Ahoj lidi,můj bx má trošku problém.
Po ránu chytne dobře,ale motor jakoby malinko vynechává-jako by se na chviličku odpojila nafta-běží,ztichne,běží,ztichne,prostě je to jako když má benzíňák špatné svíčky,taky celkem silně hulí bíle.
Jakmile se trošku ohřeje,vynechávání pomali zmizí,a motor už jde pravidelně.
Při jízdě auto kouří bíle-na volnoběh nekouří,ani při protůrování naprázdno nezakouří,ale jakmile jedu,a třeba ve chvíli,kdy řadím-roztáhnu kvalt,,vyšlápnu spojku,a přeřadím vidím v zrcátku za sebou bílý kouř.
Dělá to jen v tahu,pokud si dávám bacha,a akceleruji pomalinku,přivádávm jen málo,a plynule,tak motor nekouří,při ustálené rychlosti taky nekouří,jen když přidávám plyn.
Jinak auto jezdí normálně,voda se neztrácí(pokud ano,tak nepatrně),bílý kouř není cítit olejem,ale naftou,hadice k chladiči se netlakují(ale může to být netěsným víčkem),olej ve vodě,ani naopak není.
Napadají mne jen vstřiky,kouř smrdí jako když se startuje stará liazka,naštiplavělý kouř.
Motor je 1,8TZD Turbo.
Ahoj lidi,můj bx má trošku problém.
Po ránu chytne dobře,ale motor jakoby malinko vynechává-jako by se na chviličku odpojila nafta-běží,ztichne,běží,ztichne,prostě je to jako když má benzíňák špatné svíčky,taky celkem silně hulí bíle.
Jakmile se trošku ohřeje,vynechávání pomali zmizí,a motor už jde pravidelně.
Při jízdě auto kouří bíle-na volnoběh nekouří,ani při protůrování naprázdno nezakouří,ale jakmile jedu,a třeba ve chvíli,kdy řadím-roztáhnu kvalt,,vyšlápnu spojku,a přeřadím vidím v zrcátku za sebou bílý kouř.
Dělá to jen v tahu,pokud si dávám bacha,a akceleruji pomalinku,přivádávm jen málo,a plynule,tak motor nekouří,při ustálené rychlosti taky nekouří,jen když přidávám plyn.
Jinak auto jezdí normálně,voda se neztrácí(pokud ano,tak nepatrně),bílý kouř není cítit olejem,ale naftou,hadice k chladiči se netlakují(ale může to být netěsným víčkem),olej ve vodě,ani naopak není.
Napadají mne jen vstřiky,kouř smrdí jako když se startuje stará liazka,naštiplavělý kouř.
Motor je 1,8TZD Turbo.
ja bych to tipnuul na nemocne turbo a španté spalování, proto nehulí na volnoběh ale jen v zaběru
ja bych to tipnuul na nemocne turbo a španté spalování, proto nehulí na volnoběh ale jen v zaběru
JiRaYi, zkus nechat seridit cerpadlo. Turbem to urcite nebude (pokud je spatne, vali z nej cerny kour od spaleneho oleje). A mozna take vstriky. Ja mam podobny problem, ale bily dym nejde. Me jen za studena kucka nez se ohreje a to budou nejspise asi trysky (vypada to, ze je 23 let nikdo nemenil, motor z 85), ale cerpadlo jsem vymenil za serizene a jezdi to jedna radost a nedymi to (pouze pri 4400+ otackach kvuli nedostatku vzduchu a premire nafty)
JiRaYi, zkus nechat seridit cerpadlo. Turbem to urcite nebude (pokud je spatne, vali z nej cerny kour od spaleneho oleje). A mozna take vstriky. Ja mam podobny problem, ale bily dym nejde. Me jen za studena kucka nez se ohreje a to budou nejspise asi trysky (vypada to, ze je 23 let nikdo nemenil, motor z 85), ale cerpadlo jsem vymenil za serizene a jezdi to jedna radost a nedymi to (pouze pri 4400+ otackach kvuli nedostatku vzduchu a premire nafty)
Ahojte! Ako DVZ napisal nebude to v turbe. Treba dat nastavit cerpadlo. To znamena pociatok vstreku. Ako opisujes problem tak cerpadlo neskor vstrekne naftu do valcov a ta vsetka nezhorí. Potom vychadza stiplavy biely dym. Samozrejme by som dal prekontrolovat aj trysky. Nepisal si ci si v blizkej minulosti nemenil rozvodak. Najlacnejsie a najednoduchsie bude ked povolis cerpadlo a trozku ho priklonis smerom k motoru. Urob si rysku na cerpadle a drziaku aby si vedel ako bolo nastavene predtym. Priklonenim cerpadla k motoru sa bude nafta vstrekovat skor. Malo by to pomoct. Vyskusaj!
Ahojte! Ako DVZ napisal nebude to v turbe. Treba dat nastavit cerpadlo. To znamena pociatok vstreku. Ako opisujes problem tak cerpadlo neskor vstrekne naftu do valcov a ta vsetka nezhorí. Potom vychadza stiplavy biely dym. Samozrejme by som dal prekontrolovat aj trysky. Nepisal si ci si v blizkej minulosti nemenil rozvodak. Najlacnejsie a najednoduchsie bude ked povolis cerpadlo a trozku ho priklonis smerom k motoru. Urob si rysku na cerpadle a drziaku aby si vedel ako bolo nastavene predtym. Priklonenim cerpadla k motoru sa bude nafta vstrekovat skor. Malo by to pomoct. Vyskusaj!
Zravím! Podobná věc se poslední tři dny děje u mojeho B-éčka. Mám 1.9D 47kw najeto 336000 km a jezdím za 5 - 5,5 l. Motor mám pocit, že čím starší tím lepší . Každý dva roky když jdu na emise jsou hodnoty lepší nežli předtím. Sám to nechápu, ale je to tak. Včas měním olej a ob jednu výměnu přidávám Lubrifilm. Nese to ovoce. Teď mě ale potkalo něco podobnýho. Když ráno startuju, má snahu se chytit, ale bez přidání plynu nechytne. No a když ten plyn přidám, valí se fakt hustej bílej kouř, dokud se neohřeje. Pak stačí cvrnknout a běží. Nezlobí ani při volnější jízdě ani v tahu. Napadl mě špatnej termostat v sytiči, či jak se to jmenuje ale vypozoroval jsem na čerpadle (za tepla a pak za studena po ránu), že polohově je všechno naprosto vpořádku, takže tam problém není. Ještě skusím žhavicí svíčky, pro případ, že by fungovaly třeba jen dvě. To by mohlo odpovídat, protože dva válce kde to "topí" musej roztočit sebe a ještě dva kde to "netopí" a proto nespaluje a kouří. Dokud se to neohřeje. Je to teorie, ale za pokus to stojí. Díky!
Zravím! Podobná věc se poslední tři dny děje u mojeho B-éčka. Mám 1.9D 47kw najeto 336000 km a jezdím za 5 - 5,5 l. Motor mám pocit, že čím starší tím lepší :-) . Každý dva roky když jdu na emise jsou hodnoty lepší nežli předtím. Sám to nechápu, ale je to tak. Včas měním olej a ob jednu výměnu přidávám Lubrifilm. Nese to ovoce. Teď mě ale potkalo něco podobnýho. Když ráno startuju, má snahu se chytit, ale bez přidání plynu nechytne. No a když ten plyn přidám, valí se fakt hustej bílej kouř, dokud se neohřeje. Pak stačí cvrnknout a běží. Nezlobí ani při volnější jízdě ani v tahu. Napadl mě špatnej termostat v sytiči, či jak se to jmenuje ale vypozoroval jsem na čerpadle (za tepla a pak za studena po ránu), že polohově je všechno naprosto vpořádku, takže tam problém není. Ještě skusím žhavicí svíčky, pro případ, že by fungovaly třeba jen dvě. To by mohlo odpovídat, protože dva válce kde to "topí" musej roztočit sebe a ještě dva kde to "netopí" a proto nespaluje a kouří. Dokud se to neohřeje. Je to teorie, ale za pokus to stojí. :-) Díky!
JiRaY popisuje chování motoru, jaké je když jsou unavené vstřiky a špatně těsní čerpadlo, nechal bych jej přetěsnit a seřídit vstřiky. Auto přestane bíle hulit nespálenou naftu, klesne spotřeba a ožije. Každopádně s turbem nic není, bude tak maximálně začazené, ale to se vyčistí jakmile bude motor správně spalovat.
peta odpoj propojovací vedení mezi žhavícími svíčkami a postupně jednu po druhé odzkoušej, buďto přes kus drátu s ampérmetrem, nebo přes žárovku H4 tak že spojíš obě vlákna(tlumené i dálkové),jeden vývod na plus baterky a druhý na žhavící svíčku. Žárovka by měla zasvítit a pohasnout v jasu, pak je svíčka dobrá. Pokud se žárovka nerozsvítí, je žhavička v čudu.
JiRaY popisuje chování motoru, jaké je když jsou unavené vstřiky a špatně těsní čerpadlo, nechal bych jej přetěsnit a seřídit vstřiky. Auto přestane bíle hulit nespálenou naftu, klesne spotřeba a ožije. Každopádně s turbem nic není, bude tak maximálně začazené, ale to se vyčistí jakmile bude motor správně spalovat.
peta odpoj propojovací vedení mezi žhavícími svíčkami a postupně jednu po druhé odzkoušej, buďto přes kus drátu s ampérmetrem, nebo přes žárovku H4 tak že spojíš obě vlákna(tlumené i dálkové),jeden vývod na plus baterky a druhý na žhavící svíčku. Žárovka by měla zasvítit a pohasnout v jasu, pak je svíčka dobrá. Pokud se žárovka nerozsvítí, je žhavička v čudu.:-p
Ahoj Čerte. Díky za prima radu. Akorát jsem teď dorazil. Tak ty žhavičky to fakt byly. Známej má měřák a zjistili jsme, že dvě jsou v čudu. Vyměnil jsem raděj všecky čtyři. Nerad bych pak zustal někde na horách viset, protože jsem ušetřil 290,-Kč . Zima si nás prověří.
Ahoj Čerte. Díky za prima radu. Akorát jsem teď dorazil. Tak ty žhavičky to fakt byly. Známej má měřák a zjistili jsme, že dvě jsou v čudu. Vyměnil jsem raděj všecky čtyři. Nerad bych pak zustal někde na horách viset, protože jsem ušetřil 290,-Kč :-) . Zima si nás prověří.
No,uvidíme,čím to nakonec bude...Ráno to blbě chytá,musím naněkolikrát,a obávám se ,že ten kouř bude mít za následek nejen nafta,ale i olej.
Je to fakt divný,než se ohřeje,hulí pořád bíle,a po ohřátí na volnoběh nehulí,ale při sebemenší akceleraci se z něj valí oblaka bílého kouře.Vodou to není,netlakuje,neubývá.
Když ho protáhnu,a je motor horký,tak na volnoběh nehulí,ale jak mu přidám,tak vyflusne bílý oblak,který navíc zasmrdí olejem,takže mám podezření buď na vyběhlý motor,a nebo pouští turbo olej,a při přidání se dostane do válců,a blbě se spálí,a z toho je ten kouř.Místama se mi ve zpětném zdálo že je občas namodralý,ale spíš je bílej.
No,uvidíme,čím to nakonec bude...Ráno to blbě chytá,musím naněkolikrát,a obávám se ,že ten kouř bude mít za následek nejen nafta,ale i olej.
Je to fakt divný,než se ohřeje,hulí pořád bíle,a po ohřátí na volnoběh nehulí,ale při sebemenší akceleraci se z něj valí oblaka bílého kouře.Vodou to není,netlakuje,neubývá.
Když ho protáhnu,a je motor horký,tak na volnoběh nehulí,ale jak mu přidám,tak vyflusne bílý oblak,který navíc zasmrdí olejem,takže mám podezření buď na vyběhlý motor,a nebo pouští turbo olej,a při přidání se dostane do válců,a blbě se spálí,a z toho je ten kouř.Místama se mi ve zpětném zdálo že je občas namodralý,ale spíš je bílej.
CERTE, me se za studena taky auto tezko rozhopava k pohybu. Zhavicky by mely byt OK, protoze chytne to na vsechny 4 ale kucka a kucka nez se trosicku prohreje. Cerpadlo mam repasovane. Trysky budou stare hadam 23 let. Uz asi byly serizovane protoze jinak by ten motor tak dobre nejel. Jak je mam seridit? Jaky by na nich mel tlak a jak se serizuji?
CERTE, me se za studena taky auto tezko rozhopava k pohybu. Zhavicky by mely byt OK, protoze chytne to na vsechny 4 ale kucka a kucka nez se trosicku prohreje. Cerpadlo mam repasovane. Trysky budou stare hadam 23 let. :) Uz asi byly serizovane protoze jinak by ten motor tak dobre nejel. Jak je mam seridit? Jaky by na nich mel tlak a jak se serizuji?
AHOJ stema vstřikama maš pravdu skus je vyndat a přeměřit na stolycy , na 120 atm a uvidiš jestly kapou nebo dělaj mlhu, kdiš dělaj mlhu tak je vše ok , jinač nove trisky
AHOJ stema vstřikama maš pravdu skus je vyndat a přeměřit na stolycy , na 120 atm a uvidiš jestly kapou nebo dělaj mlhu, kdiš dělaj mlhu tak je vše ok , jinač nove trisky