potřeboval bych vědět rozdíl mezi čerpadly Roto-disel a Bosch. Zda jsou stejně vývody na vstřiky popřípadě jak to je u Bosche, Roto disel mám na schémátku. Potom bych potřeboval jak nastavit předvstřik, zkušenosti poznatky. Popř. kdo mi k tomu co poví, je to můj první disel, tak uvítám každou zkušenost.
Jinak jsme vyměňovali rozvoďák, hlavu, těsnění pod hlavou. A příjde mi, že to jde hodně natvrdo, takový ostrý zvuk. Jinak to chytá na pvní otočení klíčku. Tak nevím. Doufám že to je v pořádku.
Jo a ještě, koupit nové těsnění pod víko ventilů, co zhruba stojí? Nebo použít staré a máznout silikonem?
dík.
potřeboval bych vědět rozdíl mezi čerpadly Roto-disel a Bosch. Zda jsou stejně vývody na vstřiky popřípadě jak to je u Bosche, Roto disel mám na schémátku. Potom bych potřeboval jak nastavit předvstřik, zkušenosti poznatky. Popř. kdo mi k tomu co poví, je to můj první disel, tak uvítám každou zkušenost.
Jinak jsme vyměňovali rozvoďák, hlavu, těsnění pod hlavou. A příjde mi, že to jde hodně natvrdo, takový ostrý zvuk. Jinak to chytá na pvní otočení klíčku. Tak nevím. Doufám že to je v pořádku.
Jo a ještě, koupit nové těsnění pod víko ventilů, co zhruba stojí? Nebo použít staré a máznout silikonem?
dík.
o aky diesel ide?.. no viem že čerpadlá su zamenitelné, čerpadlá Lucas majú ževraj najkultivovanejší chod ,no a tesnenie re motor D9B (19D) stojí v elite do 200sk
o aky diesel ide?.. no viem že čerpadlá su zamenitelné, čerpadlá Lucas majú ževraj najkultivovanejší chod ,no a tesnenie re motor D9B (19D) stojí v elite do 200sk
Takze zamenit ano, ale aj s trubkami (ROTO vs. BOSCH o 90 stupnov otocene vyvody), potom to chce zamenit poziciu skrutiek, ktorymi je prichytene cerpadlo o blok motora. Vyhody a nevyhody, niekto vravi ze BOSCH je spolahlivejsie a ROTO uspornejsie. Tak si vyber. Z mojich skusenosti viem, ze v mojom byvalom TD, ked sa nalozilo vycistene a nastavene cerp BOSCH tak som zvukom a kultivovanostou chodu schoval aj TDI-PD. Teraz mam 1,9D a v kratkej dobe som menil cerpadlo dva krat. ROTO islo von a skusil som BOSCH (z BX) a BOSCH zo ZX (ECO-diesel). Pri tom druhom som zostal. AUto je ako po chip-tuningu, ide ako blaznive. Spotreba isla dole, lebo posledne merana s ROTOM bola 6,4 a teraz som kdesi pod 6L/100km. Jazdim vsak stale okolo 110-115kmh. Typ motora neviem aky mam, ale co viem, je skladany z dvoch ) slabsi blok a silnejsia hlava a sanie...
K vymene: predvstrik sa nastavuje podla budika, ktory som aspon ja videl pripevneny ku boku cerpadla. Fixne sa kluka a dotoci cerpadlo. Zaroven polohou cerpadla sa doladi zvuk. Neskor sa moze natocenim ovplynit vykon vs. spotreba.
Netreba sa zlaknut bieleho dymu z vyfuku po vymene, znamena to zavzdusnene trubky. Treba auto trochu prebehnut a bude OK.
Tesnenie pod viko ventilov som menil tiez nedavno a stalo smiesny peniaz. Aj ked nove, "mazli" sme ho silikonovym tesnenim.
Takze zamenit ano, ale aj s trubkami (ROTO vs. BOSCH o 90 stupnov otocene vyvody), potom to chce zamenit poziciu skrutiek, ktorymi je prichytene cerpadlo o blok motora. Vyhody a nevyhody, niekto vravi ze BOSCH je spolahlivejsie a ROTO uspornejsie. Tak si vyber. Z mojich skusenosti viem, ze v mojom byvalom TD, ked sa nalozilo vycistene a nastavene cerp BOSCH tak som zvukom a kultivovanostou chodu schoval aj TDI-PD. Teraz mam 1,9D a v kratkej dobe som menil cerpadlo dva krat. ROTO islo von a skusil som BOSCH (z BX) a BOSCH zo ZX (ECO-diesel). Pri tom druhom som zostal. AUto je ako po chip-tuningu, ide ako blaznive. Spotreba isla dole, lebo posledne merana s ROTOM bola 6,4 a teraz som kdesi pod 6L/100km. Jazdim vsak stale okolo 110-115kmh. Typ motora neviem aky mam, ale co viem, je skladany z dvoch :-))) slabsi blok a silnejsia hlava a sanie...
K vymene: predvstrik sa nastavuje podla budika, ktory som aspon ja videl pripevneny ku boku cerpadla. Fixne sa kluka a dotoci cerpadlo. Zaroven polohou cerpadla sa doladi zvuk. Neskor sa moze natocenim ovplynit vykon vs. spotreba.
Netreba sa zlaknut bieleho dymu z vyfuku po vymene, znamena to zavzdusnene trubky. Treba auto trochu prebehnut a bude OK.
Tesnenie pod viko ventilov som menil tiez nedavno a stalo smiesny peniaz. Aj ked nove, "mazli" sme ho silikonovym tesnenim.
ked čerpadlo natočíš smerom ku motoru tak zvyšuješ predvstrik, ak od motora, znižuješ predvstrik.
to tesnenie stojí 100sk.
ked čerpadlo natočíš smerom ku motoru tak zvyšuješ predvstrik, ak od motora, znižuješ predvstrik.
to tesnenie stojí 100sk.