Ahoj. Mám už toto auto 5 let. Je to 1,6 jednobod z 90-tého roku. Již od koupě mě zlobí motor, spíše elektronika. Po nastartování drží otáčky volnoběhu docela vysoko, po asi 5 minutách jízdy začnou otáčky houpat mezi 1500 -2000. Když motor vypnu a opět nastartuji běží již "dobře". Při jízdě nad 100 km/h po dálnici při držení plynového pedálu v konstantní poloze začne motor ubírát a auto zpomalovat, rozsvítí se přitom kontrolka diagnostiky, pak se spamatujea zase přidá. Toto se děje v celkem pravidelných intervalech. To bych ještě snesl, ale občas se mi stane že ohřátý nejde natočit, nemá snahu chitit. Když rozpojím konektor od snímače otáček a opět ho zapojím, tak chytne hned. A v pondělí jsem jel do Prahy a ještě u nás ve vsi přestalo jet. Nehází jiskru, nejde palivo. Snímač otáček sem měnil, nepomohlo, ale i ten puvodní na jiném autě běží. Nevim už si rady. Děkuji za případné rady
Ahoj. Mám už toto auto 5 let. Je to 1,6 jednobod z 90-tého roku. Již od koupě mě zlobí motor, spíše elektronika. Po nastartování drží otáčky volnoběhu docela vysoko, po asi 5 minutách jízdy začnou otáčky houpat mezi 1500 -2000. Když motor vypnu a opět nastartuji běží již "dobře". Při jízdě nad 100 km/h po dálnici při držení plynového pedálu v konstantní poloze začne motor ubírát a auto zpomalovat, rozsvítí se přitom kontrolka diagnostiky, pak se spamatujea zase přidá. Toto se děje v celkem pravidelných intervalech. To bych ještě snesl, ale občas se mi stane že ohřátý nejde natočit, nemá snahu chitit. Když rozpojím konektor od snímače otáček a opět ho zapojím, tak chytne hned. A v pondělí jsem jel do Prahy a ještě u nás ve vsi přestalo jet. Nehází jiskru, nejde palivo. Snímač otáček sem měnil, nepomohlo, ale i ten puvodní na jiném autě běží. Nevim už si rady. Děkuji za případné rady
Problém môže byť aj v kabeláži medzi riadiaciu jednotkou a snímačom. Skús premerať odpor snímača priama na odpojenom konektore ecu. Nejaké stovky ohmon.
Problém môže byť aj v kabeláži medzi riadiaciu jednotkou a snímačom. Skús premerať odpor snímača priama na odpojenom konektore ecu. Nejaké stovky ohmon.
Kabely sem měřil, od konektoru až k řídíci jednotce, ty sou dobré, svorkovnici jsem dal také jinou. Zajimávé je, že od snímače vedou 3 dráty, zelenej, červenej a jeden bez izolacea všechny tři jsou ještě stíněné a u řídící jednotky je ten zelenej a neizolovanej svedeny do jednoho konektoru. Mám kabeláž z 1,9 a tam je každej sám.
Kabely sem měřil, od konektoru až k řídíci jednotce, ty sou dobré, svorkovnici jsem dal také jinou. Zajimávé je, že od snímače vedou 3 dráty, zelenej, červenej a jeden bez izolacea všechny tři jsou ještě stíněné a u řídící jednotky je ten zelenej a neizolovanej svedeny do jednoho konektoru. Mám kabeláž z 1,9 a tam je každej sám.
Keď píšeš, že nedáva benzín ani iskru, a signál od snímača by mal byť OK - skúšal si merať riadiacu jednotku, či má napájanie? chyba by mohla byť aj v relé (pri PP hydrogului), alebo v kabeláži od baterky k ECU - mala by viesť od AKU cez prednú priečku (pod nárazníkom), cez PP blatník, kde by sa mal hrubší žltý kabel rozbočovať - jedna vetva k relé (cez otvor v PP podblatníku) a druhá vetva by mala pokračovať až do kabíny a napájať ECU.
Btw, akú máš ECU???
Mne sa choval podobne 16V a chyba bola práve v tom uzle pod PP blatníkom, kde sa ten "trojspoj" žltých káblov rozpojil.
Keď píšeš, že nedáva benzín ani iskru, a signál od snímača by mal byť OK - skúšal si merať riadiacu jednotku, či má napájanie? chyba by mohla byť aj v relé (pri PP hydrogului), alebo v kabeláži od baterky k ECU - mala by viesť od AKU cez prednú priečku (pod nárazníkom), cez PP blatník, kde by sa mal hrubší žltý kabel rozbočovať - jedna vetva k relé (cez otvor v PP podblatníku) a druhá vetva by mala pokračovať až do kabíny a napájať ECU.
Btw, akú máš ECU???
Mne sa choval podobne 16V a chyba bola práve v tom uzle pod PP blatníkom, kde sa ten "trojspoj" žltých káblov rozpojil.
Stavil sem se u kamaráda co má xantii 1,8 16V, při zapnutem zapalovaní sem na jednom drátu u snímače otáček naměřil 12V, na ostatních nic. Tak sem se zastavil ještě u jednoho kluka, ten má Xaru 1.8, tam sem naměřil na dvouch drátech 2,5V. Tak sem měřil to moje a nenaměřil sem nic. Ale do řídící jednotky na pár zonektorech je 12V, takže do ní volty jdou. Mohla se pokazit právě ta?
Stavil sem se u kamaráda co má xantii 1,8 16V, při zapnutem zapalovaní sem na jednom drátu u snímače otáček naměřil 12V, na ostatních nic. Tak sem se zastavil ještě u jednoho kluka, ten má Xaru 1.8, tam sem naměřil na dvouch drátech 2,5V. Tak sem měřil to moje a nenaměřil sem nic. Ale do řídící jednotky na pár zonektorech je 12V, takže do ní volty jdou. Mohla se pokazit právě ta?
Ak máš korektný signál zo snímača otáčok až po ECU, tak by som sa najprv zameral na 2 relátka pri PP hydraulickej guli. Jedno riadi vstrekovače a druhé palivovú pumpu, pričom ich napájanie je myslím (teraz len myslím, pozrieť sa do schémy môžem až zajtra v fpráci - ak budeš chcieť) - paralelné, takže ak nemá napätie jedno, nejde napájanie ani k druhému - skús na to mrknúť (toto pls ber ako úvahu). Mal by to byť ten spomínaný žltý hrubý kabel vychádzajúci z diery v PP podblatníku. Vyskúšaj či tam ide napätie permanentne, prípadne po otočení kľúča v zapaľovaní.
No a k tým problémom s pridávaním a uberaním plynu - prvý adept regulátor voľnobehu, druhý MAP senzor (alebo hadička k nemu), tretí snímač polohy škrtiacej klapky. Ale najprv by som kukol tesnosť všetkych hadíc a či nie sú deravé. Okrem toho na tomto motore bolo jadrom podobného problému odpadnutý blend na saní. Je to spredu na sacom potrubí - taký kúsok hadičky a v nej nit. Pozri aj na to.
Ak máš korektný signál zo snímača otáčok až po ECU, tak by som sa najprv zameral na 2 relátka pri PP hydraulickej guli. Jedno riadi vstrekovače a druhé palivovú pumpu, pričom ich napájanie je myslím (teraz len myslím, pozrieť sa do schémy môžem až zajtra v fpráci - ak budeš chcieť) - paralelné, takže ak nemá napätie jedno, nejde napájanie ani k druhému - skús na to mrknúť (toto pls ber ako úvahu). Mal by to byť ten spomínaný žltý hrubý kabel vychádzajúci z diery v PP podblatníku. Vyskúšaj či tam ide napätie permanentne, prípadne po otočení kľúča v zapaľovaní.
No a k tým problémom s pridávaním a uberaním plynu - prvý adept regulátor voľnobehu, druhý MAP senzor (alebo hadička k nemu), tretí snímač polohy škrtiacej klapky. Ale najprv by som kukol tesnosť všetkych hadíc a či nie sú deravé. Okrem toho na tomto motore bolo jadrom podobného problému odpadnutý blend na saní. Je to spredu na sacom potrubí - taký kúsok hadičky a v nej nit. Pozri aj na to.
Tak som sa kukal do schémy a je to tak ako som písal včera:
na oboch relé musíš permanentre na pinoch č. 3 namerať nominál.
Čo sa týka snímača polohy motoru, tak pinu č. 1 snímača zodpovedá pin 14 na konektore ECU a pinu č. 2 zodpovedá pin 31. Pin č. 3 je tienenie a je spojený s kostrou.
Tak som sa kukal do schémy a je to tak ako som písal včera:
na oboch relé musíš permanentre na pinoch č. 3 namerať nominál.
Čo sa týka snímača polohy motoru, tak pinu č. 1 snímača zodpovedá pin 14 na konektore ECU a pinu č. 2 zodpovedá pin 31. Pin č. 3 je tienenie a je spojený s kostrou.
OK. Na obou relé jsem naměřil napětí. Pin 1 de do 14, pin 2 jde do 31, ale pin 3 jde taky do 31. Jsou secvaklý v jednom konektoru.
OK. Na obou relé jsem naměřil napětí. Pin 1 de do 14, pin 2 jde do 31, ale pin 3 jde taky do 31. Jsou secvaklý v jednom konektoru.
Jo , jo ty naše TZI . Shodou okolností vlastním nachlup stejný typ co popisuješ a problémů tedy opravdu požehnaně . Stejný problém postihl i mě asi před rokem a byl jsem z toho tak vytočenej , že jsem ho chtěl nechat sešrotovat . Problém byl ve snímači otáček , po výměně za nový opět jezdím bez problémů . U TZI mě příjde elektro. tak trochu ach. patou , alespoň já už jsem tam vyměnil skoro vše .
Jo , jo ty naše TZI . Shodou okolností vlastním nachlup stejný typ co popisuješ a problémů tedy opravdu požehnaně . Stejný problém postihl i mě asi před rokem a byl jsem z toho tak vytočenej , že jsem ho chtěl nechat sešrotovat . Problém byl ve snímači otáček , po výměně za nový opět jezdím bez problémů . U TZI mě příjde elektro. tak trochu ach. patou , alespoň já už jsem tam vyměnil skoro vše .
to Špacír : koukám , že máme stejný bydliště , teda já přímo z Nymburka nejsem , ale dost často tam jezdím , tak se můžem domluvit a dát si někde sťuka . Jinak s čím už si opravdu nevím rady , co se týče oprav na BX , tak to dávám do Ml. Boleslavi k Ulmanovi , tam si zatím poradili se vším .
to Špacír : koukám , že máme stejný bydliště , teda já přímo z Nymburka nejsem , ale dost často tam jezdím , tak se můžem domluvit a dát si někde sťuka . Jinak s čím už si opravdu nevím rady , co se týče oprav na BX , tak to dávám do Ml. Boleslavi k Ulmanovi , tam si zatím poradili se vším .
Díky moc za rady. Snímač otáček jsem měnil, ale i na ten co tam byl, jiné auto běží. Na relátkách napětí naměřim, ale při zapnutém zapalovaní nenaměřim nic na snímači otáček, ani na indukční civce, ani na vstřikování, potenciometru, čerpadlo taky nesepne. Bude to jistě nějaká blbost.
Díky moc za rady. Snímač otáček jsem měnil, ale i na ten co tam byl, jiné auto běží. Na relátkách napětí naměřim, ale při zapnutém zapalovaní nenaměřim nic na snímači otáček, ani na indukční civce, ani na vstřikování, potenciometru, čerpadlo taky nesepne. Bude to jistě nějaká blbost.
to chemik : To auto nemá jinak chybu hydraulika mě nezlobí všechno chodí uplně bez problému. Ale ta elektronika mě trestá co sem to koupil. V servisu taky něvěděli pořádně co s tim jak to zlobí. Tak sem se s tim naučil jezdit tak jak to je, jenže ted už to nejede vubec.
to chemik : To auto nemá jinak chybu hydraulika mě nezlobí všechno chodí uplně bez problému. Ale ta elektronika mě trestá co sem to koupil. V servisu taky něvěděli pořádně co s tim jak to zlobí. Tak sem se s tim naučil jezdit tak jak to je, jenže ted už to nejede vubec.
Keď sa tu už dookola točí o snímači otáčok, tak je dôležité i to, aby bol čistý a aby mal správnu vzdialenosť od zotrvačníka.
Btw: možno by stálo za pokus aj vyblikať chybový kód, možno sa nejaký uložil do pamäte.
Keď sa tu už dookola točí o snímači otáčok, tak je dôležité i to, aby bol čistý a aby mal správnu vzdialenosť od zotrvačníka.
Btw: možno by stálo za pokus aj vyblikať chybový kód, možno sa nejaký uložil do pamäte.
Píšeš, že ti nejde napätie ani k cievke, ani k čerpadlu, ani vstrekovaču a potenciometru.
Podľa schémy si všimni, že po otočení kľúča v spínačke čerpadlo (1210) dostáva napätie z pinu č. 5 relátka palivovej pumpy (1200) a tak isto vstrekovač (1330), cievka na pin 3 (1135), ventil voľnobehu (1239) a ventil odvetrávania palivovej nádrže (1215).
Tak by som to videl:
1. na spínačku, čo vylúčiš tak, že po otočení kľúča do polohy pred štartom nameriaš na pine 1 relé nominál. Ak nenameriaš nič, je to v spínačke, alebo mezdi spínačkou a relé.
2. Nominál by si mal potom namerať aj na pine č. 5 relé. Ak nie, tak je chyba v relé.
3. Ak vylúčiš predchádzajúce možnosti, tak potom by som to videl možno na ukostrenie (odpoj konektor a kukni, či na pinoch 13, 16 a 17 je kostra) alebo riadiacu jednotku. Ide o to relé, ktorého pin 2 je spojený s pinom 21 ECU (cez pin 221 ECU ovláda relé).
Píšeš, že ti nejde napätie ani k cievke, ani k čerpadlu, ani vstrekovaču a potenciometru.
Podľa schémy si všimni, že po otočení kľúča v spínačke čerpadlo (1210) dostáva napätie z pinu č. 5 relátka palivovej pumpy (1200) a tak isto vstrekovač (1330), cievka na pin 3 (1135), ventil voľnobehu (1239) a ventil odvetrávania palivovej nádrže (1215).
Tak by som to videl:
1. na spínačku, čo vylúčiš tak, že po otočení kľúča do polohy pred štartom nameriaš na pine 1 relé nominál. Ak nenameriaš nič, je to v spínačke, alebo mezdi spínačkou a relé.
2. Nominál by si mal potom namerať aj na pine č. 5 relé. Ak nie, tak je chyba v relé.
3. Ak vylúčiš predchádzajúce možnosti, tak potom by som to videl možno na ukostrenie (odpoj konektor a kukni, či na pinoch 13, 16 a 17 je kostra) alebo riadiacu jednotku. Ide o to relé, ktorého pin 2 je spojený s pinom 21 ECU (cez pin 221 ECU ovláda relé).