KANYZA. Tím termostatem to asi nebude, protože to kouří i když je motor ohřátý tak, že se spustí ventilátor a netěsnost na výfuku před lambdou bych řek, že žádná není. Zkusím ještě přehodit to teplotní čidlo u termostatu.
P.S. to KANYZA. Tím termostatem to asi nebude, protože to kouří i když je motor ohřátý tak, že se spustí ventilátor a netěsnost na výfuku před lambdou bych řek, že žádná není. Zkusím ještě přehodit to teplotní čidlo u termostatu.
Šel bych po krku čidlu teploty za termostatem, eventuelně čidlu na vršku vstřiku, i když mi to taky takhle zazlobilo jen jednou, ale u mne stačilo vrátit z5 hadici nasávání mezi sáním a sběrnicí výfuku, co jsem v létě pohodil do rohu garáže. U mně to došlo dokonce tak daleko, že když jsem jel do opičích hor (za Jablonec n.Nisou směr Harrachov) tak mi na chvíli ,,zamrzl?,, vstřik a ulilo se to.
Šel bych po krku čidlu teploty za termostatem, eventuelně čidlu na vršku vstřiku, i když mi to taky takhle zazlobilo jen jednou, ale u mne stačilo vrátit z5 hadici nasávání mezi sáním a sběrnicí výfuku, co jsem v létě pohodil do rohu garáže. U mně to došlo dokonce tak daleko, že když jsem jel do opičích hor (za Jablonec n.Nisou směr Harrachov) tak mi na chvíli ,,zamrzl?,, vstřik a ulilo se to.
Tak je vyřešeno, byla to lambda i čidlo teploty motoru dohromady (4000,-). Ten katalyzátor by to určitě taky chtělo, ale už jsem se teď finančně vyčerpal. Díky ještě jednou za rady.
Tak je vyřešeno, byla to lambda i čidlo teploty motoru dohromady (4000,-). Ten katalyzátor by to určitě taky chtělo, ale už jsem se teď finančně vyčerpal. Díky ještě jednou za rady.
Škoda, lambda se tu válí v dílně, jednu jsem už daroval vencovi z třebechovic a jedna tu ještě leží.
Škoda, lambda se tu válí v dílně, jednu jsem už daroval vencovi z třebechovic a jedna tu ještě leží.
To Čert:To si snad ani psát nemusel. Teď je mi to líto. Navíc mi ještě včera praskla mizerná tenká hadice od termostatu do chladiče, naštěstí rozumně, takže se to provizorně dalo spravit. Takže tenhle týden citrón 4000 + 1300 (za metr hadice s kolínkama, v Citroenu jsou fakt divný) Ale zlepšuje se, kam jinam ty prachy strkat
To Čert:To si snad ani psát nemusel. Teď je mi to líto.:) Navíc mi ještě včera praskla mizerná tenká hadice od termostatu do chladiče, naštěstí rozumně, takže se to provizorně dalo spravit. Takže tenhle týden citrón 4000 + 1300 (za metr hadice s kolínkama, v Citroenu jsou fakt divný) Ale zlepšuje se, kam jinam ty prachy strkat:)
Tu hadici bych nekupoval. Je to spojka mezi prostorem termostatu a spodkem nádobky na vodu. Funguje jako samoovzdušnění. Ve výstupu nad termostatem je závit M6, zneužívám jej a napálím tam průchozí šroub s trubičkou co dávali na šáde od karburátoru k rozdělovači. Z původní hadice upálím to kolínko kde to odešlo a nacpu to na tu trubičku a zasponkuji. A mám vyšetříno, dokonce to vypadá líp než originál.
Tu hadici bych nekupoval. Je to spojka mezi prostorem termostatu a spodkem nádobky na vodu. Funguje jako samoovzdušnění. Ve výstupu nad termostatem je závit M6, zneužívám jej a napálím tam průchozí šroub s trubičkou co dávali na šáde od karburátoru k rozdělovači. Z původní hadice upálím to kolínko kde to odešlo a nacpu to na tu trubičku a zasponkuji. A mám vyšetříno, dokonce to vypadá líp než originál.
Ale když já jsem takovej magor, že to chci mít původní a pokud možno nový. Můj sen je poskládat si nový BX. Ale ještě mi zbývá asi 98%. A stejně jsem to už objednal a zítra si pro to du.
Ale když já jsem takovej magor, že to chci mít původní a pokud možno nový. Můj sen je poskládat si nový BX. Ale ještě mi zbývá asi 98%.:) A stejně jsem to už objednal a zítra si pro to du.