No,takže otázka hulení na volnoběh se odkládá na neurčito,dnes jsem trošku jezdil,celý den naprosot v pohodě,akorát po ránu pochcípával,startoval jsem víckrát a nechtěl moc chytat,jak jednou chytil,celý den potom chytal na drc.
Ale,jedu si to domů,parkuju před barákem,zastavím,a napadlo mně procvičit hydrauliku-pouštím auto dolů,a najednou začly padat otáčky na motoru,auto se začalo klepat.
Přidvávám plyn,otáčky rostou,najednou to na plyn přestává reagovat,a pomalinku klesají otáčky,až zdechne úplně.
Napumpoval jsem čudlem na palivovém filtru,ale bez úspěchu,nic se nedělo,čudl šel na můj vkus až moc zlehka
Nažhavím,zkouším startovat,auto má snahu chytat,chytne ale jen na tři válce,držím ho chvilku v otáčkách,pak zase přestane reagovat plyn,a auto pomaličku chcípne.
Další pokusy už bez úspěchu.
Teďka co s tím,ležím na břiše před panelákem,a nehnu se z místa,ani odtáhnout to vlastně nejde,zítra jsem byl obejdnaný na výměnu palivového filtru,ale tam se nedostanu.
Napadá mne jediná věc-něco s naftou-buď se rozhadroval palivák,a ucpal hadičku do čerpadla,nebo se něco vysypalo v čerpadle,a nebo je nějak ustřižená nafta-ucpaná hadička,nebo je tam snad nějaký elektroventil co zavírá naftu?
Podotýkám,že nádrž je plná,nafta není žádná humusná z jzd,a palivák by šel zítra novej.
Co by se stalo,kdyby se dostal nějakej bordel(kousek papíru z filtru do čerpadla?
No,takže otázka hulení na volnoběh se odkládá na neurčito,dnes jsem trošku jezdil,celý den naprosot v pohodě,akorát po ránu pochcípával,startoval jsem víckrát a nechtěl moc chytat,jak jednou chytil,celý den potom chytal na drc.
Ale,jedu si to domů,parkuju před barákem,zastavím,a napadlo mně procvičit hydrauliku-pouštím auto dolů,a najednou začly padat otáčky na motoru,auto se začalo klepat.
Přidvávám plyn,otáčky rostou,najednou to na plyn přestává reagovat,a pomalinku klesají otáčky,až zdechne úplně.
Napumpoval jsem čudlem na palivovém filtru,ale bez úspěchu,nic se nedělo,čudl šel na můj vkus až moc zlehka
Nažhavím,zkouším startovat,auto má snahu chytat,chytne ale jen na tři válce,držím ho chvilku v otáčkách,pak zase přestane reagovat plyn,a auto pomaličku chcípne.
Další pokusy už bez úspěchu.
Teďka co s tím,ležím na břiše před panelákem,a nehnu se z místa,ani odtáhnout to vlastně nejde,zítra jsem byl obejdnaný na výměnu palivového filtru,ale tam se nedostanu.
Napadá mne jediná věc-něco s naftou-buď se rozhadroval palivák,a ucpal hadičku do čerpadla,nebo se něco vysypalo v čerpadle,a nebo je nějak ustřižená nafta-ucpaná hadička,nebo je tam snad nějaký elektroventil co zavírá naftu?
Podotýkám,že nádrž je plná,nafta není žádná humusná z jzd,a palivák by šel zítra novej.
Co by se stalo,kdyby se dostal nějakej bordel(kousek papíru z filtru do čerpadla?
když to točí a nechytá jde z vyfuku nějaký kouř nebo vubec nic a jede to nasucho?
když to točí a nechytá jde z vyfuku nějaký kouř nebo vubec nic a jede to nasucho?
Problém s chcípáním jsem řešil u benzínu, pomohlo vyčištění (propláchnutí) čerpadla a odsání svinčíku ze dna nádrže (nevypadalo to na bordel, ale byl tam ,jo většinou beru benzín na Shellce) Nevím jaký je přístup k čerpadlům u nafťáků, ale zkusit se to dá
PS: je to jenom laický tip.
Problém s chcípáním jsem řešil u benzínu, pomohlo vyčištění (propláchnutí) čerpadla a odsání svinčíku ze dna nádrže (nevypadalo to na bordel, ale byl tam :-) ,jo většinou beru benzín na Shellce) Nevím jaký je přístup k čerpadlům u nafťáků, ale zkusit se to dá :-)
PS: je to jenom laický tip.
To je dost casta bolest BX dieselu. Bud mas ucpany filtr fest, anebo muzes prisavat nekudy vzduch a to bud styrelou hadickou nafty nebo (co je taky dost caste) prave netesnosti te pumpicky. Filtr se neroztrha a do cerpadla nedojde. V tom hlinikovem housingu nad filtrem je totiz myslim jeste pred trubickou co smeruje do cerpadla malinke sito. Zkus vzit izolacku a na zkousku ji dobre omotat kolem toho cudliku cim cerpas naftu do filtru - ale poradne tesne. Pokud neni problem ve ztyrele hadicce a filtr neni stary 5 a vice let, mel bys po chvili nastartovat (Cerpadlo musi vysat vzduch - cudlik pouzivat nemuzes)
Jinak muj znamy to udelal tak, ze cudlik vyndal a utesnil to silikonem, coz vypada nehezky.. ale tesni a tesnit bude. A pred filtr dal cerpaci balonek z xantie...
To je dost casta bolest BX dieselu. Bud mas ucpany filtr fest, anebo muzes prisavat nekudy vzduch a to bud styrelou hadickou nafty nebo (co je taky dost caste) prave netesnosti te pumpicky. Filtr se neroztrha a do cerpadla nedojde. V tom hlinikovem housingu nad filtrem je totiz myslim jeste pred trubickou co smeruje do cerpadla malinke sito. Zkus vzit izolacku a na zkousku ji dobre omotat kolem toho cudliku cim cerpas naftu do filtru - ale poradne tesne. Pokud neni problem ve ztyrele hadicce a filtr neni stary 5 a vice let, mel bys po chvili nastartovat (Cerpadlo musi vysat vzduch - cudlik pouzivat nemuzes)
Jinak muj znamy to udelal tak, ze cudlik vyndal a utesnil to silikonem, coz vypada nehezky.. ale tesni a tesnit bude. A pred filtr dal cerpaci balonek z xantie...
Moja skúsenosť. Najprv mikroprasklyna v palivovej hadici za motorom co ide do predhrievaca. Hadice vymen. Druhy krat prave membrana rucnej pumpy. Vsetko prec, palivovy filter do wolksvagenu celokovovy zo vstupom a vystupom a pred neho ako pise DVZ cerpaci balonik. Komplet investicia asi 700,-Sk. 300,- filter a zbytok balon. Odvtedy pokoj!
Moja skúsenosť. Najprv mikroprasklyna v palivovej hadici za motorom co ide do predhrievaca. Hadice vymen. Druhy krat prave membrana rucnej pumpy. Vsetko prec, palivovy filter do wolksvagenu celokovovy zo vstupom a vystupom a pred neho ako pise DVZ cerpaci balonik. Komplet investicia asi 700,-Sk. 300,- filter a zbytok balon. Odvtedy pokoj! :palec
No,takže dnešné poznatky-do stop ventilu na čerpadle nafta jde,startér točí dobře,při točení a prošlapávání plynu auto mocně bílomodře hulí,ale nechytá,povedlo se mi jednou to udržet asi 7 vteřin při chodu-prošlapával jsem plyn,a točil starterem,motor chytl,ale jen na 3 válce,jako 120ka se špatnejma kabelama,nechal se vytočit na cca 2000 otáček,a potom zas chcípl,a konec.Za mnou zůstala kouřová opona,takže nasucho úplně netočí.
Docela z toho mám níladu pod psa,auto na břiše,a co s ním.
Kde je ten předehřev umístěn?
Motor jsem včera nechával umýt,nikde nafta neteče,ani neprosakuje.
No,takže dnešné poznatky-do stop ventilu na čerpadle nafta jde,startér točí dobře,při točení a prošlapávání plynu auto mocně bílomodře hulí,ale nechytá,povedlo se mi jednou to udržet asi 7 vteřin při chodu-prošlapával jsem plyn,a točil starterem,motor chytl,ale jen na 3 válce,jako 120ka se špatnejma kabelama,nechal se vytočit na cca 2000 otáček,a potom zas chcípl,a konec.Za mnou zůstala kouřová opona,takže nasucho úplně netočí.
Docela z toho mám níladu pod psa,auto na břiše,a co s ním.
Kde je ten předehřev umístěn?
Motor jsem včera nechával umýt,nikde nafta neteče,ani neprosakuje.
Kdybys mel prasklou hadicku nebo styrelou, nafta ti nutne nemusi unikat, pouze prisava vzduch pri sani. Kdyz pujdes po hadici vedouci z nadrze do filtru a nenarazis na pripojeni k motoru , predehrev nemas (nebo ho mas obejity), kdyz narazis, tak je to predehrev. Ten to muze take delat. Oprava je obejit ho. Prilis velky vyznam v aute predhrev nema a kdyybys chtel, da se koupit elektricky. (o predehrevu se mluvilo na www.citroeny.cz tak tam zapatrej jako moderator...)
Kdybys mel prasklou hadicku nebo styrelou, nafta ti nutne nemusi unikat, pouze prisava vzduch pri sani. Kdyz pujdes po hadici vedouci z nadrze do filtru a nenarazis na pripojeni k motoru , predehrev nemas (nebo ho mas obejity), kdyz narazis, tak je to predehrev. :) Ten to muze take delat. Oprava je obejit ho. Prilis velky vyznam v aute predhrev nema a kdyybys chtel, da se koupit elektricky. (o predehrevu se mluvilo na www.citroeny.cz tak tam zapatrej jako moderator...)
vyměn naftový filtr, odpoj hadici z čerpadla, napumpuj, aby se to odvzdušnilo a pak to zkus znova, jinak se nemá cenu bavit dál...filtr je prostě základ. Když ani tohle nepomůže, dej to napřímo z nádrže bez filtru an čerpadlo a zkus nastartit...Jestli to chytne, je potřeba vyměnit membránu v naftovém filtru nahoře jak se mačká ta pumpička, jak už ti kluci psali, je to víc než častá závada citroenů a peugeotů.
vyměn naftový filtr, odpoj hadici z čerpadla, napumpuj, aby se to odvzdušnilo a pak to zkus znova, jinak se nemá cenu bavit dál...filtr je prostě základ. Když ani tohle nepomůže, dej to napřímo z nádrže bez filtru an čerpadlo a zkus nastartit...Jestli to chytne, je potřeba vyměnit membránu v naftovém filtru nahoře jak se mačká ta pumpička, jak už ti kluci psali, je to víc než častá závada citroenů a peugeotů.
Já si nemůžu pomoct, ale působí to na mě, jako by ti přeskočil rozvodový řemen, přesně to, co popisuješ, mi to totiž dělalo, když jsem měnil rozvoďák a měl jsem ho o 2 zuby na klikovce mimo. Ale jak se píše výš, tak i prasklina na hadici nebo pumpička u filtru to můžou taky udělat.
Já si nemůžu pomoct, ale působí to na mě, jako by ti přeskočil rozvodový řemen, přesně to, co popisuješ, mi to totiž dělalo, když jsem měnil rozvoďák a měl jsem ho o 2 zuby na klikovce mimo. Ale jak se píše výš, tak i prasklina na hadici nebo pumpička u filtru to můžou taky udělat.
no nevm no, kdyby mu přeskočil rozzvod, tak by to nešlo na 3 ale jen na dva, nebo nepravidělně na 4. Já bych to viděl spíš na naftu...ovšem, jak jsi psal, máš auto chvilku, tak nech rozvody vyměnit určitě taky, i když by ti někdo nakukal, že jsou tam chvilku....
no nevm no, kdyby mu přeskočil rozzvod, tak by to nešlo na 3 ale jen na dva, nebo nepravidělně na 4. Já bych to viděl spíš na naftu...ovšem, jak jsi psal, máš auto chvilku, tak nech rozvody vyměnit určitě taky, i když by ti někdo nakukal, že jsou tam chvilku....
Čauky!Podobnou věc už mám za sebou. Koupil jsem 4m palivový hadice světlost 10mm a napojil z nádrže přes otevřený okýnko venkem po zrcátku až k filtru. Haubnu nech jen lehce zaklaplou abys hadici neskřípl a zkus to. Jezdil jsem takhle chviku po městě abych to vyzkoušel a vyšlo to. Takže to přisávalo někde vzduch. Hadici jsem pak použil místo starýho vedení. Kdyby tenhle způsob nefungoval, dej to na přímo k hadičce do čerpadla. Do spoje můžeš pro jistotu dát tzv. špičku, malinkej filtr co se jen napíchne do hadičky. Když to půjde, je závada v oný memráně na filtru. Ahoj
Čauky!Podobnou věc už mám za sebou. Koupil jsem 4m palivový hadice světlost 10mm a napojil z nádrže přes otevřený okýnko venkem po zrcátku až k filtru. Haubnu nech jen lehce zaklaplou abys hadici neskřípl a zkus to. Jezdil jsem takhle chviku po městě abych to vyzkoušel a vyšlo to. Takže to přisávalo někde vzduch. Hadici jsem pak použil místo starýho vedení. Kdyby tenhle způsob nefungoval, dej to na přímo k hadičce do čerpadla. Do spoje můžeš pro jistotu dát tzv. špičku, malinkej filtr co se jen napíchne do hadičky. Když to půjde, je závada v oný memráně na filtru. Ahoj
a nebo dej od filtru k čerpadlu průhlednou hadici, jestli v ní budou bublinky, je to jasné. Na některé octavie to montovali takhle seriově, já to tam mám a je to výborná věc. Ale určitě vyměň ten filt.
a nebo dej od filtru k čerpadlu průhlednou hadici, jestli v ní budou bublinky, je to jasné. Na některé octavie to montovali takhle seriově, já to tam mám a je to výborná věc. Ale určitě vyměň ten filt.
Nakonec jsme ho dostali do garáže,byl ucpaný palivový filtr,a eště netěsná pumpička
Nakonec jsme ho dostali do garáže,byl ucpaný palivový filtr,a eště netěsná pumpička;-)
Jestliže se ti ucpal filtr, tak ještě vyndej a zkontroluj sací koš v nádrži, jestli v něm najdeš díru, tak ji podlep plastovýn kolečkem, jinak ti to nasaje zase brajgl a znova zničí filtr. My to měli pětkrát do roka, až po zalepení byl klid, to víš, ani ta nádrž nezáří čistotou, kdo by se divil po tolika letech provozu.
Jestliže se ti ucpal filtr, tak ještě vyndej a zkontroluj sací koš v nádrži, jestli v něm najdeš díru, tak ji podlep plastovýn kolečkem, jinak ti to nasaje zase brajgl a znova zničí filtr. My to měli pětkrát do roka, až po zalepení byl klid, to víš, ani ta nádrž nezáří čistotou, kdo by se divil po tolika letech provozu.:-p
jj , to ja som po rozobratí GTi našiel v nádrži trs sena.. kto mi povie ako sa seno dostane do nádrže je macher ale filter nebol upchaty nikdy..nádrž sa čistí dosť blbo je treba ju vymontovať a ešte sa s tým naťahovať ..
jj , to ja som po rozobratí GTi našiel v nádrži trs sena.. kto mi povie ako sa seno dostane do nádrže je macher :-)))) ale filter nebol upchaty nikdy..nádrž sa čistí dosť blbo je treba ju vymontovať a ešte sa s tým naťahovať ..